معرفی و دانلود کتاب پارادوکس اشتیاق: انگیزه و بی‌انگیزگی در این جهان آشفته

عکس جلد کتاب پارادوکس اشتیاق: انگیزه و بی‌انگیزگی در این جهان آشفته
قیمت:
۷۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پارادوکس اشتیاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پارادوکس اشتیاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پارادوکس اشتیاق: انگیزه و بی‌انگیزگی در این جهان آشفته

کتاب پارادوکس اشتیاق نوشته‌ی استیو مگنس و برد استولبرگ است که به بررسی تمام ابعاد اشتیاق می‌پردازد. وقتی لغت اشتیاق به گوش می‌رسد، اولین برداشت شخص نسبت به این کلمه، احساسی مثبت است اما پارادوکس اشتیاق قرار است این دید را به چالش کشیده و با ذکر داستان‌هایی واقعی و توضیحاتی دقیق و قابل قبول نشان دهد که اشتیاق شمشیری دولبه است.

درباره‌ی کتاب پارادوکس اشتیاق

وقتی صحبت از اشتیاق به میان می‌آید، غالب مردم آن را پدیده‌ای مثبت می‌دانند. اشتیاق بنزینی‌ست که به موتور کارها تزریق می‌شود و روند آن‌ها را سرعت می‌بخشد. اشتیاق داشتن نسبت به یک هدف یا موضوع یکی از انگیزه‌های اصلی برای انتخاب مسیر زندگی است و تعیین می‌کند فرد قرار است خودش را با چه عنوانی معرفی و عمرش را وقف چه چیزی کند. اما چیزی که در این میان نادیده گرفته می‌شود، جنبه‌ی دیگر و روی تاریک اشتیاق است. همان‌طور که اشتیاق می‌تواند سبب بروز تجربیاتی مثبت و خوشایند شود از طرف دیگر ممکن است به صورت رفتاری اجباری و وسواس‌گونه عمل کند و کاملاً برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، نتیجه‌ای معکوس پدید آورد و سبب محدودیت رشد فرد شود.

طبق آنچه مترجم کتاب پارادوکس اشتیاق (The Passion Paradox)، محمد نامی، در پیشگفتار آورده است، اشتیاق به دو نوع تقسیم می‌شود: «هماهنگ» که همان جنبه‌ی مثبت اشتیاق است و اشتیاق «وسواسی» که روی تاریک و محدودکننده‌ی آن است. این اشتیاق وسواسی تا آنجا ادامه می‌یابد که فرد چشم روی دیگر جنبه‌های زندگی می‌بندد و تمام وقتش را صرف اشتیاق و علاقه‌اش می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب پارادوکس اشتیاق

اما از کجا بدانیم اشتیاقی که در وجود ماست از نوع هماهنگ است یا وسواس‌گونه؟ و اگر این اشتیاق از نوع وسواسی است چطور باید آن را تغییر داد، از آن به نفع خویشتن استفاده کرد و برای رشد فردی از آن بهره گرفت؟

استیو مگنس (Steve Magness) و برد استولبرگ (Brad Stulberg) در کتاب پارادوکس اشتیاق که از نشر مون به چاپ رسیده است، به طور جامع به این سوال پاسخ می‌دهند و دستورالعملی کاربردی برای شناخت اشتیاق و به کارگیری آن در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی ارائه می‌دهند. این کتاب که در هشت فصل تدوین شده به صورت پله‌پله ابتدا اشتیاق را برای مخاطبان معنی کرده، سپس به ما می‌آموزد که چطور در زندگی اشتیاق را پیدا کنیم و در نهایت از انحراف اشتیاق و روش‌های جلوگیری از ابتلا به اشتیاق وسواس‌گونه سخن می‌گوید. همچنین از آن جایی که اشتیاق هیچ‌وقت ثبات ندارد و به مرور زمان و در شرایط و موقعیت‌های مختلف کم یا زیاد شده و اشکال مختلفی به خود می‌گیرد، نویسندگان راه‌حل‌هایی نیز برای چگونگی حفظ اشتیاق در کارها و زندگی ارائه کرده‌اند.

این کتاب راهنمای کامل و جامعی برای ایجاد تعادل ایجاد کردن در اشتیاق ورزیدن در برهه‌های گوناگون زندگی فردی است.

نکوداشت‌های کتاب پارادوکس اشتیاق

  • آیا باید همه چیز را کنار گذاشت و از علایق خود پیروی کرد؟ یا باید برای تعادل تلاش کنیم و اجازه دهیم احساساتمان آرام بگیرند؟ این کتاب پاسخی شگفت‌انگیز و دقیق ارائه می‌هد که کاملاً مبتنی بر تحقیقات روز است. (دانیل اچ پینک)
  • من احساس می‌کنم این کتاب برای من نوشته شده است چون باید در مقابل تمایلم به خط کشیدن زیر جمله به جمله‌ی کتاب مقاومت می‌کردم. (Shalane Flanagan، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب پارادوکس اشتیاق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تعادل بخشیدن به اشتیاق‌هایتان و جنبه‌های دیگر زندگی‌تان هستید و یا احساس می‌کنید مدتی است که توجه به اشتیاق‌هایتان بیشتر زمان زندگی‌تان را به خود اختصاص داده و شکل وسواس‌گونه‌ای به خود گرفته است و یا اگر مایلید با استفاده از جنبه‌های مثبت اشتیاق، انگیزه‌ی بیشتری برای رسیدن به اهدافتان پیدا کنید، مطالعه‌ی کتاب پارادوکس اشتیاق برایتان مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب پارادوکس اشتیاق: انگیزه و بی‌انگیزگی در این جهان آشفته می‌خوانیم

دیوید وایت شاعر می‌گوید: «شاید خود موفقیت بعداً دلیل نگرانی‌های بزرگ‌تری برای حفظ آن بشود.» حق با اوست. پژوهشگران نشان داده‌اند که در همه‌ی رشته‌ها افرادی که به کاری علاقه‌ی وسواسی داشته باشند بیشتر دچار رفتارهای غیراخلاقی و استرس و افسردگی و فرسودگی می‌شوند. رابطه‌ی آن‌ها با علاقه‌هایشان و میزان رضایتشان از زندگی خیلی زود کم‌رنگ می‌شود. بااین‌همه، بعضی‌ها مثل اسکیلینگ همه‌ی تلاششان را می‌کنند تا این دور باطل ادامه پیدا کند. و این مشکلی است که فقط مدیرها دچارش نمی‌شوند.

در هفتم اوت 2007، بری باندز، توپ‌گیر تیم بیسبال سان فرانسیسکو جایِنتز، در زمین در برابر مایک بازیک، پرتاب‌کننده‌ی تیم واشینگتن نشنالز، ایستاده بود و منتظر پرتاب تاریخی دیگری بود. به‌محض اینکه بازیکن پرتاب کرد، باندز با یک ضربه‌ی سریع، توپ را به آن‌سوی تور سمت راست میدان فرستاد. به‌محض اینکه توپ از چوبش جدا شد، می‌دانست. دستانش را از شادی بالا برد و گوش تا گوش لبخند واضحی زد. هوم‌رانِ شماره‌ی 756؛ عددی که بر تمام رکوردهای تاریخ بیسبال سایه انداخت و رکورد قبلیِ هنک آرون را شکست.

چهار سال قبل از آن، باندز یکی از بدنام‌ترین آدم‌های فاجعه‌ی بالکو بود؛ یکی از بدترین آبروریزی‌های کل تاریخ دوپینگ. اف‌بی‌آی به یکی از آزمایشگاه‌های داروسازی بیرون سان‌فرانسیسکو حمله کرد و سیستم پیچیده‌ای را کشف کرد که بسیاری از ورزشکارهای حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از آن استفاده می‌کردند. اول از همه آبروی تیم مونتگمری رفت؛ سریع‌ترین مرد جهان و دارنده‌ی رکورد دوی 100 متر. همین‌طور آبروی باندز که استاد مشهور هوم‌ران بود. برگردیم به 2007: باندز در حالی رکورد آرون را شکست که همه می‌دانستند او تقلب کرده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم: پارادوکس اشتیاق یا همان تضاد علاقه
مقدمه: چرا کتابی درباره‌ی علاقه نوشتیم؟
1: باید با حواس جمع از علاقه مراقبت کرد
2: سرچشمه‌های علاقه: تاریخ مختصر عشق و رنج
3: کشف علاقه و پرورش آن
4: وقتی علاقه منحرف می‌شود
5: بهترین نوع علاقه
6: توهم تعادل
7: خودآگاهی و قدرت انتخاب
8: عبور: چطور علاقه‌یمان را با شجاعت و متانت کنار بگذاریم؟
نتیجه‌گیری: زندگی پربار با علاقه
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پارادوکس اشتیاق: انگیزه و بی‌انگیزگی در این جهان آشفته
نویسنده،
مترجممحمد نامی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-5914-30-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پارادوکس اشتیاق

احمدرضا
۱۴۰۳/۱/۲۲
یه کتاب عالی در مورد علاقه و اشتاق، نویسنده‌ها به صورت تخصصی به مقوله اشتیاق پرداختن و هر چیزی که نیازه در مورد اشتاق و علاقه بدونید رو در کتاب آوردن و با تحقیقات علمی و مثال‌های واقعی که زدن به نوشته هاشون اعتبار بخشیدن. مترجم هم کارش رو به خوبی انجام داده و ترجمه بسیار روان هست و مطالب رو میشه به راحتی فهمید. اگر علاقتون رو دنبال میکنید یا میخواید علاقه واقعیتون رو کشف کنید و بفهمید که علاقه دقیقا چیه و چه فایده‌ها و ضررهایی میتونه به زندگیتون برسونه یا اینکه چطور باید به خودآگاهی برسید و از علاقتون مراقبت کنید، توصیه میکنم این کتاب رو حتما بخونید چون میتونه خیلی در این راه بهتون کمک میکنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پارادوکس اشتیاق

برای دریافت کتاب پارادوکس اشتیاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.