معرفی و دانلود کتاب پسر

عکس جلد کتاب پسر
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسر

کتاب پسر، رمانی آخرالزمانی و جذاب از لوئیس لوری است که قسمت چهارم از چهارگانه‌ای به نام «بخشنده» به حساب می‌آید. در این داستان ماجرای زنی به نام کلر را پی می‌گیریم که برای یافتن پسرش حاضر است دست به هر کاری بزند. عشق، ترس، فقدان و فداکاری اصلی‌ترین مضامین کتاب حاضر هستند. گفتنی‌ست این کتاب، مانند سه مجلد قبلی، نظر مثبت منتقدان را به دنبال داشته است.

درباره‌ی کتاب پسر

کتاب پسر (The Son) آخرین مجلد از چهارگانه‌ی بخشنده (The Giver) است. در داستان‌های این مجموعه مطالعه می‌کنیم که در شهری دورافتاده از باقی شهرها، جامعه‌ای شکل‌ گرفته که در آن تمامی افراد نقش مشخصی دارند؛ از نوزادان گرفته تا بزرگ‌ترها. همه به‌شدت کنترل می‌شوند، باید دائماً از قوانینی خاص پیروی کنند و در صورت سرکشی، به‌سختی مجازات می‌شوند.

کتاب پسر اثر لوئیس لوری (Lois Lowry) در سه قسمت نوشته شده است. قسمت اول به نام قبل (before) داستان کِلر را روایت می‌کند. او زنی است که در جامعه برایش نقش زاینده/حامل در نظر گرفته شده است و باید بچه به دنیا بیاورد. او در چهارده‌سالگی بچه‌ای می‌زاید، اما به دلیل مشکلاتی که برای نوزاد به وجود می‌آید از وظیفه‌اش به‌عنوان زاینده عزل و به کار در پرورشگاه ماهی گماشته می‌شود.بااین‌حال کلر هنوز دلباخته‌ی نوزاد خود است و با پرس‌وجو متوجه می‌شود که نامِ کودکش در پرورشگاه با عدد «سی‌وشش» ثبت شده است. کلر متوجه می‌شود به علت عدم تطابق توانایی‌های کودک شماره‌ی سی‌وشش با استانداردهای جامعه قرار است او را به جامعه‌ای دیگر منتقل کنند. در این قسمت از داستان، کودک توسط یوناس، قهرمان کتاب، نجات داده می‌شود. کلر در تلاش برای رسیدن به آن‌ها قایق‌شان را تعقیب می‌کند، اما به دلیل طوفان در دریا غرق می‌شود.

در قسمت دومِ کتاب پسر، یعنی سال‌های میانی (between)، مطالعه می‌کنیم که کلر از دریا نجات پیدا می‌کند و فرد نجات‌دهنده او را به دهکده‌ی خود می‌برد؛ کلر به دلیل همه‌ی اتفاقاتی که از سر گذرانده، حافظه‌اش را از دست‌ داده است. پس از بازیابی خاطراتش، در جست‌وجوی پسرش مجبور به فرار از دهکده می‌شود. او به موجودی شرور و شیطانی برخورد می‌کند و با معامله‌ای در ازای فهمیدن محل زندگی پسرش، یعنی گابریل، جوانی خود را به آن موجود می‌بخشد. در قسمت آخر از این کتاب به نام ماورا (beyond)، یوناس، شخصیت محبوب مجموعه‌کتاب بخشنده، متوجه می‌شود که پیرزنی که با او در ارتباط است، مادر گابریل است.

کتاب پسر، سراسر از لحظات متأثرکننده است. هنگام مطالعه‌ی این رمان، در دنیای ساخته‌شده توسط لوئیس لوری غرق می‌شویم و با کلر در راه پرپیچ‌وخمی قدم می‌گذاریم. فضای کتاب آن‌قدر خوب توصیف شده است که پس از چند صفحه فراموش می‌کنیم که در دنیای خیالی به سر می‌بریم. لوئیس لوری برای این مجموعه و خصوصاً کتاب پسر، بسیار موردتمجید منتقدان ادبیات داستانی قرار گرفته و کتاب‌هایش را در سراسر دنیا ترجمه و چاپ کرده‌اند. کتاب پسر با ترجمه‌ی کیوان عبدی‌آشتیانی توسط نشر چشمه عرضه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بخشنده

مجموعه‌ی بخشنده اثری از لوئیس لوری است که چهار مجلد را در بر می‌گیرد. داستان این کتاب‌ها در دنیایی تخیلی اتفاق می‌افتد، در دورانی تیره و جامعه‌ای ترسناک. این مجموعه متشکل از چهار کتاب، به نام‌های «بخشنده»، «در جست‌وجوی آبی‌ها»، «پیام‌رسان» و «پسر» است. داستان هر کتاب در جامعه‌ای یکسان رخ می‌دهد، اما شخصیت‌های اصلی متفاوت هستند. قسمت اول مجموعه، یعنی کتاب بخشنده دارای جوایز و افتخارات بسیاری شده که از جمله‌ی آن می‌توان به مدال نیوبری اشاره کرد. همچنین در مجموع، ده میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و فیلمی از این کتاب به همین نام به کارگردانی فیلیپ نویس ساخته شده. ترجمه‌ی فارسی هر چهار کتاب توسط کیوان عبدی‌آشتیانی انجام شده و نشر چشمه این مجموعه‌ی خواندنی را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب پسر

  • در بخشی جذاب، لوری خوانندگان را به دنیای وحشتناکی که یوناس از آن آمده است، می‌برد. (پابلیشرز ویکلی)

  • لوری یکی از آن نویسندگان نادری است که می‌تواند داستان‌هایی معنادار بسازد، حتی اگر ظاهر داستان‌هایش ما را فریب دهد. (بوک‌لیست)

  • کتاب پسر پایانی لطیف برای این مجموعه‌داستان به‌یادماندنی است و قطعاً بهترین مجلد، پس از کتابِ «بخشنده» در این مجموعه است. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • داستان کتاب پسر به زبانی ساده، اما قدرتمند و تکان‌دهنده نوشته شده است. کلر به‌تنهایی می‌ایستد و مقاومت می‌کند. مضامین سیاسی-اجتماعی را با یکدیگر ترکیب می‌کند و پیامی فراتر از مدارا و امید ارائه می‌دهد. (Kirkus Reviews)

  • لوری که یک صاحب‌سبک تمام‌عیار است، همه‌چیز را به شکلی باشکوه مدیریت می‌کند. جهش در زمان، تغییر در دیدگاه، لحظاتی مملو از احساساتِ ترس، شادی و غم؛ همه با نثری ساده که قلب را تسخیر می‌کند، ارائه می‌شود. این کتاب را به فرزندتان، مادربزرگتان و همسایه‌تان هدیه بدهید. (واشنگتن پست)

کتاب پسر مناسب چه کسانی است؟

کتاب پسر به دوستداران رمان‌های نوجوانان پیشنهاد و توصیه می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به رمان‌هایی تخیلی، با فضای آخرالزمانی، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب پسر می‌خوانیم

کلر از ساختمان آموزش دور شد و به چهارراهی رسید که در مسیرهای مختلف می‌افتاد. می‌توانست به راست بپیچد و از پشت ساختمان دادگستری رد شود، بعد مستقیم برود و در چند دقیقه به مرکز پرورش ماهی برسد. اما به جای آن، مستقیم رفت و بعد به چپ پیچید، جایی که مرکز نگه‌داری سال‌خوردگان بود و با درختان محاصره شده بود. بعد، به راست پیچید و نزدیک مرکز نگه‌داری بچه‌ها سرعتش را کم کرد، فرمان دوچرخه را چرخاند تا وسیله‌ی نقلیه‌ای را که مشغول تخلیه‌ی غذا بود، دور بزند. بعد مستقیم به طرف مرکز تغذیه رفت.

جالب بود. هیچ‌وقت در زمان مدرسه، در آن مرکز، کار داوطلبانه نکرده بود. اغلب به مرکز نگه‌داری بچه‌ها می‌رفت، با بچه‌های نوپا و بزرگ بازی‌های آموزشی می‌کرد و از بودن با آن‌ها لذت می‌برد، اما هرگز علاقه‌ای به بازی با تازه‌متولدشده‌ها یا نوزادها نشان نداده بود. به‌نظر بعضی از دوست‌هایش نوزادها بانمک بودند، اما کلر چنین عقیده‌ای نداشت. آن‌طور که شنیده بود، کار با نوزادها کاری تمام‌نشدنی بود غذا دادن، بغل کردن، حمام کردن و دیگر این‌که، خیلی گریه می‌کردند. کلر از وقت‌گذرانی در آن‌جا همیشه دوری کرده بود.

حالا داشت نقشه می‌کشید چه‌طور آن‌جا برود. هیجان‌زده و کمی عصبی بود. حرف‌هایی را که می‌خواست بزند، با خودش تمرین کرد. نمی‌توانست بگوید برای دیدن سوفیا آمده است. احمقانه بود. آن‌ها دوست‌های نزدیک نبودند، اما احتمالاً سوفیا او را به خاطر می‌آورد. با چه بهانه‌ای می‌توانست وارد شود؟

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
کتاب اول: قبل
کتاب دوم: سال‌های میانی
کتاب سوم: ماورا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسر
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات394
زبانفارسی
شابک978-600-229-701-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسر

برای دریافت کتاب پسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.