معرفی و دانلود کتاب چالش بزرگ 30 روزه: 60 برنامه ایجاد عادت برای زندگی ایده آل

عکس جلد کتاب چالش بزرگ 30 روزه: 60 برنامه ایجاد عادت برای زندگی ایده آل
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چالش بزرگ 30 روزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چالش بزرگ 30 روزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چالش بزرگ 30 روزه: 60 برنامه ایجاد عادت برای زندگی ایده آل

روزانا کاسپر در کتاب چالش بزرگ 30 روزه یک پیام بسیار مهم برای شما دارد؛ تغییر کردن هیچ‌وقت آسان نبوده و نیست اما شما قطعاً می‌توانید تغییر کنید! کتاب پیش رو، ایده‌های خوب و جذابی برای بهبود زندگی شما در همه‌ی زمینه‌ها، از جمله تناسب اندام، تغذیه، تمرکز حواس، روابط، شبکه‌سازی و موارد دیگر در بر دارد. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که عادت‌های پایداری را در یک چالش سی روزه با موفقیت و به بهترین شکل برای خود ایجاد کنید.

درباره‌ی کتاب چالش بزرگ 30 روزه

حتماً برای شما هم پیش آمده که در پی ایجاد یا تثبیت عادات خوب برای خود باشید اما بعد از سعی و تلاش فراوان در چند روز ابتدایی، خسته شده و آن فعالیت جدید را رها کنید. این اتفاق بسیار طبیعی‌ست و اتفاقاً اکثر مردم با همین مشکل روبه‌رو هستند. نکته‌ای که در مورد ایجاد عادات جدید در زندگی روزمره مهم است، انتخاب نوع عادت‌ها نیست، بلکه نحوه‌ی اجرای آن‌ها و استمرار بخشیدن به آن عمل است که اهمیت دارد. تمامی فعالیت‌های مفید، چه کوچک باشند و چه سنگین، برای ساخت یک زندگی منظم و معقول کاربرد خواهند داشت اما اینکه آیا این فعالیت‌ها به عادتی همیشگی برای شما تبدیل می‌شوند یا نه، مسئله‌ای‌ست که روزانا کاسپر (Rosanna Casper) در کتاب راهنمای چالش بزرگ 30 روزه (The Big Book of 30-Day Challenges) آن را در نظر گرفته و به آن پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب چالش بزرگ 30 روزه

مرور چالش‌های موجود در کتاب پیش رو برای هر کسی مفید هستند، رویکردی عمومی دارند و قطعاً برای افرادی که قصد دارند سبک زندگی فیزیکی یا ذهنی خود را بهبود ببخشند، کاربردی خواهند بود. این فعالیت‌ها، جنبه‌های زیادی را پوشش می‌دهند؛ از جمله ورزش، تغذیه، سلامت فیزیکی و جسمانی، خواب بهتر، روابط اجتماعی، افزایش راندمان شخصی، خلاقیت و... . در هر قسمت، قوانین، نکات مفید و تغییراتی برای کمک به سبک زندگی شخصی به برنامه‌ها اضافه شده‌اند و حتی برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی نیز توسط نویسنده‌ی کتاب توصیه‌ شده است. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پیش از شروع سال جدید یا فصل جدید، تصمیمات مهم و بزرگی می‌گیرند. حقیقت این است که با کمک راهکارهای روزانا کاسپر، تفاوت چندانی ندارد که چه وقت از سال تصمیم به تغییر گرفته‌اید، شما در هر صورت یک برنامه‌ی مطمئن را شروع خواهید کرد و پس از سی روز به نتیجه‌ی دلخواهتان می‌رسید.

شاید سی روز ابتدایی برای شما کمی سخت و حتی طاقت‌فرسا باشد، اما با امید به نتیجه‌ی درخشانی که در انتظارتان است، ادامه دهید! مدیتیشن، بهتر خوابیدن، زودتر بیدار شدن، نوشیدن آب بیشتر، 10000 قدم راه رفتن و...؛ شاید همه‌ی این عادات خوب، همیشه خیلی سخت، بسیار وقت‌گیر یا تا حدی طاقت‌فرسا به نظر برسند، اما به این فکر کنید که فقط پس از سی روز تلاش مداوم، تمام این موارد در برنامه‌ی روتین زندگی شما جای خواهند داشت و با لذت به انجامشان خواهید پرداخت! رویکرد خوب دیگری که از کتاب چالش بزرگ 30 روزه خواهید آموخت، این است که همیشه یک کار را در یک زمان انجام دهید. به تلاش برای رسیدن به اندام ایده‌آل فکر نکنید، در حال حاضر فقط بدوید، فقط برای یک پلانک تمرین کنید یا فقط یوگا انجام دهید! با این رویکرد، هدفتان را قابل کنترل، در دسترس و چالش 30 روزه‌ی آن را قابل اجرا می‌کنید.

کاسپر در کتاب چالش بزرگ 30 روزه، 60 ایده‌ی عالی برای تمام فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید و شاید تابه‌حال خودتان هم به آن‌ها فکر کرده‌اید را در اختیارتان قرار داده. اما شما می‌توانید با تکنیک ارائه‌شده در کتاب، هر فعالیت دیگری را که دلخواهتان است، انجام دهید و در تبدیل کردن آن به یک عادت روزمره، موفق باشید. ده‌ها نکته‌ی کاربردی، منابع مفید و ترفندهای مخفی در کتاب پیش رو آمده که شما را در طول سی روز همراهی خواهند کرد و بعد از آن نیز درست مثل روز اول، باانگیزه و متعهد نگه خواهند داشت. اگر آماده‌ی ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود هستید، کافی‌ست فقط یک چالش را انتخاب و بعد با قدرت شروع کنید.

انتشارات زمان تغییر کتاب چالش بزرگ 30 روزه را با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب چالش بزرگ 30 روزه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در پی داشتن یک زندگی منظم با عادات سالم و مفید هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب چالش بزرگ 30 روزه: 60 برنامه ایجاد عادت برای زندگی ایده آل می‌خوانیم

خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به اخبار ممنوع

در سال 2012، مت کاتس، رئیس سابق سئوی گوگل، به سرعت رسانه‌ای شد. او گفت: «فلسفه ساده است: بسیاری از خبرها، احساسی یا افسرده‌کننده هستند، شما نمی‌توانید کار زیادی در موردشان انجام دهید اما آن‌ها بخش زیادی از چرخه‌های ذهنی شما را اشغال می‌کند.»

«بدون اخباری که مرا به خود مشغول کنند، زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر باز می‌شود. من در چند هفته‌ی گذشته کارهای بسیار بیشتری انجام داده‌ام. حس عجیبی دارد که ندانیم چه کسی برنده‌ی سه‌شنبه بزرگ شد یا چه شرکتی به تازگی چه شرکت دیگری را خریده است.»

شوهر من که معتاد به اخبار بود، اوایل امسال نیز این چالش را پذیرفت و تأثیر بسیار عمیقی روی او گذاشت؛ او به جای تماشای اخبار در خانه، شبکه ورزش یا HGTV تماشا می‌کرد. به جای اینکه حواسش را پرت تیترهای جذاب کند، گزارشات فروش، یا پست‌های تیم داخلی را می‌خواند و به جای گوش دادن به رادیو در ماشین، به کتاب‌های صوتی گوش می‌داد. جای تعجب ندارد که بعد از این کار، احساس آزادی کرد. او گفت: «از نظر فیزیکی، احساس آرامش بیشتری داشتم. از نظر ذهنی، دانش و آگاهی خود را در زمینه‌هایی که به آن‌ها علاقه داشتم افزایش دادم و تشنه‌ی چیزهای بیشتری شدم. از نظر روحی، روزهایم را با اضطراب کمتر و تمرکز و کنترل بیشتر شروع کردم، که به نوبه‌ی خود منجر به بهره‌وری بیشترم شد.»

اگر اخبار را حذف کنیم، خودمان مجبور می‌شویم نتیجه‌گیری و اطلاعات را ترکیب کنیم. شاید سؤالات بیشتری بپرسیم، نظرات مختلف را جست‌وجو کنیم، در بحث‌ها شرکت کنیم، یا مستقیماً به سراغ حقایق برویم. پس اخبار را حذف کنید، و به جای جذب منفعلانه‌ی آنچه رسانه‌ها تحمیل می‌کنند، به مصرف‌کنندگان فعال اطلاعات تبدیل شوید. با این کار زمان بیشتری برای خواندن، خلق کردن، کار کردن، بحث کردن و فکر کردن خواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قدرت چالش 30 روزه
چگونه چالش 30 روزه را دنبال کنید
چگونه‌ این کتاب را بخوانید
فصل 1: تناسب اندام
1. هر روز بدوید
2. 30 روز ورزش
3. یک پلانک 5 دقیقه‌ای تمرین کنید
4. 30 روز یوگا
5. 10.000 قدم راه بروید
6. 10 دقیقه کشش
7. تمرین پله‌ها
فصل 2: غذا
8. 30 روز بدون شکر (افزوده)
9. مصرف گوشت را کنار بگذارید
10. هر روز 7 تا 9 فنجان میوه و سبزی بخورید
11. رژیم غذایی حذفی
12. روزه‌داری متناوب
13. روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید
14. هر روز صبح یک صبحانه‌ی سالم بخورید
15. اسموتی سبز روزانه
16. روزی سه وعده غذای خانگی بخورید
17. یک دفترچه‌ی غذایی داشته باشید
فصل 3: خودمراقبتی
18. نخ دندان بکشید (به روش صحیح)
19. دوش آب سرد بگیرید
20. شکایت، غیبت، یا قضاوت ممنوع
21. 30 دقیقه را در فضای باز بگذرانید
22. چالش خنده
23. هر روز تیپ بزنید
24. بهتر بخوابید
فصل 4: ذهن‌آگاهی
25. به مدت 10 دقیقه مدیتیشن کنید
26. جملات تأکیدی بنویسید
27. 10 دقیقه تجسم
28. خودتان را مورمور کنید (به دنبال هیبت روزانه)
29. چالش قدرت بالاتر
30. یادداشت‌برداری روزانه
31. یک دفتر شکرگزاری داشته باشید
32. خواب‌هایتان را بنویسید
33. رویای شفاف را تمرین کنید
فصل 5: سازماندهی و بهره‌وری
34. خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به اخبار ممنوع
35. از شر بهم‌ریختگی خلاص شوید
36. هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید
37. هزینه‌های خود را پیگیری کنید
38. خرید ممنوع
39. ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید
40. چالش آشفتگی دیجیتال
41. سم‌زدایی تدریجی دیجیتالی
42. چالش چک‌لیست
فصل 6: شبکه‌سازی و روابط
43. 30 دقیقه وقت با خانواده
44. 30 ایده برای پیوند خانوادگی
45. با دوستانتان ارتباط برقرار کنید
46. با فرد جدیدی ناهار بخورید
47. برای دیگران دلخوشی روزانه‌ ایجاد کنید
48. چالش نه شنیدن
فصل 7: خلاقیت و یادگیری
49. یک ساز موسیقی بیاموزید یا در آن بهتر شوید
50. یک زبان خارجی یاد بگیرید
51. هر روز یک عکس بگیرید
52. یک مهارت کاملاً جدید یاد بگیرید
53. هر روز 10 ایده بنویسید
54. هر روز یک دستور پخت جدید را امتحان کنید
55. روزی 20 صفحه مطالعه کنید
56. هر روز یک سخنرانی TED را تماشا کنید
57. در 30 روز یک رمان بنویسید
58. به کتاب‌های صوتی یا پادکست گوش دهید
59. نحوه‌ی ارائه خود را کامل کنید: از خودتان فیلم بگیرید
60. مغز خود را ورزش دهید
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چالش بزرگ 30 روزه: 60 برنامه ایجاد عادت برای زندگی ایده آل
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-5872-51-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چالش بزرگ 30 روزه

حنانه
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب خیلی خوبی بود من از بیشتر ایده هاش استفاده کردم سعی کنید برای ۳۰‌روز اولتون چند تا ایدش رو انتخاب کنید بعد کم کم چالش‌ها روزانتون رو زیاد کنید
امید پورباقر
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب جذاب و جالبی بود من کتابهای زیادی در مورد خود سازی مطالعه کردم این کلا چکیدیه هه کتابا بود نگاا وخوندنش شاید کمتر از یک ساعت طول نکشه توصیه به خوندنش مکنم
mahdi
۱۴۰۳/۲/۶
کتاب خوبیه و ایده‌های بسیار جالب و الهام بخشی رو مطرح کرده
ونوس سالاری
۱۴۰۳/۲/۲
چالش‌هایی جذاب داره که به زندگی نظم میده
Jason Foxman
۱۴۰۳/۱/۱۴
چکیده از تمام کتاب‌های تقویت و بهبود بخشیدن به زندگی
سمیه مدملی
۱۴۰۳/۱/۱۱
ساده و عالی ایده‌های خوبی و عملی برای زندگی بهتر داشتن
کیارش خسروی بختیاری
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتاب خلاصه ای از راهکارهای بهبود عملکرد
Shima
۱۴۰۳/۱/۴
خیلی کمکم کرد به اهدافم برسم
mir mir
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کتاب بسیار عالی و قابل اجرا است
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب چالش بزرگ 30 روزه

برای دریافت کتاب چالش بزرگ 30 روزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.