معرفی و دانلود کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

عکس جلد کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی، مجموعه‌ی ده داستان کوتاه به قلم دیلن تامس، شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی، است. این داستان‌ها که با استقبال زیادی نیز مواجه شدند، نوعی خودزندگینامه‌نوشت محسوب می‌شوند و با زبانی ساده و طنزآمیز، تخیل‌ها، رویاها، تجربیات و فصل‌های زندگی نویسنده را پیش چشم می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

سیگار کشیدن‌های شبانه با دوستان، سفر با کامیون‌های باری، پرسه‌زنی در شهر و نظاره کردن رهگذران زیر طاق راه‌آهن، تصاویری‌اند که گوشه‌هایی از زندگی دیلن تامس (Dylan Thomas) را به قلم خودش، در کتاب چهره‌ی سگ هنرمند (Portrait of the Artist as a Young Dog) برای ما برملا می‌کنند و از رویاها، خواهش‌ها و خاطرات او پرده برمی‌دارند.

کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی مجموعه‌ای از ده داستان کوتاه اتوبیوگرافیکال و برآمده از زندگی شخصی دیلن تامس، شاعر و نویسنده‌ی اهل انگلستان است. تمام داستان‌ها در پس‌زمینه‌ی شهری که او در آن بزرگ شده است، شهر سوانزی، می‌گذرد. هر کدام نیز وهله‌ای از زندگی شخصی او را از کودکی تا بزرگسالی به تصویر می‌کشند.

کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی در سال 1940 به انتشار رسید و با استقبال منتقدان و روزنامه‌نگاران مواجه شد، اگرچه در کنار تحسین و تمجیدها، نظرات منفی نیز دریافت کرد. شباهت هجوآمیز عنوان کتاب به کتاب «چهره‌ی مرد هنرمند در جوانی» اثر جیمز جویس انکارناشدنی است. هر چند که خود نویسنده می‌گوید به پیشنهاد ناشر و برای فروش بیشتر این عنوان را پذیرفته است، اما درون‌مایه‌هایی نیز در کتاب وجود دارد که ظن این شباهت را بیشتر می‌کند.

کتاب از دوران کودکی تامس دیلن آغاز می‌شود؛ زمانی که یک پسربچه‌ی محصل بود و در خانه‌ای محقر به بازی و کنجکاوی می‌پرداخت. سپس به نوجوانی او می‌رود و رویاهای آینده‌‌اش را بیان می‌کند. در نهایت نیز به سال‌های روزنامه‌نگاری او می‌رسد که شهر سوانزی را به دنبال پیدا کردن سوژه‌ی خبری زیر و رو می‌کرد. او در این داستان‌ها از خلال رخدادهای گوناگون، سرخوشی و کنجکاوی‌های دوران کودکی و شور و حرارت جوانی را به تصویر می‌کشد. رفاقت میان پسران و عشق دوران جوانی از درون‌مایه‌های پرتکرار داستان‌های این کتاب است.

کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی توسط علی صاحب الزمانی به فارسی برگردانده شده و ذیل مجموعه جهان کلاسیک نشر چشمه به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

  • عالی‌ترین شکل از طنز شوخ و شنگ دیلن تامس و سرزندگی و غنای زبانی او در کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی به تصویر درآمده است. (گودریدز)
  • رموز پسرانه، عشق دوران جوانی و رویاهای شکننده‌ی آن، با زبانی تازه و گویا به وصف در می‌آیند. (Ndbooks)
  • کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی مشهورترین اثر دیلن تامس در دوران حیاتش است و محبوب‌ترین کتابش در میان علاقه‌مندان آثار او. (Richard burton museum)

کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران داستان‌های کوتاه و آثاری با محتوای خودزندگی‌نامه نوشت از مطالعه‌ی این کتاب لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی می‌خوانیم

گفتم «نمی‌خوام برم خونه، کنار آتیش هم نمی‌خوام بشینم. وقتی خونه‌م کاری برای انجام دادن ندارم و حوصله‌م سر می‌ره و دلم هم نمی‌خواد بخوابم. خوشم میاد همین‌جوری تک‌وتنها تو تاریکی شب وایسم و هیچ کاری هم نکنم.»

همین‌طور هم بود. من شبگردی تنها بودم، کسی که همیشه آن گوشه‌کنارها می‌ایستد. دوست داشتم بعد از نیمه‌شب، وقتی در خیابان‌ها پرنده پر نمی‌زد و نور همه‌ی پنجره‌ها خاموش بود، یکه و تنها در شهر بارانی قدم بزنم روی خطوط تراموا که برق می‌زد در های‌استریت سوت‌وکور که انگار گرد مرگ بر آن پاشیده‌اند، دلم می‌خواست زیر نور بی‌اندازه غم‌انگیز ماه در خیابان‌های نمناک اطراف کلیسای شبح‌وار اِبِنزِر راه بروم. من هیچ‌گاه بیش از این موقع خود را جزئی از این دنیای تک‌افتاده و مهجور احساس نکرده بودم، یا پیش از آن هیچ‌وقت به این اندازه لبریز از عشق و غرور و ترحم و تواضع نبوده‌ام، نه‌فقط برای خودم بلکه برای همه‌ی دنیایی که در آن زجر می‌کشیدم و برای منظومه‌ی بی‌احساس و سنگ‌دل آسمان بالای سرم، برای مریخ و زهره و برَزِل و اسکالی، مردم چین و سنت‌توماس، دخترهایی که در عشق‌ورزی دودل‌اند و دخترهایی که مهیای عشق ورزیدن‌اند، سربازها و گردن‌کلفت‌ها و پلیس‌ها و خریداران زیرک و شکاک کتاب‌های دست‌دوم، زنان بدکاره‌ی ژنده‌پوشی که جلوِ دیوار موزه خودشان را به موش‌مُردگی می‌زنند تا فنجانی چای نصیب‌شان شود و زنان همه‌چیزتمام دست‌نیافتنی‌ای که انگار از مجله‌های مُد بیرون آمده‌اند و بلندیِ قامت‌شان دو متر است. و به‌آهستگی در آپارتمان‌شان موجوداتی عاری از حس زندگی پیچیده در لفافه‌ای از فولاد و شیشه و مخمل سِیر می‌کنند. یا به دیوار خانه‌ای متروک در مناطق مسکونی تکیه می‌زدم یا سرگردان در اتاق‌های خالی می‌چرخیدم، وحشت‌زده در راه‌پله‌ها می‌ایستادم یا از پشت پنجره‌های شکسته به دریا یا به هیچ‌ زل می‌زدم یا به انواری که یک‌به‌یک در پنجره‌های خیابان‌ها خاموش می‌شد. یا در خانه‌ی نیمه‌ساخته‌ای پرسه می‌زدم که سقفش آسمان بود و گربه‌ها روی پله‌هایش لمیده بودند و باد چارستون برهنه‌ی اتاق‌هایش را می‌لرزاند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ی مترجم
هلوها
ملاقات پدربزرگ
پاتریشیا، ادیت و آرنولد
دعوا
کاف کوچولوی شگفت انگیز
درست مثل چندتا سگ کوچولو
آن جا که رود تاو جاری است
دلت می خواست کی پیش مون باشه؟
گاربوپیره
شنبه ای گرم
نام نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی
نویسنده
مترجمعلی صاحب الزمانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-01-0907-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی

برای دریافت کتاب چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.