معرفی و دانلود کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم

عکس جلد کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم

کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم نوشته‌ی مهدی چقازردی، مفاهیم تعهد و تعلق سازمانی را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چطور باید این موارد را در خود ارتقا داد تا بتوان کارمندی مؤثر و مفید بود. این راهنما، ضمن تشریح سلسله‌مراتب اداری و قوانین سازمانی، از اخلاق حرفه‌ای کارمندی می‌گوید، به نیروهای انسانی مهارت تصمیم‌گیری را آموزش می‌دهد، تکنیک‌های ایجاد خلاقیت و نوآوری را یادآوری می‌کند و شیوه‌های تحلیل و حل مسأله را نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم

در تفکر سازمانی مدرن، نیروی انسانی نقشی ارزشمند و بی‌بدیل دارد. امروز مدیران به‌خوبی می‌دانند که سازمانشان به کارمندان متکی است و بدون آن‌ها نمی‌تواند موفق شود. همین‌طور آگاه‌اند که این نیروها به‌راحتی قابل جایگزینی نیستند و نمی‌توان جای آدم‌های ماهر و باتجربه را به‌سادگی پر کرد. به همین خاطر در منابع مدیریتی تأکید می‌شود که مدیران و رهبران باید به نیروهای انسانی‌شان کمک کنند، به آن‌ها نزدیک شوند، اجازه‌ی خلاقیت بدهند و در نهایت رضایتشان را فراهم کنند. زیرا آرامش و رضایت این کارکنان در نهایت به نفع سازمان خواهد بود. اما این رویه هرگز نمی‌تواند یک‌طرفه باشد؛ یعنی کارمندان هم باید متقابلاً سازمان را درک کنند و منافع آن را به بهترین شکل تأمین نمایند. به عبارت ساده‌تر، وقتی دو طرف به یکدیگر کمک کنند، درنهایت هر دو موفق‌تر خواهند بود. همه‌ی ما در مورد ویژگی‌های یک کارمند نمونه و خوب شنیده‌ایم. اما یک نیروی خوب واقعاً چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آیا باید خود را فدای منافع سازمانش کند و از خود بگذرد تا بتوان او را کارمندی خوب دانست؟ ملاک‌های موفق بودن یک کارمند چیست؟ مهدی چقازردی در کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم به همین مسأله پرداخته و کوشیده آن را به‌تفصیل توضیح دهد. او در ابتدا از دو مفهوم مهم سازمانی یعنی، تعهد و تعلق صحبت کرده و تلاش نموده آن‌ها را تشریح کند؛ اینکه به چه مفهومی تعهد گفته می‌شود، تعلق چیست و تفاوت این دو در چه چیزهایی است. او در ادامه موارد و خصیصه‌هایی را گوشزد کرده تا کارمندها بتوانند آن‌ها را در خودشان به وجود آورند یا ارتقا دهند تا بتوانند در کارشان پیشرفت کنند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم

کارمندی تلفیقی از چند مهارت مهم است. این نیرو باید بر روی مرز ظریفی حرکت کند؛ او هم باید به خود فکر کند و هم وظایف سازمانی‌اش را در نظر داشته باشد. اگر کارمند فقط به فکر موفقیت خودش باشد، به‌نوعی خودخواهی دچار می‌شود که درنهایت به نتیجه‌ی خوبی منجر نخواهد شد. از آن‌سو، اگر صرفاً منافع سازمان را مدنظر قرار بدهد و به خودش فکر نکند، ممکن است ناامید شود و حس کند نادیده گرفته می‌شود. پس این رویکرد هم ثمربخش نیست. به اعتقاد نظریه‌پردازان، نیروی انسانی باید در چارچوب سازمان خود را تعریف کند و در قالب آن تلاش کند تا موفق شود. این‌چنین هم خود پیشرفت می‌کند و هم به مجموعه کمک خواهد کرد. اما این مسأله نیازمند آن است که فرد مفاهیم سازمانی را به‌خوبی درک کند. او باید با سلسله‌مراتب، قوانین و مقررات و دستورهای سازمانی آشنا باشد تا بتواند با آن‌ها هماهنگ شود و از آن‌ها استفاده نماید. کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم تألیف مهدی چقازردی، پس از مرور مفاهیم فوق، به چند مهارت مهم و تأثیرگذاری که همه‌ی نیروهای انسانی باید از آن برخوردار باشند اشاره می‌کند؛ مهارت‌هایی مثل حل مسأله، تصمیم‌گیری، و تحلیل کردن. این کتاب همین‌طور به تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری هم می‌پردازد. در پایان نیز در مورد اخلاق حرفه‌ای و شیوه‌های ایجاد فضای تفاهم و همکاری صحبت می‌شود و راهکارهایی در این باره ارائه می‌گردد.

کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم را انتشارات ارشدان به چاپ رسانده است.

کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارمندان پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید در کارتان پیشرفت کنید، این منبع می‌تواند کمکتان کند.

در بخشی از کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم می‌خوانیم

یکی دیگر از دسته بندی‌های انواع تصمیم‌گیری در سازمان، به برنامه‌ریزی برای تغییرات بستگی دارد. تصور کنید در یک کارخانه دستگاهی قدیمی وجود دارد که هرچند وقت یک بار نیاز به تعمیر و پشتیبانی پیدا می‌کند. اولین باری که دستگاه خراب شد، کارگران به مدیر اطلاع دادند و او تصمیم گرفت که دستگاه را تعمیر کند و نیازی به تعویض آن نیست. این یک تصمیم برنامه‌ریزی‌نشده بود که مدیر آن را انجام داد.

اما برای بار دوم و دفعات بعدی، دیگری نیازی به تصمیم‌گیری در مدیریت نبود. کارگران خودشان می‌دانستند که باید چه کاری انجام دهند. بنابراین خبر کردن تعمیرکار به یک تصمیم برنامه‌ریزی‌شده تبدیل شد.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
پیشگفتار
فصل اول: میزان تعهد به ارزش‌ها و فرهنگ سازمان
فصل دوم: توانایی تصمیم‌گیری، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری امور محوله
فصل سوم: ارائه ایده نو و طرح‌های مؤثر و پیشبرانه (خلاقیت و نوآوری)
فصل چهارم: رعایت سلسله مراتب اداری
فصل پنجم: آمادگی برای پذیرش مسئولیت‌های کاری بیشتر
فصل ششم: آشنایی با دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات سازمان
فصل هفتم: توانایی تحلیل مشکلات و مشارکت در حل آن‌ها
فصل هشتم: انجام دقیق امور محوله
فصل نهم: حضور مؤثر و منعطف در کار‌های گروهی (تیمی)
فصل دهم: حفظ فضای اعتماد و تفاهم در محیط کار
فصل یازدهم: مسئولیت‌پذیری در قبال وظایف محوله
فصل دوازدهم: ارائه گزارشات قابل قبول تحلیلی و آماری
فصل سیزدهم: توانایی انتقال مفاهیم و بیان نظرات
فصل چهاردهم: رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای
فصل پانزدهم: پیگیری مستمر و به‌موقع امور محوله
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-622-08-5626-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم

برای دریافت کتاب چگونه یک کارمند موفق‌تر باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.