معرفی و دانلود کتاب شروع کن

عکس جلد کتاب شروع کن
قیمت:
۱۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شروع کن

کتاب شروع کن نوشته‌ی ست گودین است و به حوزه‌ی موفقیت و خودسازی تعلق دارد. این کتاب مشهور که با استقبال بالایی از سوی مخاطبین در سراسر جهان مواجه شد و توانست موفقیت عظیمی در حیطه‌ی کتاب‌های توسعه‌ی فردی کسب کند، در باب نقطه‌ی آغاز تغییر و تحول در زندگی است. این کتاب که نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز بوده است، به آن نقطه از زندگی می‌پردازد که شخص برای سوق داده شدن به بهترین روزهای زندگی‌اش تنها به یک اشاره‌ی کوچک نیاز دارد.

درباره‌ی کتاب شروع کن

کتاب شروع کن (Poke the Box) به تألیف ست گودین (Seth Godin) در سال انتشارش توانست سروصدای زیادی به پا کند. به نحوی که به سرعت میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسید، بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در میان کتاب‌هایی که در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی در چندین سال گذشته به نگارش درآمده از شهرت جالب توجهی برخوردار شد. همان‌طور که در عنوان انتخابی کتاب در ترجمه‌ی فارسی آشکار است، «شروع کن» اشاره به آغاز کردن و حرکت در مسیر منتهی به سوی جاده‌ی پرپیچ‌وخم و سرسخت موفقیت در زندگی است. در واقع این کتاب برای آن‌هایی نوشته شده در ذهن خود همه چیز را آماده می‌یابند و تصویری از آینده و افق پیش روی خود در ذهن دارند، اما نمی‌دانند باید از چه نقطه‌ای، با چه رویکردی و به طور کلی چگونه شروع کنند. به راستی نقطه‌ی آغاز کجاست و چگونه می‌توان پس از آماده‌سازیِ ذهنی وارد بازی شد؟

کتاب شروع کن قرار است به شما مطالبی روان‌شناختی و علمی بر محوریت همین نقطه از زندگی ارائه دهد. اینکه چگونه با این مرحله از زندگی خود باید مواجه شوید و چگونه با پشت سر گذاشتن این برهه از زندگی خود، وارد مسیری که می‌خواهید شوید. البته ممکن است در قالب کلمات و با نگاهی کلی همه چیز ساده به نظر برسد و شخص گمان کند که مفهوم و فلسفه‌ی «شروع کردن» ساده است و شخص صرفاً لازم است تا دست به کار شود. اما هر شخص باتجربه و بادانشی به شما می‌گوید که چه در بحث حرفه و چه در گستره‌های دیگر زیست شخصی، این نقطه‌ی آغاز و رویکرد درست نسبت به آن است که آینده‌ی شما را از هر نظر شکل خواهد داد. پس اگر گمان می‌کنید که نقطه‌ی آغاز آنچنان مسئله‌ی پیچیده‌ای نیست، بهتر است هرچه زودتر به توصیه‌های ست گودین، نویسنده‌ی سرشناس و موفق آمریکایی، گوش دهید و در حرف‌های او تأمل کنید.

ست گودین که در سطح جهانی یک نویسنده‌ی برتر و شناخته‌شده محسوب می‌شود، در این کتاب که بر خودسازی و موفقیت تمرکز دارد از نثر ساده‌، بی‌آلایش، الهام‌بخش و دقیقی بهره می‌برد. او برای تشریحات و توضیحات خود دال و مدلول‌های متنوعی مثال می‌زند و از موقعیت‌ها، تجربه‌ها و وضعیت‌های گوناگونی برای تکمیل صحبت‌های خود بهره می‌برد. آنچه ست گودین در کتاب شروع کن به آن دست یافته، مجموعه‌ای از نصیحت‌های ساده و گذرا نیست، بلکه او ترسیم‌گر نوعی فلسفه است، نوعی جهان‌بینی که به شما تصویری مشخص از مسیرها و انتخاب‌های گوناگون در زندگی ارائه می‌دهد. این کتاب را در واقع می‌توان روشی ساده و کاربردی برای خلاص شدن از آشفتگی دانست، چراکه با خواندن این کتاب گویی با یکی از متخصصین و صاحب‌نظران بزرگ جهان هم‌صحبت بوده‌اید و توصیه‌های عمیق و صادقانه‌ای دریافت کرده‌اید.

معرفی و دانلود کتاب شروع کن

ممکن است ابتدا از خواندن جملات این نویسنده‌ی آمریکایی معذب شوید، احساس ناراحتی کنید یا حتی بدبین شوید، اما این دقیقاً همان چیزی است که ست گودین در روند کتاب خود از شما طلب می‌کند. این که بیشتر و بهتر مسیرها و کنش‌های خود را بازشناسید و قدرت تصمیم‌گیری خود را چندین سطح بهبود بخشید. گودین می‌گوید سخت‌ترین چیز در جهان معاصر گفتن این جملات با صدای بلند است: «می‌خواهم کاری را شروع کنم». در جهان امروز، به قدری مشکلات و سدهای اقتصادی در زندگی روزمره پرتعداد است که شخص از خطر کردن می‌ترسد و تا می‌تواند سعی می‌کند از آن اجتناب کند. گویی دیگر هیچ غریزه و حس آنی‌ای در هیچ تصمیم‌گیری‌ای وجود ندارد. ست گودین به شما یاد می‌دهد که بار دیگر به نجواهای غریزه‌تان گوش دهید و با اعتماد به خود مسیرتان را شروع کنید. کتاب شروع کن توسط فائزه رضوی به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات ارشدان آن را منتشر کرده است.

ست گودین از سن شانزده‌ سالگی یک سرمایه‌گذار و کارآفرین موفق بوده است. او تا به امروز دوازده کتاب نوشته که تمام آن‌ها از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند و میلیون‌ها نسخه از هرکدام به فروش رسیده است. ست گودین که یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای است تا به حال نوشته‌ها و کتاب‌های گوناگونی در باب شیوه‌های به نگارش درآمدن کتاب‌ها و ساختارهایی که در بازار کتاب وجود دارد منتشر کرده است. بلاگ شخصی او یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بلاگ‌های جهان است که توسط یک فرد مدیریت می‌شود. او تا به امروز در باب مباحثی چون انقلاب پسا-صنعتی، شیوع ایده‌ها در جهان، بازاریابی، مدیریت و همچنین تحولاتی که در پدیده‌ها و زیرساخت‌های صنعتی و فرهنگی در طول دوران حاضر کتاب‌هایی به نگارش درآورده است.

نکوداشت‌های کتاب شروع کن

  • ست گودین احتمالاً بهترین سرمایه‌گذار و کارآفرین در عصر اطلاعات است. (Business Week)
  • بسیار واضح است که چرا مردم دوست دارند تا پول بدهند و به حرف‌های ست گودین گوش بدهند، او می‌داند در مورد چه چیزی حرف می‌زند. (Time Magazine)

کتاب شروع کن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال خواندن سخنان یکی از موفق‌ترین نویسندگان آمریکایی در زمینه‌ی موفقیت هستند، به کسانی که می‌خواهند روند زندگی خود را تغییر دهند و مسیر حرفه‌ای خود را از نو آغاز کنند. اگر می‌خواهید توصیه‌هایی عملی و منطقی از زبان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکا بخوانید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب شروع کن می‌خوانیم

جامعه‌ی ما عاشق پایکوبی برای شکست است‌. در جامعه‌ی ما شادی کردن برای پیروزی مانند فخرفروشی است‌. اما از نظر این جامعه، خوشحالی بابت بداقبالی دیگران، مشکلی ندارد‌. کافیست به تماشای تحلیل یک بازی فوتبال یا یک کمپین سیاسی بنشینید و یا گزارش یک مجله در مورد شکست یک سرمایه‌گذار مالی را بخوانید‌. خواهید یافت که ما به راحتی انگشت ملامت خود را به سمت شکست‌خورده‌ها نشانه می‌گیریم و سرزنششان می‌کنیم و با خوشحالی از رویدادهایی که خوب پیش نرفته‌اند، انتقاد می‌کنیم‌.

اما من شما را قانع خواهم کرد که چرا اجتناب از شکست زیان‌آور است‌.

در ابتدا بیایید فهرستی از افرادی که حرفه‌ی خود را بر مبنای شروع‌کردن و در نتیجه، احتمال شکست‌خوردن بنا کردند، تهیه کنیم‌. افرادی مثل هارلان الیسون، استیو کارل، اپرا وینفری، ریچارد رایت، مارک کیوبن، مهمت آز، جورج اورول، مایکل بلومبرگ، نن تالیس، گلوریا استاینم و این لیست ادامه دارد‌. در واقع برای رسیدن به این فهرست هیچ نیازی به تحقیق نبود‌. من فقط نام چند نفر از افراد مشهور و محترم و موفق را نوشتم‌.

اپرا اجراهای ناموفق، پروژه‌های شکست‌خورده، نتایج ناموفق زیادی در کارنامه‌ی کاری خود داشته است‌. او هر روز کار جدیدی را شروع می‌کند، گاهی اوقات چند کار جدید شروع می‌کند و تعداد زیادی از آن‌ها نتیجه نمی‌دهند‌. اما هیچ‌کس به آن‌ها توجه نمی‌کند زیرا جامعه‌ی ما برای کارهای موفقش احترام زیادی قائل است‌.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
شروع‌کننده باشید
اکنون نوبت شماست
شروع چگونه باید باشد؟
اصل هفتم
تفاوت حرکت
داستان کریک ونتر و دکتر فرانک اشتاین
جعبه‌ی زنگ
عناصر تولید
حرکت روی دایره
چه کسی جواب مثبت می‌دهد
به جعبه دست بزنید
چه چیزی را می‌توانید شروع کنید؟
چه زمانی می‌توانید شروع کنید؟
انواع سرمایه
دوبرابر را دوبرابر کنید
آیا جریان به معنای ریسک است؟
مسیر شکست
مشکل فراگیر
اولین قانون انجام کارهای مهم
گوگل و چرت‌زدن
غرورتان و پروژه‌یتان
تعریف جدید کیفیت
شستشوی مغزی توسط رؤسا
چرا متوسط؟
وقتی دچار تردید می‌شوید
کنجکاوی کجا رفت؟
"من" را انتخاب کن! "من".
مسئول تبلیغات و هماهنگ‌کننده
کارآفرینی موردی خاص است
اشتراک دوره‌ای
از غذای مجانی خبری نیست
نترس. دست بکار شو!
مغز مارمولک ما پاداش دست‌زدن به جعبه را درک نمی‌کند
امان از جلادادن
قائده‌ی سملوایز
به دنیای پروژه‌ها خوش آمدید
سیستم فورد مرده است! زنده‌باد سیستم فورد
چه اتفاقی برای برتری افتاد؟
توسعه‌ی کسب‌وکار
بعد چه می‌شود؟
اگر چیزی دیدید بگویید
مجاز و غیرمجاز
پایان ایده‌آلیسم
به وودی نگو
دوست دارم بدانم چه می‌شود
سه هزار سخنرانی تد
لذت اشتباه
دنیا بسیار پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد
تکرار طوطی‌وار
شاید بی‌فایده باشد
امتحان‌کردن
درپوش را بردارید
شروع به معنای تمام‌کردن است
جایی برای مفهوم‌پردازی نیست
ارائه و ترس
شروع‌کننده در مقام فردی بیگانه
به نظر جیم من دیوانه‌ام
برنده‌شدن در مسابقه‌ی هالووین (حال در برابر آینده)
بچه‌ای که هیاهو می‌کند
بهترین کاری که تا به حال انجام داده‌ام
چطور وارد این کار شدید؟
کسی که بیشتر شکست می‌خورد معمولاً برنده است
تردستی با توپ به انداختن توپ بستگی دارد نه گرفتن آن
پارادوکس موفقیت
رفتن به کلیولند با پای پیاده
حرکت علم
ترس از اشتباه
بازار شیفته‌ی تازگی است
آماده‌شدن برای شادی
بیان واضح‌تر مقصودم
چگونه کاری را انجام دهید؛ در مقابل اینکه چه کنید
در "فقط دست به کار شو"، فقطی وجود ندارد
ماجراجویی‌های آندره و والی بی
فضای بین فریم‌ها
علت اینکه رشد زود اتفاق می‌افتد چیست؟
کار درست
جلسه‌ی ناهار
وقتی همه‌چیز خراب می‌شود
"انتظار نداشتم به چنان نتیجه‌ای برسم"
چه می‌توانید بسازید؟
دست‌زدن به توییتر
شروع‌کردن، کاری تعمدی است
وقتی مدارس شروع‌کردن را ممنوع می‌کنند
تأخیر در برنامه‌ریزی بهای زیادی دارد
ذهن قاصدکی
دوچرخه‌سواری در بزرگسالی
با ایده‌های خوب چگونه مواجه شویم؟
ترس در سمت چپ، ترس در سمت راست
سؤال‌کردن ضرری ندارد
مدیریت زنگ
ترس از غرور
شروع به عنوان یک روش زندگی
بی‌خطر
برو! برو! برو‌...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شروع کن
نویسنده
مترجمفائزه رضوی اردکانی
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-08-7739-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شروع کن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شروع کن

برای دریافت کتاب شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.