معرفی و دانلود کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast: کاملا تصویری

عکس جلد کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast: کاملا تصویری
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast: کاملا تصویری

کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast نوشته‌ی امید اشکانی، به بررسی و معرفی یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی در شبیه‌سازی صنعت ریخته‌گری می‌پردازد. امروز اهمیت شبیه‌سازی بر هیچ طراح یا صنعت‌گری پوشیده نیست و استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌منظور کاهش هزینه‌های طراحی، آزمون و ساخت گسترش یافته است. نرم‌افزار Click2Cast اولین‌بار توسط شرکت Solid Thinking معرفی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کاربرد کامپیوتر در بیشتر صنایع، شرکت‌های نرم‌افزاری به‌فکر طراحی برنامه‌های شبیه‌ساز برای تسهیل فرایند بسیاری از فنون افتاده‌اند. یکی از این فنون که در صنعت بسیار مهم و پرکاربرد است ریخته‌گری‌ست. ریخته‌گری یکی از قدیمی‌ترین فرایندهایی است که بشر از دیرباز برای شکل‌دهی به فلزات از آن استفاده می‌کرده. در این روش، فلزات مختلف را ذوب کرده و سپس با ریختن آلیاژی از آن‌ها در قالب‌های مختلف، اشکال جدید مورد نیاز خود را خواهیم ساخت.

به‌مرور زمان صنعت ریخته‌گری نیز درست مانند دیگر صنایع، پیشرفت‌هایی داشته و امروزه از روش‌های ریخته‌گری با دقت بالا استفاده می‌شود. در این میان به منظور کاهش دفعات آزمون و خطا و کمتر کردن هزینه‌های مربوط به آن و همچنین بهبود و بالا بردن کیفیت روش‌های تولید، از شبیه‌سازی مراحل اجرا استفاده می‌شود. به‌همین منظور شرکت Solid Thinking نرم‌افزار شبیه‌سازی‌ای را طراحی کرد و در اختیار صاحبان صنایع و متخصصان این رشته قرار داد که امید اشکانی در کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast به‌طور مفصل به معرفی و بررسی آن پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast

با توجه به اینکه اهمیت و ارزش فرایند شبیه‌سازی بسیار بالا می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast مورد بررسی دقیق قرار گرفته، مراحل شبیه‌سازی فرایند ریخته‌گری برای چند قطعه است که به‌صورت تصویری کاملاً تشریح شده‌اند. امید اشکانی در این کتاب راهنما به مخاطبان خود می‌گوید که گرچه استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی چون Click2Cast به فرایند تولید سرعت می‌بخشد و آن را تسهیل می‌کند اما در نهایت این آزمون‌های واقعی هستند که پس از اتمام شبیه‌سازی، خواص نهایی را تعیین می‌کنند و این نرم‌افزار، با تمام کارایی و دقت عملی که دارد، یا هیچ شبیه‌ساز دیگری جایگزین 100 درصدی برای فرایند تولید به‌شکل عملی نیستند.

نرم‌افزار Click2Cast بسیار سبک است، محیط آن کاربردوست و ساده است و برای اجرای آن به سیستم‌عامل قوی و پیچیده احتیاج نخواهید داشت اما در هر صورت بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که جهت جلوگیری از طولانی شدن فرایند انجام محاسبات دقیق، حداقل سیستم سخت‌افزاری مورد نیاز است. امید اشکانی کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast را در پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و با زبانی ساده و به‌شکل مختصر و مفید به بیان تمامی نکات لازم پیرامون نحوه‌ی کارکرد این نرم‌افزار پرداخته تا بتوانید چون دفترچه‌ای راهنما آن را همه‌جا و در هر زمانی همراه خود داشته باشید و از مطالعه‌ی دیگر کتاب‌های راهنما در این زمینه بی‌نیاز شوید. ضمناً این کتاب راهنما کاملاً تصویری است و شما می‌توانید هر مرحله از عملیات شبیه‌سازی خود را با تصاویر داخل کتاب مطابقت دهید و از صحت عملکرد خود اطمینان خاطر حاصل کنید.

فصل اول کتاب به معرفی نرم‌افزار و مراحل نصب آن بر روی سیستم پرداخته است. در فصل دوم اطلاعاتی کلی مربوط به محیط نرم‌افزار در اختیار مخاطب قرار گرفته است. نویسنده فصل سوم را به مدل‌سازی‌های اولیه و مثال‌هایی از انجام محاسبات اختصاص داده است. در فصل چهارم شبیه‌سازی قطعه‌ی ساده‌ی دوار و محاسبات مربوط به انجماد و پر کردن قالب را مطالعه خواهید کرد. و بالاخره فصل پایانی کتاب که مختص به قابلیت نمایش گرافیکی، ضبط تصویر و جداول راهنما است. امید اشکانی همچنین در پایان فصل‌های اول تا چهارم بخشی را به پرسش‌های متدوال اختصاص داده تا خواننده بتواند پاسخ سؤال‌های احتمالی خود را در آن‌ها بیابد و به رفع ابهامات خود بپردازد.

کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast را انتشارات آموزشی تألیفی ارشدان منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب کلیه‌ی دانشجویان رشته‌‌ی مهندسی متالوژی-مواد و کارشناسان این حوزه می‌باشند.

در بخشی از کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast: کاملا تصویری می‌خوانیم

محیط نرم‌افزار

محیط نرم‌افزار Click 2Cast یک محیط کاربردوست بوده و تا حد امکان، کاربر می­‌تواند با دانش متوسط، از این نرم‌افزار استفاده کند. نکته‌ی مهم این است که برای شبیه‌سازی فرایندهای ریخته­‌گری در این نرم‌افزار، لازم است با اصول طراحی سه‌بعدی و مدل‌سازی آشنایی وجود داشته باشد چراکه این نرم‌افزار قابلیت ترسیم مدل سه‌بعدی را ندارد و صرفاً از مدل­‌های سه‌بعدی طراحی شده می‌­توان استفاده کرد.

همانطوری که مشاهده می­‌شود، در محیط عمومی نرم‌افزار، یک لیست در بالا وجود دارد که مراحل و فرایند شبیه‌سازی را مشخص می­‌کند. در لیست سمت چپ در صفحه‌ی اصلی، محلی برای تعریف یک پروژه‌ی جدید یا فراخوانی یک پروژه‌ی قبلی وجود دارد.

همانطوری که اشاره شد، لازم است مدل سه‌بعدی در نرم‌افزارهای طراحی نظیر CATIA یا SOLIDWORKS طراحی شده و سپس در محیط نرم‌افزار فراخوانی شود. همچنین نکته‌ی بسیار مهم این است که به منظور فراخوانی نمونه در محیط این نرم‌افزار، باید حتماً از فایل طراحی‌شده در محیط نرم‌افزار طراحی، خروجی .stl اخذ شود چرا که تنها این فرمت برای نرم‌افزار Click 2Cast قابل قبول است.

نکته: به منظور طراحی مدل سه‌بعدی از سایر نرم‌افزارهای طراحی نیز می‌­توان استفاده کرد، به‌شرطی که بتوان از فایل نهایی طراحی، فرمت ذکرشده را خروجی گرفت و در محیط نرم‌افزار وارد کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نصب نرم‌افزار
سیستم‌عامل مورد نیاز
نصب و اجرای نرم‌افزار
پرسش‌های احتمالی فصل اول
فصل دوم: کلیات محیط نرم‌افزار
محیط نرم‌افزار
فراخوانی پروژه
روش ذخیره‌ی فایل stl
پرسش‌های احتمالی فصل دوم
فصل سوم: تحلیل خواص ریخته‌گری شمش تیتانیومی
مدل‌سازی اولیه
مش‌بندی و انتخاب مواد
نتایج شبیه‌سازی فرایند
نمونه محاسبات بخش پر کردن قالب
نمونه محاسبات انجماد
پرسش‌های احتمالی فصل سوم
فصل چهارم: شبیه‌سازی قطعه ساده دوار
مدل‌سازی نمونه
محاسبات پرکردن قالب
محاسبات مربوط به انجماد
فصل پنجم: قابلیت‌های کاربردی
قابلیت نمایش گرافیکی و ضبط تصویر
جداول و تصاویر راهنما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast: کاملا تصویری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-08-6350-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast

برای دریافت کتاب راهنمای جیبی نرم افزار Click2Cast و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.