معرفی و دانلود کتاب کلاغ کوکی

عکس جلد کتاب کلاغ کوکی
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلاغ کوکی

سفری شگرف به سرزمین یخ‌زده‌ی جادو... کاترین فیشر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب کلاغ کوکی داستانِ زندگی هیجان‌انگیز دختری به نام سرن را روایت کرده که به محض ورود به خانه‌ی یکی از بستگان خویش در کشور ولز، خود را در دل جریاناتی مرموز و غریب می‌یابد. گفتنی است که اثر پیش رو، ضمن برانگیختن تحسین اغلب منتقدان و مخاطبین عام، جایزه‌ی معتبر Tir Na n-Og را نیز برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب کلاغ کوکی

دختری تنها را تصور کنید که بیشتر عمر خود را در فضای تنگ و آکنده از خفقان پرورشگاه سپری کرده است؛ جایی که در آن نه رنگی از شادی و نشاط یافت می‌شود و نه آوای ترانه‌ای طروات‌بخش و سرزنده به گوش می‌رسد. محلی سرد و بی‌روح که به گورستان مانند است. مکانی افسرده‌کننده که روحِ آدمی را به خفتن، به سکونی مرگ‌بار دعوت می‌کند. در چنین جایی، دختری کوچک و تنها نظیر «سرن ریس»، قهرمان کتاب کلاغ کوکی (The Clockwork Crow)، جز خیالات خود همدمی نمی‌یابد. خیالاتی آکنده از جادو و شبح؛ خیالاتی سحرانگیز و فریبا که البته نشانی از واقعیت ندارند. سرن ریس نیز این را می‌داند. با این حال ابداً خیال دوری از خیالاتش را ندارد! اصلاً «واقعیت» چه اهمیتی دارد؟ مگر نه این‌که در جهانِ او، هرچه واقعی‌ست، کسالت‌بار و غم‌افزاست، و هرچه خیالی و غیرواقعی، سرزنده و پرجنب‌وجوش؟

باری، سرانجام زمانی فرا می‌رسد که سرن ناچار از ترک پرورشگاه می‌شود. چه خوب! به هر حال، دنیای بیرون، هر اندازه هم که سخت و خشن باشد، بهتر از دنیای خالی از شور و هیجان پرورشگاه است. اما افسوس که در این دنیا جایی برای خیالات سرن نیست. آری، او برای بقا در جهان واقعی باید نگاهی منطقی و واقع‌گرایانه به زندگی اتخاذ کند. این‌چنین است که او، هنگام قدم گذاشتن به خانه‌ی پدرخوانده‌اش، با خود عهد می‌کند که با خیالات گذشته‌ی خویش که مستقیماً از جهان قصه‌های پریان اقتباس شده بوده‌اند، وداع کند. اما آیا به راستی چنین وداعی صورت خواهد گرفت؟ آیا هرگز می‌توان از جهان خیالات دل کَند؟ تازه، اگر مسئله صورتی معکوس داشته باشد، اگر به واقع این خیالات باشند که باید دامان آدمی را رها کنند، و نه آدمی دامان آن‌ها را، آن‌وقت چه؟...

کتاب کلاغ کوکی، اثر درخشان و تحسین‌شده‌ی کاترین فیشر، نخستین بار به سال 2018 به انتشار رسید. فیشر در این رمان معمایی - فانتزی، داستان زندگی سرن ریس را روایت کرده است؛ دختری پرورشگاهی که هنگام عزیمت به خانه‌ی جدید خود (نزد پدرخوانده‌اش) از فردی ناشناس بسته‌ای عجیب و غریب را دریافت می‌کند؛ بسته‌ای حاوی یک کلاغ کوکی اسباب‌بازی! آغاز داستان زمانی است که سرن با ورود به محل اقامت جدید خود، از مفقود شدن پسر کوچک خانواده مطلع می‌شود. اما میان این ماجرا و کلاغ کوکی عجیبی که در ایستگاه به دست سرن رسیده، چه رابطه‌ای برقرار است؟ سرن در ابتدا پاسخی برای این سوال ندارد. به واقع، اصلاً این پرسش تا مدت‌ها به ذهن او خطور هم نمی‌کند. تا این‌که طی اتفاقی باورناپذیر، کلاغ کوکی با نشانه‌هایی مبهم، به سرن اطلاعاتی درباره‌ی محل پسرک گمشده می‌دهد؛ و این، آغازی می‌شود بر ماجراجوییِ پرخطر و هیجان‌انگیز سرن در سرزمینی جادویی...

کتاب کلاغ کوکی از سوی اغلب نشریه‌های تخصصی با نقدها و نظرات مثبت مواجه شده است. خوانندگان عام نیز همصدا با صاحب‌نظران به تحسین این اثر پرداخته و روایت تودرتو و جذاب آن را ستوده‌اند. خوب است بدانید که فیشر پس از انتشار رمان کلاغ کوکی، دنباله‌هایی نیز بر آن نوشت و به چاپ رساند.

ترجمه‌ی فارسی کتاب کلاغ کوکی به قلم شبنم حاتمی فراهم آمده و از سوی انتشارات پرتقال در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

افتخارات کتاب کلاغ کوکی

- برنده‌ی جایزه‌ی Wales Arts Review's Welsh Books for Young People
- نامزد دریافت جایزه‌ی Blue Peter

نکوداشت‌های کتاب کلاغ کوکی

- «کلاغ کوکی» از آن دست کتاب‌هایی است که زمین گذاشتن‌شان غیرممکن است؛ اثری که خوانندگان آن مشتاقانه دنباله‌اش را انتظار می‌کشند. (Kirkus Reviews)

- کتاب کلاغ کوکی داستانی فوق‌العاده جذاب است که در آن عناصر داستان‌های رازآلود و معمایی با مؤلفه‌های ژانر فانتزی ترکیب شده است. با مطالعه‌ی این اثر قدم به جهانی کنجکاوی‌برانگیز خواهید گذاشت که آکنده از جزئیات درخشان است. (Booklist)

- مطالعه‌ی این رمان هیجان‌انگیز و خواندنی بهترین پیشنهاد برای سپری کردن یک تعطیلات مفرح و لذتبخش است! بی‌شک طرفداران رمان‌های معمایی شیفته‌ی آن خواهند شد. (Bulletin of the Center for Children's Books)

- رمان کلاغ کوکی که اولین بار در انگلستان و سپس در ایالات متحده‌ی آمریکا به انتشار رسید، اثری برخوردار از عناصر فراطبیعی، با فضاسازی‌ای درخشان است. (School Library Journal)

- کاترین فیشر در کتاب کلاغ کوکی به روایت داستانی هیجان‌انگیز با موضوع خانواده و احساس تعلق خاطر نشسته است. ( Kirkus Reviews)

کتاب کلاغ کوکی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به آثار فانتزی و دوست‌داران داستان‌ها و رمان‌های معمایی، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب کلاغ کوکی از کاترین فیشر، لذت خواهند برد.

با کاترین فیشر بیشتر آشنا شویم

کاترین فیشر (Catherine Fisher) یکی از داستان‌نویسان مطرح ادبیات کودک و نوجوان در چند دهه‌ی اخیر است. این نویسنده و شاعرِ اهل ولز به سال 1957 در شهر نیوپورت دیده به جهان گشوده و در دانشگاه ملی ولز تحصیل کرده است. توجه به عناصر ادبیات عامه، بهره بردن از زبانی سحرانگیز و برخورداری از مهارت بی‌بدیل قصه‌گویی، از مشخصه‌های اصلی کاترین فیشر در مقام یک داستان‌نویس است. جای خوشحالی است که اغلب آثار برجسته‌ی فیشر به زبان فارسی ترجمه شده و در اختیار کودکان و نوجوانانِ کتاب‌خوان ایرانی قرار گرفته‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «تاج پنهان»، «وارث گمشده»، «شهر تاریک» و مجموعه‌ی «کلاغ کوکی» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کاترین فیشر

- برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic Fantasy برای ادبیات کودک و نوجوان
- برنده‌ی جایزه‌ی Best English-Language Book
- برنده‌ی جایزه‌ی Tir Na n-Og
و...

در بخشی از کتاب کلاغ کوکی می‌خوانیم

آن‌جا اتاق بازی بود.

حتی با وجود تاریکی اتاق با یک نگاه می‌شد این را فهمید. شعله‌ی شمع در آینه‌ها و سطوح شفاف سوسو می‌زد. سرن که پاورچین وارد اتاق شد بازتاب صورتش همه‌جا افتاد.

زیر لب گفت: «آهای، توماس؟»

«تو دست ‌بردار نیستی، نه؟» کلاغ پشت سرِ سرن بال زده و روی قلعه‌ی سربازان نشسته بود. «این‌جا هیچکی به‌جز ما نیست، دختره‌ی احمق. و اگه نظر من رو بخوای سال‌هاست که کسی نیست».

سرن باید می‌پذیرفت. تمام میز و صندلی‌ها با ملافه‌های سفید پوشیده شده بودند. زمین آن‌قدر گرد و خاکی بود که رد پاهای سرن رویش جا می‌ماند، و وقتی دستش را دراز کرد و به اسب گهواره‌ای دست زد، اسب با صدای جیرجیری آرام تکان خورد، انگار مدت‌ها بود از آن استفاده نشده.

کلاغ با تندی گفت: «و این صدا... همون صدای نفس‌کشیدنیه که می‌گفتی. این فقط یه اسباب‌بازی کهنه‌ی جیرجیروئه».

سرن پرید به او. «حالا که این‌طوره درست مثل خودته». سرن خیلی ناامید شده بود. تا این لحظه نفهمیده بود چه‌قدر دلش می‌خواسته توماس این‌جا باشد، تا در این خانه‌ی غم‌زده و دلگیر دوست و هم‌صحبتی پیدا کند. سرن در را بست و پشت به آن ایستاد. چیزهای عجیبی روی تمام میزها و قفسه‌ها برق می‌زدند؛ اشیایی کوچک و درخشان. یعنی چه بودند؟

کلاغ دستور داد: «چراغ رو روشن کن».

روی میز چراغی گردسوز بود که هنوز کمی نفت تهِ مخزنش داشت. سرن فتیله را بالا کشید و با شعله‌ی شمع آن را روشن کرد، بعد شیشه‌ی چراغ را روی شعله گذاشت. وقتی نورِ زرد چراغ کم‌کم زیادتر شد سرن به اطراف نگاه کرد.

و نفسش بند آمد.

اتاق پر بود از گوی‌های شیشه‌ای.

فهرست مطالب کتاب

1- سِرِن رِیس در شب یخی
2- بسته‌ی روزنامه‌پیچ
3- سکوت خانه
4- چشمانی درخشان
5- سرن سؤالی می‌پرسد
6- شاهزاده‌ی افسون‌شده
7- شیشه و برف
8- افشای راز
9- آخرین شبِ کریسمس
10- کولاکِ شدید
11- پایین پلکان طلایی
12- قصر یخی
13- در محاصره‌ی سایه‌ها
14- دخترِ این خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلاغ کوکی
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-462-702-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلاغ کوکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلاغ کوکی

برای دریافت کتاب کلاغ کوکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.