معرفی و دانلود کتاب کنترل دیابت به روش ساده

عکس جلد کتاب کنترل دیابت به روش ساده
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل دیابت به روش ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل دیابت به روش ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل دیابت به روش ساده

دیابت بیماریِ سخت، اما قابل مهاری است. بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با تنظیم برنامه‌ی غذایی مناسب و انجام فعالیت‌های ورزشی در کنار مصرف دارو، به بهبود بیماری خود کمک کنند. کتاب کنترل دیابت به روش ساده نوشته‌ی مریم اطاری و اعظم اطاری راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کنترل دیابت به روش ساده

مریم اطاری و اعظم اطاری در کتاب کنترل دیابت به روش ساده به بیماران دیابتی کمک می‌کنند تا با به‌کارگیری رژیم مناسب غذایی، ورزش روزانه و استفاده از داروهای مربوطه، قند خون خود را کنترل کنند.

نویسندگان ابتدا به شرحی موجز از تاریخچه‌ی دیابت می‌پردازند و سپس تعریفی از قند خون به دست می‌دهند. قندی که در خون است، گلوکز نام دارد و قند موجود در شکر و قند را ساکاروز می‌نامند که خود دارای دو نوع قندِ گلوکز و فروکتوز است. میزان گلوکز طبیعی در هر صد سی‌سی خون، چیزی حدود 80 تا 120 میلی‌گرم در نظر گرفته می‌شود. کسانی که میزان قند در خونشان از 160 میلی‌گرم بالاتر و یا از 65 میلی‌گرم پایین‌تر است، احتمالاً به هیپرگلیسمی و هیپوگلیسمی (افت قند خون) و به‌طور مشخص‌تر به دیابت مبتلا هستند.

بهترین منابع گلوکز، غذاهای کربوهیدرات‌دار هستند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات عبارتند از: غلات، دانه‌ها، لوبیا، سبزی‌ها و میوه‌ها. در قرون گذشته دو جناح وجود داشت: یک دسته از مردم موافقِ استفاده‌ی نامحدود از کربوهیدرات برای بیماران دیابتی بودند و عده‌ای دیگر، به‌شدت مصرف کربوهیدرات را منع می‌کردند. استدلال دسته‌ی اول این بود که کربوهیدراتِ غذا باید جایگزین قندِ ازدست‌رفته در ادرار باشد و دسته‌ی دوم اینطور ادعا می‌کردند که بیماران دیابتی به دلیل قند خون بالا، طبیعتاً باید از مقدار کمتری کربوهیدرات و قند استفاده کنند. ریشه‌ی این نزاع هم ازآنجا می‌آمد که گاه بیماران دیابتی دچار افت شدید قند می‌شدند. گفتنی‌ست این نظرات پایه و اساس علمی نداشت و صرفاً بر اساس تجربه مطرح می‌شدند.

کتاب کنترل دیابت به روش ساده توضیحی اجمالی از کارکرد دستگاه گوارش و هضم و جذب گلوکز به دست می‌دهد و سپس از انواع بیماری‌های قند نام می‌برد. مریم اطاری و اعظم اطاری بیماری‌های قند را در دو دسته‌ی کلیِ «بیماری قند وابسته به انسولین» و «بیماری غیروابسته به انسولین» می‌گنجانند. دیابت نوع اول در کودکان و جوانان زیر 35 سال دیده می‌شود و دسته‌ی دوم در بزرگ‌سالان بالای چهل سال نمود می‌یابد. نویسندگان بیماری دیابت را در سنین مختلف کودکی بررسی می‌کنند و برای هریک، روش درمانی مخصوصی با اتکا به رژیم غذایی و ورزش پیشنهاد می‌دهند.

علائم بیماری قند و کنترل دیابت هسته‌ی اصلی کتاب کنترل دیابت به روش ساده را تشکیل می‌دهد. این علائم عبارتند از: تشنگی مداوم، خستگی و ضعف، خارش و زخم‌های طولانی پوست، کاهش وزن، دفع ادرار مکرر به مقدار زیاد، گرسنگی و پرخوری، و بی‌حسی با درد در دست و پاها. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه بیماران می‌توانند با ابزارهای کنترل قند خون، در مهار بیماریِ خود مؤثر عمل کنند. این ابزارها شاملِ ورزش، داروهای مصرفی، تنظیم برنامه‌ی غذایی و آزمایشات مرتبِ ادرار و خون هستند.

انتشارات کتاب‌درمانی اثر حاضر را چاپ و منتشر کرده است.

کتاب کنترل دیابت به روش ساده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا با افراد دیابتی در ارتباطید، با مطالعه‌ی این کتاب نکات مؤثری برای کنترل بیماری خواهید یافت.

در بخشی از کتاب کنترل دیابت به روش ساده می‌خوانیم

کلید درمانی دیابت، رعایت برنامه‌ی دقیق و منظم غذایی است. برنامه‌ی غذایی روشی است که با به کار بردن آن بین زمان وعده‌ی غذاهای اصلی و فرعی و مقدار انسولین دریافتی روزانه و ظهور اثر انسولین و حداکثر اثر آن تعادل برقرار می‌کند.

وقتی از انسولین استفاده می‌کنید، باید هر روز برنامه‌ی غذایی در ساعات معینی تنظیم گردد. انتخاب‌هایی را که از گروه غذایی شش‌گانه (قندها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و ماست) برایتان تعیین شده است نباید حذف کنید، مگراینکه جانشین مناسبی برای آن پیدا کنید. مراعات برنامه‌ی غذایی به شما کمک خواهد کرد که قند خون خود را حتی‌الامکان در حد نزدیک به طبیعی حفظ کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مروری بر تاریخچه‌ی دیابت
قند خون چیست
هضم غذا
جذب
حمل گلوکز
دیابت
انواع بیماری قند
1- بیماری قند وابسته به انسولین (دیابت جوانان)
2- بیماری قند غیروابسته به انسولین
سایر انواع دیابت
دیابت از طفولیت تا بلوغ
دوره‌ی طفولیت و نوپایی
تزریق انسولین
ورزش
رژیم
کودکان سنین قبل از مدرسه
آزمایش ادرار
تزریق
سقوط قند (هیپوگلیسمی)
ورزش
رژیم
کودکان دبستانی
آزمایش ادرار
تزریق
سقوط قند (هیپوگلیسمی)
ورزش
رژیم
سن بلوغ
تست تحمل گلوکز
چه کسانی در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند؟
علایم بیماری قند
راه‌های کنترل دیابت
ابزار کنترل قند خون
تنظیم برنامه‌ی غذایی
برنامه‌ی غذایی و طرح برنامه‌ی غذایی
طرح برنامه‌ی غذایی (رژیم)
کالری
کربوهیدرات‌ها (قندها)
پروتئین‌ها
چربی‌ها
اجرای برنامه‌ی غذایی
جانشین‌های مواد غذایی
راهنمای انتخاب مواد غذایی روزانه
فرم رژیم غذایی
تنظیم رژیم برای بیمار
محاسبه‌ی رژیم
چند توصیه در رژیم‌های غذایی
ویتامین‌ها، مواد معدنی، منابع و عملکردشان
میزان آب مورد نیاز
ورزش
چرا ورزش می‌کنیم؟
ورزش چه می‌کند؟
فلسفه‌ی ورزش
انواع ورزش
ورزش و دیابت
فواید ورزش کردن
جلوگیری از کاهش غیرطبیعی قند خون بعد از ورزش‌های شدید
گرفتن نبض
داروهای مصرفی دیابت
دیابت وابسته به انسولین
انسولین کوتاه‌اثر
انسولین با اثر متوسط
انسولین طویل‌الاثر
دزهای مخلوط انسولین
دیابت غیروابسته به انسولین
گلی بنگلامید
متفورمین
آموزش اندازه‌گیری و تزریق انسولین
تزریق انسولین
دز مخلوط انسولین
آزمایشات ادرار و خون
روش‌های اندازه‌گیری قند خون
طریقه‌ی گرفتن خون برای آزمایش در منزل
دیابت و بارداری
زایمان و مراقبت‌های بعد از آن
دیابت در کهنسالی
تاثیر بیماری‌های کوتاه‌مدت بر دیابت
کاهش غیرطبیعی قند خون (هیپوگلیسمی)
افزایش غیرطبیعی قند خون (هیپرگلیسمی)
تمهیدات لازم به هنگام مسافرت
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل دیابت به روش ساده
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-964-7108-12-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل دیابت به روش ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل دیابت به روش ساده

برای دریافت کتاب کنترل دیابت به روش ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.