معرفی و دانلود کتاب کوچینگ شغلی: مهارت‌های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی

عکس جلد کتاب کوچینگ شغلی: مهارت‌های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچینگ شغلی: مهارت‌های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی

کارولین تالبوت در کتاب کوچینگ شغلی بر اهمیت یک رشته‌ی تخصصی تأکید می‌ورزد که به افراد کمک می‌کند از تغییر مسیرهای شغلی، به سلامت عبور کنند. چراکه در مسیر انتخاب شغل دلخواه یا در مرحله‌ی تغییر شغل، موانع گوناگونی وجود دارند. این موانع و تغییرات معمولاً با ایجاد اخلال بر فرد و تأثیرات روان‌شناختی همراه خواهند بود و اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در این اثر همه‌ی ابزارها و تکنیک‌های لازم برای یک کوچینگ موفق به شما آموزش داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب کوچینگ شغلی

هر شخصی در مسیر شغلی خود با فرازونشیب‌ها و تغییراتی مواجه است که گاه ناخوشایند هستند. تأثیر روانشناختی تغییرِ سمت یا شغل، اغلب دست‌کم گرفته می‌شود. برای حل این مشکل رشته‌ی کوچینگِ مسیر شغلی به کمک آمده است. متخصصان این رشته با بررسی تغییرات شغلی اختیاری و اجباری، به فرآیندهای روانشناختی‌ای که مراجعان از سر می‌گذرانند، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند و با بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص، در این مسیر به افراد یاری می‌رسانند. کارولین تالبوت (Caroline Talbott) در کتاب کوچینگ شغلی (Essential Career Transition Coaching Skills) این تکنیک‌ها را به مدیران منابع انسانی و کسانی که به‌تازگی قدم در راه کوچینگ گذاشته‌اند آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب کوچینگ شغلی

کوچینگ شغلی به افراد با توانایی‌های و ویژگی‌های مختلف کمک می‌کند تا هدف خود را بشناسند، مهارت‌هایشان را در راستای رسیدن به اهداف توسعه دهند، کنترل بهتری بر زمان خود بیابند و راه‌حل‌های مناسبی را در قبال چالش‌های شغلی به کار گیرند. کتاب کوچینگ شغلی کتابی جامع است که ماجراهای الهام‌بخش کوچ‌ها و مراجع‌هایشان را دربرمی‌گیرد و الگویی کاربردی در فرآیند کوچینگِ تغییر شغل به دست می‌دهد. فصل یکم با بررسی تغییر مفهوم «مسیر شغلی» در قرن بیست‌ویکم و اینکه کوچ‌ها کجا و چگونه می‌توانند نقش حمایتی ایفا کنند، شروع می‌شود. فصل دوم با عنوانِ «شناخت مراجع و مراحل مسیر شغلی» هدفِ به دست دادن شناختی از مراجعان و نحوه‌ی کمک به آن‌ها را دنبال می‌کند. فصل سوم، اهمیت و تأثیر شخصیت را بر رضایت شغلی و مسیر شغلی نشان می‌دهد. به همین ترتیب، در فصول چهارم تا نهم به مراحل انتخاب مسیر شغلی، رسیدن به مقصد، تغییرات چالش‌برانگیز و تغییر در جهت نقش یا زندگی جدید پرداخته می‌شود.

به‌طورکلی، کتاب کوچینگ شغلی هر ابزاری را که برای تبدیل شدن به یک کوچ موفق، لازم است، تشریح می‌کند و اصول ضروری‌ِ تشکیل‌دهنده‌ی اساس کوچینگ را اعم از اخلاق کوچینگ، تعهد، اهمیت آموزش، سی‌پی‌دی، اعتباربخشی و نظارت مورد تأکید قرار می‌دهد. این کتاب حاوی داستان‌های مختلف و پرمایه‌ای درباره‌ی کوچ‌های متبحر و مشتاقی است که به افراد کمک کرده‌اند مسیر شغلی خود را طراحی کنند و سازمان‌ها را وا داشته‌اند که به ارزش‌ها و برند خود واقعاً وفادار بمانند. کتاب کوچینگ شغلی شما را تشویق خواهد کرد شیوه‌ای مختص به خود برای کوچینگ مسیر شغلی داشته باشید و روش‌ها و ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که آن را به واقعیت تبدیل کنید.

این اثر به کوشش نشر اندیشه احسان و با ترجمه‌ی محبوبه مظاهری منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب کوچینگ شغلی

  • کارولین تالبوت به تمام جنبه‌های کوچینگ شغلی می‌پردازد؛ از درک مراجع گرفته تا رساندن آن‌ها به شهرت در زمینه‌ی شغل مورد نظر. (People Management)
  • من مطالعه‌ی این کتاب جامع و کاربردی را به‌شدت توصیه می‌کنم. این کتاب شما را به ابزارهایی مناسب برای عبور از طوفان‌های شغلی مجهز می‌کند. (لیز هال)

کتاب کوچینگ شغلی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مشاوران شغلی، مدیران منابع انسانی و تمام کسانی که در پی یافتن مسیر شغلی خود و موفقیت در آن هستند، کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب کوچینگ شغلی: مهارت‌های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی می‌خوانیم

آموزش دیدن در سازمان‌های معتبر آموزش کوچینگ شما را به مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها مجهز خواهد کرد. بسیاری از دوره‌های عمومی شامل بخش‌هایی از کوچینگ مسیر شغلی هستند. مشتریان کوچینگ و سازمان‌های کوچینگ بیش‌از‌پیش انتظار آموزش، گواهی‌نامه و مجوز دارند؛ به‌ویژه آن‌هایی که در بخش دولتی‌ا‌ند یا با بخش دولتی سروکار دارند. در مقام کوچ مسیر شغلی، علاوه‌بر مهارت‌های کوچ، باید درباره‌ی استخدام و خود‌اشتغالی نیز اطلاعات داشته باشید و بتوانید اطلاعات موردنیاز افراد را در اختیارشان قرار دهید یا در جهت این اطلاعات آن‌ها را ارجاع دهید.

درحال حاضر، آموزش‌های مخصوص مسیر شغلی مورد بحث است و در شرف آن است که اگر ضروری هم نشوند، بیش‌ازپیش فراهم شوند. یک بار دیگر، با بهره‌گیری از شبکه‌ی خود، آموزش‌هایی را که معتبر و مناسب خودتان هستند، پیدا کنید.

می‌توانید آموزش‌ کوچینگ مسیر شغلی خود را به سطحی برسانید و به قالبی درآورید که مناسب شماست. اگر در انگلیس به‌دنبال مسیری شناخته‌شده و متمرکز بر کوچینگ مسیر شغلی هستید، گواهی‌نامه‌ی صلاحیت شغلی ملی OCR سطح 6 در توسعه و راهنمای شغلی برای شما مناسب است یا مثلاً، دانشگاه شرق لندن دوره‌هایی با گواهی‌نامه‌ی فوق‌لیسانس/دیپلم ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدّمه
تقدیرنامه‌ها
فصل 1: چرا کوچینگ مسیر شغلی؟
فصل 2: درک مراجع و مراحل مسیر شغلی
فصل 3: عوامل روانشناختی در مسیر شغلی و رضایت از آن
فصل 4: انتخاب‌ها در مسیر شغلی
فصل 5: رسیدن به مقصد
فصل 6: تغییرات چالش‌برانگیز
فصل 7: تغییر در مسیر زندگی با شغلی جدید
فصل 8: برای اینکه کوچِ
فصل 9: حرف آخر و ملاحظات ضروری
همین است!
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچینگ شغلی: مهارت‌های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی
نویسنده
مترجممحبوبه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-7954-18-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچینگ شغلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچینگ شغلی

برای دریافت کتاب کوچینگ شغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.