معرفی و دانلود کتاب کارسپاری

عکس جلد کتاب کارسپاری
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارسپاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارسپاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارسپاری

کتاب کارسپاری از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو، به شما می‌آموزد که چگونه بخشی از مسئولیت‌های مدیریتی‌تان را به دیگران واگذار کنید تا بتوانید بر وظایف مهم و تخصصی رهبری متمرکز شوید. این کتاب کوچک، مختصر و مفید به شما کمک می‌کند تا با شناسایی افراد شایسته و واگذاری کارهای مناسب به آن‌ها، بهره‌وری را در سازمانتان بالاتر ببرید.

درباره‌ی کتاب کارسپاری

مدیر یا رهبر سازمان، وظایف و مشغله‌های زیادی دارد که تقریباً تمام وقت و قوای بدنی و ذهنی او را می‌گیرد. اما خیلی از این وظایف را می‌توان به دیگر افراد واگذار یا تفویض کرد تا خیلی سریع‌تر و حتی بهتر انجام شوند. به‌عبارت‌دیگر، مدیر با کم کردن بخشی از کارهایش فرصت بیشتری پیدا می‌کند تا با طمأنینه به مسئولیت‌های اصلی و تخصصی خود بپردازد. به این شکل، سازمان چابک‌تر شده و راندمان کاری بالاتر خواهد رفت. اما این فرایند اصلاً ساده نیست و نیاز به دقت زیادی دارد. انتخاب افراد قابل‌اعتماد و نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها، به دانش و مهارت احتیاج دارد و نمی‌توان ناگهان بخشی از وظایف مدیریتی را به دیگران تفویض نمود. برای این منظور، انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) کتاب کارسپاری (Delegating Work) را منتشر نموده که مراحل انجام تفویض اختیار را مرور می‌کند و پیشنهاد‌هایی مطرح می‌نماید تا این فرایند به بهترین شکل اتفاق بیافتد. این اثر کم‌حجم و مقدماتی به خواننده می‌آموزد که چگونه بهره‌وری محیط کارش را بالاتر ببرد، افرادی شایسته را برای تفویض انتخاب نماید، جلساتی مفید برای واگذاری برگزار کند و بدون مداخله، بر کار این افراد نظارت داشته باشد.

مسئولیت‌سپاری نه فقط به مدیر که به طرف مقابل هم کمک خواهد کرد. این فرایند باعث می‌شود تا سایر افراد سازمان انگیزه پیدا کنند، احساس کنند جایگاه مهمی در آن مؤسسه دارند، و به دنبال آن نیز روحیه‌ی آن‌ها بالاتر خواهد رفت. اما در زمینه‌ی واگذاری مسئولیت، ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شویم. احتمالاً نخستین پرسشی که مطرح می‌شود این است که کدام‌یک از وظایف مدیریتی را می‌توان و باید به دیگران تفویض کرد و کدام‌یک را باید مدیر خود انجام دهد؟ کتاب کارسپاری تلاش می‌کند در وهله‌ی اول به این پرسش پاسخ دهد تا مدیران بدانند که چطور بین این دو تفکیک قائل شوند. کتاب در ادامه می‌کوشد به دغدغه‌هایی که سازمان‌ها دارند بپردازد و تا حد ممکن آن‌ها را رفع کند. این موضوع مسئله‌ای رایج و عمومی است و خیلی‌ها دید مثبتی به تفویض کردن وظایف مدیریتی به غیرمدیران ندارند. کتاب این نکته را رد می‌کند و نشان می‌دهد که برخلاف تصور، مسئولیت‌سپاری باعث بالارفتن کارایی کارمندان و سازمان می‌شود. کتاب به خواننده کمک می‌کند تا این جو منفی را خنثی کرده و کاری کند که کل سازمان از این ایده استقبال نمایند. این کتاب کوچک هاروارد بیزینس ریویو، درنهایت به مسئله‌ی پشتیبانی از این فرایند می‌پردازد و نکاتی را مطرح می‌کند تا مدیران به بهترین شکل ممکن، دانسته‌هایشان را به افراد مسئول انتقال دهند و از آن‌ها حمایت و پشتیبانی نمایند.

کتاب کارسپاری بخشی از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو است که مهم‌ترین اصول مدیریتی را بسیار ساده توضیح می‌دهد. بر همین اساس، این کتاب کم‌حجم در شش فصل خیلی کوتاه تدوین‌ شده:

در فصل اول شما با دلایل تفویض مسئولیت آشنا می‌شوید. در بخش بعدی، کتاب به مبانی مسئولیت‌سپاری اثربخش می‌پردازد و پس‌ از آن، در فصل سوم مراحل اولیه و آمادگی برای مسئولیت‌سپاری را مطرح می‌نماید. در ادامه، کتاب شما را وارد فاز اجرایی می‌کند و نحوه‌ی واگذاری کارها را ذکر می‌نماید. در فصل پنجم به شیوه‌ی نظارت بر این فرایند اشاره می‌شود و فصل آخر کتاب، جریان کار را مرور می‌کند.

کتاب کارسپاری را نشر آموخته با ترجمه‌ی نرگس شفیعی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

کتاب کارسپاری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب کارسپاری به تمامی مدیران و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کارسپاری می‌خوانیم

ایجاد نیروی کاری که در مقابل مسئولیت‌سپاری پذیرا باشد به شما کمک خواهد کرد که در مسئولیت‌سپاری مهارت بیشتری پیدا کنید. شکل‌دهی فرهنگ مناسب برای مسئولیت‌سپاری با کارکنان موجود، حائز اهمیت است، اما می‌توانید با استخدام کارکنان بیشتر نیز به این فرهنگ کمک کنید. به دنبال متقاضیانی باشید که نه تنها صلاحیت لازم برای کار مورد نظر را داشته باشند، بلکه مشتاق رشد، انجام وظایف جدید، آموختن از وظایف، تقویت مهارت‌های خود، و تصمیم‌گیریِ آگاهانه نیز باشند. انتخاب افرادی که چیزی بیشتر از توصیف شغل خود باشند، به واحد شما امکان می‌دهد که بهترین مشارکت خود را در کل سازمان ارائه دهد. در جست‌وجوی خود به دنبال نامزدهای عالی، خلاق باشید. به عنوان مثال، از فروشندگان و مشتریانی که کارکنان و سازمان شما را می‌شناسند بخواهید افراد جدیدی برای استخدام پیشنهاد دهند.

این‌که به خودتان زمان و فضا برای فکر کردن بدهید نیز بر فرهنگ مسئولیت‌سپاری که ایجاد می‌کنید تأثیر دارد. به طور مکرر به این سؤال پاسخ دهید: «گام بعد چیست؟». واحد شما نمی‌تواند بدون داشتن تصویری واضح از این‌که چه اتفاقاتی در جریان است، عملکرد عالی ارائه دهد، بنابراین وقتی آینده‌ی واحدتان را تصویر کردید، آن را با گروه خود مطرح کنید تا همه به روشنی اهداف اصلی شما و نحوه‌ی دست‌یابی به آن‌ها را بدانند - و از آن انرژی بگیرند. زمانی را به این اختصاص دهید که فکر کنید چه اتفاقاتی در شرکت و صنعت شما در جریان است، مطالب جدید را بررسی کنید، و درباره‌ی فرصت‌های ممکن در آینده هیجان‌زده شوید. در تقویم خود و در زمان‌هایی که در بهترین حالت خود هستید - به عنوان مثال ابتدای صبح یا بعدازظهر یک روز در هفته - زمانی را به فکر کردن اختصاص داده و حتماً افکار خود را ثبت، دسته‌بندی، و نگهداری کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا باید برخی وظایف را به دیگران بسپاریم؟
2. ایجاد مبنایی برای مسئولیت‌سپاری اثربخش
3. آماده شدن برای مسئولیت‌سپاری
4. محول کردن کار
5. نظارت بر وظیفه‌ی محول‌شده
6. فرایند کار را مرور کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارسپاری
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-06-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارسپاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارسپاری

برای دریافت کتاب کارسپاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.