معرفی و دانلود کتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع

عکس جلد کتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک گام جلوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک گام جلوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع

در زندگی همیشه مشکلاتی به وجود می‌آیند که اگر پیش از وقوع به آن‌ها فکر کرده بودیم، شاید هرگز اتفاق نمی‌افتادند یا اینکه اثرشان بسیار کمتر می‌شد. کتاب یک گام جلوتر نوشته‌ی دن هیث که از کتاب‌های پرفروش وال استریت ژورنال به‌شمار می‌رود، بر اهمیت تفکر «بالادست» تأکید می‌کند؛ همان چیزی که قدیمی‌های ما درباره‌اش می‌گفتند: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد...

درباره‌ی کتاب یک گام جلوتر

همه‌ی انسان‌ها ترجیح می‌دهند به جای مواجهه با مشکلات و بحران‌ها، هیچگاه با آن‌ها رو در رو نشوند؛ این به معنای آن است که میل طبیعی ما به جای مقابله با مشکلات، پیشگیری از آن‌هاست اما با این وجود کمتر پیش می‌آید که برای علاج واقعه، قبل از وقوع فکری کرده باشیم بنابراین ناچاریم برای مشکلات پیش آمده راه حل پیدا کنیم.

کتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع (Upstream: The Quest to Solve Problems Before They Happen) نوشته‌ی دن هیث (Dan Heath) راهنمایی است برای آنکه بتوانیم روی حل مسئله پیش از رخداد تمرکز کنیم؛ شیوه‌ای از فکر کردن که نویسنده‌ی کتاب، از آن با عنوان «تفکر بالادست» یاد می‌کند و آن را سررشته‌ی تحول در کارها و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان می‌داند.

هدف کتاب یک گام جلوتر این است که دریابیم باید بخش بزرگی از انرژی‌مان را در زندگی شخصی، شغلی و حتی کارهای ملی و جهانی صرف کارهای بالادست کنیم. در واقع این کتاب می‌گوید که ما هم توانایی این را داریم و هم به سود ماست که دائم درگیر رفع مشکلات نباشیم و به جای این کار، هر مشکلی را از ریشه رفع کنیم.

به اعتقاد نویسنده‌ی کتاب یک گام جلوتر، مجهز شدن به تفکر بالادست به معنای قدرت پیدا کردن و فریاد زدن این جمله است که: «من نمی‌خواهم در کنترل نیروهای بیرونی باشم بلکه می‌توانم خودم آن‌ها را کنترل کنم.» در واقع با چنین تفکری قادر خواهیم بود که دنیای خودمان را شکل دهیم و بذر قهرمان بودن را در زندگی و با دستان خودمان بکاریم.

وقتی ما با مشکلی مواجه می‌شویم و پس از مدتی بر آن غلبه می‌کنیم، جشن می‌گیریم و خوشحالی می‌کنیم اما واقعیت این است که به عنوان انسان، کارهای بزرگ‌تری از دست ما ساخته است؛ می‌توانیم به جای پاک کردن مشکلات بیشتر به فکر بهبود کارها باشیم تا پیش از رخدادها و بحران‌ها پاسخ درست را داده باشیم.

در کتاب یک گام جلوتر یک بررسی سه مرحله‌ای وجود دارد. در مرحله‌ی نخست با سه نیرویی آشنا خواهیم شد که مانع پیشگیری از مشکلات می‌شوند؛ در مرحله‌ی دوم هفت سؤال اساسی مطرح می‌شود که رهبران بالادست باید به آن‌ها پاسخ دهند و در مرحله‌ی آخر بررسی می‌شود که اگر با مشکلی مواجه شدیم که تا به حال رخ نداده، باید چگونه برخورد کنیم. این کتاب کاربردی با ترجمه‌ی آرزو قلی زاده و به همت نشر مون روانه‌ی بازار کتاب شده است.

جوایز و افتخارات کتاب یک گام جلوتر

  • جزو فهرست پرفروش‌های روزنامه‌ی وال استریت ژورنال
  • بهترین کتاب ماه فاینشنال تایمز

نکوداشت‌های کتاب یک گام جلوتر

  • کتابی هوشمندانه و جذاب که خوانندگان را به تصمیم‌گیری بهتر هنگام رویارویی با مشکلات به ظاهر لاینحل راهنمایی می‌کند. (کیرکاس ریویو)
  • یک مانیفست زیبا؛ دن هیث نشان می‌دهد که در سرعت دیوانه‌کننده‌ی زندگی مدرن، به‌جای جست‌وجوی جرقه‌ای که آتش‌ها را مشتعل می‌کند، باید به خاموش کردن آتش عادت کنیم. (هفته نامه‌ی پابلیشرز)
  • اگر می‌خواهید مشکلات را متوقف کنید و در وهله‌ی نخست از وقوع آن‌ها جلوگیری کنید، پس باید آنچه را که دن هیث می‌گوید بخوانید. (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • هیث در کتاب خود راه‌حل‌ها و استدلال‌های کاربردی را برای تمرین پیشگیری به جای درمان ارائه می‌کند. (Booklist)

کتاب یک گام جلوتر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب یک گام جلوتر برای علاقه‌مندان به مباحث بازاریابی، فروش و کسب‌وکار به‌ویژه مدیران و کارآفرینان بسیار جالب و قابل توجه خواهد بود.

با دن هیث بیشتر آشنا شوید

دن هیث متولد 1971 آمریکا، نویسنده، مدرس دانشگاه و سخنران آمریکایی است. او به همراه برادرش چیپ هیث چهار کتاب در حوزه‌های کارآفرینی، فروش و تجارت نوشته است و کتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع نخستین کتاب‌های انفرادی او به حساب می‌آید.

دن هیث همچنین مدتی به همراه برادرش در مجله‌ی Fast Company مقالاتی منتشر کرد. او در عین حال به عنوان میزبان و تهیه‌کننده‌ی فصل اول پادکست «انتخاب شناسی» بود که به موضوع اقتصاد و تجارت می‌پردازد.

در بخشی از کتاب یک گام جلوتر می‌خوانیم

هدف من در این کتاب این است که شما متوجه بشوید بهتر است بخش اعظم انرژی‌مان را صرف کارهای بالادست کنیم: در زندگی شخصی، شغلی، ملی و جهانی. ما هم توانش را داریم و هم به نفعمان است که مدام درگیر رسیدگی به علائم مشکلات نباشیم و آن‌ها را از پایه رفع کنیم.

درعین‌حال باید از چالش‌هایی که سر راه چنین تغییری قرار دارند، آگاه باشیم. این مثال از شهر مکزیکوسیتی را در نظر بگیرید: در سال ۱۹۸۹ مقررات طرح ترافیک وضع شد و خودروها براساس آخرین رقم پلاکشان، هفته‌ای یک روز نمی‌توانستند در شهر تردد کنند. هدف مسئولان تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و درنتیجه بهبود کیفیت هوا بود. این کار اقدامی خیرخواهانه برای پیشگیری از آلودگی هوا بود.

اما طرح موفقیت‌آمیز نبود. خیلی از مکزیکی‌ها به فکر ماشین دوم افتادند و چون می‌خواستند پول زیادی پای آن ندهند، ماشین‌های خارج‌ازرده ‌خریدند تا هر روز از ماشین شخصی استفاده کنند. کیفیت هوا بهتر نشد.

نیت خوب هیچ‌چیز را تضمین نمی‌کند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی اقدامات بالادست این است که بازتاب‌دهندۀ خوبی‌ها و بدی‌های انسان‌اند. بالادست رفتن اعلام عاملیت و قدرت است، مثل این است که بگویی: من نمی‌خوام تحت کنترل نیروهای بیرونی باشم... خودم می‌تونم کنترلشون کنم. می‌تونم دنیای خودم رو شکل بدم. در این عاملیت هم بذر قهرمانی نهفته است و هم بذر خودبینی.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده درباره‌ی روش‌های ارجاع به منابع
1. رو به بالادست
بخش 1: سه مانع تفکر بالادست
2. کورمشکلی
3. مشکلات بدون مسئول
4. دید تونلی
بخش 2: هفت سؤال برای رهبران بالادست
5. چطور آدم‌های مناسب را باهم متحد کنیم؟
6. چطور سیستم را تغییر بدهیم؟
7. نقطۀ اهرمی را چطور پیدا کنیم؟
8. چطور هشدارهای زودهنگام دریافت کنیم؟
9. چطور بفهمیم موفق شده‌ایم یا نه؟
10. چطور از آسیب رساندن جلوگیری کنیم؟
11. چه‌کسی پول اتفاقاتی را که رخ نخواهد داد، می‌پردازد؟
بخش 3: بسیار بالادست
12. مشکل جوجه‌کوچولو: تهدیدهای بعید و نامحتمل
13. در بالادست
قدم‌های بعدی
ضمیمه‌ی 1. توسعه‌ی برنامه در بخش اجتماعی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده
یادداشت‌ها
پی‌نوشت‌ها
نام نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک گام جلوتر: تلاشی برای حل مشکلات پیش از وقوع
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-7585-99-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک گام جلوتر

کوروش فرزام راد
۱۴۰۳/۱/۳۱
این کتاب یک ترجمه دیگه بنام بالادست هم داره که اونم خوبه. حرف اول و آخر کتاب اینه که خیلی وقتا ما بجای حل فوری و موقت مشکل باید عوامل اصلی و ریشه‌ای بوجود اومدن اون رو شناسایی و برطرف کنیم در واقع باید مشکل اصلی رو حل کنیم نه پیامدها و عوارضش چون رو در غیر اینصورت مشکل دوباره بنحو دیگه‌ای پیداش میشه. به اینکار اقدام پیشگیرانه یا بالادستی هم میگن که کتاب مثالهای خوب و متنوعی در اینرابطه داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب یک گام جلوتر

برای دریافت کتاب یک گام جلوتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.