معرفی و دانلود کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال

عکس جلد کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال

کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال نوشتۀ مارلین لویکو، بر موضوع مهم سواد رسانه‌ای و یا به اصطلاح سوادآموزی در فضای مجازی و یا فضایی که مخاطبان در زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی با آن مواجه هستند و به عنوان فضای رسانه‌ای شناخته می‌شود، می‌پردازد.

با توسعۀ تکنولوژی‌های هوشمند و نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر تغییرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع، کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال (Media and information literacy in the digital age)، به تأثیرات رسانه‌ها بر نحوۀ ارتباطات و ایجاد تعاملات در زندگی بشر در عصر دیجیتال و تحولات ناشی از آن توجه دارد.

در قرن حاضر، تکنولوژی مبتنی بر توسعه‌ی عملی، زمینه‌ی اقدامات پژوهشی برای دانشگاه‌ها بوده و به نحوی گسترده راه‌کارهای عملی خود را در حوزه‌های تخصصی جستجو کرده و این امر به مرور جامعه و ساختارهای سازمانی و صنایع را تحت تأثیر قرار داده است.

تکنولوژی رسانه‌ای، به منزلۀ یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر، چنان با زندگی مردم در جوامع مختلف عجین شده است که بی‌توجهی به آن چالشی را در جامعه مبتنی بر کارآفرینی و فناوری و ابعاد مختلف آن ایجاد خواهد کرد. فضای مجازی نیز، به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ بشر در عرصه‌ی تکنولوژی رسانه‌ای، تأثیری شگرف بر زندگی بشر در جوامع پیشرفته و کشورهای در حال توسعه داشته است.

از آنجایی که عموم افراد در جامعه، همزمان با پیشرفت تکنولوژی، در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی و به روز نمودن اطلاعات خود، وارد فضای مجازی شده‌اند و به محتوای مورد نظر دسترسی دارند، با آموزه‌های مارلین لویکو (Marlene Loicq) در این کتاب یاد می‌گیرند که از سواد کافی رسانه‌ای برخوردار باشند تا از تأثیرپذیری منفی از رسانه‌های نوین و آسیب‌پذیری‌های نوپدید فضای مجازی در امان بوده و به عنوان فردی با سواد در فضای مجازی و دارای علم درست در استفاده از فضای وب، به کسب دانش بپردازند.

در بخشی از کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال می‌خوانیم:

در شرایطی که زایش اطلاعات به صورت تصاعدی در حال افزایش است، خصوصاً در مورد خبر، بسیار حائز اهمیت است که یاد بگیریم چگونه منابع و دوام اطلاعات را تشخیص دهیم و همزمان نیاز است که در پی کثرت‌گرایی باشیم؛ به عبارت دیگر، ضروری است که مدارس ابزارهایی به دانش آموزان ارائه دهند که با تنوع و تکرار اطلاعات سر و کار داشته باشد: "اگر می‌خواهیم که تنوع رسانه به طور مؤثری با شکل‌گیری عقاید در یک جامعه دموکراتیک ارتباط پیدا کند، سیاست‌های ارتباطی باید با هدف افزایش تمایل شهروندان برای انجام مسئولیت‌های دموکراتیک باشد و همچنین با افزایش میزان احترامی که رسانه به لحاظ فرهنگی برای گروه‌های مختلف قائل است."

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چکیده
سواد رسانه‌ای-اطلاعاتی: پیش زمینه‌ای از آموزش دقیق و دائمی
آموزش رسانه ای، سواد اطلاعاتی: دو مقوله همگرا در راستای سواد رسانه‌ای-اطلاعاتی
توزیع مجدد قدرت‌ها
کثرت‌گرایی درعصر دیجیتال
کثرت‌گرایی و اطلاعات تکراری درعصر دیجیتال
نتیجه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال
نویسنده
مترجمعلی شایان فر
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-622-6198-57-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال

برای دریافت کتاب سواد رسانه‌ای در عصر دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.