معرفی و دانلود رایگان ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

عکس جلد ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

در ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26 می‌خوانید:

چند ماه پیش، خبر مرگ نابه هنگام زنی جوان بر اثر سرطان دنیا را به سوگ نشاند. آن زن «مریم میرزاخانی» بود؛ نابغه‌ای در دنیای ریاضیات و اولین زن برنده‌ی مدال فیلدز که در ریاضیات جایزه‌ای هم‌رده‌ی نوبل محسوب می‌شود. خاموش شدن ناگهانی آن همه زندگی و نبوغ باورکردنی نبود. دستاوردهای مریم در زندگی کوتاه چهل ساله‌اش شاید به اندازه‌ی چند قرن پژوهش و مطالعه‌ی ریاضی‌دانان دیگر ارزش داشته باشد. اما پس از مرگش جنبه‌های دیگری از زندگی او نیز مورد توجه قرار گرفت؛ از حادثه‌ی تلخی که در دوران دانشجویی از آن جان سالم به در برده بود گرفته تا نقش او به عنوان مادر یک دختر خردسال. شرح زندگانی‌اش یک شبه به افسانه‌ای کوتاه و غم‌انگیز تبدیل شد. تبدیل به سلبریتی‌ شد که بسیاری دختران مایلند در آینده شبیه به او باشند و والدین در آرزوی داشتن فرزندی موفق چون او هستند.

اما جادوی واقعی زندگی مریم چه بود؟ مرگ غم‌انگیزش؟ زندگی شخصی پر فراز و نشیبش؟ نبوغی که در ریاضیات داشت؟ آیا بدون هر یک از این‌ها باز هم به چشم ما همان «مریم میرزاخانی» می‌آمد؟

در پی این پرسش‌ها، سیل علامت‌های سؤال سرازیر شدند. آیا هاوکینگ بدون بیماری ALS هاوکینگ می‌شد؟ یا اینشتین بدون سبیل‌هایش سلبریتی به حساب می‌آمد؟

و این‌چنین بود که جست‌وجو برای یافتن پاسخ را آغاز کردیم...

در پرده دوم این شماره از ساروس، درباره سلبریتی علمی حرف می‌زنیم، دلایل و اتفاقاتی که باعث می‌شود تا یک دانشمند در جامعه محبوبیت بسیار زیادی را کسب نماید. علاوه بر پرده دوم، مطالب متنوع بخش‌های دیگر ساروس 26 را نیز می‌توانید با دانلود رایگان این نشریه، مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

سرمقاله
درنگ
اخبار
شمارش معکوس
?whats up
حیات در کیهان
گالیله
فضاتوگراف
ترین‌های نجومی
در آسمان
آینه
ساروس چیست؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابماهنامه نجومی ساروس - شماره 26
ناشر چاپی مجله ساروس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات78
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های علمی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

داوود علازاده
۱۴۰۱/۲/۵
یه دکتر نجوم نظر داده همه چیز علم نیست😆😆واقعا مضحکه همه ما ازعلم نجوم ساخته شدیم از حقیقت خودتون فرار نکنید و پشت کلمه‌ای به اسم دین پنهان نشیدهمه ما از لحاظ ظاهری یکنواخت هستم هیچ فرقی بین ما نیست این ما هستیم که بین خودمون فرق گذاشتیم ۹۹درصد انسانها بیخودی زنده هستن تا زمین و طبیعت رو نابود کنن با بی نظمی و تولید مثل الکیشون به گفته یه زیست شناس آمریکایی مرحله بعد انقراض گونها، گونهای انسان هستش امیدوارم این اتفاق هرچی زودتر رخ بده که بیخود تر از این گونه من تو عمرم ندیدم همه چیو به گند کشیدن حتی خودشون🤷‌♂️
معصومه محبوبی
۱۴۰۲/۸/۲۸
این کتاب مفید و عالی بود وقتی صحبت ریاضیات میشود فقط خانم میرزاخانی در ذهن من میاید. دوستان نجوم هم قسمتی از ریاضیات است، نویسنده این ماهنامه بسیار خوب از قدرت قلم خود استفاده کرده است. این کتاب شما را به دنیای شگفت انگیز نجوم و البته خانم مریم میرزاخانی میبرد.
سیده زهرا مکی
۱۴۰۲/۱/۷
از اونجاییکه این مجله میتونه بر بار علمی ما اضافه کنه ' ازش استقبال میکنم و از ادبیات و نوع و ساختاربندی اون واقعا خوشم اومد. در عین مطالب مفید جذاب هم هست
پارسا تاجیکی
۱۳۹۷/۱۲/۲۱
طبق معمول بی‌نظیر بود واقعا این مجله بر روی دیدگاه من نسبت به جهان تاثیر گذاشته و راحت میتونم درک کنم
مهدی ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بسیار عالی می‌باشد با دانشجویان هوا فضا هم مصاحبه کنید
ناهید
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حجم مطالب زیاد نیست و درکش هم سخت نیست
مرسی ازتون
میرمعینی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مجله‌ای بسیار عالی و کاربردی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26

برای دریافت ماهنامه نجومی ساروس - شماره 26 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.