معرفی و دانلود رایگان ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28

عکس جلد ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28

ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28 منتشر شد. از جمله‌ی عناوینی که در این شماره می‌خوانید می‌توان به حیات در کیهان، سیاهچاله‌ها، در جست‌وجوی شوالیه تاریکی و به دنبال زیر‌خاکی‌های مریخ اشاره کرد.

در بخشی از ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28 می‌خوانید:

گردشگری فضایی دیگر رویایی دور از دسترس نیست؛ شرکت‌های متعددی در تلاشند تا اولین کسانی باشند که گردشگران را برای تعطیلاتی رویایی و وسوسه‌انگیز، از زمین به فضا بفرستند. اوایل ماه آوریل سال ۲۰۱۸، شرکت فناوری استارتاپی اوریون اسپان با معرفی ایستگاه شفق به جرگه‌ی شرکت‌هایی نظیر ویرجین گلکتیک و اگزیوم اسپیس پیوست. ایستگاه تعطیلات فضایی شفق یک ماژول یکپارچه است و گردشگران فضایی می‌توانند تا ۱۲ شبانه روز در آن اقامت داشته باشند. این ایستگاه با حرکت در مدار پایین زمین در ارتفاع ۳۲۰ کیلومتری زمین، به طور متوسط هر ۹۰ دقیقه یک بار به گرد زمین می‌چرخد و هر فرد طی اقامت خود در این ایستگاه می‌تواند ۱۶ بار طلوع و غروب خورشید را در هر روز مشاهده کند. گردشگران طی اقامت در ایستگاه در فعالیت‌های علمی نظیر کشت مواد غذایی شرکت می‌کنند. در انتهای سفر هم می‌توانند این مواد خوراکی را به عنوان سوغاتی‌هایی ارزشمند با خود به زمین برگردانند.

جدول زمانی پروژه‌ی شفق بسیار فشرده است؛ شرکت قصد دارد اولین مهمان را طی چهار سال آینده به فضا برساند. اما برای گرفتن یک اتاق در شفق چه چیزی لازم است؟ شما ابتدا باید سر کیسه را شل کرده و کمی پول خرج کنید. طی ۱۷ سال گذشته تنها هفت شهروند خصوصی به ISS سفر کرده‌اند و هر کدام مبلغی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند؛ اما شرکت اوریون اسپان قصد دارد هزینه‌ی سفر را نصف کرده تا افراد تنها ۹٫۵ میلیون دلار بپردازند. حتی با این مبلغ نیز مسافران این سفر شگفت‌انگیز تنها به افراد ثروتمند محدود می‌شوند.

دان توماس فضانورد ناسا که ۴۴ روز در فضا به سر برد، نظر دیگری داشت. وی طی مصاحبه‌ای که تلگراف در سال ۲۰۱۶ داشت، خوشبین بود و بیان کرد: «من فکر می‌کنم که طی یک دهه یا بیشتر، پروازهای فضایی بین 10000 تا 15000 دلار هزینه خواهد داشت. سفر فضایی در آن زمان شبیه سفری هیجان‌انگیز به قطب جنوب خواهد بود.»

در همین زمینه، ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپس ایکس نیز در مورد امکان سفر فضایی مقرون به صرفه فکرهایی دارد؛ البته نظر وی بیشتر درباره‌ی ساختن مستعمرهای جدید بر روی مریخ است تا گذراندن تعطیلات بهاری در هتلی فضایی. او معتقد است سفر به مریخ نباید بیش از 200000 دلار هزینه داشته باشد که هنوز مبلغی قابل توجه است؛ چرا که شما می‌توانید با این پول خانه‌ای روی زمین خریداری کنید. مرحله‌ی بعدی آموزش است. برای وقت گذرانی در فضای بیرونی اتمسفر زمین به عنوان یک توریست، باید تقریبا دو سال تمرین طولانی را گذرانده باشید؛ ولی اوریون اسپان ادعا می‌کند که این تمرینات را می‌توان تا سه ماه کاهش داد که هنوز هم زمان قابل توجهی برای مرخصی است. حتی با قیمت ۹٫۵ میلیون دلاری، اوریون اسپان در حال جمع آوری سپرده‌ها (80000 دلار) برای نخستین مهمانان جهت صرف وقت در هتل فضایی لوکس است.

مدیرعامل شرکت فرانک بونگر در بیانیه‌ای گفت: «هدف ما این است که فضا برای همه در دسترس باشد.» افرادی که نمی‌توانند در ایستگاه آئورورا اقامت کنند، باید تا زمان تحقق این رویا صبر کنند.

فهرست مطالب

سرمقاله
اخبار
شمارش معکوس
حیات خلوت
?whats up
حیات در کیهان
فضاتوگراف
بعد پنجم
ترین‌های نجومی
در آسمان
آینه
صفحه آخر
ساروس چیست؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابماهنامه نجومی ساروس - شماره 28
ناشر چاپی مجله ساروس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های علمی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28

Mm
۱۴۰۱/۶/۵
قشنگ بود هم علمی تم شبیه سازی به شوالیه تاریکی و فلان... جالب بود،،، واقعا بزرگی و عظمت پروردگار این نور اسمانها و زمین با قدرتی وصف نشدنی 🥰🥰🥰 هر چی بیشتر علاقمند میشم و تحقیق میکنم بیشتر به کوچک بودن خودم پی میبرم به اندازه یه دونه شکر تو کل هستی هستیم و فقط ادعا داریم 😬😁😁😁😁 زمین عین چرخ و فلک میچرخه کجا گیر نمیدونم 😁😁😁 اسمان شب که شگفت اتگیز ستاره سیریوس یا شباهنگ هرشب میبینم باهاش حرف میزنم واقعا زیباست 🤩🤩🤩 فقط مفاهیم یکم سخته علمی گونش باید کم کم سردربیارم 😁😁😁 اسمان زندگیتون پر از گرمای خورشید زیبایی ماه و فانوس‌هایی از جنس ستاره 😍😍🤩🤩
پونه
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
قشنگ، علمی و... جالب، خصوصا ماده تاریک که حسابی ذوق زده‌ام کرد
جرم کیهان بیشتر از چیزییه که دیده میشه!! ¡! این فوق‌العاده‌ای!!
حتی تصور این که یه ماده نامریی وجود داره که هیچ‌کس نمیبیندش ولی هست
جرمش قابل اندازه گیری نیست، ولی بدونی که هست!!
تازه یه جایی هم اشاره کرده به داستان ‌های هری پاتر،
😁😁
جنگل تاریک و دریاچه تاریک هیجان انگیز و حسابی جالب
اون موسیقی فیلم شوالیه تاریکی رو هم باهاش گوش دادم
قشنگ هیجان موسیقی و قسمت ماده تاریک مطابقت و دلچسبی ایجاد می‌کنند😁😁!!!
Dr.M Zenox
۱۴۰۰/۷/۲۱
عالی، واقعاًممنونم ازتیم این مجله‌ی گرانسنگ وبینظیر که دراین وانفسای مهجوری وتحریم ودوربودن دست ماایرونی‌هاازاطلاعات جدید علمی چنین فرصتهایی روبه رایگان دراختیاردوستداران وجویندگان دانشی چون من (توشهرستانها وکاملاًمحروم ازجریان آزاددانش روز) قرارمیدن، هماره پاینده و سعادتمند وپیروزو «ثروتمندباشید».
Mitra Jalalian
۱۳۹۷/۹/۳
پس شماره ۲۶ و ۲۹ چرا وجود ندارند؟ خواهش میکنم اونا رو هم بزارین. سایت ساروس هم اصلا باز نمیشه 😢
yousef yousefi
۱۳۹۸/۹/۲۵
بسیار عالی بود بسیار ممنون از اینکه رایگان در اختیارما قرار دادید. مخصوصابخش ماده تادیک
آریا آزادپور
۱۴۰۱/۹/۱۲
برای کسانی که به فضا و جاهایی فراتر از زمین علاقه دارند بد نیست مجله‌ها در کل جذاب هستند
soomi Kazmi
۱۴۰۰/۶/۲۷
عالی بود ساروس خیلی اطلاعات خوبی در اختیارم گذاشت خیلی دوست داشتم. لطفا ۲۸ به بعدش رو هم بزارید😓
سالار پرستارمنصوری
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خیلی ممنونم. سایروس هم با حال هم خوبه وهم عالیه. خیلی ممنونم.
محمدرضا فرجی
۱۴۰۱/۲/۱۴
بسیارعالی علیرغم غنی بودن رایگان هست وهدفشان خدمت به جامعه علمی هست
null null
۱۳۹۸/۴/۱۴
چرا فعالیت نمی‌کنید شاید برایتون مفید باشد.
Mobina Alipoor
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
لطفا شماره‌های جدیدشوووو بذاریددددد
z nasiry
۱۳۹۷/۶/۸
مثه همیشه عالی و پرمحتوا🌹🌹🌹
ناهید
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مطالبی که راجع به سیاهچاله‌ها بود خوب بود
مرسی ساروس😊
ستاره
۱۴۰۱/۷/۲
علمی جالب و شگفت انگیز بود ممنونم بابت ماهنامه
Abaan Nassiri
۱۳۹۹/۱/۲۱
بسیار عالی و خواندنی
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28

برای دریافت ماهنامه نجومی ساروس - شماره 28 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.