معرفی و دانلود کتاب صوتی نون و القلم

عکس جلد کتاب صوتی نون و القلم
قیمت:
۸۴۰۰۰ 58800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نون و القلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نون و القلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نون و القلم

کتاب صوتی نون و القلم اثر جلال آل احمد، داستانی تاریخی و تمثیلی از زمان حکومت صفویان را روایت می‌کند. آل احمد در این کتاب برخلاف کتاب‌های دیگرش از زبان طنز برای روایت اوضاع سیاسی و اجتماعی داستان خود بهره می‌گیرد. او با استفاده از زبان طنز در این کتاب به شیوه‌ای بسیار ظریف و زیبا معضلات اجتماعی را بیان کرده و مخاطب را با این مشکلات همراه می‌کند.

نون و القلم ماجرای شکست مبارزه‌ای اجتماعی به زبان تمثیل و با آهنگ و بیانی مانند داستان‌های عامیانه پارسی است. آل احمد در این داستان با روشنگری ویژه‌ای از ماجرای شکست جنبش ملی در اثر کودتای استعماری 28 مرداد 1332 پرده برمی‌دارد.

شخصیت‌های اصلی داستان در درجه اول دو «میرزابنویس»‌اند به نام‌های «میرزااسدالله» و «میرزا عبدالزکی» که میرزای اول مردی وارسته و دور از مطالبات نفسانی است و دومی مردی است پولدار که با بزرگان رفت و آمد دارد و حتی روزی کوشش می‌کند پای میرزا اسدالله، را هم به کاری نامشروع باز کند.

آدم‌های دیگر داستان «خانلرخان» و «میزان الشریعه» هستند. «خانلرخان» ادعای ملک الشعرایی دارد و «میزان الشریعه» با قدرتمندان، دم‌خور است و با کلک‌های شرعی پول و مایملک مردم را صاحب می‌شود. قهرمانان دیگر کتاب، «قلندرها» به رهبری «میرزا تراب ترکش دوز» هستند. قلندرها طرفدار حق و حقیقت‌اند و با دولتی‌ها مبارزه می‌کنند و کار آنان، اعمال «عیاران» و «جوانمردان» و درویشان را تداعی می‌کند.

داستان یک پیش‌درآمد، هفت مجلس و یک پس‌دستک یا پی‌گفتار دارد و کاملا ایرانی است. این داستان طنز جذاب و تفکربرانگیز را با صدای گرم آرمان سلطان‌زاده بشنوید و لذت ببرید.

جلال آل احمد در سال 1302 در خانواده­‌ای مذهبی، در تهران دیده به جهان گشود. تلاش‌های پدر برای این که جلال را مانند خود وارد عرصه مذهب کند بی‌نتیجه ماند. در پی آن جلال در سنین جوانی خانه پدر را ترک کرده، از مذهب روی‌ می گردانَد و وارد سیاست و حذب توده می‌شود. در سال 1326 از حزب توده خارج شده و در همین زمان، دومین کتاب خود «از رنجی که می‌بریم» را، که داستان شکست مبارزاتش در این حزب بود، به رشته­‌ی تحریر در می‌آورد. بعد از جریان ملی شدن صنعت نفت، به جرگه ملی‌گرایان می‌پیوندد و بارها به دلیل مبارزات سیاسی به زندان می‌افتد. وی در سال 1348 در سن چهل و پنچ سالگی در اَسالِم گیلان دارفانی را وداع گفت.

جلال آل احمد در طول دوران حرفه‌­ای‌اش، آثار زیادی را در زمینه­‌ی ترجمه و داستان از خود برجای گذاشت، از جمله آثار او می‌توان به «مدیر مدرسه»، «پنج داستان»، «دید و بازدید»، «سرگذشت کندوها»، «چهل طوطی»، «زن زیادی»، «سه قطره خون»، «سه تار»، «نفرین زمین» و در زمینه‌­ی ترجمه می‌توان به «بیگانه»، «قمارباز»، «مائده‌های زمینی» و ... اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
12 دقیقه
پیش درآمد
29 دقیقه
مجلس اول
33 دقیقه
مجلس دوم
31 دقیقه
مجلس سوم
30 دقیقه
مجلس چهارم
23 دقیقه
مجلس پنجم - قسمت اول
29 دقیقه
مجلس پنجم - قسمت دوم
28 دقیقه
مجلس ششم - قسمت اول
12 دقیقه
مجلس ششم - قسمت دوم
32 دقیقه
مجلس ششم - قسمت سوم
23 دقیقه
مجلس هفتم - قسمت اول
26 دقیقه
مجلس هفتم - قسمت دوم
29 دقیقه
مجلس هفتم - قسمت سوم
28 دقیقه
مجلس هفتم - قسمت چهارم
4 دقیقه
مجلس هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نون و القلم
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ 58800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نون و القلم

S T
۱۳۹۹/۹/۲۰
کتاب بسیار پرمحتوا و ارزشمندی است. من این کتاب را در هفته کتاب به طور رایگان دانلود کردم اما قطعا ارزش خرید هم دارد. به خصوص که گویندگی آن بسیار حرفه‌ای انجام شده. تا قبل از آشنایی با این کتاب من هرگز تصور نمی‌کردم مرحوم جلال آل احمد چنین هنر تصویرسازی داشته باشند و حقیقتا این نویسنده بزرگ کشورمان را نمی‌شناختم. جزئیات و پرداخت‌های که روی شخصیت‌ها و صحنه‌های داستان صورت گرفته و به طور خوشایند و پر احساس توسط راوی محترم روایت می‌شود آدم را مجذوب میکند. جزئیات داستان آن را به یک نمایشنامه جاندار تبدیل کرده است سرشار از نکته‌های آموزنده و درس‌های ناب زندگی و مفاهیم عمیق انسانی. با این ویژگی‌های برجسته درشگفتم که چرا تابحال فیلمسازان به سراغ این اثر نرفته‌اند. فیلم‌هایی که بر اساس آثار نویسندگان غربی ساخته شده بارها دیده ایم مثلا بینوایان و... جای درد و دریغ است که با آثار نویسندگان توانمند ایرانی کمتر آشناییم. به نوبه خود از کتابراه تشکر میکنم که زمینه آشنایی با این اثر را فراهم آورد و این خدمتی بسزا برای فرهنگ این سرزمین است. همچنین از جناب آقای سلطان زاده کمال تشکر را ابراز می‌نمایم که بسیار هنرمندانه، دلنشین و گویا این اثر را روایت نموده‌اند.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۸
از معدود رمان‌های ایرانی‌ای بود که تونستم خیلی راحت تموم ش کنم و بسیار از خوندن ش لذت بردم. تا پیش از این کتاب چندان با جلال آل احمد و سبک نوشتاری ش آشنا نبودم، علی رغم این که در هر جایی اسم ایشون رو می‌دیدم و می‌شنیدم. از همون ده صفحه اول داستان تکلیف تون با داستان مشخص میشه، با چیزی طرف هستین که قرار نیست اجازه بده رهاش کنید! نثر جلال آل احمد در ابتدا ممکنه کمی سخت به نظر برسه و دلیل این اتفاق تغییراتیه که در طول این سال‌ها رخ داده. اما کمی که بگذره، چنان توی داستان غرق می‌شید که به طور کل تفاوت‌ها رو فراموش می‌کنید. سیر داستان بسیار جذابه و اونقدر پستی و بلندی و هیجان توش داره که شما حتی تصورش رو هم نمی‌کنید. در خلال داستان با بسیاری از تفکرات و عقاید و تصورات آشنا می‌شوید و با توجه به بحث‌های شکل گرفته در داستان می‌تونید یک قضاوت کلی و بی طرفانه داشته باشید، در نتیجه از این حیث می‌تونه در حد یه کتاب جامعه شناسی مفید باشه. توضیحات درباره تفکرات رایج توی داستان که طبق برخی از نقدها نمادی از بهائیت هم هستن، می‌تونه حکم چندتا مقاله پیرامون عقاید مذهبی رو داشته باشه. در نهایت باید بگم این کتاب چنان جذاب و پرباره که بعد از پایان ش شما تا مدت‌ها به این کتاب و مطالب ش فکر می‌کنید.
seyed abolfazl Makiabadi
۱۴۰۰/۱۱/۴
اثری بی بدیل و پر از مفهوم و استعاره که بسیار قابل تأمل است.
اول کتاب و گفتارش:
آنچه که اساتید نوشته‌اند قابل بحث برای بنده حقیر نیست اما نظر شخصی‌ام اینگونه است که:
مفاهیم به زیبایی بیان شده، در طی داستان از شخصیت و نوع نگاه شخصیت‌ها پرده برداشته میشود و همان گونه که داستان به ادامه می‌یابد
عمق و مفهوم نیز پیدا میکند.
آل احمد انتقادش را در قالب این داستان به موضوعاتی وارد میکند که در جامعه معاصر بسیار دیده میشود.
گفتار حتی گاهی خیلی تلخ است اما شیرینی داستان آن را قابل هضم می‌کند
و اما خوانش: خوب در این مورد هم که صدای آقای سلطان زاده شاهکار است
شما با شنیدن این صدا به درون داستان هدایت میشوید. گویی گوشه‌ای نشسته و به اتفاق خیره شده اید
اما یک ایراد به آنچه پیرامون کتاب هست دارم:
معرفی کتاب برای کسی که اول بار قصد خرید آن را دارد افتضاح است. (قابل توجه دست اندرکاران کتابراه) دوم اینکه این کتاب به هیچ وجه روایت طنز ندارد اگر هم چندین جمله میان کتاب باشد دال بر طنز بودن این کتاب نیست.
علی روایی
۱۳۹۷/۱۲/۸
سلام کتابی است بسیار عالی با گوینده‌ای حرفه‌ای من از گوینده این اثر بسیار ممنونم کتاب‌های گویا بهترین مونس تنهایی انسان در ترافیک روزانه است 🙂بخشی از کتاب: قدرت حق در کلام شهداست. به همین دلیل من تاریخ را از دریچه‌ی چشم شهدا می‌بینم. از دریچه‌ی چشم مسیح [ع] و علی [ع] و حلاج و سهوردی. نه از روی که نوشته‌ی زرنگار حکمای رسیده انوشیروان آدمی را عادل نوشته‌اند با آن همه سرب داغ که به گلوی مزدکی‌ها ریخت. و به همین دلیل هم است که من از دریچه‌ی چشم شهدا به دنیا نگاه می‌کنم. کتاب نون و القلم جلال آل احمد
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۴/۲۶
قلم آل احمد شیرین و ساده و دلنشینه و همین باعث میشه همه کتاباش محبوب باشه. با ذکاوت خاصی لابلای همین شیرینی و دلنشینی کلی نکات نغز سیاسی رو مطرح میکنه که با دقت به اونا میشه فهمید همیشه در همه ادوار یک سری میائل عیناً تکرار میشن و یک سری دیگه از مسائل هم مشابه هستن و این برای من که تازه دارم به شاد سیاست توجه میکنم خیلی جالبه. روحش اگه زود از دنیا نرفته بود آثار بیشتر اینچنینی رو ازش داشتیم.
و همه اینها یک طرف، خوانندگی آرمان سلطان زاده یک طرف!
واقعا باید به ایشون دستمریزاد گفت. تمام تیپ‌ها رو به بهترین شکل اجرا میکنن و کلا هر کتابی رو ایشون بخونه باید گوش داد.
مهسا دودانگه
۱۴۰۲/۲/۱۶
بسیار لذت بردم صدای گوینده هم مثل همیشه عالی بود داستانی نمادین، زیبا با فن بیان قوی و بسیار شیوا و جذاب. داستان به زندگی دو میرزا بنویس اشاره دارد. بسیار جالب و جذاب بود. تمام شخصیت‌ها نمادین هستند. این داستان بلند درون مایه‌ی طنز دارد و شیوه‌هایی در توصیف‌ها به کار رفته که در نوع خود تازگی دارند و با دیگر آثار جلال متفاوت هستند. داستان تاریخی است و یک شهر و دیار تقریبا تخیلی را توصیف می‌کند. این داستان را می‌توان یک طنز سیاسی دانست. و بسیار انتقادی است. درون مایه‌ی طنز و فن قوی در توصیف صحنه‌ها و همچنین صدای زیبای گوینده بسیار این اثر را شنیدنی کرده است
Mohammad Abedi
۱۳۹۹/۱۲/۶
با سلام خدمت همراهان کتابراهی
کتاب نون و القلم کتاب خوب و سرگرم کننده است داستان گیرا و شخصیت پردازی زیبایی دارد دیالوگ‌ها به خوبی چیده شده اما به عنوان یک داستان نقاط ضعف و قوت دارد:
+ شخصیت‌های متعدد
+ گوینده خوش بیان و خلاق
+ بیان شیوا و بی پرده جلال
+ استفاده از کلمات و عبارات عامیانه و دوری کردن از تکلف
- عدم پرداختن مناسب به شخصیت‌های مختلف
- پایان نامناسب برای کتاب
afsaneh mousavi
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم، برای من خوندن طرز فکر جلال آل احمد در قالب داستان زیبا بود، از نظر من نسخه‌ی ایرانی قلعه‌ی حیوانات بود!
چیز جالبی که در آثار این نویسنده هست توصیفات قوی و استفاده از الفاظ کوچه و بازاری که در زمان زندگیش به کار می‌رفته هست، خیلی از این اصطلاحات و کلمات امروزه به کار نمیره که شنیدنشون جالبه
خوانش اقای سلطان زاده هم که مثل همیشه عالی بود
شقایق صفری
۱۴۰۰/۱/۸
کتاب عالی بود، صدای راوی فوق العاده‌اش کرد، ممنونم از کتابراه، خدا قوت آقای سلطان زاده، یکی از قشنگترین و پر معناترین جملات کتاب رو براتون مینویسم، امیدوارم باعث بشه تا جملات کتاب رو با دقت زیادی گوش کنیم و از کنارش ساده نگذریم.
آدم تا خودش رو نشناخته، بنده است، چون در بند جهل است، اما وقتی خودش را شناخت، خدا شد، چرا که خدایی، به خود آییست.
مهدیه عباسپور
۱۴۰۰/۵/۴
عالی عالی عالی
خیلیییی کتاب خوب و دلنشینی بود. خیلی گیرا بود. خواننده رو کاملا دنبال خودش میکشید که من بعد میخواد چه اتفاقی بیوفته. خیلیم حال و روز داستانش متناسب با شرایط ما بود که جذابیتش رو دو چندان میکرد. هم داستان قوی‌ای داشت و هم گویندگی آقای سلطان زادهه که دیگه نیاز به تعریف نداره. صداگذاری فوق العاده بود.
وحید شعبانی
۱۴۰۰/۲/۸
در مجموع به نظرم کتاب خوبی بود و البته نویسنده سعی کرده بود این نکته رو با هوشمندی مطرح کنه که بسیاری از افرادی که به حکومت نگاه آرمانگرایانه دارند، وقتی خودشون هم به حکومت میرسند، اسیر همون رویه‌ها میشن که قبلا ازش انتقاد میکردند.
روایت آقای سلطان زاده هم عالی و بی نقص بود، بسیار لذت بردم از روایتشون
مینا زارعی
۱۴۰۱/۸/۲۳
کتاب جذابی بود من کتابهای دیگه‌ای عم از جلال آل احمد خوندم کتاب زن زیادی هم خوب بود. فقط کاش صدای راوی بلند تر می‌بود. چون کتاب صوتی رو میگیریم که در مسیر رفت و امد گوش داخل اتومبیل مترو یا اتوبوس گوش کنیم ولی با سرو صدایی که مترو و اتوبوس دارند صدای راوی کم بود
پرویز شهبازی
۱۴۰۰/۱/۳
صدای گوینده و داستان پرمحتوا و عالی..... در کتابهای صوتی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین رکن کتاب گویندگی و صدای گیرای گوینده است وگرنه هرقد کتاب پرمحتوا باشد اصلا به دل نمی‌نشیند و فقط مثل داروی تلخ میشه که صرفا بخاطر ماهیتش خورده میشه ولی اخرش میگی عجب بد مزه بود......
محمد عباسی
۱۳۹۹/۹/۵
بسیار عالی
صدای گوینده و هنروری در نقل داستان ستودی بود
اما در مورد خود کتاب باید بگم بسیار نیکو بود
جامعه شناسی زیبایی رو از جامعه زخمی و تب آلود ایران داشت
به مثال گلستان سعدی ساختار جامعه رو زیبا ترسیم کرده بود
Ehsan Mahmoudi
۱۳۹۹/۸/۲۶
دست مریزاد جناب سلطان زاده، فقط گویندگی نمیکنید، درک احساس شما در تک تک کلمات برای شنونده لذت کتاب رو دو چندان میکنه.
مشاهده همه نظرات 217

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نون و القلم

برای دریافت کتاب صوتی نون و القلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.