معرفی و دانلود کتاب چوب به دست‌های ورزیل

عکس جلد کتاب چوب به دست‌های ورزیل
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چوب به دست‌های ورزیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چوب به دست‌های ورزیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چوب به دست‌های ورزیل

کتاب "چوب به دست‌های ورزیل" حکایتی دیگر از زندگی ما انسان‌ها است؛ غلامحسین ساعدی با یک نمایشنامه‌ی کوتاه به‌ خوبی به بیان احساسات و طمع‌های انسانی پرداخته است.

چوب به دست‌های ورزیل که نخستین بار در دهه‌ی چهل چاپ شد. نگاه نویسنده به حضور مستشاران خارجی که به ظاهر برای بهبود اوضاع می‌آیند اما کم کم مقیم شده و همه‌چیز را می‌بلعند، است. حمله گرازها در دهی که محصول را غارت می‌کنند، روستائیان را به اندیشه‌ی استخدام شکارچیانی می‌اندازد اما شکارچیان رحل اقامت می‌افکنند و وضیعتی بدتر از گرازها پدید می‌آورند، روستائیان چاره‌ای جز قیام ندارند اما آیا قیام می‌کنند؟

غلامحسین ساعدی (گوهر مراد) در سال 1341 (24 دی‌ماه) در تبریز به دنیا آمد، در خانواده‌ای کارمند و به قول خودش اندکی بدحال. ساعدی نوشتن را ابتدا به صورت گزارش و تفسیر در هنگامه‌ی نوجوانی آغاز و با نشریات فریاد، صعود و... همکاری کرد و اولین بار در ارتباط با همین نوشته‌ها به زندان افتاد.

نخستین آثارش را از 1334 در مجلات ادبی به چاپ رساند. او که در ابتدا به عنوان نمایشنامه‌نویسی چیره دست (با نام مستعار گوهر مراد) شهرت یافته بود،‌ با نگارش داستان‌های زیبایی چون «گدا»، «دو برادر» و «آرامش در حضور دیگران»، جایگاه خود را به عنوان یکی از خلاق‌ترین داستان‌نویسان ایران نیز تثبیت کرد.

عنصر اصلی داستان‌نویسی ساعدی تخیل است. او آغازگر داستان‌نویسی درباره‌ی دنیای ارواح و اشباح بوده و در آثارش این اوهام‌نویسی و شبح‌نگاری به‌خوبی مشهود است. آثاری چون «عزاداران بیل» و «واهمه‌های بی‌نام‌و‌نشان» و «ترس‌ولرز» ازجمله آثار او با این سبک است.

در بخشی از چوب به دست‌های ورزیل می‌خوانیم:

محرم: بیا! ... من و تو دیگه از اونا نیستیم ... پریشب نوبت من بود ... دیشب نوبت تو ... امشب هم که معلوم نیس ... اونا همه‌شون خوشحالن.
نعمت: کیا رو میگى؟
محرم: همه‌شونو، کدخدا ... اسدالله ... عبدالله ... مش ستار ... جعفر ... همه‌شون!
نعمت: هیچ کدوم‌شون خوشحال نیستن.
محرم: آخه یه خورده هم میترسن ... از فرداش میترسن. کسى چه میدونه ... گراز که خبر نمى‌کنه ... تو میدونى حالا واسه اونا حکم چى رو دارى؟ ... مثل اینکه اومده‌ان سر ختم عزیزت ... یا اصلا سر ختم خودت ... بالا سر لاشه‌ات ... واسه سرسلامتى.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چوب به دست‌های ورزیل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-351-891-2
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چوب به دست‌های ورزیل

رحیم عظیمی
۱۳۹۶/۷/۲۶
داستان سیاسی جالبی بود درقالب طنز داستان استعارگران وچپاولگرانی وحکومتهای فاسدی است که هرکدام به نوبه خود باترساندن مردم دسترنجشان را به یغما برده‌اند ودرآخرهم بعداز گرفتن همه داروندارشان قصدجانشان راکرده اند!
احمد نیکراد
۱۳۹۹/۱۰/۸
با سلام. نمایش قدیمی که در زمان گذشته برای دانشچویان تاتر جالب میبود. ولی شاید هنوز این نمایش در این ایام بشود منظور خود را ادا کند. اکر متوچه استعاره‌های این نمایش بشویم.
Masoud Masjedi
۱۳۹۹/۴/۹
به نظرم کتاب افتضاحی بود ولی برای اینکه شب قبل خواب برای بچه‌ها بخونید کتاب بدی نیست، فقط تیکه‌ی آخرشو سانسور کنید که نترسن
محمدحسین حسنی شلماني
۱۳۹۶/۷/۲۰
کتاب را خوندم شبیه افسانه ساوالان شاید فیلم افسانه ساوالان از این نظر برداشت شده باشد
سارا حاجی شفیعی
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
محرم رو دوس داشتم حاضر جواب بود
sina zeinali
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
کتاب فوق العاده اموزنده‌ای بود.
فاطمه حکیمی
۱۴۰۲/۱/۱۳
تمثیلات خیلی خوب استفاده شده.
ربابه بزرگیان
۱۴۰۲/۴/۸
ناراحت کننده بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب چوب به دست‌های ورزیل

برای دریافت کتاب چوب به دست‌های ورزیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.