معرفی و دانلود کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)

عکس جلد کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)

کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها) نوشته‌ی میک راود، در واقع نسخه‌ای از نشریه‌ای است که توسط مرکز همکاری دفاعی سایبری ناتو با هدف مروری بر مأموریت، وظایف و صلاحیت‌های سازمان‌های مربوطه و هماهنگی بین آن‌ها منتشر شده است. 

صحبت کردن در مورد داستان موفقیت‌آمیز بی‌سابقه جمهوری خلق چین (به معنی ساده‌تر «چین») تقریباً تبدیل به یک کلیشه شده است؛ با این حال نمی‌توان انکار کرد که چین به یک بازیگر کلیدی در سیاست جهانی تبدیل شده است و کشورهای دیگر نمی‌توانند نظر یا اهداف خود را در زمینه‌های مورد نظر نادیده بگیرند. فضای سایبری با نفوذ و تأثیرات فراوانی که در سرتاسر جهان دارد، مستثنا نمی‌باشد. کتاب امنیت سایبری در چین (China and cyber)، به بررسی این فضای پرکاربرد پرداخته است. 

میک راود (Mikk Raud) در این کتابش بیان می‌کند که چین به‌ طور فزاینده‌ای به دارایی‌های مختلف سایبری وابسته است و بر این اساس، مقامات چینی بر اقدامات امنیتی سایبری و همچنین افزایش آمادگی این کشور برای استفاده از فرصت‌هایی که اینترنت فراهم می‌کند و پاسخ دادن به تهدیدات امنیت ملی تأکید بسیاری کرده‌اند. چین که دارای بیشترین جمعیت جهان است، از مجموعه بزرگی از کارشناسان با ارزش بالقوه برای عملیات سایبری برخوردار است. 

درک ساختار سایبری چین، استراتژی‌ها و سازمان‌ها کار ساده‌ای نیست. چین، رویکرد جامعی در قالب استراتژی مشخص که اهداف سایبری این کشور را مشخص کند، اتخاذ نکرده است که این امر، موجب ناامنی برای محیط داخلی چین و بیگانگان می‌شود و برای کسانی‌ که دارای سلسله‌ مراتب پیچیده، ساختارهای فرماندهی و مقالات مختلف دفاعی هستند، بسیار گیج‌ کننده است. اگرچه به‌ نظر می‌رسد که چینی‌ها میزان مشخصی از رموز را ذکر نکرده‌‌اند، گامی که میل افزایشی آن‌ها برای مدیریت عملیات اینترنتی را نشان می‌دهد، به‌ طور مؤثرتر در ایجاد مرکز اخیر امنیت اینترنت و گروه پیش‌رو اطلاعات قابل مشاهده است. 

در بخشی از کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها) می‌خوانیم:

از فوریه 2006، تمام تحولات امنیتی در زمینه اطلاعات و سیاست‌های مربوط به آن، می‌تواند به نوعی با استراتژی بزرگ چین برای نوآوری‌های آینده مرتبط باشد که به موجب اعلام شورای دولتی، دقیقا به‌عنوان «برنامه ملی توسعه علوم و فناوری در دوره میان‌ مدت و بلندمدت 2006-2020 عنوان شده است. دیتر ارنست از مرکز شرق و غرب معتقد است که این سند، پایه و اساس استراتژی استانداردسازی کلی چین است که شامل اسناد قانونی مختلف و طرح‌های سیاسی است. او هم‌چنین معتقد است که استراتژی باید در چارچوب وسیع‌تر برای ارتقای سطح کیفی زندگی و درآمد - و نه فقط در مورد فناوری و فضای مجازی - تحلیل شود. به‌ منظور دست‌یابی به این هدف، دولت می‌خواهد با نوآوری علاوه بر پذیرش استانداردهای کنونی، شکل‌دهنده اصلی یا سازنده مشترک استانداردهای بین‌المللی باشد. 

بر این اساس، این سند اهداف چین برای نوآوری بومی در فناوری را نشان می‌دهد و لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را به رسمیت می‌شناسد. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که این طرح نشان‌دهنده عزم چین برای غلبه بر مسائل داخلی، اجتماعی و زیست‌محیطی از طریق نوآوری در فناوری است، در حالی‌که این طرح تصریح می‌کند که تنها دولت می‌تواند نوآوری‌ها، شرکت‌ها و بخش کسب‌وکار را هدایت کند. شاید مهم‌ترین جنبه برای جامعه بین‌الملل، عزم قوی پکن برای قطع روابطش با شرکت‌های نوآور خارجی و ایجاد پایه‌ای برای تأسیس پایگاه واقعاً مستقل دانش است. به‌نظر می‌رسد که نگرانی‌ها در مورد «فناوری ملی» در حال ظهور، فروکش کرده است. این طرح از چین خواست که هیچ‌گونه «فناوری‌های اصلی در زمینه‌های کلیدی که نیروی حیاتی اقتصاد ملی و امنیت ملی هستند»، از جمله فناوری‌های نسل بعد اینترنت، ابزارهای کنترل دیجیتالی و سیستم‌های مشاهدات زمین با وضوح بالا را از خارج از کشور، به‌ دست نیاورند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
چکیده
معرفی
1- پیشینه سایبری چین و چالش‌های مرتبط
1-1- اطلاعات رایگان و فناوری‌های خارجی به‌ عنوان تهدید
2-1- دیدگاه‌های چین درباره کنترل فضای مجازی
3-1- چین در مقابل غرب و ایالات متحده
4-1- درک چگونگی تعریف سایبر
2- تدوین سایبر استرالیا و اهداف آن
1-2- مدارک شهروندی چین در مورد امنیت اطلاعات
1-1-2- سند 27: نظرات برای تقویت تضمین امنیت اطلاعات (2003)
2-1-2- برنامه توسعه ملی علوم و فناوری بلندمدت - استراتژی 15 ساله
3-1-2- دیدگاه سیاست جدید دفتر اطلاعات شورای دولت
2-2- تشکیل استراتژی جدید امنیت اطلاعات ملی
3- حکومت‌داری سایبر قدرتمند چین
1-3- سازمان‌های حکومتی شهری
2-3- راه‌‌ اندازی اداره سایبری
3-3- فعالیت‌های نظامی و سایبری
1-3-3- تفکر استراتژیک ارتش چین بر روی سایبر
2-3-3- تأثیر اصلاحات در رویکرد ارتش آزادی‌بخش مردم به سایبر
3-3-3- واحد 3 دپارتمان کارکنان
4-3-3- دپارتمان چهارم بخش خدمات عمومی
5-3-3- تازه‌ وارد: نیروی پشتیبانی استراتژیک (PLA)
4-3- واحدهای شبه نظامی سایبری هک‌ کننده
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)
نویسنده
مترجممحمدحسین اردستانی، اکبر استرکی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-8794-68-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)

mohamad nikbakht
۱۳۹۹/۱۱/۸
بد نیست کسانی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت میکنن حتما بخونن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها)

برای دریافت کتاب امنیت سایبری در چین (نگرش‌ها، استراتژی‌ها، سازمان‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.