معرفی و دانلود کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی

کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی نوشته‌ی دنیل یونیتا، نایجل جونز و مارکو کوناپیو، مباحثی همچون پیشرفت‌ها در حوزه سیاست امنیت سایبری، مبارزه با جرایم رایانه‌ای در کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری بلاروس، گرجستان، جمهوری مولداوی و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این گزارش، رویکردهای ملی و منطقه‌ای در مورد جرائم سایبری و استراتژی‌های امنیت سایبری را به‌ عنوان نوعی سیاست‌گذاری برای همکاری مؤثر در برابر جرائم سایبری در منطقه مشارکت شرقی توصیف و تحلیل می‌کند. این کتاب تمایزات و همچنین هم‌افزایی بین رویکردهای مربوط به جرائم سایبری و امنیت سایبری را برجسته می‌نماید و نتیجه‌گیری‌ها و توصیه‌های کلی را برای اقدامات بیشتر ارائه می‌دهد. این گزارش مبتنی بر اطلاعاتی است که توسط کشورهای مشارکت شرقی در دسترس می‌باشد و وضعیت واقعی اجرای هر کشور را ارزیابی نمی‌کند.

کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی (Cybercrime and cybersecurity strategies in the Eastern Partnership region) نوشته‌ی دانیل یونیتسا (Daniel Ioniță)، نایجل جونز (Nigel Jones) و مارکو کوناپو (Markko Kunnapu) برای کشورهای عضو مشارکت شرقی که به دنبال توسعه و تقویت استراتژی‌های جرائم سایبری و امنیت سایبری هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کتاب کوششی جهت به روزآوری مطالعه موجود درمورد جرایم سایبری و امنیت سایبری در منطقه مشارکت شرقی 2015 با اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق مذاکره با ذینفعان ملی در مورد تهدیدات و چالش‌های جرایم سایبری است.

در بخشی از کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی می‌خوانیم:

اینترنت برای تجارت و دولت به یک زیرساخت جهانی تبدیل شده است؛ بنابراین، امنیت سایبری برای بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان به یک اولویت تبدیل شده است. امنیت سایبری همچنین نقش بسیار مهمی در جلوگیری از جرائم سایبری دارد. اقدامات امنیت سایبری یعنی: اقدامات امنیتی برای محافظت از محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌های رایانه، جلوگیری از وقوع جرم توسط ذینفعان خصوصی و عمومی. برای مشاغل، امنیت سایبری مربوط به تضمین دسترسی به عملکردهای مهم تجارت و محافظت از اطلاعات محرمانه است. برای دولت‌ها بیشتر به حمایت از زیرساخت‌های مهم و سیستم‌های رایانه‌ای دولتی در برابر حملات، نقض داده‌های حساس در زمینه امنیت عمومی و امنیت ملی و در عین حال رعایت قانون، حفظ حریم خصوصی داده‌ها، آزادی بیان و حقوق بشر است.

علاوه بر این، محیط تهدید برای اشخاص بخش دولتی و خصوصی که وظیفه محافظت از زیرساخت‌های مهم و اطلاعات حساس را بر عهده دارند تغییر کرده است، زیرا دیگر نمی‌توان فرض کرد که یک سیستم می‌تواند به اندازه کافی در برابر حملات هدفمند پیشرفته محافظت شود. امنیت مطلق وجود ندارد، اما افراد، مشاغل و دولت‌ها باید هر کاری انجام دهند تا حملات جنایت‌کارانه تا حد ممکن دشوار شود؛ بنابراین بسیار مهم است که تمام ذینفعان نه تنها در محافظت مستقیم از (سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی و فناوری‌ها) سرمایه‌گذاری کنند، بلکه در زمینه شناسایی و پاسخگویی در مورد تهدیدها نیز سرمایه‌گذاری کنند. داشتن چارچوب‌های قانونی و سازمانی لازم برای ایجاد و تسهیل همکاری و تبادل اطلاعات بین مقامات ملی و بخش خصوصی بسیار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

1- مقدمه
2-1- اهداف و اصطلاحات
استراتژی جرائم سایبری
3-1- چشم‌انداز تهدید فعلی
4-1- خلاصه‌ی گزارش
2- روش ارزیابی بر اساس پیشرفت‌های جاری
1-2- پیشرفت‌ها در حوزه سیاست امنیت سایبری
2-2- انتخاب معیارهای ارزیابی بر اساس تحولات جاری
3- ارمنستان
1-3- امنیت سایبری
2-3- جرائم سایبری
3-3- خلاصه ارمنستان
4- جمهوری آذربایجان
5- جمهوری بلاروس
1-5- امنیت سایبری
2-5- جرائم سایبری
3-5- خلاصه‌ی بلاروس
6- گرجستان
1-6- امنیت سایبری
2-6- جرائم سایبری
3-6: خلاصه‌ی گرجستان
7- جمهوری مولداوی
1-7- امنیت سایبری
2-7- جرائم سایبری
3-7- خلاصه‌ی جمهوری مولداوی
8- اوکراین
1-8- امنیت سایبری
2-8- جرائم سایبری
3-8- خلاصه‌ی اوکراین
9- جدول جمع‌بندی
10- نتیجه‌گیری و پیشنهادات
1-10- نتیجه‌گیری
2-10- توصیه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی
نویسنده، ،
مترجماکبر استرکی، سمیرا لطفی نوکنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-255014-1
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی

برای دریافت کتاب استراتژی امنیت سایبری و مبارزه با جرایم در منطقه مشارکت شرقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.