دانلود کتاب راهنمای ورزشکاران جوان


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ورزشکاران جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهنمای ورزشکاران جوان

کتاب راهنمای ورزشکاران جوان نوشته‌ی پنی کریسفیلد، برای موفقیت در رشته‌های مختلف ورزشی و کمک به ورزشکاران جوان با استعداد نوشته شده است.

کتاب راهنمای ورزشکاران جوان (The Young Athlete's Handbook)، کمک می‌کند که از تمرینات ورزشی لذت ببرید، ورزشکار موفقی بوده و برای مسابقات و رقابت‌هایی که در پیش رو دارید آماده شوید.

پنی کریسفیلد (Penny Crisfield) با نوشتن این کتاب با راهنمایی‌های سودمندش در مورد موضوعات کلیدی مثل: بدن‌سازی، رژیم غذایی، صدمات بدنی، مهارت‌های ذهنی و تغذیه را ارایه داده و به عنوان مرجع، اطلاعات مفیدی در خصوص مسافرت، آزمایشات و داروهای مورد نیاز، به شما می‌دهد.

در تمام کشورها، فعالیت مربیان واجد شرایط، برای توسعه ورزش امری حیاتی محسوب می‌شود. بدیهی است مربیانی که در سطوح پایه کار می‌کنند مانند مربیان مدارس، محلی، باشگاه‌ها و دیگر سازمان‌هایی که در سطح عمومی فعالیت اساسی دارند، نقش بسیار مهمی در برانگیختن و پرورش دادن ورزشکارانی دارند که روزی به قهرمانان بزرگ تبدیل خواهند شد. بنابراین مهم‌ترین هدف مربیان برنامه توسعه علم تمرین و همچنین تبعیت ورزشکاران جوان از روش‌های نوین روز دنیا در راستای صحیح تمرین کردن، آماده شدن، تدارک دیدن و توسعه بخشیدن به آن است.

مربیگری یکی از مشکل‌ترین شغل‌های جهان است. یک مربی کارآمد باید مهارت و دانش فوق العاده‌ای داشته باشد تا ورزشکاران ماهری را پرورش دهد؛ هنوز انتظار می‌رود که مربیان باید کارهای بیشتری انجام دهند. از آن‌ها انتظار می‌رود انسان‌های نجیب تحویل دهند و تمام این‌ها باید با انسان‌های منحصر به فرد متفاوت انجام شود آن هم در زیر فشار سخت و با دید موشکافانه و نزدیک به دید عموم. یک مربی موفق تنها نباید قابلیت آگاهی از مهارت‌ها و راهبردهای ورزش را داشته باشد، بلکه او در حقیقت باید یک استاد عملگرای ماهر هم باشد.

این کتاب نه تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای شرکت کننده در مسابقات المپیک و جهانی آسیا و کشوری مؤثر است بلکه برای هر فردی، در هر سطحی که می‌خواهد برای رفع موانع اولیه و پایه گذاری مناسب را ایجاد تا کیفیت عملکردی بهتر داشته باشد، مفید است.

در بخشی از کتاب راهنمای ورزشکاران جوان می‌خوانیم:

برای مواجه شدن با موانع آماده باشید. آنچه که ورزشکاران نخبه انجام می‌دهند فقط سخت تمرین کردن نیست؛ بلکه چگونه مبارزه کردن و جنگیدن با موانع است. اگر چه آمادگی بدنی در بیشتر ورزش‌ها اهمیت دارد؛ ولی غالبا تفاوت‌های اندکی بین سطوح آمادگی ورزشکاران نخبه دیده می‌شود. گاهی اوقات عواملی نظیر توجه به جزییات آمادگی (تغذیه، آب، مایعات بدن، استراحت برای بازیافت و درمان کامل آسیب دیدگی‌ها) همچنین توانایی با مهارت‌های ذهنی ورزشکاران برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی می‌تواند در برد یا باخت و یا کسب مقام اول یا دوم آنان مؤثر باشد. مثلا نکاتی در مورد قهرمانانی در فینال مسابقات المپیک ویمبلدون که روی تخته استارت قرار گرفته و یا در یک مسابقه ملی دو استقامت در جاده شرکت نموده اند؛ وجود دارد؛ اگر چه جزیی بوده و کم اهمیت تلقی می‌شوند؛ ولی می‌توانند موثر باشند.

در این قسمت فرصتی خواهید داشت تا با دقت بیشتری به چهار حوزه مهم که می‌توانند تفاوت معنی داری در عملکرد شما به وجود آورند نگاه کنید. (آمادگی، رژیم غذایی، مهارت‌های ذهنی و پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی) اکثر ورزشکاران بعضی از این چیزها را بدیهی می‌دانند و روی آن کار نمی‌کنند. آن‌ها این اعتقاد را که آنچه می‌خورند تفاوتی در تواناییشان برای تمرین سخت و بازیافت کامل به وجود خواهد آورد رد می‌کنند و تصور می‌کنند که صرفا با مسابقه دادن منظم آمادگی بدنی لازم را کسب خواهند کرد و پذیرفته‌اند که مهارت‌های ذهنی برخلاف آمادگی بدنی و مهارت‌های تکنیکی به صورت وراثتی هستند. آن‌ها فکر می‌کنند مصدوم شدن فقط یک بدشانسی است و ورزشکاران پر طاقت در آسیب دیدگی نیز بازی می‌کنند.

این عقاید نادرست بوده و معنایی ندارد و اگر کمی بیشتر به این چهار حیطه توجه کنید بخش‌هایی از عملکردتان را جبران می‌کنید. بیشتر ورزشکاران پذیرفته اند که به تناسب بدنی برای موفقیت در ورزش خود نیاز دارند. به هر حال آمادگی بدنی عامل بسیار مهمی بوده؛ به همین دلیل باید روش مناسبی از تمرینات آمادگی بدنی را انجام دهید.

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه
چگونه از این کتاب استفاده کنیم؟
بخش اول - شروع به برنامه ریزی
فصل ۱- شناخت خود و رشته ورزشی مربوط به خود
تجزیه و تحلیل رشته ورزشی شما
ارزیابی وضعیت موجود شما 
فصل ۲- تمرینات با کیفیت بالاتر
حفظ روش زندگی در حدی متعادل طراحی مؤثر جلسه‌های تمرین
گرم کردن و سرد کردن بدن
بخش دوم - توسعه ذهنی و جسمی
فصل ۳- کسب آمادگی بدنی
توسعه استقامت
ساخت قدرت و توان
کسب سرعت
بهبود انعطاف پذیری
فصل ۴- تغذیه صحیح
تغذیه مورد نیاز برای حفظ تندرستی
سوخت و ساز بدن برای تمرین
تغذیه برای مسابقه و کسب پیروزی
 فصل ۵ - هماهنگی ذهنی شما
نگرش درست ورزشی و بهبود آن
حفظ انگیزه
تعیین اهداف
بهبود تمرکز و دقت
کنترل اضطراب
فصل ۶- حفظ تندرستی
مواظبت کردن از سلامتی
فهمیدن علل اصلی آسیب پیشگیری از آسیب ها پیشگیری از آسیب دیدگی مجدد. درمان آسیب‌ها
بخش سوم - جدی باشیم
فصل ۷ - تمرین و مسابقه در خارج از کشور
پرواز درست
سازگاری اختلاف زمان
سفرهای سخت
فصل ۸ - آشنایی با داروها و دوپینگ
روش‌های دوپینگ
 کنترل دوپینگ
بخش چهارم - برنامه ریزی برای موفقیت
فصل ۹ - جمع بندی همه جانبه و با هم عوامل ضروری
ارزیابی و برنامه ریزی اجرایی
طرح یک برنامه سالانه
فصل ۱۰ . طراحی برنامه تمرینی روزانه
ثبت پیشرفت های شما
نمونه ای از صفحات برای برنامه ریزی روزانه
نمونه صفحه برنامه های روزانه
مطالبی بر چگونگی مسؤلیت شما در قبال ورزشکاران جوان

 ۱۹۸ صفحه، ۱۲ مگابایت، زبان فارسی، PDF، 
شابک: 978-600-91259-5-1 

چاپ ۱۳۸۹: ۳۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۲۵۰۰ ت - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب راهنمای ورزشکاران جوان

برای دانلود کتاب راهنمای ورزشکاران جوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب راهنمای ورزشکاران جوان