معرفی و دانلود کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه

عکس جلد کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه

در کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه، به تالیف معصومه نصیری، می‌آموزید که ارتقاء سواد رسانه‌ای، ارتقاء آموزشی نیست بلکه از طریق آن مهارت‌های مواجهه، تحلیل و مصرف رسانه تقویت شده و شما قدرت انتخاب بهتر متن رسانه‌ای را خواهید داشت. 

سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است، چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر، چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد... 

با خواندن کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه، شما درمی‌یابید در مواجه با هر پیام باید بپرسید چه کسی، چرا و با چه هدفی این پیام را ایجاد و ارسال کرده است و این پیام بناست چه تاثیری بر روی شما داشته باشد. همچنین فرا خواهید گرفت نگاه سلبی و حذفی نداشته باشید اما هوشمند در عرصه پر تلاطم مجازی حضور داشته باشید. شما باید بتوانید با سواد رسانه‌ای باشید و در پی آن زوایای پنهان در سطرهای نانوشته یک پیام را درک کنید. 

در دنیایی که به هر سو روی بگردانید با انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای مواجه می‌شوید که هر کدام با مقصودی خاص برای تحت تاثیر قرار دادن شما تولید و ارسال شده‌اند، ساده انگارانه‌ترین کار پذیرش بدون بررسی و تحلیل این پیام‌هاست. شاید برای همین باشد که تا چند سال آینده دیگر مدرک تحصیلی و توانایی خواندن و نوشتن، شما را در زمره باسوادان قرار نمی‌دهد و اگر مهارت یا سواد استفاده و تحیل پیام‌های رسانه را نداشته باشید جزو بی سوادان محسوب می‌شوید. 

اهمیّت این امر سال‌ها پیش برای سایر کشورها مبرهن شده است و آن‌ها سعی در تربیت شهروندان هوشمند در مواجه با رسانه‌ها داشته‌اند چراکه می‌دانستند آسیب‌های مترتب از ناآگاهی از این فضا چگونه می‌تواند سبک زندگی و فرهنگ یک کشور را تحت تاثیر قرار داده و پله پله آن را به سمت نابودی سوق دهد. 

ما باید یاد بگیریم در پرتو برخورد هدف‌مند با رسانه می‌توان به ایجاد ارتباط دوسویه و مشارکت‌جویانه با رسانه‌ها از یک‌سو و تقویت ساختارهای دموکراتیک جامعه در راستای مباحث نقد، مشارکت فعالانه در حوزه رسانه در بین شهروندان از سوی دیگر دست می‌یابیم، بنابراین آنچه در «سواد رسانه‌ای» می‌تواند مطرح باشد، آموزش مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با رسانه‌ها و در عین حال به وجود آوردن نگاهی دقیق، نقاد و تحلیلی به پیام‌های رسانه‌ای (نوشتاری، دیداری و شنیداری) است. 

سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم فرد بدون داشتن مجموعه مهارت‌ها، شناخت و سواد لازم در مسیر گرداب آگاهی کاذب سیل مطالبی که در طول روز به سوی او از طریق همین ابزارهای ارتباطی اینترنتی سرازیر می‌شود، قرار می‌گیرد و در کنار تشخیص ندادن صواب از ناصواب، دچار آسیب‌هایی همچون هدر رفتن وقت، کناره‌گیری از زندگی روزمره، اعتیاد به اینترنت، دامن‌زدن به شایعه‌های شکل‌ گرفته در فضای مجازی، جایگزینی ارتباطات مجازی به جای ارتباطات چهره به چهره می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

تقدیم
مقدمه
فصل اول آنچه درباره سواد رسانه‌ای باید بدانیم
1-1- سواد رسانه‌ای چیست؟
1-1-1- تاریخچه سواد رسانه‌ای در جهان و ایران
1-2- ضرورت‌های فراگیری سواد رسانه‌ای
فصل دوم چند اصل طلایی در سواد رسانه‌ای
2-1- سوال کلیدی اول: سازنده این پیام کیست؟
2-2- سوال کلیدی دوم: فنون خلاقانه‌ جلب توجه مخاطب
2-3- سوال کلیدی سوم: دلایل تفاوت درک دیگران با درک من از یک پیام
2-4- سوال کلیدی چهارم؛ کدام سبک زندگی و ارزش از طریق پیام‌های رسانه‌ای بازنمایی شده‌اند؟
2-5- سوال کلیدی پنجم؛ چرا این پیام‌ها ارسال می‌شوند؟
منابع و ماخذ
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-8794-44-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه

محمدلطفی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
برای من که اولین کتاب در این حوزه را مطالعه کردم خیلی عالی بود. سوادرسانه‌ای همچون عصا برای نابینا
برای کل افراد جامعه که ادعای سواد دارند، واجب و ضروری است.
علیرضا محمدقاسمی
۱۳۹۸/۳/۱۴
جهت آشنایی با سوادرسانه کتاب بسیار خوبی است در کل کتابهای خانم نصیری در این زمینه خوب هستند.
میثم
۱۴۰۲/۷/۱
البته باید مجموعه کامل رو مطالعه کرد شاید اون موقع تمام ستاره‌ها رو دریافت کنه.
فاطمه محمدحسینی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
من تازه کتاب رو دانلود کردم امیدوارم کتاب خوبی باشه
محمود پیرهادی
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بسیار خوب و کاربردی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه

برای دریافت کتاب سواد رسانه‌ای در یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.