معرفی و دانلود کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی

عکس جلد کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی

در کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی، به تالیف معصومه نصیری خواهید آموخت، نگاه سلبی و حذفی نداشته باشید اما هوشمند در عرصه پر تلاطم مجازی حضور داشته باشید.

هر ملاحظه‌ای که بر مصرف آب مترتب است، می‌تواند بر مصرف اطلاعات نیز مترتب باشد. ما اصطلاح آلودگی اطلاعات را داریم، در مورد آب هم آلودگی وجود دارد. منبع آب شما کجاست؟ من مطمئنم اگر به شما بگویند که منبع آب شما دست کسی است که ممکن است هر لحظه آب را ببندد، شما حتی ممکن است در خانه خود یک چاه حفر کنید پس نگاه قهری و انکاری در مواجه با شبکه‌های مجازی بی‌فایده است... 

در دنیایی که به هر سو روی بگردانید با انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای مواجه می‌شوید که هر کدام با مقصودی خاص برای تحت تاثیر قرار دادن شما تولید و ارسال شده‌اند، ساده انگارانه‌ترین کار پذیرش بدون بررسی و تحلیل این پیام‌هاست. شاید برای همین باشد که تا چند سال آینده دیگر مدرک تحصیلی و توانایی خواندن و نوشتن، شما را در زمره باسوادان قرار نمی‌دهد و اگر مهارت یا سواد استفاده و تحیل پیام‌های رسانه را نداشته باشید جزو بی سوادان محسوب می‌شوید. 

اهمیّت این امر سال‌ها پیش برای سایر کشورها مبرهن شده است و آن‌ها سعی در تربیت شهروندان هوشمند در مواجه با رسانه‌ها داشته‌اند چراکه می‌دانستند آسیب‌های مترتب از ناآگاهی از این فضا چگونه می‌تواند سبک زندگی و فرهنگ یک کشور را تحت تاثیر قرار داده و پله پله آن را به سمت نابودی سوق دهد. 

مجموعه کتب شهروند هوشمند خلاصه‌ای از آنچه در حوزه سواد رسانه‌ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت‌های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه‌هاست، است. در این کتاب پنج سوال و پنج نکته طلایی که باید مدام در مواجه با پیام‌های رسانه‌ای از خودتان بپرسید، در آغاز هر فصل تکرار شده است تا با نهادینه سازی آن، حداقل دیگر خواننده بدون بینش در فضای پهناور رسانه‌ای با تاکید بر فضای آنلاین رسانه‌ای نباشید. هرگاه با تمرین و تکرار توانستید این سوالات کلیدی و طلایی را در مواجه با پیام‌ها، مخصوصاً آنهایی که در حال معرفی یا نهادینه سازی سبک خاصی از تفکر و زندگی است، پاسخ دهید یعنی قطار ذهن شما روی ریل سواد رسانه‌ای قرار گرفته و در حال حرکت است. 

کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی، می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم فرد بدون داشتن مجموعه مهارت‌ها، شناخت و سواد لازم در مسیر گرداب آگاهی کاذب سیل مطالبی که در طول روز به سوی او از طریق همین ابزارهای ارتباطی اینترنتی سرازیر می‌شود، قرار می‌گیرد و در کنار تشخیص ندادن صواب از ناصواب، دچار آسیب‌هایی همچون هدر رفتن وقت، کناره‌گیری از زندگی روزمره، اعتیاد به اینترنت، دامن‌زدن به شایعه‌های شکل‌ گرفته در فضای مجازی، جایگزینی ارتباطات مجازی به جای ارتباطات چهره به چهره می‌شود. 

لطفاً به مطالب موجود در کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی، بسان واکسنی برای محافظت از بیماری بنگرید. این نکات شما را واکسینه خواهد کرد تا قربانی بی اطلاعی خودتان در فضاهای آنلاین و مجازی نباشید. آمار هم تاکید دارد اکثر کسانی که در این فضا قربانی شده‌اند یا فاقد اطلاع و دانش در این زمینه بوده‌اند یا آنچه بلد بودند را به موقع استفاده نکردند. 

فهرست مطالب کتاب

تقدیم به
مقدمه
1-1- فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید؟
1-2- نگاهی به فرصت‌های فضای مجازی
1-2-1- سرگرمی آموزی
1-2-2- تسریع امور
1-3- نگاهی به تهدیدهای فضای مجازی
1-3-1- بیگانگی با هویت
1-3-2- نابودی خرده فرهنگ‌ها
1-3-3- تسهیل قانون‌گریزی
1-3-4- تحریف انتظارات
1-3-5- اعتیاد به اینترنت
1-3-6- تعارض ارزش‌ها
1-3-7- شکاف نسل‌ها
1-3-8- انزوای اجتماعی
1-4- چه گروه‌هایی بیشتر در معرض آسیب هستند؟
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیر تا پیاز فضای مجازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-8794-41-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی

سما طاهری
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خیلی بدبود. حیف پول. انگار ازاینترنت یه سری اینترنت بده کپی کرده بود تحویل داده بود. همچین گفت سیرتاپیاز گفتم چی میخواد بگه
سوگل رستگار
۱۳۹۷/۱۰/۹
کتاب عالی با مطالب مفید و همچنین ذکر منابع
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی

برای دریافت کتاب سیر تا پیاز فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.