معرفی و دانلود کتاب صوتی آفتاب در حجاب

عکس جلد کتاب صوتی آفتاب در حجاب
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آفتاب در حجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آفتاب در حجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آفتاب در حجاب

کتاب صوتی آفتاب در حجاب نوشته‌ی سید مهدی شجاعی، یکی از ماندگارترین و درخشان‌ترین کتاب‌های ادبیات مذهبی است که تمامی زوایای مختلف زندگی، رفتار و خلقیات حضرت زینب (س) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی زندگی پیامبران، امامان و بزرگان دین اسلام دانستن می‌تواند درس‌های زیادی درباره‌ی مهربانی، اخلاق، عشق و نیکی به دیگران و... به ما بدهد، آشنایی با وقایع درخشانی مثل عاشورا نیز می‌تواند برایمان مملو از درس ایثار و ایمان باشد. زندگی این بزرگان از معرفت و مهربانی نامحدود برگرفته شده که درک مقداری از آن می‌تواند ما را در راه درستی قرار بدهد. حضرت زینب (س) که در تاریخ صدر اسلام او را به عنوان نماد شکیبایی، صبر و استقامت در مقابل مشکلات می‌دانند، یکی از آن زنان بزرگی است که دانستن درباره‌ی زندگی‌اش می‌تواند به زنان و مردان بسیاری در دوره‌های گوناگون تاریخی به عنوان سرلوحه و الگو در زندگی کمک کند.

در جامعه‌ی امروزی حماسه‌ی بزرگ کربلا به انواع تحریف‌ها آلوده شده و به همین دلیل سید مهدی شجاعی این کتاب را با مطالعه و تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی به نگارش درآورده است تا روایتی ویژه از این حادثه را بازگو کند و دریچه تازه‌ای به روی دوست‌داران اباعبدالله (ع) و خواهر گرامی‌اش حضرت زینب کبری (س) بگشاید.

کتاب صوتی آفتاب در حجاب دریچه‌ای به سوی شما باز می‌کند تا بتوانید غم‌های کربلا را به نظاره بنشینید. اگر صبر و استقامت حضرت زینب (س) نبود، تاریخ امروز هیچ چیزی از گذشته و حادثه‌ی کربلا دربرنداشت تا به مردمان امروزی ارائه دهد.

این کتاب صوتی روایتی است از زندگی حضرت زینب که او را می‌توان کوه صبر و استقامت دانست، روایتی از کودکی تا حادثه‌ی عاشورا، از اسارت و سختی‌هایش، از غربت و وفات ایشان. سید مهدی شجاعی در این کتاب عشق، حماسه، مهربانی و ادب را با یکدیگر پیوند می‌زند و اثری ناب و دل‌نشین را ارائه می‌کند، او زبان روایتش را در مخاطب برگزیده، راوی دانای کل است که در کلیه روایت حضرت زینب را مخاطب قرار می‌دهد و روایت خود را ادامه می‌دهد. قالبی که نمونه‌اش در ادبیات داستانی ایران بسیار کم دیده شده است.

داستان این کتاب صوتی از کابوس حضرت زینب در کودکی شروع می‌شود:

چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی: «خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت می‌کند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پرکشید…»

داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… شروع می‌شود و در پایان کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی‌های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام…»

شنیدن این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند که درک بهتری نسبت به شخصیت والای حضرت زینب داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی آفتاب در حجاب می‌شنویم:

«می‌خواهی حسین را از این حال غریب درآوری. حالی که چشم به ابدیت دوخته است و غبار لباسش را برای رفتن می‌تکاند. اما چاره نیست. بهترین پناه اشک‌های تو، همیشه آغوش حسین بوده است و تا هنوز این آغوش گشوده است باید در سایه سار آن پناه گرفت. این قصه، قصه اکنون نیست. به طفولیتی برمی‌گردد که در آغوش هیچ‌کس آرام نمی‌گرفتی جز در بغل حسین. و در مقابل حیرت دیگران از مادر می‌شنیدی که: بی‌تابی‌اش همه از فراق حسین است. در آغوش حسین، چه جای گریستن؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
عنوان
12 دقیقه
پرتو اول
10 دقیقه
پرتو دوم
13 دقیقه
پرتو سوم
25 دقیقه
پرتو چهارم
12 دقیقه
پرتو پنجم
23 دقیقه
پرتو ششم
28 دقیقه
پرتو هفتم
15 دقیقه
پرتو هشتم
26 دقیقه
پرتو نهم
36 دقیقه
پرتو دهم
16 دقیقه
پرتو یازدهم
44 دقیقه
پرتو دوازدهم
44 دقیقه
پرتو سیزدهم
38 دقیقه
پرتو چهاردهم
23 دقیقه
پرتو پانزدهم
32 دقیقه
پرتو شانزدهم
26 دقیقه
پرتو هفدهم
25 دقیقه
پرتو هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آفتاب در حجاب
نویسنده
راویسید مهدی شجاعی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آفتاب در حجاب

Sara Panahi
۱۴۰۲/۸/۸
این کتاب به بخش‌هایی از زندگی حضرت زینب سلام الله علیها پرداخته شده و من پرتو اول و دوم رو گوش کردم که به حدی جانسوز بود که نتوانستم ادامه بدهم اما در شرایط مناسب تری حتما گوش میدم. قلم آقای شجاعی فوق العاده است و طوری صحنه‌ها را به تصویر میکشد که خودت را در آن زمان و مکان تصور میکنی
عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
این کتاب تونسته قسمتی از سنگینی حوادث عاشورا رو منتقل کنه.
گذشته از مصیبت، درس‌های زیادی در این واقعه و اتفاق‌های مربوط به اون هست.
چطور میشه از اهل بیت صحبت کرد اما از ظلمی که بر اون‌ها شد، خصوصا کربلا، چیزی نگفت.
نکته‌های دیگه‌ای هم در کتاب هست...
پیام صادقی
۱۴۰۲/۷/۲۳
متن کتاب عالیه ولی توجه داشته باشید که یک نویسنده خوب الزاما یک گوینده خوب نیست با تمام احترامی که برای آقای سید مهدی شجاعی و آثار زیبای ایشان قائلم ولی صدای ایشان و تناسب گویش ایشان با متن و انتقال حس را نمی‌پسندم
فرزانه طاهری
۱۴۰۱/۶/۲۰
اول خیلی خوشحال شدم که با زندگی حضرت زینب اشنا می‌شوم چون تا بحال ایشان را از کربلا و پس از آن میشناختم ولی الان که کتاب را شروع کردم میبینم برخلاف شرح کتاب همه زندگی ایشان را شامل نمیشود باز هم کربلا وپس از ان
محمدرضا شیخ الاسلامی
۱۳۹۸/۱۲/۲۰
سلام، امروز۲۰اسفند۹۸بود، سالروز وفات بانو زینب این کتاب رو خریدم و از امروزتا چند روز آینده همشو گوش میدم، ❤🙋 ♂️بعدش نظرمم مینویسم ولی قطعا کتابی که برای حضرت باشه کتاب ارزشمندیه
یا غفار
۱۴۰۱/۸/۱۲
سلام
کتاب خیلی خوب هست... ولی متاسفانه به نظرم این صدا به این کتاب نمی‌خورد... برای این‌که خوب به عمق فهم نویسنده بروی باید کتاب را به صورت دکلمه بخوانی.....
مهرآسا محمدصادقی
۱۳۹۹/۴/۱۴
کتاب بسیار زییا و تاثیرگذار بود.. در حالیکه اشک هام سرازیر بود، مو به تنم صاف میشد.
حتما توصیه میکنم بشنوید.
ممنون از کتابراه🌷
مرتضی ثانی
۱۴۰۱/۱/۱۸
حتما اشک‌هایی که مطالب این کتاب از خواننده هاش و شنونده هاش میگیره باعث رشد معنوی و نجات هم خواننده هاش و هم نویسنده و بقیه عوامل خواهد شد
مهدیه نیک نفس کرمانی
۱۳۹۹/۷/۱۹
بسیار عالی
خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم
مخصوصا به بانوان جامعه
تا وظیفه خطیر خود را در خانواده و جامعه بهتر درک کنند
نسیم
۱۳۹۹/۲/۲۸
اینکه ابن کتاب برخلاف چیزهایی که تا بحال دیده‌ام از مقوله‌ی عشق و ولایت سخن گفته برام بسبار جذابیت داشت ممنون
Sajjad Sartipi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
با اینکه سالها در زندگی اهلبیت تحقیق کردم و کتاب خواندم ولی باید بگم که بیان این کتاب واقعا منحصر به فرد و عالی بود.
حمیده فتح الهی
۱۴۰۰/۵/۲۸
کتابی که هربار محرم تا صفر و روزعاشورا خوندنش روضه‌ی قشنگیه و بهترین کتاب درباره‌ی شخصیت حضرت زینب هست
Ali.Asghar.h.z.a
۱۴۰۳/۱/۷
از کودکی تا اسارت صبر زینب شد اصالت.. اون خواب سخت و دلخراش در کودکی خیلی تکان دهنده است
طاهره باقری
۱۴۰۰/۹/۱۴
کتاب خوبی بود با شرح جزییاتی از عاشورا و اسارت خاندان که گاها نشنیده بودم.
آف زهرا
۱۳۹۹/۶/۶
قشنگ‌ترین کتابی که تا به حال خوندم...
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آفتاب در حجاب

برای دریافت کتاب صوتی آفتاب در حجاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.