معرفی و دانلود کتاب صوتی نامیرا

عکس جلد کتاب صوتی نامیرا
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامیرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامیرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامیرا

کتاب صوتی نامیرا اثر صادق کرمیار، به روایت یکی از مهمترین و پرکشش‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام می‌پردازد، اتفاقی که در آن حرامیان و مسلمانان و مشرکان با هم یکی شدند و بر بهترین خلق خدا یورش بردند. این اثر برنده جایزه جلال آل احمد و برنده جایزه کتاب سال 1388 شده است.

نامیرا دربردانده‌ی خرده روایت‌هایی از هدف، آرزو، تغییر روش و عاقبت آدم‌هاست، در این اثر می‌بینید که این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد. بیان نامیرا روان و به زبان امروزی است به طوری که صمیمیتی را ایجاد کرده که مخاطب را به خود جذب می‌کند.

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی با موضوع عاشوراست و درباره‌ی دختر و پسر جوانی از اهالی کوفه است که به دنبال حقیقت هستند، در صورتی که مردم کوفه به دنبال منفعت طلبی‌های روزافزون می‌گردند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردان‌اند. به عبارتی این اثر یک دوره‌ فتنه‌شناسی کامل است که به مخاطبش نشان می‌دهد که چگونه در شرایط پیچیده و غبارآلود فتنه، حق و باطل چگونه جابه‌جا می‌شوند و حتی بزرگترین سرداران و مبارزان اسلام نیز نسبت به راه امام حسین (ع) و هدف او از مقابله با یزید دچار شک و تردید می‌شوند.

کتاب نامیرا هم‌چون دیگر آثار تاریخی و مذهبی اسیر اختلاف روایت‌های تاریخی نشده و از نتیجه‌ی تحقیقی درستی بهره‌مند شده است. کرمیار این کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با آغازی آرام شروع می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را یک به یک وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد.

صادق کرمیار، نویسنده و کارگردان ایرانی است، او گواهی‌نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده، وی چندین رمان، فیلمنامه سینمایی و سریال‌های تلویزیونی نوشته است و نیز چندین فیلم و سریال تلویزیونی را کارگردانی کرده است.

در قسمتی از کتاب صوتی نامیرا می‌شنویم:

ام ربیع در بازار کوچک و گرم بنی کلب، لابه‌لای مردم، بی‌هدف پرسه می‌زد و تماشا می‌کرد. جلو مغازه‌ی کوزه‌گری ایستاد. ظرفی سفالی را برداشت و وارسی کرد. جوانی سیه چرده از مغازه‌ی کوزه‌گری بیرون آمد و بر سکوی کنار مغازه ایستاد. نگاهی به آسمان انداخت و بعد شروع به خواندن اذان کرد. صاحبان مغازه‌ها با شنیدن صدای اذان دست از کار کشیدند و یکی یکی به سمت انتهای بازار به راه افتادند.

ام ربیع وقتی زبیربن یحیی را دید که از مغازه‌اش بیرون آمد، سرگرداند تا او را نبیند؛ که دست به ریش یکدست سفید خود می‌کشید و به غلامش اشاره می‌کرد که دست از کار بکشد. زبیر نگاهی به جوان موذن انداخت و به راه افتاد. به مقابل مغازه‌ی بشیر آهنگر رسید که هم چنان در حال تیز کردن شمشیر بود و چند نفر نیز در انتظار تیز کردن شمشیرهای خود، کنار مغازه ایستاده بودند و با یکدیگر گفتگو می‌کردند. زید - پسر بشیر - تند و بی‌وقفه در آتش کوره می‌دمید. زبیر به طرف بشیر آهنگر رفت و جوری که بقیه هم بشنوند، گفت:

«بشیر! گویا صدای سنگ و آهن و درهم و دینار مجال نمی‌دهد صدای اذان را بشنوی!»
کار تیز کردن شمشیر به پایان رسیده بود. بشیر نگاهی به زبیر انداخت. پوزخند زد. گفت:
«در این کنایه بیش تر حسادت می‌بینم تا تقوی.»
مشتریان خندیدند. بشیر شمشیر را برانداز کرد. زبیر گفت:
«ناامنی راه‌ها و غارت کاروان‌ها، اگر برای همه زیان داشته، برای تو نان داشته.»
باز هم مشتریان خندیدند. بشیر برندگی شمشیر را با برش چرمی آزمود. شمشیر را رو به زبیر نشانه رفت و گفت:
«کاروان تو را همین شمشیرها از یمن تا این جا سالم رساند. »
و پیش بند را باز کرد و رو به مشتریان گفت:
«برویم تا بعد از نماز و افطار!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
فصل اول - بخش اول
49 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
39 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
41 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
42 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
42 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
44 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
48 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
30 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
49 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
46 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
35 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
24 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
34 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامیرا
نویسنده
راویاحسان چریکی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامیرا

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب نامیرا نوشته جناب کامیار و خوانش بسیار زیبا و استادانه جناب چریکی، رمانی تاریخی در خصوص وقایع پیش از حادثه کربلا با نگاهی استادانه و موشکانه به برهه مهم از تاریخ تشیع سعی در بازسازی و درک دقیقتری از زمان و مکان این امر دارد.
نگاهی که تاکنون مغفول مانده و عملا آگاهی نسبتا ناچیزی از آن، در این
نسل وجود دارد و نگرش خواننده یا شنونده را بکلی عوض می‌نماید.
همانگونه که در شرح وقایع تاریخی عناصر اخلاقی، قومی، مذهبی و نوع نگرش در قوم و ملتی بسیار دارای اهمیت می‌باشد و با شناخت آن‌ها به چرایی آن اتفاق بهتر پی خواهیم برد در این کتاب ارزشمند نوع اخلاقیات کوفیان، اتفاقات پیش آمده در آن زمان و برخورد‌های چندگانه در آن‌ها بخوبی شرح داده شده است.
انسان‌هایی که در هر زمان وجود داشته و دارند و در این زمان نیز کاملا قابل مشاهده بوده و بسیار یافته می‌شوند.
از کتابراه بابت این اثر ارزشمند بسیار سپاسگزارم.
مرضیه محمدیان
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب واقعا زیبایی بود متن کتاب ساده زیبا و گیرا بود صدای گوینده خوب و گویندگی کتاب را بسیار عالی اجرا کرده بود طوری که صدای خود را همراه شخصیت‌ها عوض می‌کرد تا حالا واقعه کربلا از این وجه برای ما نه روایت شده و نه کسی ازش حرف زده داستان فقط یه داستان مذهبی نبود طمع، خباثت، انساندوستی، عشق، شجاعت، و ظلم، عدالت، تردید مفاهیمی از این قبیل رو خیلی خوب به تصویر کشیده کتاب خواننده رو با تردید و انتخاب‌های سخت همراه می‌کرد و بالاخره در فصل آخر خواننده رو شگفت زده می‌کرد نویسنده داستان به شدت خواننده را به شناخت بقیه تشویق میکند《کوفیان از ظلم یزید به حسین پناه برده‌اند درحالی که نه یزید را آنگونه که هست می‌شناسد و نه حسین را》 به همه پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونن چه مذهبی و چه غیرمذهبی تاریخ دوباره تکرار می‌شود.
این کتاب به من درس زندگی داد❤
ابراهیم کیانی
۱۴۰۱/۵/۲۶
کتاب عالیه گوینده کتاب هم عالیه از کتابراه ممنونم به کسانی که در خصوص قیام امام حسین علیه السلام علاقمند هستند توصیه می‌کنم با خواندن این کتاب به این نتیجه می‌رسیم که آخر و عاقبت انسانها مهم هست والا اول که همه افراد به امام حسین علیه السلام نامه نوشتن و از حضرت خواستن که به کوفه برن ولی همون افراد در واقعه عاشورا امام خودشون را تنها گذاشتن و افرادی هم بودن که مخالف حضور حضرت توی کوفه بودن ولی در فیلم عاشورا به کمک امام رفتند و اسم خودشون را در زمره یاران حضرت قرار دادن و عاقبت به خیر شدن مواظب باشیم به قول حجت‌الاسلام کافی اول اول‌ها خوب باشی مهم نیست آخر کار چی از کار در بیایی اون حسابه انشاالله همه عاقبت بخیر بشیم
Fateme ♡
۱۴۰۰/۶/۱۴
کتاب و گویندگی هر دو به قدری جذاب بودن که من تا آخرین لحظه از گوش دادن لذت بردم و‌ای کاش کتاب ادامه داشت.
و چقدر حکومت اون زمان رو ما ایرانی‌ها در زمان حاضر میتونیم درک کنیم...
لباس خدا و نیرنگ و ظلم و تاریخی که تکرار می‌شود:)
در ابتدا همه چیز به ظاهر طور دیگه‌ای بود و در آخر همه چیز زیر و رو
شد.
کتاب نامیرا به خوبی نشون داد که آدم‌هایی که فقط بفکر منافع شخصی خودشون هستن چقدر حقیرن و تعداد یاران "واقعی" چقدر انگشت شماره
؛ اگر چه به ظاهر حتی هزاران نفر باشن...
طیبه محمودی
۱۴۰۲/۳/۴
کتابی از دیدگاه جدیدی بود که نمایانگر چگونگی تغییر تصمیم مردم و فریب و نیرنگ شیطان در قالب انسان‌ها بود.
کتابی که بسیار با آن اشک ریختم ان شاالله اشکم برای غربت آقایمان حسین عاقبت بخیرم کند.
کتاب پر از تنوع در بیان جدید و بسیار روشنگر در چگونگی پدیداری واقعه عاشورا می‌باشد.
اما در پایان کتاب
انسان منتظر دیدار رو در روی عبدالله و نوع به شهادت رسیدن ایشان باقی می‌ماند که‌ای کاش آن را هم بیان می‌کردند.
ان شاالله مانند عبدالله عاقبت بخیر شویم.
Kimia Omidvar
۱۴۰۱/۲/۲۴
من تعریف این کتابو خیلی شنیده بودم چندبار هم خواستم بخرمش ولی نشد، چندسالیه که چشمم دنبالش بود تا اینکه در کتابراه دیدمش وبلافاصله خریدمش خیلی خیلی هم از خریدش راضی‌ام.. خدا به همه‌ی عوامل کتابراه سلامتی و عاقبت بخیری عطلا کنه⚘⚘⚘⚘اما درباره‌ی کتاب: واقعا کتاب جذاب وبینظرییه وقتی شروع میکنی به گوش کردن زمانو مکان فراموشت میشه، صدای گوینده هم خیلی عالییه وبرجذابیت داستان اضافه می‌کنه حتما این کتابو تهیه کنین😉 واقعا ارزش چندبار گوش کردنو داره⚘⚘⚘⚘
Ahmadreza Ghafori
۱۳۹۸/۶/۱۶
چند باری خواستم این کتاب رو بخرم ولی فکر میکردم خیلی جالب نباشه، ولی امروز که شروع به گوش دادنش کردم انقد خوب بود که کامل گوش دادم، خیلی عالی بود، درس‌های زیادی به ادم میده و دیده ادمو باز میکنه، میشه درک کرد فتنه رو با این کتاب، در صورتی که ما فکر می‌کنیم همچی واضح بوده، ولی با پول و استفاده از که ادم‌هایی مردم قبولشون دارند، همرو گمراه میکنند، تاریخ بارها و بارها تکرار میشه و ما هیچ وقت درس نمی‌گیریم.....
هاشم
۱۴۰۱/۱۰/۵
واقعا حق موضوع رو ادا کرده، و به شنونده این موضوع رو به واضح میرساند که مردم کوفه از روی جهل و نادانی امام حسین ع تنها نگذاشتن بلکه مردمان کوفه آگاه‌ترین مردم به سیاست و دیانت بودن، اما دنیا پرستی بعضی و عدم تبیین بعضی دیگر دنیا را در کام آن‌ها آنچنان شیرین کرده بود که با این نیت که امام حسین با رو حضورش باید مال دنیا به کام بعضی از مردم کوفه (که تعدادشونم کم نبود) بیشتر و شیرین تر کنه، واقعا جهل نبود، دنیا پرستی بود....
Ramin Sh
۱۴۰۱/۵/۱۷
ما همه تکرار تاریخ هستیم، روند تغییر آدمها از حقیقت طلبی به تاریکی و جهل و بالعکس، همواره در صورت‌های مختلف تکرار شده و ما نیز صورتی دیگر از تاریخ هستیم که همواره در این جدال دست و پنجه نرم میکنیم، این کتاب هرچند ساده روایت گر تاریخ اجداد ما هستند اجدادی که هر چند دور و هرچند در قوم و قبیله‌های از متفاوت همانگونه تور به جهل و از جهل به نور حقیقت رفتند که ما امروز.
امروز کشور ما نمایان گر همین دو دستگی و جدال ژرف است.
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۴/۱۸
خیلی خوب بود، شخصیت عبدالله، طرز فکرش فوق العاده است، اینجا هم پی میبریم که انسانهای نیک وپاک اندیش نمیتوانند اهل خدعه ونیرنگ باشن وهمین همیشه باعث شده در جهان استکبار حاکم باشد، جز اندوه از دست خودمان که متأسفانه اینچنین هستیم، همیشه انسانهای خوب قربانی میشوند، ممنون از این کتابها بیشتر صوتی بگذاریدوارزونتر.
علی قربانی
۱۴۰۰/۹/۱۴
مختار نامه چهره شبث و بن حجاج رو از اول خیلی بد نشون داده بود ولی اینجا اول بشدت پیرو و منتظر امام بودن و جزو اولین کسایی بودن که به امام حسین (ع) نامه نوشتن
خواهر و برادر عزیز که این کتاب رو میخونی بدون که میشه منتظر امام باشی و هر روز براش اشک بریزی و روزی که امام اومد
خودت اولین کسی باشی که خواسته هات جلو امام رو میگیره
تو رو خدا مواظب خواسته‌های قلبتون باشین
mohsen nourian
۱۳۹۹/۸/۱
داستانی جذاب با پایانی پندآموز!
یک کتاب بی‌نظیر درباره شرایط و زمینه‌های بروز حادثه کربلا و حال وهوای مردم کوفه در آن روزگار. حقیقتا زیبا و عبرت آموز و به طرز عجیبی با شرایط روزگار خودمون شباهت داره. حقیقتا انسان از عاقبت خودش، جامعه‌اش و آینده‌اش می‌ترسه که مبادا ماهم بخاطر منفعت طلبی، خودخواهی و بی تفاوتی دچار چنین سرنوشت هولناکی شویم.
شکوفه
۱۴۰۱/۶/۱۵
من از این داستان خیلی لذت بردم صدای راوی و موسیقی هم عالی بود تنها نکته‌ای که برام نامانوس بود و نتونستم ارتباط برقرار کنم شخصیت عمربن حجاج که تغییرش خیلی زیاد و ناگهانی بود به نظرم که اگر در واقعیت اینجور بوده خیلی باعث تاسفه کسی که انقدر کینه بنی امیه داشت و شوق امدن امام داشت و مردی ازاده بود اینطور به ظلمت کشیده شده
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۲/۱۸
از مردم کوفه بیشتر انتظار نمیشه کرد. اگه تاریخ طبری بخونید متوجه میشید مردمی که توی کوفه و بصره ساکن شدن یه مشت عرب بی‌ریشه بودن که بعداز جنگ با ایرانیان همونجا ساکن شدن چون توی شبه جزیره عربستان که وطنشون بود خونه وزندگی و اصل نسبی نداشتن که برگردن همونجا ساکن شدن. قبل از عربها عراق دست ایرانی‌های پارسی بود. عرب اگه مرد بود روسری نمیبست به سرش★★★★☆۴از۵ستاره
روح الله افشار
۱۴۰۱/۵/۲۴
به لحاظ روایی جذاب بود، البته شاید محدود عباراتی با اصل تاریخ موثق، در تناقض بود، ولی در کل، بسیار عبارت آموز و در عین حال، بینش گرا بود. این رو یادآوری می‌کرد که شناخت و معرفت نسبت به امامت، تا چه اندازه، عیار عاقبت بخیری خواهد بود.
اللهم ارزقنا توفیق الشهادۀ فی سبیلک
مشاهده همه نظرات 92

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامیرا

برای دریافت کتاب صوتی نامیرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.