معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌های مرد

عکس جلد کتاب صوتی بچه‌های مرد
قیمت:
۱۰۰۰۰ 7000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بچه‌های مرد

کتاب صوتی بچه‌های مرد شامل هفت داستان کوتاه به قلم نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات نوجوان، مهری لاهوتی است که به روایت داستان‌هایی واقعی از جنگ تحمیلی و اسارت رزمندگان نوجوان می‌پردازد. اثری که گاه چشمانتان را تر خواهد کرد و گاهی نیز باعث می‌شود با شنیدن حکایت شجاعت و ایمان این رزمندگان کوچک به وجد بیایید.

درباره کتاب صوتی بچه‌های مرد:

شروع جنگ در ابتدا برای ما بهت، حیرت و نوعی بلاتکلیفی ایجاد می‌کند. اما در نهایت، شادی به تمامی کوچه‌ها و شهرهای جنگ‌زده باز می‌گردد؛ حال چه اهواز و خرمشهر باشد و چه افغانستان و سوریه. در این میان کسانی هستند که صبح فردای اعلامِ شروع جنگ، دست به زانو می‌زنند و اسلحه به دست می‌گیرند. آن‌ها در میان این ویرانی ناخواسته و بیهوده‌ی حاصل از جنگ تلاش می‌کنند تا کاری کنند. بچه‌های مرد آزادگانی از همین زمره‌اند.

مهری ماهوتی در کتاب صوتی بچه‌های مرد تصویری از نوجوانانی ارائه می‌دهد که نه سن و سالی زیاد، بلکه روحی وسیع دارند. مفاهیم مهم و عمیقی همچون مهربانی،‌ فداکاری، همدلی و همراهی به خوبی در این اثر جای گرفته است. در این کتاب درخشان هفت داستان کوتاه روایت می‌شود و نگارنده چهره‌هایی از قهرمان‌هایی واقعی پیش روی ما قرار می‌دهد که می‌تواند بینشی باورنکردنی برای نسل نوجوان رقم بزند.

تمامی داستان‌های این کتابِ صوتی حول محور اسارت می‌گردد و اسیر شدن به دست عراقیان چیزی‌ست که بچه‌های مرد را قوی‌تر از پیش کرده‌ است. این همان مفهومی‌ست که نویسنده تلاش کرده در این اثر به ما بگوید. آنچه بر تاثیرگذاری و الهام‌بخش بودن این کتاب دو چندان می‌افزاید، واقعی بودن داستان‌های آن است. جای گرفتن معانی نغز و عمیق در داستانی چنین کم‌حجم،‌ هنر نویسنده‌ی خود را به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی بچه‌های مرد مناسب چه کسانی است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی بچه‌های مرد به تمامی نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

با مهری ماهوتی بیشتر آشنا شویم:

این شاعر و نویسنده‌ی نام‌آشنا در سال 1340 و در بابل به دنیا آمد. او از نویسندگان صاحب سبک در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. مهری ماهوتی کار نوشتن را با مطبوعات آغاز کرد و اولین قصه‌ی کودکانه‌ی او در کیهان بچه‌ها به چاپ رسید. اولین اثر او با عنوان «مثل خورشید» در سال 1372 منتشر شد. از میان کتاب‌های شعر مهری ماهوتی می‌توان به «جنگ‌جویان کوچک، چشمه‌ی ماه و شیر شاه و خرگوش شجاع» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات گوناگونی از جمله کتاب برگزیده سال، اثر برگزیده ناشران و کتاب شایسته تقدیر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار این نویسنده‌ی برجسته اهدا شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی بچه‌های مرد می‌شنویم:

حنابندان انار بود. گل‌های شیپوری قرمز از لابه‌لای شاخه‌ها بیرون زده بودند. مادر حیاط را جارو می‌کشید و برگ‌های رنگ به رنگ درخت‌ها رو کوپه می‌کرد گوشه‌ی دیوار. نگاه قنبر علی به انار ترکیده‌ی روی شاخه بود و همه‌ی حواسش رفته بود پی آن روز پاییزی سرد، به کمپ هفت رمادیه، به غروب و دلتنگی‌ای که اسیر شده بود.

صدای رفت‌وآمد شنی‌های تانگ توی سرش می‌پیچید. صدای سوت موشک و ترکیدن تانکر سوخت و شعله‌های آتش و راننده‌ی...

آن روز توی جاده‌ی اصفهان و آبادان بودند که اسیر شدند. چهره‌ی افسر عراقی مثل یک شبح ترسناک جلویش ظاهر شد. با شانه‌های پهن، صورت زمخت سیاه و شکم برآمده. پهن شده بود روی صندلی پشت یک در یک چوبی و اسم اُسرا را یکی یکی توی دفترش می‌نوشت. کنار دستش یک انار بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
بچه‌های مرد
4 دقیقه
بچه شیر
4 دقیقه
اردوگاه اطفال
4 دقیقه
روز خنده
5 دقیقه
یک کولیِ جانانه
2 دقیقه
علی الیمین
9 دقیقه
عاشورا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بچه‌های مرد
نویسنده
راویمهران پوراعظمی
ناشر چاپیانتشارات پیام آزادگان
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰ 7000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بچه‌های مرد

ن م
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتابی از دسته کتاب‌های حوزه دفاع مقدس...
خوندنش برای نسل هلی جدید میتونه آموزنده باشه و الگویی از صبر و استقامت ارائه بده
الهام Parhizkar
۱۴۰۱/۴/۱۶
برای پسر۱۰سالم دانلود کردم که بدونه ایران شیر مرد هم داشته🌹🌹🌹🌹
محمدجوادیزدچی
۱۴۰۱/۱/۱۸
کتاب خوبی واقعا عالی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بچه‌های مرد

برای دریافت کتاب صوتی بچه‌های مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.