دانلود کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال

کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال نوشته‌ی رضا اسماعیلی زین آباد و مسعود کوثری، به صورت علمی به جنبه‌های مختلف رشته طناب زنی می‌پردازد که گامی موثر در جهت سلامت شهروندان، کودکان، جوانان و پیشکسوتان است.

نیاز به ورزش در جهان امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بدون تردید گرایش به بهبود و توسعه آمادگی جسمانی در جوامع امروز رو به افزایش است. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات منظم و مداوم در افزایش طول عمر و البته کاهش بروز حملات قلبی و عروقی و بهبود تندرستی فرد تاثیر فراوانی دارد.

رشته ورزشی طناب‌زنی، فعالیتی است که بیشتر کارشناسان ورزش و تربیت‌بدنی، آن را یک فعالیت بدنی کامل می‌دانند. سال‌هاست در حیطه تربیت‌ بدنی تلاش شده تا افراد ورزش و نرمش را اصولی، علمی و بر مبنای قواعد خاص تربیت‌ بدنی پیگیری کنند.

حرکت امری غریزی است و برای رشد هر انسانی، نقش محوری دارد. تحقیقات علمی فراوانی در زمینه ورزش و تربیت‌ بدنی صورت گرفته است و همه می‌دانند که وقتی جسم سالم باشد، انسان در اثر سلامت و نشاط، بیشتر می‌تواند از فواید و هدیه‌های زندگی استفاده کند و عمر طولانی‌تری هم خواهد داشت. در این راه همه افراد، تجربه طناب‌زنی را داشته‌اند. رشته طناب‌زنی اکثر فاکتورهای آمادگی جسمانی را دارا بوده و موجب بهبود استقامت عضلانی، قدرت انعطاف‌پذیری، هماهنگی حرکتی، چابکی، تعادل و افزایش اعتماد به نفس می‌گردد.

در این رشته ورزشی بالغ بر 800 تکنیک و روش هیجان‌انگیز به ثبت رسیده است. تاثیر فوق‌العاده رشته طناب‌زنی بر دیگر ورزش‌ها باعث گرایش قهرمانان بزرگ دنیا به سمت و سوی طناب‌زنی و استفاده از طناب شده است.

در بخشی از کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال می‌خوانیم:

طراحی یک برنامه تمرینی منسجم و عالی برای کودکان، نسبت به سایر گروه‌های سنی از اهمیت بالایی برخوردار است. کودکان حرکات متنوعی مانند: راه رفتن، دویدن، پریدن، کشیدن، غلتیدن، پرتاب کردن و گرفتن را دوست دارند و از آن‌جا که تنوع را دوست دارند و از حرکات تکراری خیلی زود خسته می‌شوند، آن‌ها دوست دارند حرکت‌ها را به سلیقه خودشان انجام بدهند. آن‌ها مشتاق تمرین، عمل و حرکت هستند و زیاد دوست ندارند به حرف‌های مربی گوش بدهند، از این‌رو تمرین‌های الفبایی با طناب برایشان خیلی مناسب است. چون تمرین‌های طناب‌زنی مفرح و لذت‌بخش است و به رشد و تکامل حرکتی آن‌ها کمک‌ می‌کند و از آن‌جا که استقامت کودکان کم است، توصیه می‌گردد، تمرین‌ها ساده، کوتاه مدت و کم‌ شدت باشد. در مرحله نخست تمرین‌ها، تلاش‌های آن‌ها سبب توسعه‌ی قدرت عضلات شکم، پشت و شانه‌ها می‌شود.

تمرین‌های طناب‌زنی با کودکان بهتر است در فضای باز با هوای مطبوع و در محیط شاداب انجام شود، چرا که اگر کودکان در فضای سرپوشیده، مانند: سالن یا خانه حرکت‌ها را انجام دهند، برایشان کسل‌کننده خواهد بود ولی می‌توانیم با ایجاد تهویه مناسب، موزیک ملایم، این مهم را نیز حل کنیم.

توصیه می‌شود، تمرین‌های طناب‌زنی با کودکان همراه با شیرین‌کاری با طناب باشد و این‌ کار توسط مربی آموزش، انجام شود، از طرفی از کودکان بخواهیم هر ‌چه از شیرین‌کاری با طناب می‌توانند، انجام دهند. به‌ عنوان مثال راه رفتن از روی طناب، کشیدن طناب، تکان‌دادن طناب به شکل مارپیچی، پریدن از روی طناب، حرکت کودک از زیر و روی‌ طناب، چهار دست و پا رفتن از روی طناب، برداشتن طناب با پا و نگه‌ داشتن آن، جمع کردن ‌طناب با کم‌ترین حجم، چرخش طناب و پریدن از روی آن، خلاقیت کودک در ایجاد اشکال‌ مختلف به‌ وسیله طناب، (شکل پروانه، ماهی، اسلحه و…) بازی والیبال، طناب و بالاخره چرخش طناب از روی سر و رد کردن از زیر پا.

 ۱۲۸ صفحه، ۷۵۸ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-9727-38-4 

چاپ ۱۳۹۸: ۲۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۰۰۰۰ ت - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

پیش‌گفتار
فصل نخست: تاریخچه طناب‌زنی
تاریخچه طناب‌زنی در جهان
طبق روایت انستیتو طناب‌زنی
تاریخچه بازی و بازی طناب‌زنی در ایران
بزرگان ورزش ایران و طناب‌زنی
فصل دوم: فواید خاص رشته طناب‌زنی
فواید طناب‌ زدن برای سلامتی
مضرات طناب‌ زدن برای زانو
تحقیقات علمی در رابطه با طناب‌زنی
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
اثرات کلی طناب‌زنی بر سیستم‌های مختلف بدن
تاثیر تمرین‌های طناب‌زنی بر تعادل
تاثیر تمرینات طناب‌زنی بر هماهنگی بدن
نظریه‌های ادراکی - حرکتی
فواید و اثرات طناب‌زنی
فواید طناب‌زنی
انجمن قلب امریکا و طناب‌زنی
فصل سوم: ارتباط طناب‌زنی و رشته‌های مختلف ورزشی
ورزش‌های راکتی
ورزش‌های توپی
ورزش‌های تشکی
بوکس
ورزش‌های چوبی مانند هاکی
دو و میدانی
دوچرخه سواری
سوارکاری
ورزش‌های آبی
ورزش‌های روی یخ
ورزش‌های روی برف
سایر رشته‌های ورزشی
فصل چهارم: کودکان و طناب‌زنی
تمرینات با طناب برای کودکان
عوامل موثر بر رشد حرکتی
ویژگی‌های کلی رشد جسمانی، شناختی و روانی کودکان 7 تا 11 سال
ویژگی‌های شناختی
ویژگی‌های اجتماعی
ویژگی‌های هیجانی – عاطفی کودک
عوامل مؤثر در هماهنگی حرکتی
سن
توجه و دقت
تمرین
جنسیت
طناب‌زنی در مدارس آموزش و پرورش
مراحل تدریس و آموزش مهارت‌های طناب‌زنی در مدارس
فصل پنجم: طناب‌زنی
طناب‌زنی میانسالان وکهن سالان
سکته قلبی و علل بروز آن
عوامل خطرزا کدام‌اند؟
آیا عوامل خطرزا همیشه موجب سکته قلبی می‌شوند؟
تأثیر ورزش بر هریک از عوامل خطرزا
فقر حرکتی
فشار خون زیاد
اضافه وزن
فقر حرکتی
فشارهای عصبی
انزوا و گوشه‌گیری
زیاد بودن چربی خون
مصرف دخانیات
نیازهای فراغتی سالمندان
وظایف در قبال سالمندان
ورزش طناب‌زنی و سالمندان
فواید ورزش طناب‌زنی برای سالمندان
ورزش‌های مناسب برای سالمندان
کدام ورزش‌ها مفیدند؟
چگونه طناب‌زنی را آغاز کنیم؟
خانم‌ها و طناب زنی
فصل ششم: انواع طناب
جنس طناب
انواع طناب
طناب بتل روپ
طناب روکش‌دار
طناب روکش‌دار PVC
طناب شماره انداز
طناب دوکاره (شماره‌انداز + محاسب کالری)
طناب سیم بکسلی
مراحل طناب‌زنی
مقدمات اولیه طناب‌زنی
مرحله نخست آموزش طناب‌زدن
مرحله دوم آموزش تصویری طناب زدن
کارهای مقدماتی در انجام مهارت‌های متفاوت طناب‌زدن
مهارت پا‌ ضربدری با جابه‌جایی بدن
مهارت پا ضربدری (Straddle Cross)
مهارت پا قیچی (Forward Straddle)
مهارت پا باز به طرفین (پرش پروانه side straddel)
مهارت جفت جلو و عقب (bell)
مهارت جفت به طرفین (skier)
آنالیز کردن حرکات و مهارت‌ها
حرکاتی برای گرم‌کردن با طناب
ساید زیر پا
ساید تعویض از پشت
حرکت ورم یا همان کرم (worm)
حرکت سی (c)
حرکت گام طلایی (gold step)
تمرین چرخش و پرش
خط و پرش
تمرینات با طناب بلند
فصل هفتم: قوانین و مقررات طناب‌زنی در مسابقات مدارس و آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و آزاد
مقررات فنی مسابقات
محدودیت مدال در مسابقات انفرادی
انواع مواد مسابقات در دوره تحصیلی اول متوسطه مرحله کشوری
ماده آزاد نمایشی یک نفره و دو نفره
ماده آزاد نمایشی - بخش دشواری
ماده دابل داچ نمایشی 3 نفره
ماده سرعت 30 ثانیه (Challenge speed)
ماده سرعت جاگینگ امدادی 30×4
ماده دابل داچ امدادی 45×4
فهرست منابع و مواخذ

راهنمای دانلود کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال

برای دانلود کتاب طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  طناب و طناورز: ورزش طناب زنی از 7 سال تا 70 سال
Reza Moq
۱۳۹۹/۴/۷
اصلا ارزش امتیاز دادنم نداره
کتاب بی سر و تهی که فقط گذاشتن بری پول بدی، برای اینکه پول تو جیبشون بره و فقط بدرد امتحان پایان ترم بخوره و والسلام
مرتضی شاهماری
۱۳۹۸/۱۱/۶
بنظرم افتضاح است چون فقط نوشتاری توضیح داده و از عکس‌ها یا حالت درست حرکت‌ها حرکات خبری نیست.
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۲)