دانلود کتاب مدیریت استرس

  • از: علی اکبر حسن زاده
  • ناشر: نشر پلک
  • ۰ رای
  • برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب مدیریت استرس

کتاب مدیریت استرس نوشته علی اکبر حسن زاده، چکیده‌ای از محتوای استرس‌های مثبت و منفی وجود و روش‌های ساده مدیریت کردن آن‌ها در جهت برقراری آرامش درون است.

انسان‌ها قبل از اینکه دوست داشتن و عشق را بشناسند، علائم ذاتی لذت‌های زودگذر، رنج، ترس، اضطراب و در آخر افسردگی را می‌شناسند، قبل از اینکه آرامش، آسایش و پرورش خود و خانواده خویش را فراهم آورید، در هیجان‌ها و هیاهوی در هم پیچیده عنصرها و فرآیندهای زندگی‌تان قرار می‌گیرید.

کم‌خوابی و بی‌خوابی بدون هدفی ارزشمند، شب بیدار ماندن، آفتی است برای رشد حس استرس زائی. اگر استرس نتواند از درون ذهن دلواپس ما وارد شود، از دل هراسان ما وارد می‌شود.

استرس و استرس زائی، واژه‌ای است که در زندگی روزانه ما برای وصف حالات و احساسات فراوانی خودنمایی می‌کند. مانند: "زمانی که قرار است در برابر جمعی صحبت کنیم، وقتی که دچار مشکلات مادی می‌شویم، تاخیر کردن سر یک قرار، هنگام صحبت با مقامی بالاتر از خود، هنگامی که امتحانی می‌دهیم، گیر افتادن در ترافیک، دیر کردن برای ورود به جلسه‌ای و... ."

استرس مزمن، حالتی از حس استرس زائی است که به شکل یک مشکل بهداشت روانی به وجود می‌آید، بعضی مواقع به صورتی شدت می‌گیرد که برای ما یا اطرافیانمان زندگی رنج‌آور شود و مانع رسیدن ما به اهدافمان می‌شود و یا در انجام کارهای روزمره و عادی ما اختلال ایجاد می‌کند.

کلمه «استرس» در اول ما را به یاد چیزی ناخوشایند، تهدیدآمیز و فراتر از کنترل خود می‌اندازد. با این حال، استرس برای هزاران سال به عنوان یک عامل کمک کننده به بشر بوده است، اما اکنون به عنوان اصلی‌ترین دشمن ما به شمار می‌آید. ما دلیل بسیاری از تصادفات، مرض‌ها، مرگ‌های زودرس، خودکشی‌ها، نارضایتی‌ها و تنش‌ها را به استرس نسبت می‌دهیم. به علاوه این، محاسبه ضرر و زیان‌هایی که به وسیله استرس به اقتصاد ما وارد می‌شود، کاری دشوار خواهد بود. هیچکس به طور کامل در مقابل استرس مصون نیست. استرس می‌تواند بر روی هر یک از ما افراد انسانی تأثیرگذار باشد چرا که قسمت مهم و حیاتی از زندگی ما حساب می‌شود. استرس به دلیل پیامدی غیرقابل اجتناب از ارتباط ما با محیط، مدام در حال تغییری است که ما باید با آن سازگار شویم. واژه استرس از دنیای آنگلوساکسن گرفته شده و برای اولین بار در فیزیک برای طراحی نیروی مکانیکی به کار برده شد. استرس به معنی فشار خارجی و فشار تحت یک جسم است. واژه استرس برای نخستین بار در سال 1949 در پزشکی معرفی شد. استرس راهی برای سازگاری فیزیکی با شرایط جدید و نیز واکنشی است به مشکلاتی که تعادل افراد را دچار اخلال می‌کند. استرس به سادگی «در تعامل ما با محیط پیرامون خود» تعریف می‌شود.

واکنش ما به عنوان انعکاس تفاوت‌ها و یا فرآیندهای روانشناختی‌مان در امور زندگی، حالت‌ها یا وقایع در محیط، نیازهای فیزیکی و روانشناختی اغراق شده را ایجاد می‌کند. استرس به عنوان الگوی پیچیده‌ای از حالات عاطفی، واکنش‌های فیزیولوژیکی (اعمال جسمانی) و تفکرات مربوطه در پاسخ به درخواست‌های خارجی تعریف می‌شود.

از عوامل ایجاد استرس عبارتند از: «درخواست‌های تخصیص کار، ارتباطات میان فردی بین کارکنان همکار، ارتباطات یک فرد با همسر و فرزندان و تعهدات اجتماعی‌اش و ارتباطات بین استرس و عوامل ایجاد کننده استرس.»

در بخشی از کتاب مدیریت استرس: چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟ می‌خوانید:

توصیه‌های مهم برای رسیدن به آرامش درونی:

- خداوند را ستایش کنیم و همواره از گناهان مختلف، مخصوصا گناهان کوچک بیم داشته باشیم و سعی کنیم دچار کارمای کائنات وجودمان نشویم.
- به همه عقاید و باورهای آدمی احترام بگذاریم.
- به دیگران عشق بورزیم، تا آن‌ها ما را مظروف وجود خود کنند.
- محیط زندگی خود را در سلامت و بهداشتی نگه داریم.
- به نیازمندان توجه کامل داشته باشیم.
- تنبلی را از آن‌ها دور و تشویق به فعالیت و کسب درآمدشان کنیم.
- فساد معزل برانگیز را رواج ندهیم (مانند: رشوه دادن و رشوه گرفتن.)
- انرژی‌های مثبت کائناتی را از خود دور نکنیم.
- بینش خود را وسعت دهیم و از حسادت بپرهیزیم.
- دیگران را ببخشیم و با اطرافیان‌مان خوش‌رفتار باشیم.
- سعی کنیم یک شهروند و یک انسان نمونه باشیم.
- درون خود را از افکار بیهوده و استرس زا خالی کنیم و اجازه ندهیم دیگران با سخنان یاوه خود ذهن ما را مشغول کنند.
- ایثار را سرلوحه خود قرار دهیم و از غیبت و دروغ بپرهیزیم.

فهرست مطالب

سخنی کوتاه بر این کتاب
استرس و استرس زائی در معنا و محتوای زندگی
استرس و حس استرس زائی
استرس در ماهیت وجودش چیست؟
چه چیزهایی سبب علایم حس استرس زائی در من می‌شود؟
باید نشانه‌های استرس مان را بشناسیم
باورهایی که علایم استرس را در ما بیدار می‌کنند
اضطراب استرس زائی
مهارت‌های خود اندیشی و گفتگو با بالغ درون
مشاوره با مشاورین روان‌شناس متخصص برای رهایی خود از استرس مخوف و ویران‌گر، یکی از بهترین اقدامات عملی است
ویژگی‌ها و نشانه‌های عمومی استرس در جسم
اثرات رایج حس استرس زائی بر زندگی روزمره ما
اثرات استرس و فشارهای عصبی بر روی انجام وظایف ما
روش ‌های شناختی رفتاری در مدیریت استرس
تشخیص علل و نشانه‌های حس استرس زائی در وجود
شیوه‌هایی اختصاصی برای کاهش استرس
استرس تخرب‌گر، در ابعاد و محتوای گوناگون وجود
رویدادهای مهم استرس آور
مدیریت لحظه‌ای استرس
راهکارها و تکنیک‌هائی برای کاهش استرس
برخی از رایج‌ترین واکنش‌های ناخواسته ما که به استرس مخرب منجر می‌شوند
رژیم غذایی مفید برای مدیریت کاهش حس استرس زائی
درمان حس استرس زایی وجودمان
تمریناتی برای کاهش استرس
راه‌های درمان حس استرس‌زایی

 ۱۶۰ صفحه، ۱۹۵ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-964-235-395-8 

چاپ ۱۳۹۶: ۱۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۳۰۰۰ ت - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب مدیریت استرس

برای دانلود کتاب مدیریت استرس و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  مدیریت استرس