معرفی و دانلود کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

عکس جلد کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند
قیمت:
۳۵۰۰۰ تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند نوشته دیوید برنز، راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا بدون استفاده از هر گونه دارو، استرس و اضطراب خود را درمان کنید.

استرس و اضطراب یک نوع اختلال است که در بعضی موارد در صورت شدت آن می‌تواند فرد را فلج می‌کند و اجازه انجام هیچ کاری را به شما نمی‌دهد.

حتماً تا به حال این تجربه را داشته‌اید که هنگام بروز برخی اتفاقات و حوادث دچار اضطراب شوید. برای اینکه استرس و اضطراب خود را تحت کنترل درآورید و شدت آن مانع فعالیت‌هایتان نشود بهتر است کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند (When panic attacks) را انتخاب کنید. مهارت‌های شناخت‌درمانی کمک می‌کند تا ناامیدی و ناتوانی، احساسات و هیجانات منفی، خشم، کینه، اضطراب، افسردگی، فشارهای روانی، خجالت، فشارهای روانی و عدم اعتماد به نفس جایی در درون شما نداشته باشند.

یکی از ویژگی‌های خوب شناخت‌درمانی داشتن آزمون‌های روانی فراوان برای اندازه‌گیری حال و روحیه افراد است که مشهورترین آن آزمون افسردگی آرون بک می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های شناخت‌درمانی تشویق افراد و طرفداران آن به خودشناسی به ویژه خودشناسی علمی است.

اضطراب اجتماعی یکی از شایع‌ترین و ناتوان کننده‌ترین اختلالات اضطرابی است. این اختلال با ترسی شدید از تحقیر شدن و یا انجام دادن کاری که موجب خجالت‌زدگی فرد در موقعیت‌های مختلف اجتماعی شود همراه است. به موجب این هراس و ترس فرد از قرار گرفتن در موقیت‌های اجتماعی خودداری می‌کند و یا هنگام مواجه شدن با این موقعیت‌ها بسیار آشفته می‌شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید این هراس را کنار بگذارید و احساس خود را تغییر دهید. درمان‌های جدید و متفاوتی که امروزه بدون استفاده از دارو، برای درمان افسردگی و انواع اضطراب وجود دارد به شما این نوید را می‌دهد که اگر بخواهید می‌توانید دیگر دچار حمله‌های وحشت‌زدگی و اضطراب نشوید.

این درمان‌ها نه فقط با هدف بهبود نسبی، بلکه با هدف بهبود کامل به شما کمک می‌کند تا خود را از شر این اختلال رها کنید. دیوید دی برنز (David D Burns) در این کتاب به شما می‌گوید چگونه این کار را بکنید. با تمریناتی که این اثر ارائه می‌دهد می‌توانید درون خود را مملو از آرامش و آسایش کنید و دیگر نگران حمله‌های اضطرابی نباشید.

با دیوید دی برنز بیشتر آشنا شویم:

دکتر دیوید برنز از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده و دوران رزیدنتی روان‌پزشکی‌اش را در دانشگاه پنسیلوانیا گذرانده و هم‌اکنون استادیار بخش روان‌پزشکی همین دانشگاه و در عین حال مدیر بنیاد پژوهش‌های علمی رفتاری و قائم‌مقام روان‌پزشکی در مرکز پزشکی فیلادلفیا است.

او از پایه‌گذاران روش شناخت‌درمانی است که اثربخشی سریع آن در درمان اختلال‌های اضطراب، افسردگی، روابط انسانی و به طور کلی مشکلات روانی بسیار مشهور است. برنز همچنین روش درمان از طریق نوسازی حالات انسان را نیز بنیان نهاد. او جوایز متعددی مثل جایزه ثی بنت دریافت کرده که یکی از جوایز مهم و باارزش در حوزه پژوهش درباره پریشانی‌های روان به شمار می‌رود. دیوید برنز علاوه بر این اثر، کتاب معروف از حال بد به حال خوب را نیز به رشته تحریر درآورده است.

خواندن کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر نمی‌توانید استرس خود را مدیریت و کنترل کنید و اگر مدام دچار اضطراب می‌شوید این کتاب برای شما بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند می‌خوانیم:

اگر از اضطراب اجتماعى رنج مى‌برید، احتمالاً از این مى‌ترسید که در نظر دیگران احمقانه و مضحک به نظر برسید. تمرینات حمله خجالت مى‌تواند این ترس شما را برطرف سازد. وقتى تمرین حمله خجالت را انجام مى‌دهید، به عمد و قصد رفتار احمقانه‌اى را در برابر جمع به نمایش مى‌گذارید. اغلب اوقات به این نتیجه مى‌رسید که بیشتر اشخاص به دیده تحقیر و حقارت به شما نگاه نمى‌کنند، و دنیا هم به واقع به انتها نمى‌رسد. در واقع، در پایان همه احساس مى‌کنند که تفریح کرده‌اند و خوش گذرانده‌اند. این بینش و فراست مى‌تواند به شدت رهایى‌بخش باشد، اما در شروع وحشت انگیز است.

قبلاً به مثال جالبى در زمینه حمله خجالت برخورد کردید. احتمالاً ترور را به خاطر دارید. همان مردى که فوبیاى عرق کردن داشت. وقتى با او به درون یک فروشگاه محلى رفتیم، به زیر بغلهایمان اشاره کردیم و گفتیم که چقدر عرق کرده‌ایم. رفتار دوستانه حاضران در فروشگاه زندگى او را متحول ساخت.

معتقدم که تمرینات حمله خجالت را دکتر آلبرت الیس مطرح کرد. با آنکه او در حال حاضر بیش از 90 سال از سنش مى‌گذرد، هنوز از توان جسمانى مطلوبى بهره‌مند است. دکتر الیس همه ساله به روان‌درمانگرى که خلاق‌ترین تمرین حمله خجالت را طرح‌ریزى کرده است، جایزه مخصوص اعطا مى‌کند. اخیرا یکى از روانشناسان پورتلند این جایزه را به خود اختصاص داد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: اصول
فصل 1: فکر مى‌کنم، پس مى‌ترسم
فصل 2: آیا مضطرب هستید؟ یا افسرده‌اید؟
فصل 3: آیا با اختلال اضطراب مواجه هستید؟
فصل 4: ملت پلاسیبو
فصل 5: چقدر برایتان ارزش دارد، اگر بگویم چگونه مى‌توانید زندگى خود را تغییر دهید؟
فصل 6: برگه روحیه روزانه
بخش دوم: الگوى شناختى
فصل 7: از باورهاى مخرب علیه خود پرده بردارید
فصل 8: چگونه باورهاى مخرب علیه خود را اصلاح کنیم
فصل 9: روش «چه مى‌شود اگر»
فصل 10: روش مبتنى بر محبت
فصل 11: روش مبتنى بر واقعیت
فصل 12: روش‌هاى منطقى و علم معانى
فصل 13: روش‌هاى کمى
فصل 14: روش‌هاى مبتنى بر شوخ‌طبعى: (بذله‌درمانى)
فصل 15: روش نقش‌گزارى و معنوى
فصل 16: روش‌هاى انگیزه‌بخش
فصل 17: روش‌هاى ضد تنبلى و دفع‌الوقت کردن
بخش سوم: الگوى در معرض قرار دادن
فصل 18: در معرض قرار دادن کلاسیک
فصل 19: در معرض قرار دادن شناختى
فصل 20: در معرض قرار دادن میان فردى ترس از اشخاص
بخش چهارم: الگوى احساس پنهان
فصل 21: روش احساس پنهان
بخش پنجم: انتخاب روش‌هاى مؤثر
فصل 22: چرخه بهبودى
فصل 23: استفاده یک‌جا از همه مطالب
فصل 24: احساس بهتر در برابر بهتر شدن
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۵۲۸
زبانفارسی
شابک978-600-5219-68-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

مصطفی م
۱۴۰۱/۴/۶
من تا به الان کتابی رو بهتر از این کتاب برای مقابله با اضطراب ندیدم فوق العاده بود.
قبلا کتاب از حال بد به حال خوب ایشون رو خونده بودم و تاثیر مثبتی تو روحیم داشت و من که از کنفرانس دادن تو دانشگاه وحشت داشتم و ازش فرار میکردم اینقدر خوب سخنرانی کردم که خودمم باورم نمیشد. زمان از دستم در رفت و به
جای ۱۰ دقیقه ۴۰ دقیقه صحبت کردم!
تو کتاب وقتی اضطراب حمله میکند چهل راهکار برای مقابله با اضطراب و همینطور کمرویی ارایه میشه. خیلی دقیق به ریشه‌های اضطراب میپردازه.
البته خیلی مهمه که حتما تمرینهای توی کتاب رو انجام بدین.
زهره اکبری دوست
۱۴۰۱/۱/۷
این کتاب آموزنده س؛ من گلوسو فوبیا داشتم و ازین کتاب برای اضطراب اجتماعیم مطالعه میکردم البته کتب مختلف آگاهیت رو افزایش میدن باید خودت آمادگی و توان بکاربردن روش‌هایی ک ارائه میدن رو داشته باشی.. من که کتاب‌ها روی کاهش اضطرابم تاثیر زیادی نداشتن فقط با قرآن شفا پیدا کردم 💙💙 ایه‌ی (و اذ بلغ اشده استوی اتیناه حکما و علما.....) درست یادم نیست ولی در مورد حضرت موسی (ع) بود 💙🌈زود خوب شدم و اضطاربم درهم شکست آرامش عجیبی وجودم رو فرا گرفت
محمد حق پرست
۱۴۰۱/۳/۲۸
این کتاب عالیه، تو یکی از روش‌های درمان اضطراب که الگوی احساس پنهان نام داره گفته میشه که این روش مبنی بر این نظریه است که خوب ظاهر شدن علت همه اضطراب‌ها است و بخوام برای نمونه بگم مثلا زمانی که در پی تایید کسی هستیم دچار اضطراب میشیم و ممکنه کاری رو بکنیم که قبول نداریم و در چنین شرایطی خودمون، رو نمیتونیم خودمون تایید کنیم. یکی از خوبی‌های این کتاب اینه که برای درمان اضطراب روش‌های مختلفی رو آورده همراه با تمرین‌های مختلف برای درمان انواع اضطراب.
مهدی ربیعی تبریز
۱۳۹۹/۲/۱۳
اگر افسردگی و اظطراب شما رو خیلی اذیت میکنه و یک مدت زیادیه درگیرش هستید توصیه میکنم این کتاب رو بخونید. قلم ساده و نکات بسیار کاربردی به همراه دستورالعمل‌هایی برای تغییر افسردگی و اظطراب به حال خوب و با نشاط. بشدت تحت تاثیر مطالب این کتاب قرار گرفتم. باز هم این کتاب رو مطالعه خواهم کرد. چقدر حال من رو خوب کرد این کتاب
فاطمه محمدی
۱۴۰۰/۸/۶
این کتاب در زمینه کنترل اضطراب خیلی خوبه
کمکم کرد افکارم رو زیر و رو کنم و به این فکر کنم که ترس‌هام چقدر امکان تحقق پیدا کردن دارن
وقتی با واقعیت رو به رو میشیم که از خطاهای شناختی مصونه، اول تعجب میکنیم و بعد از اون یک آرامشی شیرین وجودمون رو فرا میگیره
اگر با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید بهتون توصیه میکنم این کتاب رو بخوانید.
محمود یوسفی
۱۳۹۹/۴/۶
خیلی ممنون و متشکریم ازکتابراه که این شرایط رو فراهم آورد تا بتونیم ازین کتاب سودمند و پربار که واقعا در نوع خودش بی نظیره استفاده کنیم ودرصدبالایی از مشکلات روانی مون درمان بشه خیلی خوب میشه اگه کتب بیشتر از آقای مهدی قراچه داغی گذاشته واقعا که ازین بهتر نمی‌شد بازم سپاسگزاریم ازشما
نسیم نیازی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
دکتر دیوید برنز خیلی عالی روش‌های درست فکر کردن رو در این کتاب ارائه داده. خیلی مهم ه که تمرینات به صورت نوشتاری انجام بشن. خطاهای شناختی در این کتاب توضیح داده شده. به همه حداقل یه بار خوندن و انجام تمریناتش رو توصیه می‌کنم.
محمد نادری زاده
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خاطر شایع بودن زیاد اضطراب و افسردگی حتما همه ما باید درباره شون و درمان و پیشگری یکبارم که شده این کتابو بخونیم.. روانشناش و روانپزشک هم همینا رو برای بهبودی تجویز میکنن. منتها بابا هزینه چند ده برابری.. در کل کتابای دی برنز عالین
hamed anwari
۱۴۰۱/۳/۲۱
یه کتاب فوق العاده که دقیقا توضیح داده که اثر دارو روی اضطراب و افشردگی خیلی ناچیز و شایدم هیچ هست و درباره ش بزرگنمایی شده و در عین حال بهترین راهها برای درمان اضطراب رو پیشنهاد میده.
کتاب فوق العاده
ممنون کتابراه♥
N Isfahani
۱۳۹۹/۳/۹
اول از همه تشکر میکنم از تمامی عوامل کتابراه. این کتاب برای من عالی بود به نکته‌های روان شناختی در مورد خودم رسیدم که اگر سالیان سال تحت نظر روان درمانگر بودم بهشون نمیرسیدم.
Maedeh Habibi
۱۳۹۹/۱/۳
من کتاب از حال بد ب حال خوب دیوید برنز رو هم خوندم به ساده‌ترین شکل ممکن مطلب رو میرسونه خیلی خوبه🌸
شقایق دهاقین
۱۴۰۱/۵/۵
کتاب خیلی عالی بود و من خیلی مطالب خوبی یاد گرفتم و در حال خوبم تاثیر به سزایی داشت حتما پیشنهاد میکنم
Sajjad Ahmadi
۱۳۹۹/۱۰/۹
بسیار روان و به سادگی منظور میرسونه و مفید و یکی از بهترین کتابهای روانشناسی در زمینه‌ی خودیاری است
بهارک دلمانیان
۱۳۹۹/۱/۱۱
کتاب بسیار خوبیه حتما توصیه میکنم بخونینش برای من خیلی مفید بود
Malekpoor Golsorkh
۱۴۰۰/۱/۱۴
مطالب واضح و روان بیان شده کتاب مفیدی هست در زمینه اضطراب و تا حدود به شناخت و بهبود کمک میکنه
مشاهده همه نظرات ۳۰

راهنمای مطالعه کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

برای دریافت کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.