معرفی و دانلود کتاب صوتی از حال بد به حال خوب: شناخت درمانی

عکس جلد کتاب صوتی از حال بد به حال خوب: شناخت درمانی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از حال بد به حال خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از حال بد به حال خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از حال بد به حال خوب: شناخت درمانی

کتاب صوتی از حال بد به حال خوب اثری از دیوید برنز، از صاحب‌نظران و اساتید برجسته‌ی حوزه‌ی روانشناسی است. برنز در این کتابِ پرفروش آمازون با معرفی رویکرد درمان شناختی-رفتاری یا رفتاردرمانی شناختی (CBT) به مخاطب خود می‌‌آموزد چگونه با غلبه بر ترس‌های درونی، با مشکلاتی از قبیل افسردگی‌ها و اضطراب‌ها بهتر کنار بیاید و کیفیت زندگی و ارتباطات خود را ارتقا دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی از حال بد به حال خوب

دیوید برنز (David Burns) در کتاب صوتی از حال بد به حال خوب (The Feeling Good Handbook) از به‌کارگیری رویکرد درمان شناختی-رفتاری در مواجهه با اختلال‌هایی مانند اضطراب و افسردگی صحبت کرده است. دیوید برنز از نظریه‌پردازان به‌نام و اساتید برجسته‌ی روانشناسی است. کتاب‌ها و مقالات بسیار او در این حوزه جوایز متعددی را برای وی به ارمغان آورده‌اند. برنز در این کتاب مهم و اثرگذار که برای نخستین‌بار در سال 1989 به انتشار رسید، تکنیک قدرتمند و کارآمدِ رفتاردرمانی شناختی یا CBT را معرفی می‌کند و با ارائه‌ی راهکارهای مؤثر و تمرین‌های گام‌به‌گام، مخاطب خود را در مواجهه با انواع و اقسام مشکلات راهنمایی می‌نماید.

بنا به نتایج پژوهش‌های انجام شده و تجربیات درمان‌گران و روانکاوانِ برجسته، درمان‌هایی که از رویکرد رفتاری-شناختی بهره می‌برند، در برطرف کردن اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب، بسیار بهتر، کارآمدتر و مؤثرتر از دارودرمانی عمل می‌کنند. در این درمان‌ها تمرکز بر ذهنیت و رفتار انسان‌هاست و اینکه شرایط کنونی آن‌ها به اندازه‌ی تجربیات و رویدادهای گذشته‌ی آنان بر زندگی‌شان تأثیرگذار است. این دیدگاه که از آن به‌عنوان انقلاب شناختی نیز یاد می‌شود، بر پایه‌ی صحبت درمان‌گر با بیمار و کنکاش در نگرش او به زندگی و پیرامونش قرار دارد؛ روشی پیش‌رو که با نفی استفاده‌ی بی‌رویه از دارو برای کاهش اختلالات روانی، تمرکز را بر آگاهی بیشتر از فرآیندهای ذهنی و کنترل آن‌ها قرار داده است و بیمار را هدایت می‌کند تا به‌وسیله‌ی روبه‌رو شدن با تحریف‌های ذهنی، اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی را کنترل و مدیریت کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی از حال بد به حال خوب

دیوید برنز در کتاب صوتی از حال بد به حال خوب با زبانی ساده و عملی، نکات مهم و کاربردی این رویکرد را هم برای مخاطبان عام و هم برای درمان‌گران تشریح کرده است. برنز با ارائه‌ی مثال‌هایی از تجربه‌های خود با مراجعانش، ترفندها و مهارت‌هایی را به مخاطب می‌آموزد تا به کمک آن‌ها بتوانند با معضلات روانی متفاوتی از جمله احساس حقارت، عدم امنیت یا گناه، استرس، ناآرامی، خودناباوری، ناکامی و... روبه‌رو شوند.

تصور کنید در دوران کودکی، هنگام بازی کردن در یک کوچه‌ی شیب‌دار، زمین خورده‌اید و دستتان شکسته است. اکنون و در بزرگسالی نیز هر وقت از یک کوچه‌ی شیب‌دار عبور می‌کنید، اضطرابی پنهانی و عمیق را تجربه می‌نمایید. بنا به رویکرد درمانیِ شناختی-رفتاری، اغلب چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستیم از همین دست هستند: باورهایی که ذهن با تحریف واقعیت آن‌ها را در وجود ما تثبیت کرده است. دیوید برنز در کتاب صوتی از حال بد به حال خوب تلاش می‌کند این نکته را به ما یادآوری کند که احساسات و باورها قابل تغییر هستند. شاید تصور کنیم که در موقعیت‌های یکسان، شرایط و رویدادهای مشابهی را تجربه خواهیم کرد و راه فراری از آن نداریم اما به عقیده‌ی برنز این ما هستیم که می‌توانیم با تسلط بیشتر بر احساسات خود، آن باورها را تغییر دهیم و خود را از کلیشه‌هایی که در ذهن‌مان شکل گرفته‌اند، رها کنیم.

کتاب صوتی از حال بد به حال خوب را به همت ماه‌آوا و در همکاری با انتشارت آسیم، با ترجمه‌ی مهدی قراچه‌داغی و خوانش حمید یزدانی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب از حال بد به حال خوب

  • کتاب از حال بد به حال خوب، صریح، دقیق و اثرگذار است. (دکتر آلبرت الیس، نویسنده و روانشناس آمریکایی)
  • کتاب از حال بد به حال خوب، دستاوردی بزرگ و بهترین در حوزه‌ی خود است. (آنتونی بیتس، درمانگر و روانشناس)
  • از حال بد به حال خوب راهنمایی ارزشمند برای مواجهه با ترس‌ها، اضطراب‌ها، حمله‌های عصبی و معضلات اجتماعی است. (یو اس ای تودی)
  • از حال بد به حال خوب کتاب مقدسِ رفتاردرمانی شناختی است. (آبزرور)

کتاب صوتی از حال بد به حال خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث روانشناختی علاقه‌مند هستید و قصد دارید با کنترلِ ترس، اضطراب و نگرانی‌هایتان همواره حال خوبی را تجربه کنید، شنیدنِ کتاب صوتی از حال بد به حال خوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچنین برای روانشناسان و درمان‌گران نیز حاوی نکاتی آموزنده و جالب‌توجه است.

در بخشی از کتاب صوتی از حال بد به حال خوب: شناخت درمانی می‌شنویم

ژانت زن بیست‌وهشت ساله‌ای است که در نیویورک کار می‌کند. کار او خرید و فروش اوراق بهادار در بازار سهام است. همه‌ی اشخاصی که شغل او را دارند، ممکن است ظرف چند دقیقه سود کلان به جیب بزنند و یا در یک چشم‌به‌هم‌زدن ورشکست شوند. ژانت اخیراً با مردی شریک شده است که مبلغ یکصد هزار دلار به نام او سرمایه‌گذاری کرده است. با هم به توافق رسیده‌اند که در منافع با هم شریک باشند. به عبارت دیگر، پول از مرد سرمایه‌گذار است و کار از ژانت. ژانت تصمیم گرفت با یک سیاست محافظه‌کارانه به خرید و فروش اوراق بهادار بپردازد. در سه ماه گذشته او به‌طور متوسط هر ماه 4.000 دلار سود کرده است. اما در ماه‌های پیش از عقد قرارداد ژانت به‌طور متوسط ماهانه 12.000 سود می‌برد. حالا با سود کمتر در شرایط روحی نامناسبی قرار داشت و حتی فکر خودکشی به سرش زده بود. برایم عجیب بود و نمی‌دانستم که چرا باید موضوع تا این اندازه برای ژانت مهم باشد. از او خواستم افکار منفی ذهنش را بنویسد. معلوم شد ناراحتی ژانت از آن روست که خود را شکست‌خورده می‌داند و معتقد است که شریکش به عملکرد بد او خُرده خواهد گرفت و از او مأیوس خواهد شد.

از جمله خطاهای شناختی ژانت تفکر هیچ یا همه‌چیز است. به گمان او اگر در هر ماه سود کلانی نبرد، نشانه‌ی بی‌دست‌وپایی و شکست اوست...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
مقدمه
85 دقیقه
بخش اول: شناخت روحیه - فصل یک
40 دقیقه
بخش اول - فصل دو
73 دقیقه
بخش اول - فصل‌های سه و چهار
57 دقیقه
بخش دوم: احساس خوب، راه غلبه بر افسردگی و رسیدن به عزت نفس - فصل پنج
62 دقیقه
بخش دوم - فصل شش
42 دقیقه
بخش دوم - فصل هفت
96 دقیقه
بخش دوم - فصل هشت
102 دقیقه
بخش دوم - فصل‌های نه و ده
45 دقیقه
بخش سوم: احساس اطمینان؛ غلبه بر اضطراب، ترس و فوبیا - فصل یازده
61 دقیقه
بخش سوم - فصل دوازده - قسمت اول
66 دقیقه
بخش سوم - فصل دوازده - قسمت دوم
87 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های سیزده و چهارده
113 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های پانزده و شانزده
63 دقیقه
بخش سوم - فصل هفده
34 دقیقه
بخش چهارم: چگونه با ارتباط بهتر، روابط بهتر ایجاد کنیم - فصل هجده
95 دقیقه
بخش چهارم - فصل نوزده
64 دقیقه
بخش چهارم - فصل‌های بیست و بیست‌ویک
47 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست‌ودو؛ بخش پنجم: دارودرمانی - فصل بیست‌وسه
58 دقیقه
بخش ششم: ویژه‌ی درمانگرها و بیماران کنجکاو؛ سرکردن با بیماران دشوار - فصل‌های بیست‌وچهار و بیست‌وپنج
59 دقیقه
بخش ششم - فصل بیست‌وشش
74 دقیقه
بخش ششم - فصل بیست‌وهفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از حال بد به حال خوب: شناخت درمانی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راویحمید یزدانی
ناشر چاپینشر آسیم
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از حال بد به حال خوب

Sadeghi
۱۴۰۳/۲/۴
فقط دو فصل شو خوندنم. اکثر کتاب‌های که این روزا خوندم برگرفته از این کتاب. توصیه میکنم 👌
محیا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۵
بسیار عالی به توصیه‌ی ر‌وانشناسم گوش دادم به کتاب امتحان کنید
شیما گرگری
۱۴۰۳/۲/۲
صدای گوینده اصلا خوب نیست ادم خوابش میبره و حوصلش سر میره گویششون خوب نیست
سمیرا
۱۴۰۳/۱/۲۹
صدای گوینده رو دوست نداشتم اون انتظاری هم که از کتاب داشتم نبود واقعا
احمدنخعی پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب بسیار فوق العاده‌ای هست واقعا کتاب خوبی هست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از حال بد به حال خوب

برای دریافت کتاب صوتی از حال بد به حال خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.