معرفی و دانلود کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)

عکس جلد کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)
قیمت:
۱۶۰۰۰۰ 80000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)

کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)، حاوی ارزشمندترین اشعار جلال‌الدین محمد بلخی است و فرصت خوبی برای کسانیست که دوست دارند با این دیوان برجسته و مشهور آشنایی پیدا کنند. این اثر یکی از ماندگارترین کتاب‌های عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی بعد از اسلام است.

درباره دیوان معنوی مثنوی:

دیوان مثنوی معنوی اثر ماندگار مولانا دربردارنده 26 هزار بیت است و در شش دفتر به قلم درآمده. این کتاب مجموعه شعر قطور و پرحجمی به شمار می‌آید و شنیدن آن کار هر کسی نیست، به خصوص اگر شخصی با قصد آشنایی اولیه به سراغ این اثر برود. با وجود اینکه این دیوان شعر ارزش ادبی بسیاری دارد اما برای شروع مطالعه داشتن یک راهنما بسیار لازم و ضروری است. کتاب پیش رو وظیفه راهنمایی را بر عهده گرفته تا شما را در این راه یاری کند و از این طریق بیشتر با افکار و اندیشه‌های مولوی آشنا و علاقه‌مند شوید.

مولانا کیست؟

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا از مهم‌ترین شاعران ایرانی و فارسی زبان در قرن 7 است و در جهان شهرت فراوانی دارد و اشعارش به بسیاری از زبان‌های مختلف ترجمه شده است. بیشتر آثار مولانا به زبان فارسی سروده شده با این حال در برخی از اشعارش کلمات ترکی و عربی نیز یافت می‌شود. مولوی در بلخ به دنیا آمد، شهری که در افغانستان کنونی واقع است اما به علت هجوم مغول‌ها در دوره نوجوانی به قونیه در ترکیه فعلی مهاجرت کرد و این موضوع امروزه باعث بحث و جدل بسیاری بین ایران، ترکیه و افغانستان شده است چرا که هر سه ادعا می‌کنند که مولانا به آن کشور تعلق دارد. با این حال شخصیت و اشعار مولوی فراملیتی و فراقومی است و این شاعر را نمی‌توان به کشور یا قومیت خاصی محدود کرد. او و اندیشه‌هایش جهانی هستند و محدود کردن اشعارش به یک کشور ظلم و جفا در حق اندیشه‌های مولوی به شمار می‌آید. مولانا جلال‌الدین بلخی در سال 672 هجری قمری در قونیه درگذشت.

قسمت بزرگی از اشعار و تفکرات مولانا الهام گرفته و متأثر از شمس تبریزی است. شمس مولانا را که تنها 37 سال داشت به عارفی برجسته مبدل کرد و مسیر زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داد و این باعث شد تا او جایگاه تدریس و فتوایش را رها کند و به محافظت از نفس و باطن بپردازد. مولوی مثنوی معنوی را بعد از رفتن شمس به رشته تحریر درآورد.

مولانا آثار بسیاری از خود به یادگار گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به دیوان غزلیات یا کلیات شمس، رباعیات، مجالس سبعه، مکتوبات، فیه ما فیه و... اشاره کرد.

شنیدن کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به شعر و ادبیات علاقه‌مندید و همچنین دوست دارید با عرفان و اندیشه‌های مولانا آشنا شوید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم) می‌شنویم:

با وکیل قاضی ادراک‌مند
اهل زندان در شکایت آمدند
که سلام ما به قاضی بر کنون
بازگو آزار ما زین مرد دون
کاندر این زندان بماند او مستمر
یاوه‌تاز و طبل‌خوارست و مضر
چون مگس حاضر شود در هر طعام
از وقاحت بی‌صلا و بی‌سلام
پیش او هیچ است لوت شصت کس
کر کند خود را اگر گوییش بس
مرد زندان را نیاید لقمه‌ای
ور به صد حیلت گشاید طعمه‌ای
در زمان پیش آید آن دوزخ گلو
حجتش اینکه خدا گفتا کلوا
زین چنین قحط سه ساله داد داد
ظل مولانا ابد پاینده باد

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
69 دقیقه
قسمت اول
64 دقیقه
قسمت دوم
50 دقیقه
قسمت سوم - بخش اول
39 دقیقه
قسمت سوم - بخش دوم
64 دقیقه
قسمت چهارم - بخش اول
19 دقیقه
قسمت چهارم - بخش دوم
70 دقیقه
قسمت پنجم
67 دقیقه
قسمت ششم
67 دقیقه
قسمت هفتم
70 دقیقه
قسمت هشتم
47 دقیقه
قسمت نهم
46 دقیقه
قسمت دهم
73 دقیقه
قسمت یازدهم
41 دقیقه
قسمت دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)
نویسنده
راویساعد باقری
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
۱۶۰۰۰۰ 80000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)

Shir Shah
۱۳۹۹/۶/۱۲
شیرمکرویان افغان هستم تشکر از این که من با خاندن نوشتن بلد نبود کمک بزرگ کردی و نا گفته نمانه صلوات بر فخری دو عالم حضرت پر نور محمد عربی قریشی (ص) و چهار یارش روح حضرت جلال الدین بلخی شاد یادش گرامی همه امتی ره عف ببخش کند الله ج صبح‌ام شروع‌اش به نام توکل خدا اغاشود
S Sa
۱۴۰۳/۱/۶
واقعا صدای استاد باقری زیبا و دلنشین و آدم رو کاملا محو داستان‌های زیبای مثنوی میکنه، فقط‌ ای کاش توضیحات خارج از متن رو در انتهای خوانش کتاب یک صورت یک فایل صوتی جدا میاوردن نه وسط خواندن اشعار چون تا ادم با داستان عجین میشه و حس میگیره احساس میکنم توضیحات خارج از متن آدم رو از حال و هوای داستان بیرون میبره
نعمتی رامین
۱۳۹۹/۳/۱
بسیار بسیار بسیار عالی، خصوصاً صدای زیبا و سحرآمیز استاد ساعد باقری. اما یک ضعف بزرگ هم دارد و آن این است که ابیات به صورت پیوسته است و بهتر بود که تفکیک می‌شد. یک فایل با مدت زمان ۲ ساعت خیلی خسته‌کننده می‌شود. خصوصاً اینکه نمی‌شود به راحتی ابیات مورد نظر را پیدا کرد.
احمد سپهریان
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
با گوش دادن دفتر دوم مثنوی مولانا با صدای شیوا و دلنشین استاد باقری بسیار لذت بردم افسوس خوردم چرا از بچگی در مدارس با کتاب‌های َسعدی حافظ فردوسی شمس تبریزی مولانا ودیگر بزرگان بیشتر آشنا می‌شدیم تا درک بیشتر ولذت بیشتری با خواندن و گوش دادن می‌بردیم
سولماز رنجبران
۱۴۰۱/۷/۱۲
جلد اول و دوم و فعلا خوندم میبینم یکسری مسائل و تضادها از گذشته تا به امروز هست و یکسری باورهایی که دست به دست چرخیده و همیشه تو ذهن و زندگی ما و اطرافیان جایگاه ویژه داره و حاضر به دور ریختن و تغییرشکل نیستیم صدای گوینده‌ام که حرف نداره
korush yekta
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
فقط تو یک کلمه میتونم بگم شاهکار مولانا جادو کرده با کلمات، به عمق وجودت نفوذ میکنه. اجرای دلنشین و صحیح استاد باقری هم لذت گوش کردن رو چند برابر کرده. منتظرم تا نشر نیستان "دیوان شمس" هم آماده کنه تا لذت ببرم
بهروز فردمقدم
۱۳۹۹/۱/۲۶
سلام خدمت شما بزرگواران من جلد اول رو تازگی تمام کردم و میخواستم بهتون پیام بدم که جلد دوم رو هم ظبط کنید که خدا روشکر امروز تو آپ دیدم و خیلی خوشحال شدم خیلی ممنون خدا بهتون عمر با عذت بده. تشکر
سعیده بیدشکی
۱۴۰۱/۸/۲۳
وای آین واقعا علیه خیلی گویا و شمرده شمرده می خونه و توضیحات خارج متن هم داره من گوش کردم واقعا خیلی خوبه کسانی ک مثنوی میخوانند واقعا بهش نیاز دارند چون تلفظ خیلی از کلمات ممکنه ما بلد نباشم
Iman Aletaha
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
خوانش مثنوی، لایه‌های مختلف از ادراک را برای هر خواننده در پی خواهد داشت، گاه آگاهی یک خواننده از تفسیر تک بیتی، بارها دستخوش تغییر واقع خواهد گردید تا که اصالت کلام هویدا گردد.
پری نکویی
۱۳۹۹/۲/۵
من کتاب ملت عشق رو صوتی گوش کردم و بسیار لذت بردم از تمام کسانی ک هنرمندی کردن و با ناطق زیبا این کتاب را عرضه کردن صمیمانه سپاسگزارم
Masilaati
۱۴۰۲/۷/۱۴
☁️ عمق فاجعه را آن جا میفهمید که در هنگام گوش دادن افسوس می‌خورید که چرا در مدارس به جای مولانا و حافظ و سعدی چیز دیگری درس میدهند. . .
نسرین ماهرانی
۱۴۰۲/۳/۳
خدا راشکر که توفیق گوش دادن به دفتر دوم مثنوی را عطا کرد، هر کلمه این کتاب قطره آبیست برای ذهن مشتاق وتشنه‌ی شنیدن حرفهای مولانای جان.
حسن حیدری
۱۴۰۳/۱/۷
بی شک مثنوی گنج بی بدیل ادبیات فارسی میباشد و کلیدهای رسیدن به آرامش و موفقیت و سعادت در آن برای عوام و خواص بسیار است
omid kachoei
۱۴۰۲/۸/۲۴
صدای فوق العاده گرم اطلاعات عالی و بی نظیر گوینده من خیلی برنامه کتابخانه صوتی عوض کردم این برنامه عالی هست
مجید اکبری نسب
۱۴۰۲/۶/۱۵
دفتر دوم را هم شروع کردم انشالله بتوانم تا دفتر ششم پیش بروم و از دریای عرفان و کلام مسحور کننده مولانا بهره ببرم
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم)

برای دریافت کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.