معرفی و دانلود کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا: به همراه داستان‌هایی از منطقه آناتولی

عکس جلد کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا: به همراه داستان‌هایی از منطقه آناتولی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا: به همراه داستان‌هایی از منطقه آناتولی

کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا مجموعه‌ای است از داستان‌های مثنوی معنوی به‌علاوه‌ی برخی داستان‌های مرسوم ادبیات کهن ترکیه که توسط فاطما جنگیز جمع‌آوری شده‌اند. هرچند هیچ چیز جایگزینِ خواندنِ بی‌واسطه‌ی آثار بزرگانی چون مولانا نمی‌شود، اما این کتاب مفاهیم اصلی اشعار مولانا جلال الدین محمد بلخی را به‌خوبی انتقال می‌دهد.

درباره‌ی کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا

داستان‌های این کتاب گزیده‌ای از داستان‌های زیبا و درعین‌حال بسیار پندآموز مثنوی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان متأثر کرده. این داستان‌ها بااینکه خنده بر لبانتان می‌آورند، گاهی نیز شما را به فکر فرو می‌برند و چالش‌هایی را درونتان به وجود می‌آورند. توجه به ندای درونی و کنکاشِ احساسات جدید، در نهایت شما را به آرامش روان می‌رساند. این کاری است که اشعار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (Jalāl al-Dīn Muhammad Rūmī) با شما می‌کند.

داستان‌های مولانا مثل افسونی است که زمان و مکان نمی‌شناسد و متعلق به تمام زمان‌ها و انسان‌هاست. مولانا در طی این شعرسرایی‌ها، شما را در سفری به اعماق وجودتان همراهی می‌کند و به روشنایی درونی می‌رساندتان. فاطما جنگیز (Fatma Cengiz) در کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا (Mevlana'dan Huzur Veren Hikayeler) مجموعه‌ای از داستان‌های مثنوی را با تعدادی از داستان‌های رایج در ادبیات کهن ترکیه جمع‌آوری کرده و به‌طور مختصر و مفید آن‌ها را شرح داده است.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا

می‌دانیم که مثنوی کتابی پر از رمز و راز و حکمت است و در بسیاری از مواقع خوانش آن نیز آسان نیست؛ اما در کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا، نویسنده به دور از هر گونه پیچیدگی، با ادبیاتی روان به این داستان‌های پر از نکته اشاره کرده است. این مختصرگویی در کنار ضعف‌هایی که ممکن است داشته باشد، فرصت بیشتری به خواننده می‌دهد تا به موضوع فکر کند و آن را به زندگی خود تعمیم دهد.

این نوع ساده‌سازی از اشعار بزرگانی چون مولانا و فردوسی، اولین باری نیست که اتفاق می‌افتد. آنکه خود را داناتر و متصل‌تر به مفاهیم می‌پندارد، در صدد است تا آنچه دستگیرش شده را به دیگری منتقل سازد. هرچند مواجهه‌ی مستقیم با آثار این بزرگان، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است، اما چه‌بسا انسان‌های آگاه و باهوش که از ترسِ پیچیدگیِ کلام مولانا، تابه‌امروز از خواندن اشعار او سر باز زده‌اند. بنابراین کتاب‌هایی نظیر داستان‌های دلنشین از مولانا شاید از راهی ساده‌تر و کوتاه‌تر بتواند این‌گونه افراد را ترغیب کند چند قدمی جلوتر بیایند. پس از آن، هرکس که خود را نزدیک به مفاهیمِ مطرح‌شده توسط مولانا دانست، در صدد برمی‌آید پیش‌تر رود و مستقیماً با اثر روبه‌رو شود. هرچند این خطر نیز وجود دارد که واسطه، که همان کسی است که داستان‌ها را به متن روان برمی‌گرداند، کارش را به‌درستی انجام ندهد و خواننده را نسبت به آثار مولانا بی‌میل کند. این تصمیم به عهده‌ی خوانندگان هوشیاری است که کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا را در دست دارند.

نشر گویا این اثر را با ترجمه‌ی شهرزاد صدر به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا باب آشنایی مخاطب را با آثار مولانا جلال‌الدین باز می‌کند.

در بخشی از کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا: به همراه داستان‌هایی از منطقه آناتولی می‌خوانیم

روزی زنی که در مزرعه‌ای کار می‌کرد، برای استراحت کنار جوی آبی نشست و چوب‌های کوچک کنار دستش را می‌شکست و روی آب می‌انداخت و حرکت آن‌ها را تماشا می‌کرد.

همان موقع مورچه‌ای را دید که در داخل آب افتاده و دست و پا می‌زند. با دیدن دست و پا زدن مورچه، زن ناراحت شد و بلافاصله با چوبی کوچکی که به اندازه‌ی یک چوب کبریت بود و آن را در دست داشت، مورچه را از آب نجات داد و به کناری گذاشت. البته چیزی که او را وادار به این کار کرد شفقت و محبت درونی او بود.

مدتی از آن موضوع گذشت. روزی پسرِ زن در رودخانه مشغول شنا بود. ناگهان آب او را به سمت گردابی ‌برد. پسر دست و پا می‌زد، کم مانده بود که غرق و خفه شود.

مردم بدون اینکه چاره‌ای داشته باشند از کنار رود به او نگاه می‌کردند و افسوس می‌خوردند. چون به دلیل بزرگی و سرعت گرداب کسی نمی‌توانست به پسرک نزدیک شود. اما ناگهان تخته چوب بزرگی که معلوم نبود از کجا به آنجا رسیده، به سمت پسرک حرکت کرد. پسر بچه تخته را گرفت و به‌طرز معجزه‌آسایی از گرداب نجات پیدا کرد.

شب وقتی به خانه آمد ماجرا را برای مادرش تعریف کرد، می‌دانید اولین چیزی که به ذهن مادر رسید چه بود؟ مورچه‌ای که در آب در حال غرق شدن بود.

فراموش نکنید عشق، محبت و مهربانی معجزه‌ای افسونگر است و حتماً نتیجه‌ی آن در زندگی دیده می‌شود. محبت هرگز از بین نمی‌رود و بالاخره روزی نتیجه‌ی خود را در زندگی فرد مهربان نشان می‌دهد و آیا خوشبختی بهتر از این وجود دارد؟

تمام لحظاتی که در این دنیا به عبادت یا به نیکی کردن می‌گذرد، تبدیل به خوبی‌هایی غیر قابل شمارش می‌شود؛ مانند خارهای بی‌نهایتی که همه تبدیل به گل می‌شوند. و اگر خوبی کردن بخاطر عشق درونی فرد و بدون چش‌مداشت باشد بازخوردهای بسیاری زیبایی را وارد زندگی آن فرد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
کلامی از نویسنده
قلم و مورچه
کشتیرانی مگس
جزیره و گاو
طاووس یا شغال
یکی شدن در عشق
رقص صوفی مقابل سفره‌ی خالی
تشنه بالای دیوار
اختلاف نظر بر سر انگور
فیلی در تاریکی
دزد و مرد ساده‌لوح
داستان شکار شیر و گرگ و روباه
گریه کردن مجانی
دزد و صدای طبل
دزد و دستار فقیه
داستان مست و داروغه
مهر و محبت
چگونه دوست داشتن
زنی که با چوب کبریت فرزندش را نجات داد
کبوتر ناجی
داستانی برای خوشبختی
دزد پوست
استاد و شاگرد
زن مهمان‌نواز
خطر خودپسندی
جناب جنید بغدادی و کشیش
حضرت داوود و جوان
تو درستکار باش، کج‌رفتار جزای خود را خواهد دید
دار مکافات
مردی که حکم برائت خود را از خداوند گرفت
خوشبختیِ مرد مست
دزد
عاقبت غرور و تکبر، خسران است
عاشقی مانند مجنون
امتحان حضرت موسی
باید خواستن را بلد شوی
پسر زیرک و نجات پدر
چه کسی می‌داند که ایمان واقعی کجاست
لقمان حکیم
اکنون را از دست مده
زنی که در طوفان نوح سوار کشتی نشد و زنده ماند
مردی که مار وارد دهانش شده بود
گدای کور
حضرت موسی و گوساله‌ی سامری
دوستیِ خرس
جالینوس و دیوانه
باغبان و درخت خشکیده
توبه‌ی نصوح
داستان افتادن زوالنون مصری به تیمارخانه
مردی که کنار راه خار می‌کاشت
پرنده‌ی احمق
دزدان و سلطان محمود
الاغِ مرد آب‌فروش
خواسته‌ی نابه‌جا
خوبی در نزد خداوند پایمال نمی‌شود
دزدِ رسوا
داستان عروس و مادرشوهر
هر نصیحت معادل با هزار سکه
در هر کاری خیری نهفته است
نمازی که در زندان خوانده شد
بازگشت حقیقی
ادب
نابینای بینا
عاقبت قدرنشناسی
باغبان درستکار
نقش بازی کردن
داستان مست و چوپان
شیطانِ فانوس به‌ دست
درختی که اکسیر جوانی داشت
دختر پادشاه و چوپان
سفره‌ی خلیل و ابراهیم
محصول بدون آفت
داستان کور و کچل و آبله
برده‌ای در کشتی
درویش و ثروتمند
پیرمرد و طلا فروش
هر بلایی رحمت است
دزد مار
بچه‌ی فیل
سگ کوی لیلی
مرد و سلمانی
نقاشی رومیان و چینیان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های دلنشین از مولانا: به همراه داستان‌هایی از منطقه آناتولی
نویسنده،
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات255
زبانفارسی
شابک978-622-312-188-3
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا

برای دریافت کتاب داستان‌های دلنشین از مولانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.