نقد، بررسی و نظرات رمان سفر به مرکز زمین - ژول ورن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Eslam Yousefi
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خود کتاب و داستان نیازی به تعریف و تمجید نداره چون نویسنده چیره دستی به نام ژول ورن داره، داستان هم آن قدر شیرین و ساده و روان پیش میره که تا به خودت بیای میبینی تموم شده. اما عیب بزرگ این کتاب و خیلی از رایگانهای کتابراه (پولیاشو نمیدونم) غلط‌های املایی فراوان که در این کتاب دیگه غوغا میکنه هست و همچنین در این کتاب انگار اصلاً ویراستاری در کار نبوده و خیلی جملات دو کاراکتر داستان با هم تداخل دارند و ایجاد سردگمی برای خواننده میکنن. درسته که پولی بابت این کتاب پرداخت نمیشه ولی دلیل نمیشه که ایردات ریز و درشت پیش پا افتاده داشته باشه. امیدوارم نظرم دیده و بررسی بشه. با تشکر.
الا ها
۱۳۹۶/۷/۷
داستان زیبا و جالبی بود مانند سایر داستان‌های ژول ورن اما نقص‌هایی هم داشت..
در طول داستان هانس در پایان هر هفته دستمزدش را از پروفسور می‌گرفت اما در پایان کتاب اشاره شد که وی دستمزد کل سفر را طلب کرده و دریافت کرده است..
در جای دیگری وقتی به ایتالیا رسیدند آن‌ها جهت یاب را نگاه کردند و با وجود آنکه روی زمین بودند و موقعیت خود را تشخیص داده بودند باز هم متوجه اشتباه پیش آمده در جهت یاب نشدند و به جای آن بعد از شش ماه فقط با پیدا کردن ناگهانی جهت نما متوجه موضوع و علت آن شدند حال آنکه ذهنشان مدت شش ماه روی این موضوع مانده بود.
در جای دیگری دمای هوا را 70 درجه ذکر کردند که برای مدت چندین ساعت در آن هوا بدون آب بودند که در داستانی تخیلی اما با بیانی واقع بینانه و تجربی و علمی قابل قبول نبود و ایراد به حساب می‌آمد، همچنین بالا آمدن با یک کلک فرسوده بر روی مواد مذاب!!!
اما در کل کتاب هیجان انگیز و زیبایی بودو پیشنهاد می‌کنم که بخوانیدش..
متشکرم ازینکه رایگان در اختیارمان گذاشتید.
M R
۱۴۰۱/۵/۳۱
ژول ورن نویسنده چیره دست و خلاق فرانسوی رو کمتر کسی هست که نشناسه، آثار و نوشته‌های او حتی بعد از اینهمه سال هنوز جذاب و خواندنی هستند. این کتاب اگرچه امروز سطحی و غیرواقعی به نظر میرسه بخصوص با توجه به پیشرفتی که علم زمین شناسی داشته اما نباید فراموش کرد از نگارش این کتاب بیش از ١٥٠ سال میگذره!! واین کتاب جزو یکی از محبوبترین و معروفترین کتابهای ژول ورن هست. در حقیقت خلاقیت و قدرت تخیل نویسنده در این کتاب بسیار محسوس هست. داستان مربوطه به پروفسوری زمین شناس که بعد از پیداکردن یک یادداشت مرموز تصمیم می‌گیره به مرکز زمین سفرکنه... توصیفات و شرح وقایع تخیلی که نویسنده سعی کرده تا جای ممکن واقعی باشه بسیار زیبا و خواندنی هست. هرچند شخصا دوست داشتم داستان مفصل تر بود و بیشتر ادامه پیدا میکرد اما پایان داستان هم رضایت بخش هست. تنها ایرادی که وجود داره غلط‌های نگارشی و تایپی کتاب بود که امیدوارم برطرف بشه.
محمدرضا
۱۴۰۰/۳/۳۰
من تا الان بیشتر ۲۰ تا از رمان‌های ژول ورن را خوندم یا شنیدم؛ از کتاب‌های این نویسنده عزیز چیز‌هایی آموخته‌ام که کمتر کسی از آن‌ها خبر داشته است.
کتاب سفر به مرکز زمین هم یکی از قشنگ‌ترین و جذاب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین رمان‌هایی هست که از ایشون خوندم. البته نسخه صوتی این کتاب را گوش کردم.
اگر این کتاب را خوندین چند تا دیگه از ده‌ها رمان ایشون را که خودم تا حالا خوندم پیشنهاد میکنم که مطالعه کنید: ۱. ناشناس مهربان ۲. دو سال در تعطیلات ۳. ماجرای یک شهر ۴. برادران ماجراجو ۵. ماجراهای کاپیتان هاتراس ۶. اشعه سبز سحر آمیز ۷. بیست هزار فرسنگ زیر دریا
اینها جذاب‌ترین هایشان نسبت به بقیه کتاب‌ها مثل: فانوسی بر تارک دنیا و یا ناخدای پانزده ساله بوده‌اند.
در ضمن به هفت کتابی که اشاره کردم pdf آها به طور رایگان در اینترنت موجود است.
شقایق انصاری
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اگر به ژانر علمی‌ تخیلی علاقه دارید واقعا کتاب خیلی‌خوبی هست پر از‌ماجراجویی و اتفاقات جالب و درعین حال سرگرم کننده با قلمی گیرا و جذاب کتابی‌سرشار از‌امید و انگیزه شخصیت پر‌از شور‌و شوق پروفسور‌ جوریه که باعث میشه برای رسیدن به اهدافتون انگیزه بگیرین چرا که حتی لحظه‌ای به راهی که در‌پیش گرفته بود شک نکرد هیچ‌چیزی‌مانع دارش‌نبود و کسی بود که دیوانه هدفش‌بود اکسل: کسی که مجبور میشه با چیزایی که ازشون میترسه روبرو بشه گاهی‌ اوقات مثل بچه‌ای ک از قهر دراومده انقدر ذوق زده میشه و اون لحظه‌ها بشدت قشنگ بودن والبته ب نظرم خیلی مهربونه چون تمام این کارهارو علی رغم میل باطنی‌اش بخاطر عموی پروفوسورش‌انجام میده
و هانس راهنما خیییییییلی‌ مهربون و گوگولی بود من ک عاشقش بودم اروم و متین و ناز و بشدت حامی و کار بلد خیلی‌دوستش داشتم از این شخصیت‌ها ک خیلی حرف‌نمیزنن ولی با بچه‌ها خیلی مهربونن و اینکه بالاخره اخرش یه بار‌خندید😍😍😍 و درکل درون مایه خوبی‌داشت پر از‌غافلگیری و تعلیق من عاشقش شدم و البته نظریه‌های جالبی ک درمورد اعماق زمین باهاشون مواجه میشین🤷‌♀
Farnaz Mirzaei
۱۴۰۱/۳/۹
من این کتابو تازه تموم کردم
همین الان
بنظرم از نظر نگارش، داستان خیلی ضعیف بود ولی خود موضوع واقعاااااااا عالییییی بود
اصلا تو یه دنیای دیگه‌ای خواننده رو می‌بره
همون طور که آکسل کلمه‌ای رو پیدا نکرد برا وصف زیبایی‌های مکانی که دیده بود من هم واقعا نمیتونم کلمه‌ای رو پیدا کنم که احساسم و حالی که با خوندن این کتاب پیدا کردم رو بگم فقط تنها کلمه‌ای با صراحت و با جرأت میتونم بگم که در وجود خواننده ایجاد میکنه شجاعته، البته این فقط یکی از کلمه‌هایی هست که به ذهنم اومده و قطعا برای این داستان خیلی حرفا میشه زد
این داستان رو نمیشه توصیف کرد به همین راحتی، بخصوص که بعدش بری تو گوگل لیدن براک رو سرچ کنی و بعد اولین سایتی که بالا میاد میگه از یکی از دانشگاه‌های آمریکا گروهی به اعماق زمین رفتن و تقریبا تمام ادعاهایی که ژول ورن تو این داستان آورده رو اثبات کردن
اینجاست که آدم به هیجان میاد
پیشنهاد خوندنشو دارم به هممممه
فقط بنظرم چاپیشو بگیرین تا با نگارش بهتری بخونین و واقعا داستان بهتون بچسبه
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
وقتی نامی از نویسنده بزرگی چون ژول ورن به میان می‌آید معلوم میشود که کتاب چه جور کتابی است. من وقتی نام نویسنده رو دیدم بدون خوندن توضیحات کتاب رو دانلود کردم.
مضمون این رمان علمی _تخیلی است. نویسنده در این کتاب از سفر خود به جاهایی را بیان میکند، که بشر هنوز نتوانسته وسایل مناسبی برای این چنین سفرها پیدا کند. سفر‌های مانند سفر به هوا، فضا و زیر دریا. من قسمت دهانه آتشفشان این کتاب را بسیار دوست داشتم. این قسمت از نظر من معمایی و تخیلی و هیجانی بود.
مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین کتاب ژول ورن نویسنده فرانسوی، کتاب دور دنیا در هشتاد روز از انتشارات عصر اندیشه است که پیشنهاد میکنم حتما حتما بخوانید.
در آخر از نویسنده محترم بسیار تشکر میکنم و به ایشان خسته نباشید میگویم چرا که کار نویسندگی کار بسیار سختی است.
رها
۱۴۰۲/۱/۷
این کتاب هم مانند سایر کتابهای ژول ورن اثری جذاب و خواندنی است گرچه پروفسور نتونست سفرش رو به طور کامل به پایان برسونه. پروفسور لیدن براک یکی از زمین شناسان با تجربه و معروف است که در راه رسیدن به هدف خود یعنی سفر به مرکز زمین کاملا مصمم و جدی است او همراه برادر زاده‌اش آکسل و یک راهنما راهی این سفر پر خطر میشود در طول سفر با خطرات زیادی روبه رو می‌شوند ولی هیچ چیز روحیه پروفسور رو تضعیف نمیکنه. از خواندن کتاب یک چیز فهمیدم، این که هرچه جلوتر می‌رویم جذابیت داستان بیشتر میشه و داستان به نحوه‌ای است که در تمام طول داستان حس کنجکاوی خواننده از بین نرفته و همین موجب تمایل به ادامه. از نظر املایی خوب بود البته در برخی موارد غلط‌های املایی‌ها دیده میشد اما مانع درک موضوع نمیشد.
آرش احمدی زاده
۱۴۰۰/۳/۹
حاوی اسپویل
داستان جالبی بود ولی دو تا ایراد داشت که یکیش مربوط به تایپیست عزیز هست و این همه ایراد نگارشی که واقعا آزاردهنده بود. دوم اینکه انتظار داشتم بعد از این همه ماجرا بتونن به مرکز زمین برسن و درست وقتی هنوز انتظار داشتم کلی موضاعات جالب دیگه پیش بیاد یهو به سطح زمین برگشتن و داستان تموم شد. و اینکه اصلا به شخصیت لیدن براک نمیخورد انقدر راحت با برگشتن و نصفه موندن سفر کنار بیاد. اولش فکر کردم که احتمالا از مرکز زمین گذشتن و خبر ندارن و از سمت دیگه زمین بیرون افتادن ولی بعد معلوم شد که ایتالیا هستن ناامید شدم. در کل این داستان خیلی خلاصه بود و میتونست به کلی جنبه‌های جالبی که وسط داستان رها شدن بپردازه.
پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
در قرن نوزدهم و بیستم میلادی بود که ژانر مورد علاقه‌ی کودکان و نوجوانان که امروزه به عنوان ژانر «علمی- تخیلی» می‌شناسیم در ادبیات پدید آمد. این سبک که آمیزه‌ای از واقعیت و دنیای خیال است با داستان‌های نویسنده‌ی معروف فرانسوی ژول ورن به اوج خود رسید.
ژول ورن در آثار خود به نوعی علم و خیال را در هم می‌آمیزد. او با این هنر خواننده‌ی نوجوان را علاوه‌بر این‌که غرق در لذت یک داستان ماجراجویانه می‌کند، سوالات مهمی را در ذهن او ایجاد می‌کند. کتاب سفر به مرکز زمین داستانی معروف از این نویسنده است که قوه هیجان و تفکر را کنار هم فعال می‌کند و مخاطب خود را به فضایی غیر واقعی اما سوال‌برانگیز می‌برد و از او می‌پرسد: «آیا زمین تو خالی است؟
لیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اولش که می‌خواستم کتاب رو شروع کنم، به چشم تکلیفی که باید رفع شده بهش نگاه می‌کردم. چون هر موقع به قفسهٔ کتابام نگاه می‌کردم، عذاب وجدان می‌گرفتم. ولی بعد از اینکه شروعش کردم واقعاً لذت بردم. مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی این کتاب برای من این بود که نوشته هاش براساس علم بودن و من شخصا خیلی چیزای جالب ازش یاد گرفتم. (از جمله چراغ رومکرف) و خب کاملا بز اساس اطلاعات اون زمان نوشته شدن.
من از شخصیت عموی آکسل یا همون پروفسور خیلی خوشم اومد. با علم جلو می‌رفت و عاشق کاری بود که انجام می‌داد و اصلا هم ناامید نمی‌شد. از ژول ورن دور دنیا در ۸۰ روز رو هم خوندم که با هر دو به خوبی ارتباط برقرار کردم.
Mohammad Gadeh
۱۴۰۲/۴/۵
تیم تایپ اگر بیشتر زحمت می‌کشیدن یا به قول معروف دل می‌دادند می‌تونستن خیلی بهتر حس رو به خواننده منتقل کنن. بعضی جاها که مکالمه و بحث بین دو نفر بود آدم قاطی می‌کرد چون تایپ بد بود و نمی‌شد تشخیص داد کی به کیه. نکته بعدی اینکه ازین داستان خیلی اقتباس‌ها صورت گرفته و فیلم‌های زیادی ساخته شده، که بسیار پر و پیمان تر ازین داستان بودند و انگار کسی داستان را خلاصه کرده بود و بعضی از جاهارو بریده بود، در کل جای مانور زیاد داشت ولی زیاد حول پدیده‌ها نچرخید و همینطور گذرا ازشون ردشد. این رمان می‌تونست حداقل 500 صفحه باشه نه صدو خردی تا.... یه خسته نباشیدم می‌گم به کتابراه
علیرضا مقام دوست
۱۴۰۰/۶/۱۶
در نوع خودش ایده جالبی از لحاظ موضوعی داشت اما بنظرم نویسنده در جاهایی از داستان کمی بیش از اندازه اغراق امیز عمل کرده و نتونسته آنطور ک باید خواننده مجذوب وقایع صورت گرفته قرار بده البته در جاهایی هم خیلی سطحی از برخی اتفاقات شگرف داستان گذشته وبازهم در بعضی از موقعیت‌ها بیش از اندازه ب موضوعی پرداخته.. در کل توازن بین اهمیت‌ها و کم اهمیت‌ها وجود نداشته.. هرچند ک گاهی از جاهای داستان بیش از اندازه کش دار و حوصله بر بودشاید نویسنده بازهم از لحاظ معلومات زمین شناختی درسطح بالاتری بود ب مراتب میتوانست داستانی باور پذیر تر و جذاب تر ارایه بده
رشاد حسینی
۱۳۹۶/۸/۱۹
داستان خیلی خوب و جالب بود واقعأ عالی بود اما ایڪاش یکم جنبه‌های تخیلی رو تو این داستان زیبا افزایش میدادید مثلا اونجا که در سفر زیر زمین یکی از آدمای اولیه رو میبینن یا مثلا فیل‌های بزرگ رو میبینن اگه نقش اونها تو این داستان بیشتر میشد هیجان داستان هم زیادتر بود البته من کسی نیستم که بتونم از شما داستان نویسان موفق نقد بگیرم فقط یک نظریه کوچک بود داستان تون خیلی زیبا بود ممنون
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۲
اوایل داستان بنظرم خوب بود اما هرچه پیش میرفتیم داستان خیلی تخیلی و غیرقابل باورمیشد حالادرسته که ژانرتخیلیه اما دراین حد به قولی دیگه واقعاشورشدهانس و پروفسورکه اصلا ادمهای عادی نبودن هیچ چیزی شگفت زده باعث ترسشون نمیشدو اصلا ناامیدی براشون مفهومی نداشت اکسل هم که نقش‌ی پیرزن غرغرو رو داشت که دائم غرمیزد و نقطه مقابل هانس و پروفسورلیدن براک بودچندباری که هانس جونشونونجات دادواقعای چیزی فرای تخیل بودی شکارچی غازبتونه درنقش‌ی ناجی اونم بارهاو بارهاانقدبدرخشه واقعا قابل درک نیست
پریناز شیخلر
۱۳۹۹/۲/۲
داسنان خوب وجذاب وعالی‌ای داره... ولی متاسفانه تایپیست محترم انقدر سرگرم اظهار نظر کردن وسط جملات نویسنده بوده که متن کتاب پر از اشکالات تایپی و تاریخی و اعداد و ارقارم هست و دیالوگ‌های بین اشخاص انقد بد و نامرتب تایپ شده که خواننده رو کاملا گیج و سردرگم میکنه و متوجه نمیشه کدوم جمله رو کدوم شخصیت گفته... و وسط یه کتاب اصلا جالب نیس که تایپیست مدام اظهار نظرکنه و جملات مختلف بنویسه
صمنتا
۱۴۰۲/۳/۱۷
ای کاش مترجم فقط به ترجمه متن اصلی پرداخته بود و عبارات اضافی از زبان تایپیست اضافه نمی‌شد. بعضی از جملات هم به درستی ترجمه نشده و کل معنای عبارت بالعکس نوشته شده! مثلا جمله‌ای که آکسل متوجه میشه که گم شده و آبی در کنار پاش جاری نمیشه، که به اشتباه جاری می‌شود نوشته شده. بعلاوه، خیلب از عبارات مشخص نیست گوینده‌اش کیست، و کجا تمام میشود چون ویرگول، نقطه، و غیره نو شته نشده. من از این کتاب لذت می‌برم ولی بخشیش به خاطر این است که داستان رو قبلا خوانده ام.
Eli Bzr
۱۴۰۱/۸/۲۲
وقتی نویسندش ژول ورن باشه مشکل میشه اتتقاد خاصی کرد، شاید یکی از مهمترین انتقادها غلط هایه املایی زیاد در تایپ کتاب رو بشه گفت. در مورد خود رمان هم بالاخره نویسنده اینجور صلاح دیده ولی انتظار میرفت بعد از این همه سماجت و بلا حداقل به مرکز زمین میرسیدند و برمیگشتن، ولی در کل کتاب خوبی بود و ارزش وقت گذاشتن داشت
HaMraH
۱۴۰۲/۹/۲۳
واقعا داستان عالی بودش ژولورن یکی از بهترین نویسنده‌های جهان که مثل آقای اچ بی ولز با داستان‌های باورنکردنیشون انسان به وجد میارن در مورد داستان هم بگم از بس جذاب بود دو روزه تمومش کردم 😄 محو داستان شده بودم! فیلمشم دیده بودم فیلمشم خیلی خوبه پیشنهاد میکنم ببینین.
من که لذت بردم این کتاب شوق تلاش و کوشش و امید داشتن رو به من اموخت حتماً حتماً این کتاب رو بخونید واقع ترجمه عالی، متن روان و ترجمه عالی بود ممنون از کتابراه
Mahshad
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
از نظر من که خواننده هستم خوب بود، توصیفات خوب بود ولی‌ی نکته که توصیفات از اول داستان و اینکه شخصیت عموش رو پردازش میکرد برای من یکم خسته کننده شد ولی جوری قشنگ بود که من اذیت نشدم از خوندنش. فکر کنم این رمان رو اولین بار به صورت تصویری و نه مثل این متن مطالعه کردم. تا صفحات اولی قشنگ بود فکر بکنم همینطور روند ادامه داشته باشه واقعا‌ی رمان خوب و سرگرم کننده هست موضوع هم عالی بود اینکه کاوش کنه درباره مکانی که تقریبا غیر ممکن.
Sheghaygh Shojai
۱۴۰۰/۴/۴
سفر به مرکز زمین یه فرصت بود که حرفای یه دانشمند رو بشنوی نویسنده جوری نوشتتش که قشنگ میشه صحنه هارو تجسم کرد و در کنار ماجراجویانه بودن و باحال بودنش اومده کلمه‌ها و اسم‌هایی رو هم اونقدر در کل این داستان تکرار کرده که میشه گفت اطلاعات عمومی هستند و واقعا ازش لذت بردم راستش اگه یه جاهایی تو خوندنش به خاطر غلط املایی و قاطی بودن حرف شخصیت‌ها به مشکل برخوردم ولی یه دید باحال و خوب بود
سحر نوری
۱۴۰۲/۶/۱۳
یک داستان پرهیجان و نفس گیر. از خوندن این کتاب لذت بردم. ترجمه خوب بود. اما این متن ویراستاری نشده بود و در چندجا جمله قابل فهم نبود. ایراد بزرگ دیگر اینکه در دو جا جملاتی به متن کتاب اضافه شده بود که به نظرم کار حرفه‌ای نبود. در جایی نوشته: در کشور عزیزمان ایران.... ایراد دیگر اینکه در جاهای متعددی کلمه "تایپیست" در بین متن دیده میشه که نشان دهنده عدم انجام ویراستاری نهایی رو این متن هست.
مهری رازقیان
۱۳۹۹/۱/۵
از دوران کودکی تا الان این کتاب رو حداقل 4 بار خوندم و چندین بار هم کارتونش رو دیدم ولی هر بار که میخونمش برام شیرین هست درست مثل بار اول😍بسیار جذاب هست این کتاب، ژول ورن تخیل بسیار زیادی داشته و این تخیل در بهتر دیده شدن آثارش خیلی کمک کرده، واقعا وقتی کتاب رو میخونی باورت نمیشه این کتاب به دست یه نویسنده س خیلی قدیمی نوشته شده باشه واقعا آفرین به این تخیل و هوش بالا.
مسعود پورسنگی
۱۳۹۶/۱/۷
بد نبود اما به نظرم باوجودی که یک تخیل بود بعضی اوقات برام اصلا قابل هم نبود... مثلا پول آخر هفته‌های هانس!چندصد کیلومتر حرکت طی چند روز درون زمین بدون مشکل!نسوختن کلکی از مواد مذاب!!دریای چندصد کیلومتری زیر زمین!بالا اومدن این همه مسافت طی شده زیر زمین به روی زمین!مقدار آذوقه تو این همه مدت!!سوخت چراغ تو این همه مدت!!و و و..! اگر ژول ورن بود دوست داشتم به این سولات پاسخ بده!
علی حامی
۱۴۰۲/۳/۲۳
سفر به مرکز زمین ژول ورن، داستانی ماجراجویانه است که در آن یک گروه از ماجراجویان به سفری به داخل زمین می‌روند تا به مرکز زمین برسند. در این کتاب، ورن با استفاده از دانش علمی خود، به طور جذاب و شیرین داستانی هیجان‌انگیز و آموزنده ارائه می‌دهد. به نظر من این کتاب برای هر کسی که علاقه‌مند به دنیای علم است، بسیار جذاب است و خواندن آن را به این افراد توصیه میکنم.
بیتا فروتن
۱۴۰۰/۱/۴
باور کنید اگر تو مدرسه نخونده بودم ک کتاب‌های طول ورن، تخیلیه، هیچ وقت نمیفهمیدم و باور نمیکردم، اخه این همه قدرت تخیل از کجا اومده 😳. هرچند ک داستان هاش اوراق آمیزه، ولی اسم مکان و زمان و سنگ و زمین شناسی، همه اس از علم طول ورن سرچشمه میگیره، واسه همین هم تخیلی بودنش هم علمی بودنش سخته باورش😐. ب هر حال ژول ورن و کتاباش بی نظیرررررررن❤️
سجاد صیفوری آرپناهی
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کتاب و نویسنده نیازی ب تعریف ندارن
ولی هنوز کتاب رو کامل نخوندم
اما داستان جالب و روانی هست
و از چیزی ک وحشت دارم اینکه
نویسنده از زبان آکسل حرف میزنه
بعد ک در مورد محبت روستاییان حرف میزد
یهو‌ی بخشی رو وارد متن کرده
و گفته روستاییان در ایران خودمان هم محبت بیشتری دارن
و این کار مترجم واقعا جای تاسف
داره
saeed zolghadriha
۱۳۹۹/۵/۴
کتابهای ژول ورن که همه فوق العاده هستن و هر کتابخوانی باید اونها رو بخونه. فقط متاسفانه این نسخه از کتاب پر از غلط املایی و نگارشی فاحش و تاثیرگذار در مطالعه کتاب هستش و اظهارنظرهای بی مورد و تعجب آر تاییست در بین متون کتاب هم شگفت آوره. امیدوارم کتابراه این موارد رو اصلاح کنه. در مجموع داستان فوق العاده ست
گلو
۱۴۰۲/۴/۱۲
داستان اون اواسط کمی خسته کننده میشه و من به شخصه فقط میخواستم بخونم که تمومش کنم. کتاب بد نبود ولی در کل من انتظارات خیلی بیشتری داشتم و یه جورایی ناامید شدم که نمیدونم احتمالا به خاطر ترجمه هم بود.
در کل لحضات هیجان انگیز و غیرمنتظره‌ای داشت که قلم ژول ورن به خوبی از پس توصیفشون براومده بود.
خوندنش خالی از لطف نیست:)
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۲۰
شاید اولین کتابی که بدو ورود به کتابراه خواندم همین کتاب بود به مدت چن ساعت یکسره این کتاب را خواندم توصیفاتی که شده بود بسیار عالی بود و فضای مخوفی رو درون ذهن من شکل میداد گاها واقعا میترسیدم چرا که پر بود از فوبیای من ینی جایی تنگ و زیر زمین فقط گاها روند داستان سریع پیش می‌رفت به طرفدار ژانر هیجان و تخیلی توصیه میشود
من من
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
با سلام خدمت نویسنده گرامی (هرچند ایشون در قید حیات نیستن) کتاب بسیار جالب و مهیج و سرگرم کننده‌ای هست، یادم میاد که در سال پنج ابتدایی هم این بخشی از این داستان رو داشتیم و من از همون موقع توی ذهنم بود که این کتاب رو بخونم، وقتی توی کتابراه پیدایش کردم بسیار خوشحال شدم، و جالب‌تر اینکه رایگان در اختیار مون قرار دادید، ممنونم از شما
danial akbari
۱۳۹۹/۹/۳
خیلی کتاب باحالیه من تازه شروع کردم و الان بخش ۳ هستم ولی خیلی جالبه. فقط تنها مشکلش اینه که مثلا بعضی جاها که آکسل صحبت میکنه رو نشون ندادن که آکسله و اگر قبلش عموش صحبت کنه و بعدش آسکل آدم فکر میکنه که صحبت‌های آکسل رو داره عموش میگه یعنی باید بنویسن (آکسل گفت:) نه اینکه قاطی کنن ولی در کل عالیه امیدوارم که پیامم بررسی بشه🙏🏼🌹🌹
عارف سیدی
۱۳۹۸/۸/۱
مناسب برای نوجوانان، ژول‌ورن همیشه با قلمی جذاب و روان و ساده داستان‌هایی جلوتر از زمان خودش رو مینوشت که خیلی ازون‌ها به واقعیت در اومدن
داستان بیشتر جنبه سرگرمی داره و خیلی علمی نیست
خوندنش برای سرگرمی عالیه و توصیه میشه، جذاب و درگیر کنندست و تصویر سازی‌های عالی شما رو کاملا همراه کاراکتر‌های کتاب به عمق زمین میبره و سوپرایزتون میکنه
null null
۱۳۹۶/۱۰/۱۳
کتاب جذابی بود اگه کتابی میشناسین که جالبه لطفا معرفی کنید. ممنون
نسیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
عالی عالی عالی
من این کتابو در نوجوانی خوندم و الانم دانلودش کردم برای پسرم که بخونه با اینکه فیلمش به شکلهای مختلف ساخته شده دنیای کتاب یه چیز دیگه است و میزاره خودت با چشمای خودت ببینی جزییاتو. مت چندین کتاب از ژول ورن خوندم و حالا میبینم نسل بعد از من هم دارن با اشتیاق میخونن. ژول ورن برای همه نسلهاست.
... ...
۱۴۰۱/۵/۳۱
داستان خوبی بود که تعجبی نداره چون نویسنده‌اش ژول ورن هست اما تنها مشکل داستان این بود که به نظر من نویسنده خیلی داستان رو کش داده بود و از وسطای کتاب دیگه از خوندنش خسته می‌شدی اما یه مشکل دیگه هم داشت که ربطی به داستان نداشت متاسفانه غلط‌های املایی ریز و درشت کتاب باعث سردرگمی خواننده در بعضی قسمت‌های داستان می‌شد
Merve Aydin
۱۴۰۰/۹/۱۸
کتاب زیباست دوست دارم اما وقتی کتاب می‌خوانم به داستانی کتاب غرق میشم تا کتاب خلاص می‌شود اطرفمه می‌بینم کی و دنیایی که بودم حالا نیستم جیگرخون میشم زیاد خوب دیگه حالا ما در دنیایی واقعی استیم باید از فرصت‌های کی داریم استفاده کنیم تا می‌توانیم کتاب بخوانیم چون داستان‌های کتاب واقعی است 🥰🥰🥰😘😘🥰
Narges Fshnjrdi
۱۴۰۰/۷/۲۳
در محشر بودن این کتاب شکی نیست و به دوستان طرفدار ژانر علمی_تخیلی پیشنهاد می‌کنم که به هیچ وجه از دستش ندن، اما یک مشکلی که این کتاب الکترونیکی داشت غلط‌های املایی هستش که گه گاهی به چشم می‌خورد و از هیجان خواننده کم میکرد و دوم دخالت تایپیست که نظرات خودش رو بین رمان جا داده بود و از زیبایی و اشتیاق خوندنش کاسته بود.
سارا ابوطالبی
۱۳۹۹/۶/۷
من این کتابو به صورت الکترونیک نخوندم و خود کتابو خوندم و باید بگم فوق العاده بود به خصوص اینکه سنم خیلی کم بود و جرقه‌ای بود برای من که شروع به خوندن کتاب بکنم صحنه هارو آدم با پوست و گوشتش حس می‌کنه وحتی با گرم شدن دالون‌ها اونم گرمش میشه کتاب فوق العاده ایه از سرش نگذرین و حتما بخونینش⁦☺️⁩
David Star
۱۳۹۸/۸/۲۵
من طی دو روز این کتاب رو خوندم
کتاب بسیار خوبیه از یک نویسنده معتبر و خوب
جزئیات رو طوری بیان می‌کنه که میتونید تصویرسازی خوبی داشته باشید.
خوف و رجای خوبی تو داستان داره
بعضی جاها یک مقدار گنگه و میتونست جاشو با چیزهای جذاب تر عوض کنه
ولی به هر حال ارزش یک بار خوندن رو داره حتما!
مخصوصا اینکه رایگانه!!
مقداد مهدیزاده
۱۳۹۵/۲/۲۷
خوب بود ولی آخراش دیگه انگار ژول ورن خسته شده بود، من نفهمیدم اینا چطور با قایق او اون ارتفاع افتادن و چیزی نشدن، بعدشم نفهمیدم چور با یه قایق چوبی او گدازه‌های آتشفشانی بالا رفتن و آتیش نگرفتن، آخرشم که سقوطشون بود که هیچیشون نشد، شاید تو دوره‌ی خودش شاهکار بود ولی به نظرم الان بیشتر بدرد بچه‌ها میخوره
Andishmand Afgan
۱۳۹۴/۹/۲۰
خیلی...... خیلی جالب و دل چسپ، به حدی جالب و بامزه بود که من در هنگام خواندن، از یاد همه چیز میرفتم، در وقت خواندن احساس می‌کردم که در افغانستان هستم در اوطاق مطالعه خود، در صورتی که من ماها هست که در شهر هیلسینکی کشور فنلاند هستم. تشکر از کتاب راه که لطف کردند این داستان‌های جالب را در خدمت ما گذاشتن.
فهیمه صالحی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
وقتی 14ساله بودم این کتاب را خواندم آن زمان تعطیلات عید بود و هنوز مزه آن تعطیلات و کتاب خواندن بی دغدغه را فراموش نکردم اکنون که در 48 سالگی دوباره کتاب را خواندم همان حس ناب یک نوجوان را حس کردم کتاب‌های ژول ورن نیاز به تعریف نداره از زمان خودش هزار سال هم بیشتر جلو بوده ممنون از کتابراه عزیز
_Sh___ Reyhani
۱۴۰۲/۸/۱۲
خیلی خوب و جذاب بود از شروع داستان تا اتمامش فقط یه نصفه روز طول کشید داستان به حدی جذاب بود و قشنگ توصیف شده بود وقتی داستان میخوندم انگار واقعا خودم در اونجا بودم تمام سنگ‌ها و لایه‌های زمین و تمام موجودات میدیدم احسنت عالی بودفقط یکم غلط املایی داشت که امیدوارم اصلاح بشه ممنون از کتابراه
Ahmad
۱۴۰۲/۵/۱۳
با سلام این کتاب داستان علمی تخیلی است ولی در عین حال به صورت بسیار جذابی روایت شده است و در عین حالی که می‌دانیم واقعی نیست. ولی طوری روایت شده است که یک حس همزاد پنداری و باورپذیری در آن وجود دارد که آدم را با خود همراه می‌کند و باعث می‌شود که تا انتها داستان را بخواند و خواندن آن لذت ببرد
امیر وفا
۱۴۰۱/۵/۱۰
سلام این کتاب علاوه بر اطلاعات خوب علمی که درمورد زمین شناسی جغرافیا داشت سرگرم کننده و هیجان انگیز هم بود متاسفانه در برخی جاها اشکال‌های تایپی ونگارشی داشت مثلا یک جا کلمه طوفان با ط بود یک جا توفان با ت یا فصل هجدهم هژدهم تایپ شد و... ولی در کل کتاب خوب و‌مفیدی بود ممنون از کتابراه
sonia ahmadkhani
۱۴۰۱/۴/۸
عمیقا کتاب قشنگی بود، خیلی روون بود و در واقع خیلی خوب توضیح داده بود و اون حس‌ها رو به آدم منتقل میکرد، وقتی میخوندمش انگار که منم باهاش داشتم سفر میکردم، انگار منم تو اعماق زمین باهاش گم شده بودم و انگار لحظه به لحظه‌ی سفر کنارشون بودم، در کل کتاب فوق العاده‌ای بود و ارزش خوندن داشت....
Roya Ranjbar
۱۴۰۰/۶/۱۳
رمان عالی
ولی کی گفته تایپیست حق داره توی متن کتاب دست ببره و اظهار نظراتشو نقل کنه
شاید من یا نویسنده محترم دلمون نخاد تویه‌ی رمان خارجی در بارع سفر ب داخل زمین از قشنگیای روستای ایرانی و مهمون نوازی بخونیم
بابا خجالت داره
ینی چی ک هر چن صفحه باید اظهار نظرای مضخرف تایپیستو بخونیم
فاطمه لرستانی
۱۴۰۰/۳/۲۲
کتاب بسیار خوبی هست راستش من کلا خواندن کتاب‌های ژول ورن رو به همه دوستان پیشنهاد میدهم چون طرز فکر شگفت انگیز او باعث شده بود که او از زمان خود جلو تر حرکت کند وبه نظر من چنین شخصی قطعا کتاب‌های خوبی وباارزشی از خودش باقی می‌گذارد طوری که هر شخصی با خواندن آن می‌تواند به این سفر شگفت آور برود
asma alizehi
۱۳۹۹/۱۱/۳
کتاب فوق العاده قشنگیه من از این نویسنده اولین بار همین کتاب رو خوندم جوری قلم نویسنده قوی که ادم رو بیشتر تشنه میکنه به خوندن ادامه داستان بیشتر کتاباشو خوندم حرف نداره کتاب امازیا و ستاره جنوب و گمشدگان اقیانوس کتابای خیلی قشنگی هستن پیشنهاد میکنم حتما کتاباشو بخونین
1 2 3 4 5 6 >>