نقد، بررسی و نظرات کتاب زلزله شیروان (1308 خورشیدی)، یادداشت‌های مسافرت خراسان عباس مسعودی - سید مهدی سیدقطبی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۲/۶
خیلی خوب و خواندنی بود. قلم نویسنده بسیار شیوا و زیبا است. موضوع زلزله شیروان به سال 1308، موضوعی است که درباره آن تاکنون منبعی وجود نداشته است و این کتاب نخستین منبع جامع و کامل درباره این واقعه تاریخی است البته جذابیت کتاب بیشتر از همه، مدیون عباس مسعودی پدر روزنامه نگاری ایران است که در زمان رخداد زلزله کارستان کرده و رنج سفر و خطرات راه را پذیرفته و اثری استوار و ماندگار آفریده است. به هر حال آقای سیدقطبی نیز بسیار تلاش نمودند که این سفرنامه را از دل مطبوعات قدیمی استخراج، تصحیح و منتشر نمودند.
محمد افخمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۸
سبک و چارچوب و محتوای این کتاب مانند «سه روز در مشهد (1311) یادداشت مسافرت عباس مسعودی» بی‌نظیر است. لحن نویسنده صمیمی و روان است. من با خوانش این اثر با توجه به تغییر در سطح دانشی و اندیشه‌ام درباره زلزله شیروان تغییر و اصلاح گردید. اینجانب این کتاب و چند کتاب زیر را به علاقمندان تاریخ شیروان و علاقمندان به آثار سفرنامه‌ای پیشنهاد مینمایم: زلزله شیروان (1308 خورشیدی)، یادداشت‌های مسافرت خراسان عباس مسعودی، پنج سفرنامه خراسان، هفت سفرنامه شمال
ناهید ناهیدی
۱۳۹۶/۵/۲۷
عالی بود. با خواندن این کتاب هم از سرگذشت شیروان بعد اززلزله آشنا شدم و همچنین من را به گذشته تقریبا دور اون ناحیه با مردمان ساده و مهربانش برد و با سختیهای هم که کشیدند آشنا شدم. عالی بود.
Ghsem Babayan
۱۴۰۰/۹/۹
سلام کتاب خیلی خوبی هست چون من خودم بچه روستا‌های شیروان هستم در مورد این زلزله از بزرگترا شنیده بودم
مریم شوریده
۱۴۰۱/۳/۲
کتاب خوبی است؛ اصولاً جمع آوری شواهد یک واقعه تاریخی میتواند کمک بزرگی برای پژوهشگران
باشد.