نقد، بررسی و نظرات کتاب هنگامی که نیچه گریست - اروین یالوم

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۷/۱۸
با وجود اینکه این سبک کتاب‌های فلسفی سلیقه بنده نیست اما نکات مثبت بسیاری در ان وجود داشت شخصا علاقمندم که در قالب یک داستان یک فلسفه و یا یک موضوع فلسفی گنجانده بشه نه اینکه در قالب یک سری مسئله فلسفی کلی یک قصه هم قرار بگیره اما نکته مثبت اصلی این بود که نویسنده برخلاف کتاب دیگرش یعنی درمان شوپنهاور قصد نداشت که حتما تفکر خودش رو به خواننده القا کنه که اتفاقا نتیجه بهتری هم دربرداشت و به نظرم موضوع گروه درمانی در این کتاب اتفاقا بهتر دیده میشد اهمیت این کتاب در یک بیوگرافی تاریخی از نوع خیالی هستش که با یک داستان که گویا به طور کامل واقعیت ندارد اما تا حد زیادی خواننده رو با اندیشه‌های نیچه اشنا میکند شخصا علاقمند بودم با توجه به ورود فروید به روند داستان این حضور پررنگ تر میبود تا با اندیشه او هم تاحدی اشنا شویم چون به نظرم انقدر حضورش در کتاب کمرنگ بود که میشد یک اسم خیالی رو براش در نظر گرفت مباحث کتاب بسیار به نظرم سنگین و قابل تامل هستش و تک جمله‌های کتاب در گفتگوهای دونفره هر کدوم میتونن یک سبک زندگی باشن به عنوان نمونه سرنوشت خودت را دوست بدار یا اینکه سرنوشت خودت را انتخاب کن و تقدیر خودت را دوست بدار هرکدوم دو سبک زندگی متفاوت هستن فصل اخر کتاب بینظیر هستش ولی اگر نقطه عطف کتاب به جای فصل اخر در میانه کتاب میبود کشش کتاب رو بیشتر میکرد
حسن میرباقری
۱۴۰۲/۳/۱۳
از همراهانی که تنهایی مرا از من میگیرند ولی درون مرا تنها رها میکنند متنفرم شاید این تفکر از جهتی خودخواهانه باشه و از جهتی در مورد نوع بشر صدق کنه چون کمتر میشود خود را به طور کامل نادیده گرفت و به درون دیگری پی برد و پی بردن به درون یا همون همدلی خواسته‌ای است که از اغلب انسانها برآورده نمیشود آقای یالوم توی کتابهاش مثل این کتاب فاخر و همچنین درمان شوپنهاور میخواد القا کنه که این همدلی با صداقت توسط شخص دیگری امکان پذیره ولی شخصا موافق تنها بودن نوع بشر از درون هستم و اینکه آزادی شجاعت میخواهد ولی چه کسی شجاعت داشتن آزادی کامل رو داره به نظرم همه ما با ایجاد مسئولیت برای خودمون این آزادی رو از خود سلب میکنیم و با وقف کردن خودمون برای دیگران هم اونها رو زیر دین میبریم و آزادی اونها رو هم میگیریم و این قصه افسار زدن انسانها به هم تا ابد ادامه خواهد داشت مگر کسانی که معتقدن من از آن روز که در بند توام آزادم.... نهایتا به خودم برای مطالعه این کتاب افتخار میکنم
کاربر sahar
۱۳۹۹/۶/۱۱
کتاب بسیار جالبی است این کتاب نوشته روانشناس ماهر و قصه گو اروین یالوم هست که داستانی در مورد نیچه و یک پزشک اتریشی بنام یوزف برویر رو مطرح میکنه تمامی شخصیتها واقعی هستند اما خود داستان تا حدودی البته نه کاملا زاییده ذهن نویسنده هست، در این داستان نیچه که بخاطر یک عشق نافرجام دچار افسردگی شدید شده بطور غیر مستقیم توسط معشوقه‌اش لو سالومه به سمت دکتر برویر جهت درمان و جلوگیری از خودکشی نیچه هدایت میشه، جالب اینجاست که دکتر اول سعی در درمان داره اما بتدربج متوجه میشه خودش برای درمان بیشتر به کمک نیچه احتیاج داره، او هم مثل نیچه یک عشق نافرجام داشته در نهایت در این داستان هر دو به درمان هم کمک میکنن و میتونن خودشونو از وسواس فکری که درگیرش شدن نجات بدن، این کتاب واقعا یک شاهکار بود.
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۹/۲۵
نقدی برکتاب هنگامی که نیچه گریست، در قسمتی از کتاب نوشته بروئر در هنگام فوت مادرش سه ساله بود و در جای دیگر نوشته آدولف برادرش در هنگام فوت مادرش متولد شده است. یعنی هشت سال پیش از آشنایی نیچه و بروئر درگذشته است با این تفاسیر بروئر در هنگام فوت مادرش میبایست سی و دو ساله باشد نه سه ساله، در صفحه‌ی دیگر کتاب نوشته بروئر پشت صندلی بروئر ایستاد که در واقع باید مینوشت بروئر پشت صندلی نیچه ایستاد. در قسمتی دیگر از کتاب که مربوط به تمرکز بروئر و اندیشیدن به برتا است که باید طبق دستور نیچه انجام بدهد، نوشته به خانم برتا بگو برای نوشتن گزارش، کسی نباید مزاحم تو شود، در حالی که منشی بروئر نامش برتا نبود. در کل این کتاب بیشتر برای دانش آموختگان رشته‌ی روانکاوی مناسبتر است تا برای عموم مردم، با تشکر از کتابراه
آمنه فتح اللهی
۱۳۹۷/۱/۳۱
یکی از لذت بخش‌ترین کتاب‌هایی که خوندم. تلفیق خیره کننده فلسفه و روانشناسی... حس حضور به عنوان یه تماشاچی و ناظر، کنار یک فیلسوف بزرگ و انسانی تکرار نشدنی، اونقدر تاثیرگذاره که ذهن و روح و حتی عواطف آدم رو درگیر میکنه. جز تحسین برای این همه نبوغ و دانش نویسنده، چیز دیگه‌ای نمیشه گفت. کتابی که باید بارها خوند و خوند و یاد گرفت...
Mint chocolate
۱۴۰۱/۹/۷
این کتاب بد نیست. شاید من نتونستم با نحوه قلم نویسنده ارتباط برقرار کنم و یا شایدم ترجمه مشکل داشت. بعضی از قسمتای کتاب واقعا برای خود من درکش سخت بود و این باعث می‌شد برخی جاها برام مبهم بمونه. شخصیت نیچه به نوعی قسمتی از شخصیت همه ماست. همه ما تجربه‌های تلخی داشتیم تو زندگی و این باعث میشه اعتماد کردن به آدما سخت بشه و ممکنه روابط قبلیمون به روی روابط تازه‌ی ما تاثیر منفی بذارن و باعث بشن به همه با دید شک و دودلی نگاه کنیم و به نوعی قضاوت کنیم. اگه به فلسفه و روان شناسی علاقه دارین پیشنهاد میکنم که مطالعه کنین.
علی فردیسی
۱۴۰۰/۱/۶
کتاب فوق العاده‌ای بود و تاثیر زیادی روی من گذاشت و خواندنش رو توصیه میکنم. البته اولین کتاب روانشناسی بود که خواندم. انتقال مفاهیم فلسفی در حین داستان بدون اینکه حس جدایی یا اضافی بودنی رو حس کنید، فوق العاده صورت گرفته بود.
البته نظری در مورد صحت یا دقت این مفاهیم ندارم چون تنها آشنایی من با نیچه به همین کتاب محدود میشه.
بیان مفهوم خودکاوی عمیق و ریشه یابی نیاتمون در کارها یا تفکراتمون به نوبه خود منو به فکر فرو برد و به نحو احسن در این کتاب آورده شده بود.
حسین محله ای
۱۳۹۹/۶/۹
خواندن این کتاب برای ما ایرانیها که بیشتر عمر خودمون را صرف توهم عشق میکنیم بسیار آموزنده هست. متن روان و ساده به ما اجازه میده تا خیلی از مسایل فلسفی در مورد چرایی عاشق شدن، احساس تنهایی در اوج موفقیت، دلیل لذت نبردن از زندگی و خیلی چیزهای دیگر را درک کنیم.
این کتاب به ما آموزش میده با هم حرف بزنیم. کاریکه اصلا در فرهنگ ما وجود نداره و همگی فقط به فکر تزیین ویترین زندگیمون هستیم و از نشان دادن درونمون حتی به نزدیکترین کس زندگیمون وحشت داریم.
رضا قهرمانی
۱۳۹۶/۶/۱۷
کتابیست واقعا حیرت برانگیز این کتاب رو باید بارها و بارها خوند با خودم فکر میکنم اگه نیچه زنده بود و این کتاب رو میخوند از نویسنده‌اش تشکر می‌کرد یانه!
رویا بابازاده
۱۳۹۷/۵/۱۴
در مورد محتوای کتاب باید از نویسنده و مترجم تشکر کرد اما از کتابراه به خاطر فونت کتاب اینکه غلط املایی ندارد و به خاطر قیمت باید خیلی خیلی خیلی تشکر کرد
از اون عزیزی که این اپلیکیشن رو طراحی قدرداتی میکنم
شکوفه احمدی
۱۳۹۹/۶/۵
واقعا جزو کتابای بی نظیره با اینکه هدف دکتر یالوم تدریس به گونه‌ای تمثیلی بوده اما واقعا یک جاهایی با خودتون میگید انگار این داستان اتفاق افتاده. جمله‌های ناب و تامل برانگیز داشت که دید من رو خیلی تغییر داد و تلنگری برای کاوش در زندگی شخصیم بود. کتاب باید خواننده رو با خودش همراه کنه و با لذت خونده بشه من اونقدر شیفته کتاب شدم که دو روز کاملا حواسم معطوف به خوندن کتاب بود. عالی👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Mahsa K
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
به پیروان خود می‌آموزم که زندگی را نباید با نوید زندگی آینده دیگری اصلاح یا نابود کرد. این زندگی و همین لحظه جاودانه است و هیچ زندگی دیگری و‌حتی قضاوت و دادگاهی پس از این زندگی نیست. این لحظه تا ابد خواهد بود و هر کس به تنهایی قاضی و شنونده خویشتن است…داستان زندگی دکتر بروئر و پروفسور نیچه و نقش هر دو در درمان دیگری و ترکیب با مفاهیم فلسفی بسیار جذاب و اموزنده بود. خوندن این کتاب رو‌حتما توصیه میکنم.
Fatemeh Molaiy
۱۳۹۹/۱/۳
کتابی جالب و عجیب در سبک خودش بود... نویسنده ب نظر من میتوانست با پیچیدگی‌های کمتری محتوا رو ب نمایش بزاره ولی در همین حد هم برای گروه سنی بیست و چهار به بالا پیشنهاد میشه... در ضمن صبر و حوصله زیادی میطلبه و یکبار خواندن در درک مطالب کفایت نمیکنه در کل مناسبه آدم‌های درونگراست.... داستان در هاله‌ای از ابهام واقعیت داشتن و یا نداشتن هست و هنرمندی بسیاری در چیدمان و ارائه طرز فکر و خودشناسی داشت.
Sara Falahati
۱۴۰۲/۶/۸
این کتاب تلفیقی از فلسفه و روانشناسی هست. ثابت میکنه انسان حتی در مقام راهنما، ناصح و درمانگر هم شکننده و آسیب پذیره. انسان‌های مغرور یا بهتره بگیم به ظاهر مغرور، تودار و منطقی مثل شخصیت نیچه، فروپاشی درونی خودشون رو دارن حتی اگر دم از منطق و پذیرش حقایق زندگی بزنن. و باز هم درگیری در عشق… به قول مولانا عشق روزی به سراغ همه خواهد رفت حتی آنان که از آن دوری می‌کنند…
Samira Farhadi
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بدون شک بهترین کتابی که تا به امروز خوندم. تلفیق فلسفه و روانشناسی بسیار تأثیرگذار و تحسین برانگیز بود. فکرمیکنم این کتاب برای کسی که تجربه طردشدگی داشته خیلی تکان‌دهنده و آموزنده است.
در جواب دوستانی که کتاب رو درک نکردند و پیچیده تصور می‌کنند، باید بگم اگر آشنایی مختصری با شخصیت‌های اصلی کتاب داشته باشند قطعا از داستان نهایت لذت را میبرند.
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۰/۲/۳۰
کتاب قشنگی بود، اعجاب برانگیزه که اکثر شخصیتهای داستان واقعی بودن و نویسنده چقدر زیبا روابطی تخیلی بین اونها برقرار کرد، ادغام واقعیت و داستان!! حتما نیازه چند بار خونده شه، چون من به درستی روش درمانی که نیچه بکار برد رو درست نفهمیدم. از جمله کتابهاییه که پیش زمینه‌ای درباره روانشناسی و روانپزشکی و فروید و حتی یونگ باید داشته باشی تا بتونی درکش کنی!
عاطفه اصفهانی
۱۴۰۰/۶/۲۸
کتاب خوبی بود دانستی‌های زیادی داشت
یه مطلبی که خیلی جالب بود اینکه خیلی مواقع ما برای آواز دهلی که از دور خوش ه تمام زندگی مونو تباه میکنیم و حسرت میخوریم اگه بریم تو اون وضعیتی که حسرت شو می‌خوردیم تازه متوجه میشیم جایگاه و داشته هامون چه قدر با ارزش بودن
ولی همیشه نمیشه امتحان کرد و گاهی با هزینه‌ی گزافی شاید این میسر بشه
معصومه نقویان
۱۳۹۸/۹/۲۱
ارزششو داشت. لذت بردم از خوندنش. ترکیب فلسفه و روانشناسی، اولین کتابیه که از یالوم خوندم. نویسنده بسیار توانمند و خوش ذوقی هست. من میخوام مجددا بخونمش. البته این کتابو به کسایی که بیشتر به فلسفه و روانشناسی و خودشناسی علاقه مندند توصیه می‌کنم.
آیسان
۱۴۰۱/۷/۱۵
یه کتاب فوق العاده و بى نظیر👌البته از نظر محتواى فلسفى کمى سنگینه و خوب به نظر من حداقل ٢ بار باید کتاب رو خوند تا متوجه بعضى مفاهیم شد و اگه بخوام قشنگترین جمله ى این کتاب رو بگم اونجاییکه که نیچه میگه؛ هرچیز مرا نکشد، قوى تر میکند.
درکل از جمله کتابهاییکه که هرکسى باید حداقل یکبار تو زندگیش بخونه🌸
RaRa
۱۴۰۲/۱/۳
کتابی با اندیشه ژرف در رابطه با حقیقت زندگی است. به گونه‌ای که خواننده را ماهرانه به سمت خود اندیشی سوق میدهد. این کتاب، اثری خارق‌العاده در سبک خود به شمار میرود اما به یاد داشته باشیم هر اثر شگفتی برای اینکه تاثیری شگرف در زندگی ما داشته باشد، باید صبورانه بررسی و تحلیل شود.
MG
۱۴۰۰/۴/۹
کتاب فوقالعاده‌ای و درخور لقب شاهکاره
با اینکه در روانشناسی و فلسفه پیشینه‌ای نداشتم اما با این کتاب انس گرفتم قبل از خوندن کتاب تصمیم داشتم جملات مهم کتاب رو یادداشت کنم ولی بعد از خوندن فهمیدم اگر بخوام یادداشت برداری کنم باید کل کتاب رو از اول یادداشت کنم!
رویا جزایری
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کتاب خیلی خیلی خوبیه با موضوع فسلفه و خودشناسی و روان شناسی ولی یه جاهایی مکالمات بروئر و نیچه طولانی و حوصله سربر شده که ادم دوست داره زودتر تموم شه ببینه آخرش چی میشه بعد دوباره برگرده عقب و حرفایی که بین این دو نفر رد و بدل شده رو بخونه و لذت ببره
سولماز ابومحبوب
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتاب بسیار سنگینیه تلفیقی از فلسفه و روانکاوی از افکار جالب این افراد مهم بسیار لذت بردم مخصوصا دیدگاهشون به زندگی مرگ. و....... هنوز از خوندن کتاب حالت گیجی دارم. و برایم وجود چنین انسانهایی غیر قابل باور است. توصیه میکنم بخونید البته بیشتر از یک بار
Mojtaba Fathollahi
۱۴۰۰/۱/۷
به نظرم مفاهیم عمیقی رو در قالب این رویارویی و درمان به خواننده منتقل میکنه که واقعا از خوندنش لذت بردم، کتاب خوبیه مثل بیشتر کتابها باید صبورانه منتظر فصلهای جذاب همراه داستان باشی ومن از فصل فک کنم بین 10 تا 12 واقعا درگیر خوندنش شدم، عالی بود
AM FAR
۱۳۹۹/۷/۱۴
خوب بود، فقط باید با داستان همراه شد و عمیقاً در شخصیت‌های داستان و احساساتشان غرق شد و آن‌ها را حس کرد و داستان را در ذهن به تصویر کشید تا نکاتش و عمق مطلب را درک کرده و همراه دیدگاه رمان گونه دیدگاهی علمی را با خود همراه داشته باشید و داستان را درک کنید.
مریم گل آبادى
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
یکی از زیباترین کتابهایی که خووندم. باید عمیق خووندش، حتی بعضی صفحات رو دوبار... بنظرم کتابهای "یالوم" بخاطر تخصص رواندرمانی خود نویسنده، میتونه ب اشخاص توی بحرانهای زندگی کمک کنه و شخص خودش رو جای یکی از شخصیتها بذاره، بخصوص این کتاب.
Mohamad sajjad Izadi
۱۴۰۱/۷/۱۰
شاهکاری از روانشناس حاذق "یالوم"
تو این کتاب جذاب که مکالمه‌های بین نیچه و بروئر است میشه با جزییات و با قلمی شیوا ضعف‌های انسان مثه ترس، دروغ و فرار از وضعیت حال انسان رو دید (مخصوصا تو اواخر کتاب) به هر حال بشدت پیشنهاد میشه
اکرم
۱۴۰۱/۵/۵
با خوندن این کتاب میشه بدون خوندن کتاب‌های فیلسوفانه نیچه، با شخصیتش و نظراتش آشنا شد. اینکه شخصیت‌های داستان واقعی هستند واقعا باعث سیر در زمان میشه، داستان جذابه و نتیجه مهمی هم به در آخر به همراه داره، خوندنش رو توصیه میکنم.
روژان تاجیک
۱۳۹۹/۹/۲۰
چندباراین کتاب آموزنده رو مطالعه کردم کتابهای دکتر یالون بی نظیره دروغگویی روی مبل. درمان شوپنهاور، مسئله‌ی اسپینوزا، دژخیم عشق، مخلوغات غایی و.... حل آدمو خوب میکنه امیدوارم همه بخونیم ممنون از کتابهای خوبی که تو کتابراه قرار دادید
amin abbasiy
۱۳۹۹/۸/۱۶
اولین رمانی بود که خوندم و باید بگم وآو. به قدری زیبا و درگیر کنندس که باید آماده خوندنش باشی تا درگیر بشی و درکش کنی.
میتونم بگم چیزی نبوده که قبلا خونده یا تو تجربیات شهودی و ادراکی و خیالیم بوده باشه و چند بار غافلگیر شدم.
mahsa moradi
۱۳۹۹/۲/۲۲
کتابی که ارزش چندین بار خوندن رو داره. از ابتدا هر خواننده‌ای رو مجذوب خودش می‌کنه و در نهایت به اوج می‌رسونه. چه علاقه‌مند به فلسفه یا علم روانشناسی باشید چه نباشید، این کتاب با هر جمله‌ش ساعت‌ها شما رو به فکر فرو می‌بره.
سهیلا نعیمی
۱۳۹۹/۲/۱۱
کتاب بسیار زیبایی که ذهن را به چالش میکشد. جملات عمیق و ماندگار. هر رفتاری در پی عواملی است که میتوان انرا پیدا کرد و چه زیبا و بی‌رحمانه خود را به چالش میکشند و دوباره باز میابند. زیباااااااا و بی‌نظیر. به شدت توصیه میکنم
Nano.R
۱۳۹۹/۱/۲۵
عالی بود... واقعا تمام فکرمو درگیر کرد. بعضی از صفحاتو چندبار خوندم و تکرار کردم. فکر میکنم جزو کتابهایی باشه که هرکسی بهش علاقه مند میشه. اولین کتابیه که از این نویسنده خوندم و علاقمند شدم کارهای دیگه‌اش رو هم بخونم...
Parisa q.
۱۳۹۸/۱/۲۳
نمیدونم چرا نمیتونم با کتاب ارتباط برقرار کنم تا صفحه ۱۵۰ خوندم اما حوصلم سر رفته دوست دارم ببینم اخرش چی میشه این همه تعریف از این کتاب دلیلش چیه بقیه چطوری میخونن!!؟ ؟؟خیلی کند پیش میره 😥
زکیه جهانی
۱۴۰۲/۵/۳
این کتاب از بهترین کتابهایی بود که تا به امروز مطالعه کردم. اروین یالوم به درستی شایسته‌ی تمام تعریف‌ها و تمجید‌هایی که پیرامون او می‌کنند، هست. پیشنهاد می‌کنم هر کتابی از این نویسنده دیدید مطالعه کنید.
Nazanin Nejatian
۱۴۰۱/۹/۱۷
کتابی خوبه با خوندنش به اطلاعاتت اضافه شه که یکی از کتاب‌های فراموش نشدنی هست که هر وقت به یادش بیوفتی ناخداگاه لبخند میزنی با خودت سر تکون میدی اره خیلی قشنگ بود راضی بودی از وقتی که واسه مطالعش گذاشتی
مهدی دیرانلوئی
۱۴۰۰/۹/۵
سلام. واقعا کتاب فوق العاده‌ی بود. بعد خواندن این کتاب از یالوم عاشق این نویسنده شدم و کتابهای دیگشو هم خواندم. اگه به روانشناسی علاقه دارید کتابهای یالوم عالیند. مسئله اسپینوزاودرمان شوپنهاورودروغگویی روی مبل و.....
مهسا رایان
۱۴۰۰/۷/۲۹
کتاب خیلی خوبی ست ولی برای اینکه بتوان با سبک نوشتن نویسنده اشنا شد اول بهتر است درمان شوپنهاور خوانده شود، تا این کتاب هم مانند کتاب ذکر شده جذابیت خود را داشته باشد
در غیر اینصورت سخته که با این کتاب شروع کرد
Mehdi Akhound
۱۴۰۰/۶/۶
نمیتونم بگم بهترین کتابی بود که خوندم ولی نویسنده با در آمیختن فلسفه و تاریخ و روانکاوی با چاشنی تخیل اثری کم نظیر خلق کرده که پر از جملاتی ناب، لحظاتی ناب و بسیار آموزندست، در کل این کتاب ارزش خوندنش رو داشت
سمانه اسفندیاری
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
سلام. کتاب جالبیه... اما فکر می‌کنم بعضی جاها ترجمش خیلی بده و گاهی از پیچیده‌ترین واژه‌ها برای ترجمه استفاده کرده.. درحالی که می‌شد با انتخاب یک واژه‌ی مناسب قابل فهم یکم فهم رو بهتر کنه
Homa Bagheri
۱۳۹۸/۹/۱۱
این کتاب جزو بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم. فوق العاده بود. البته من نسخه چاپی کتاب رو خوندم با ترجمه مهشید میرمعزی، نشر نی.
میخواستم بدونم کسانیکه ترجمه‌های دیگه کتاب رو خوندن، نظرشون راجع به اون ترجمه چیه.
ممنونم
مهیا شاهی
۱۳۹۸/۸/۳۰
واقعا عالی بود و چقدر حیف که خیلی‌ها نخوندن این کتاب رو. بنظرم هر شخص متاهلی که دچار مشکلات و روزمرگی و نا امیدی از زندگی شده باید این کتاب رو بخونه. واقعا عالی بود👌🙏چقدر خوبه که هستی کتابراه عزیز❤
مجید نصیری
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتاب خوبیه ولی به کسایی که تازه خوندن کتابو شروع کردن پیشنهاد نمیکنم. کتابی قوی و شیوا و بسیار با ارزش. من لذت میبرم از خوندنش. کتاب قلعه حیوانات جورج اروول رو بهتون پیشنهاد میکنم
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۳/۲۸
کتاب فوق العاده! اگر به فلسفه و روانکاوی علاقه مند هستین حتما این کتاب رو از دست ندین تنها ایرادی که داره این که بعضی قسمت‌ها میطلبه سابقه‌ی کار بالینی داشته باشی که به کنه مطلب پی ببرین که مورد حادی نیست.
Mohadese Mirzaeiyekta
۱۴۰۰/۳/۲۶
من که به کتاب‌های آقای یالوم علاقه دارم خصوصا این یکی که محشر بود هم با نیچه بیشتر آشنا شدم و هم پاره‌ای از زندگی شخصی دکتر بروئر رو خوندم که گفته میشه حقیقت داره مطالب این کتاب راجب زندگی شخصی بروئر
علیرضا خرم
۱۳۹۹/۸/۱۶
عالیه خدا کنه روزی برسه که نویسنده‌های کشور ما هم بتونن با این صلابو وقدرت وتجمیع علوم متفاوت بنویسند مهمترین وزیباترین جنبه کتاب امتزاج فلسفه. ردانشناسی وبیوگرافی بود واقعا عالیه
Ehsan Badali
۱۳۹۹/۷/۲۱
هر چیزی در مورد نیچه آموزنده است، این حجم از تفاوت دیدگاه این اندیشمند واقعا جای تامل داره و چه راهی بهتر از خوندن آثار خود نیچه یا آثاری که درباره نیچه نوشته شده برای درک چرایی این تفاوت
حسنا حسینی فر ...
۱۳۹۹/۲/۲۰
من خیلی مشتاق خوندن این کتاب بودم. ولی انقدر مطالبش در زمینه پزشکی هستش که ذهنم روی مطالب متمرکز نمیشه!!! و البته گفتگوهای فلسفی بین شخصیت‌های داستان واقعا گیرا و جذابه. البته این نظر منه
مهراد امیرنیا
۱۳۹۹/۱/۲۵
از لحاظ کلمات، کتاب ثقیلی هست. به وفور از مکان ها‌ و افرادی نام برده شده حتی تلفظ صحیح آن‌ها از حوصله‌ی خواننده خارج است. موضوع کلی داستان هیجان انگیز نیست. قالب کلی داستان یک ماجرای رمانتیک هست.
حامد صادقی
۱۳۹۸/۴/۱۱
تا قبل از پایان کتاب فکر میکردم که این اتفاقات واقعا بین دکتر بروئر و نیچه افتاده، ولی باز هم خالی از لطف نبود و بسیار تاثیر گذار بود و در پایان، در زمان مناسب بمیرید.... . .
1 2 3 4 5 6 >>