نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت و قیام مختار ثقفی - علی حسنی کربوتلی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی _ خانی
۱۳۹۹/۳/۱۷
بادرود به همه دوستان و دوستداران کتاب و مطالعه و دانش. از خوبی‌های این کتاب میتوان به استنادات و رفرنس هایش به منابع فراوان و معتبر از کتب تاریخ اسلام اشاره کرد و دیگر اینکه در عین اختصاص داشتن به تاریخ و زندگینامه‌ی مختار انرا بخوبی در فصل‌هایی بخش بندی نموده. واما از ایرادات این کتاب اولین و مهمترین آن عدم رعایت بیطرفی مذهبی و اعتقادی در بیان واقعیات تاریخی خصوصا در موضوع جانشینی پیامبر و ثانیا تکرار در تکرارنمودن مطالب و ثالثا عدم انسجام در نوشتار و بیان مطالب مورد نظر است بنحویکه خواننده پس از خواندن یک سوم کتاب تمایل دارد که زودتر کتاب به پایان برسد که این اتفاق در هنگامی برای خواننده روی میدهد که نوشتار از استحکام بیان و ادبیات وقلم قوی بطور کامل برخوردار نیست. در پایان خواندن این کتاب و کتاب‌های تاریخی درین حد برای افرادی مفید و سودمند خواهد بود که فبلا یه آشنایی کلی از تاریخ اسلام داشته باشند
رعنا سرمالیان
۱۳۹۸/۸/۱۰
مطالب رازیاد تکرار کرده!کارمختار ستودنییست ولی حب مقام وحکومت هم داشته اگر جزاین بود میبایست باتوابین همکاری میکرد درصورتی که اونهارورقیب خودمیدانست وامام زمانش امام سجاد بوده درصورتی که اجازه جنگ راازمحمدبن حنفیه گرفته (تاریخ همیشه درحکومت‌ها تغییرمیکنه الله اعلم)
Yaghma Kiaee
۱۳۹۶/۷/۵
از نظر بنده کتابی بسیار زیبا و با جزییات کامل هستش و خیلی از اتفاقاتی که خیلی کم بهشون پرداخته شده رو باز میکنه. پیشنهاد میکنم شما هم این کتاب رو بخونید.
زهرا حمیدی سوها
۱۳۹۷/۳/۱۳
من هنوز کتاب را نخوانده ام. اما فیلم مختار را هر سال می‌بینم و هر سال هم برایم تازگی دارد قطعا کتاب از فیلم هم بهتر است.
زهرا میرزامحمد
۱۳۹۷/۸/۹
من کتاب را هنوز نخوندم ولی عاشق مختارم و ارزویم اینه یک بار به زیارت این مرد دوست دار اهل بیت بروم
هادی ظریفی
۱۳۹۶/۱۲/۱۹
عالی درود خدا بر مختار ثقفی من عاشق مختارم
گلی رحیمی
۱۳۹۶/۷/۵
بسیارعااالی ممنون ازشما
محدثه
۱۴۰۲/۱۲/۵
اطلاعات خوبی درباره مختار و قیامش داد
سجاد بذرافشان
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بسیار خواندنی و تاثیرگذار بود