نقد، بررسی و نظرات کتاب 7 اصل چربی‌سوزی - اریک برگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Хусэен Аг
۱۳۹۶/۸/۳۰
این کتاب رو هنوز نخوندم
ولی قطعا اطلاعات زیادی توش هست.
الان داشتم از رو کنجکاوی تو آمازون نظرات مربوط به کتاب اصلی که آقای اریک برگ نوشتن رو نگاه می‌کردم که ببینم اونور آبیا چه نظری دارن، متوجه شدم که
اونایی که امتیاز بالا داده بودن یا هنوز نخونده بودنش و تحت تاثیر ویدیوهای آقای اریک برگ که توی یوتیوب آپلود شدن قرار گرفته بودن، اونایی هم که امتیاز پایین داده بودن، عموما اونایی بودن که به توصیه‌های کتاب عمل کرده بودن و حتی از سایت آقای اریک برگ مکمل‌هایی هم خرید کرده بودن ولی معتقد بودن که احساس خوبی ندارن و یا کارساز نبوده و معتقد بودن اثر این رژیم یا برنامه از گشنگی کشیدنه و یا این که چیز تازه‌ای نگفته.
ولی عقیده خودم اینه که با این که محققین تغذیه تونستن یه چیزایی بفهمن مثلا چربی چیه کجا ذخیره میشه پروتئین چیه هورمون چیه آنزیم چیه
ولی هنوز خیلی راه هست تا یه مدل کلی که اینارو در کنار هم و در تاثیر هم توضیح نسبتا دقیقی بده. در آخر یه سوال دارم که اگر ذخیره‌ی چربی ضرر داره چرا بدن متوجه این امر نمیشه و جلوش رو نمی‌گیره و مدام ادامه میده، شما حتما افرادی رو دیدید که دویست یا سیصد کیلو وزن دارن، پس چرا هنوز زندن و دارن نفس می‌کشن؛ اما به نظر من نوسانات و هیجانات سریع و پر شتاب زندگی هستش که بدن انسان رو تحت تاثیر قرار میده و چون بدن نمی‌تونه این مقدار شدید از تغییر و نوسان رو مدیریت کنه منجر به مرگش میشه یعنی این که بدن می‌تونه چربی رو کنترل کنه ولی نوسانات و هیجانات زندگی رو نه. پس سعی کنید که زندگیتون رو ریلکس تر بکنین و هر موقع گشنه بودین بخورین و بقیه رو بسپرید به بدن.
محسن یاراحمدی
۱۴۰۲/۱/۳
پر از تکرار‌های بی سرو ته همراه با خودشیفتگی نویسنده! برای صرفه جویی در وقتتون خلاصش میکنم؛
۱_ کلا اول تا آخر کتاب هزاران بار تاکید میکنه که این هورمون‌ها هستند که سلامتی و چربی سوزی شما رو تعیین میکنند و باید یه سری مواد مضر رو حذف کنید (چه در خوراک چه در وسایل ارایشی، مواد شیمیایی و افتکش‌های گیاهی و...) که هورمون‌ها بهتر کار کنند.
۲_ تاکید زیادی روی سلامت کبد و پاکسازی اون داره وسطای کتاب هم یکی دو تا برنامه غذایی پیشنهاد داده که طبق گفته‌های پیشین همش تاکید روی عدم مصرف قند، هر نوع غلات و میوه‌های شیرین و... هستش (که خیلی هم اغراق امیزه) و بیشتر میگه سبزیجات و پروتئین و سیب و... بخورین
۳_ نظر نویسنده اینه که افراد به ۴ دسته کلی تقسیم میشن و شما اگه مشکل چربی دارین حتما یا کبدتون مشکل داره (بقول خودش کبدی هستین) یا تخمدان یا ادرنال یا تیرویید و اگه ترکیبی از اینا هستین دارین اشتباه میکنین و حتما یکیش غالب تره! (چرته)
و خلاصه بر اساس تیپ بدنی بایستی ورزش و تغذیه رو پیش بگیرین.
در کل کتاب خوبی نیست و راهکار منسجمی نمیده
سامان رحیمی
۱۴۰۱/۴/۱۶
این کتاب فوق العاده هست.... از چه لحاظ!.... همین اول بگم خیلی سریع گول جلد کتاب رو نخورید..... برای شمایی که احتمالا تو بدنسازی حرفه‌ای هستین و چند ساله دارین کار میکنین فکر نکنم خیلی از لحاظ استفاده برای دوره کات مناسب باشه..... چون بیشتر مخاطب کتاب، کسایی هستند که خیلی اضافه وزن دارند و تصمیم گرفتن که زندگی سالم و در کنارش به یه سطح معمولی از ورزش بپردازن..... حالا چرا بهش ۴ ستاره دادم... چون تو بحث تغذیه مطالب مفیدی رو حتی برای مایی که چند ساله داریم ورزش بدنسازی رو انجام می‌دیم مطرح میکنه که دونستنش خالی از لطف نیست..... خلاصه اگه بهش به عنوان کمک به تغذیه سالمتر و نه رسیدن به چربی زیر۱۰ درصد در دوره کات نگاه کنین!!
انتخاب خوب که نه..... انتخاب عالیه
اولش میاد یه سری مطالب اولیه رو توضیح میده و بعدش با توجه به تجمع چربی تو بدنت تیپ بدنیت رو با یه تست مشخص میکنه و مطالب مربوط به اون رو و اینکه چطور تغدیه و ورزش داشته باشی رو کاملا برات باااااز میکنه.
فاطمه بیابانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
کتاب خوبی بود. مخصوصا موضوع دسته بندی بدن افراد بر اساس تاثیر هورمونها بر عملکرد بدن برای من نکته جدیدی بودو ازش بسیار بهره بردم. این کتاب به ویژه برای کسانی که از چربی‌های زیر پوستی رنج میبرند، حاوی اطلاعات ارزنده ایست که کمک میکنه از تغذیه درست و فعالیت ورزشی یا بدنی متناسب با تایپ بدنیشون استفاده کنن تا بدن سالمتری داشته باشند. برای افرادی که به تناسب اندام فکر میکنند یا از چاقی رنج میبرند و رژیم‌های زیادیو تست کردند و نتیجه نگرفتند هم حاوی نکات بسیار مفیدیه. اگر چه مطالب تا حدی تکرار میشه ولی برای ثبت در ذهن افراد تاثیر مثبتی داره و از ارزش کتاب کم نمیکنه.
Хусэен Аг
۱۳۹۶/۹/۱
دوستان میدونید که آقای اریک برگ نویسنده‌ی این کتاب دکتر چی هستند؟
اگه برین تو سایتشون نوشتن که ایشون chiropractor هستن، که مربوط میشه به درمان و ترمیم ستون فقرات؛ و در ادامه نوشتن که تخصصشون رو در زمینه کاهش وزن از طریق متد‌های طبیعی گرفتن.
کاری به این که کتاب چی گفته ندارم و در واقع نمی‌خوام هم وزن کم کنم چون چربی بدنم در حدود ۱۱ درصده، فقط می‌خواستم یه برنامه غذایی که قابل اعتماد باشه پیدا کنم واسه ادامه زندگی که بیشتر نیاز‌های بدن رو تامین کنه و راه رو خیلی اشتباه نرم و فکر نمی‌کنم هم چنین رژیمی وجود داشته باشه.
Parviz Behruzifar
۱۳۹۹/۳/۳
یک کتاب بسیار خوب از لحاظ محتوا: سادگی محتوا؛ شفاف بودن نسبی محتوا؛ و از همه مهم تر به جزئیات نا مربوط نپرداخته است. برای کسانی که به مطالعه وقت زیادی اختصاص نمی‌دهند توصیه می‌کنم از این کتاب استفاده کنند. مطالب خیلی جالب و جدیدی برای من داشت از لحاظ فکری واقعا روی من تاثیر گذاشت. نویسنده باید سعی می‌کرد که موضوعات رو کمی بازتر کنه تا خواننده به درک بسیار بهتری برسه
انشالله موفق و سلامت باشن
امیرابراهیم شهابی
۱۳۹۸/۵/۱
مدت‌ها بود آزمایش غدد داده بودم ولی مشکلم شناسایی نمیشد و خلاصه خیلی روش‌ها و کارهایی رو انجام دادم که ببینم مشکلم درست میشه یا نه. با خوندن این کتاب حداقل مشکلم رو پیدا کردم و جالب تر اینکه تو خود کتاب گفته بود که کسانی را دیده ایم که آزمایش آن‌ها هیچ چیز نشون نداده ‌.... خلاصه انگار داشت داستان منو میگفت. مرسی از آقای رحمانپور و تیم دوپامین.
مهدی صیاد
۱۴۰۱/۸/۲۵
اگه به دنبال چربی سوزی و لاغری هستید و راههای گوناگونی مثل رژیم‌های سخت و ورزش سنگین امتحان کردید ولی نتیجه نگرفتید این کتاب میتونه کمک شایانی به شما کنه با دستورات این کتاب دیگه لازم نیست برای کاهش وزن سراغ ورزش‌های سنگین برید و یا اینکه گرسنگى بکشید. در ضمن رژیم‌های برای پاکسازی بدن مخصوصا پاکسازی یا سم زدایی کبد داره. از خوندن اون لذت می‌برید.
بابک بهاریان
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کلی مطلب اضافه که بدرد هرکسی نمیخوره میگه، کلا از اول خلاصه بگید خوردن چه چیزهایی مفیده وچی مفید نیست، نیاز به گفتن این همه واژه‌های پزشکی ومسائل منفی نیست، شاید ۵ صفحه یک کتاب مفید باشد، بقیه حاشیه هست که فقط ذهن را نگران میکند، به نظرم شما تغذیه سالم را رعایت کنید به همراه پیاده روی وافکار مثبت، دیگه به بقیه مسایل کار نداشته باشید، بدن خودش متعادل میشه
vahid khatar
۱۳۹۶/۸/۹
من فقط بخاطر این کتاب عضو کتابراه شدم در کنار فوق العاده بودن کتاب باید اعتراف کنن که اقای رحمانپور یک انسان فوق العاده با علم با دانش و درستکار هستند که زندگی خیلی از افراد از جمله من را تغییر دادن تشکر از تیم دوپامین
سمیه درودیان
۱۴۰۰/۳/۶
کتاب بسیار بسیار عالی خیلی اطلاعات مفید و غیر تکراری برای من داشت در این زمینه اکثر کتابها تکرار اما اریک برگ موضوعات کارامد صحبت کرده. از نوع کتابهایی هست که پیشنهاد میشود هر فرد حداقل یکبار بخواند. ممنون از کتابراه اما‌ای کاش هایلات فعال میکردین ما همچنان منتظر هستیم مخصوصا برای این دسته از کتابها پر محتوا.
مهدی پورمحمودی
۱۳۹۸/۲/۲۰
محتوای علمیش عالی بود ولی گرفتن رژیمش واقعا سخته واسه افراد عادی نه حرفه ایی و بعضی جاها من مغایرت دیدم که یجا گفته بود میان وعده نباید خورد و یجا می‌گفت باید خورد در کل خوب بود. ولی زیاد به درد من نخورد برای افرادی که مربی هستن خوب هست و مطمئنن بار علمیشون رو زیاد میکنه
mohsen baseri
۱۳۹۸/۲/۱۸
مطالب این کتاب در ویرایش بعدی نقض شده و خود دکتراریک برگ گفته که اشتباه کرده با توجه به این نکته خوندن این کتاب بی‌فایدست و توصیه میکنم ویرایش بعدی مطالعه و ترجمه بشه.
mehdi bahadori
۱۳۹۷/۴/۲۰
منی که خودم بیست کیلو کم کردم و نظرات دکترا و اساتید بزرگی رو خوندم و واقعا بهم کمک کرد، ولی این کتاب بیشتر به دنبال این هست که بگه نباید چیزی خورد تا توی گرسنگی هرمونای چربی سوز فعال شه، خوب این با نظر خیلی از اساتید متضاد هست. من که خوشم نیمد
elahe tanha
۱۳۹۶/۷/۲۱
مفید بود و پاورقی‌های خودتون هم مفیدتر. دکتر برگ همین کتاب رو آپدیت کرده و چاپش جدیده. آیا قصد دارید اونم ترجمه کنید؟ در شناسایی نوع تیپ بدنی کمک حال بود. من یوتیوبش رو دنبال میکنم و از طرفداران کتوژنیک اصولی هست. مستدام باشید آقای رحمانپور عزیز.
سونیا شهسواری
۱۳۹۶/۷/۳۰
یک رژیم غذایی سالم و بی‌ضرر و البته بدون گرسنه ماندن یا بدخلق شدن. در مدت چند روز سرحالی و احساس سبکی قابل مشاهده است و البته برای کم کردن وزن باید حوصله داشت. با این رژیم در عرض یک یا دو هفته نمی‌شود وزن کم کرد.
محمدپویا امینی
۱۴۰۱/۷/۱۷
این کتاب با توضیحات ارزشمندش در خصوص فیزیولوژی غدد درون ریز و تاثیرات مواد غذائی غیر ارگانیک بر هریک از آنها، همچنین ارتباط نوع چاقی با اختلال هریک از این غدد، انصافا مرا جذب کرد و بسیاری از دستورات آنرا برای خودم مفید یافتم.
mehdi bahadori
۱۳۹۷/۴/۲۰
البته این نکته رو هم بگم که کتاب قسمتایی که در مورد هورمون‌ها توضیح میده واقعا عالیه. ولی من به شخصه خیلی خیلی خیلی بیشتر کتاب هوازی چربی سوزی نیست رو پسندیدم و شروع کردم به اجرای حرفاشون. ممنون از تیم دوپامین و خسته نباشید فرااااوان
یاشار دهقانی
۱۳۹۶/۱۰/۶
سپاس از نشر دانش صحیح توسط مترجمین ما. این کتاب رو باید بارها و بارها خط به خط مطالعه کرد خیلی حرف واسه گفتن داره. هر نوع فردی با هر نوع مشکلی در یکی از طبقه بندی‌های این کتاب جای میگیره و میتونه بسیار براش سازنده باشه. بسیار عالی بود.
Хусэен Аг
۱۳۹۶/۸/۲۶
من رزمی کار می‌کنم
چربی بدنم در حدود ۱۱ درصده و بدنم فیته
و هر ورزشکاری اولین کاری که باید بکنه کنترل تغذیس.
و نگاهی که به فهرست کتاب داشتم فهمیدم که کتاب خوبی باید باشه
چون رفته دنبال هورمون
ولی الان نمی‌خرمش چون گرونه
Omid
۱۳۹۶/۸/۱۹
بسیار موثر و ریشه‌ای چربی سوزی را مطرح کرده است. به نظرم بدون درنظر گرفتن توصیه‌های دکتر برگ هرگونه رژیم غذایی کالریک محکوم به شکست است. توصیه میکنم به سایت دکتر برگ هم سر بزنین و ویدیو‌های ایشان رو در یوتیوب ببینید.
نسرین داود
۱۴۰۱/۱۲/۹
کتاب جالبی بود، دیدگاه جدیدی در خصوص چربی‌سوزی و نوع بدن و نوع ورزش مناسب ارائه میداد، ولی بعضی از توصیه‌ها و بعضی مواد غذایی حتی توی ایران‌وجود ندارند که بشه اجرا کرد، در کل کمک‌کننده هست. ممنون از آقای رحمانپور عزیز🌹
زهرا مبهم
۱۳۹۹/۱۱/۲۶
این کتاب واقعا عالی و علمی بود وتوضیحات واضح بود و روان
ولی این کتابها به درد کشور خودشون میخوره تو ایران قابل اجرا نیست، بیشتر غذاهاش نیست تو شهر ما و از سفره ما ایرانیها خیلی دوره پس نمیشه همیشگی رعایت کرد
تارا محمدی
۱۳۹۸/۷/۲۰
وااای این کتاب معرکست اصلاااا از خودنش سیر نمیشم، فوق العاده بخصوص واسه کسانی که در زمینه پزشکی، زیست شناسی، تغذیه و ورزش تخصص دارن خیلییی جذاب و به درد بخوره. حتماااا پیشنهاد میدم. عاشقتم دکتر برگ
Afshin Zargar
۱۳۹۶/۷/۱۳
یک اثر و یک کتاب عالی دیگه.... مرسی استاد رحمانپور.... تمام کیفیت و حس خوبمو مدیون شما هستم
هرکس بدن منو میبینه باور نمیکنه من افشین شش ماه پیشم
امیدوارم همیشه تنتون سالم باشه
Somi Zandi
۱۳۹۶/۷/۱۲
سلام. ممنون خیلی عالی. ازکتاب راه تشکر میکنم چه اپلیکیشن جالبی راه انداختین. ممنون. از آقای رحمانپور هم تشکر میکنم و خواهشمندم کتاب راز تمرین قدرتی روسها هم در کتابراه قرار دهید ممنون و سپاسگذارم
سامان دهقانی
۱۴۰۲/۹/۱۵
خواندن کتاب خالی از لطف نیست. مخصوصا کسانی که دنبال کاهش وزن از طریق علمی هستن و به چاقی به عنوان بیماری نگاه میکنن. اما نویسنده خیلی از مسائل بارها و بارها تکرار می‌کند که فکر میکنم احتیاجی نبود
داود میری
۱۴۰۲/۶/۲۳
واقعا کتاب بینظیر بود بر خلاف اکثر کتاب‌ها که یک رژیم کلی واسه افراد مطرح میکنند در این کتاب به صورت دقیق برای چهار تیپ بدنی افراد که دارای اضافه وزن هستند با ذکر دلایل علمی توضیح میده
حجت شریفی
۱۴۰۱/۵/۷
نکات خوبی داشت که من پسندیدم مثل تقسیم بندی‌های بدن از نظر هورمون‌ها. ولی به نظرم بعضی نظراتش در مورد موقع غذا خوردن اشتباهه. البته کتاب برای چند سال پیشه، الان بعض از اون نظرات از نظر علمی رد شده
زهرا محسنی
۱۳۹۶/۹/۱۱
این کتاب عالیه، من خوندنش رو به کسایی که تصمیم لاغری دارند، توصیه میکنم، تو این کتاب گفته شده چطوری بدن خود را بشناسید، و ب استفاده از هورمون‌های چربی سوز لاغر بشید👍👍👍👍👍....
مهدی محمدزاده
۱۴۰۱/۲/۱۸
کتاب واقعا جامع هستش ترجمه روان و سلیسی داره..
من خودم بدنسازم و حرفه‌ای کار میکنم واقعا بدردم خورد اطلاعاتش مخصوصا بخش ادرنال و انسولینش امید وارم نظرم مفید واقع شده باشه.
PedrAm Pourak
۱۳۹۹/۱۱/۷
واقعاً نویسنده خودش از این همه تکرار حالش بهم نمیخورِ؟؟؟؟؟!!!!! 🤮
مطالب مفید ۵۰ صفحست، بقیش همه تکرارِ مکررات! 🤮
این همه تکرار ینی توهین ب شعور خواننده!
Amir R
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
عالی مفید جدید. اما رعایت کردن این رژیم در ایران سخت هست ولی دکتر برگ می‌گوید حتی اگر ۵٠درصد رژیم خود را ارگانیک کنید باز هم مفید هست و کمک کننده
زهرا جسری
۱۳۹۶/۸/۲۸
ای کاش امکان اصلاح نظر وجود داشت,من به اشتباه یک ستاره دادم در صورتی که این کتاب واقعا پنج ستاره س!!!
معذرت میخوام آقای رحمانپور😳😳😳
ثنا مهدوی
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کتاب خوبی بود در درک درست اندام‌ها و نقش انها در بدن. ولی توضیح در مورد بعضی بخشها خیلی کوتاه ودر بعضی بخشها بیش از اندازه زیاد بود
Reza Salamat
۱۳۹۷/۹/۶
بنظرم خوندن این کتاب برای همه مردم که دنبال سلامتی هستن واجبه، تمام باورهای پر طرفدار اما غلط رو با مدرک ب چالش میکشه
Javad Lari
۱۳۹۶/۹/۱۳
قطعا مطالب بسیار مفیدی در کتاب بود که بسیار کمک کننده هست. اما انجام برنامه بدون وجود دکتر یا مشاور بنظر غیرممکن میرسه.
شهرزاد ستایش
۱۳۹۶/۸/۶
کتاب را تا اخر خواندم به نظرم عالی بود راستش اگاهی‌ام را نسبت به مواد و هورمون‌ها بالا برد متشکرم از ترجمه روان وخوب
Cyrus
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی کتاب خوبیه میگه که کبد عامل خیلی مریضی هاست و راه حل بهبود کبد رو میگه و اینکه با بهبود کبد وزن هم برمیگرده به روز اولش
لیلا بهروز
۱۴۰۱/۸/۵
بسیار عالی می‌باشد
در خصوص غدد داخلی بدن توضیح داده شده است
و اثر آن بر چاقی بدن و در چه صورت می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
احمد رضا گنجی
۱۴۰۰/۱۱/۱
به شدت این کتاب رو برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند البته به روش "اصولی" توصیه میکنم. خیلی کتاب پر محتوایی بود. خط به خطش نکته است!
نازنین ع
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
اگر کسی میخاد علمی و خوب پیش بره بنظرم باید خیلی از کتاب هارو مطالعه کنه... چون توی هرکدوم نکته‌هایی هست که به پیشرفت کمک میکنه
رامین علمی
۱۳۹۷/۹/۵
بنظرم خوندن این کتاب برای همه مردم که دنبال سلامتی هستن واجبه، تمام باورهای پر طرفدار اما غلط رو با مدرک ب چالش میکشه
یزدان مددجو
۱۳۹۶/۹/۱۵
فکر میکنم بدون دانستن مطالب این کتاب هر تلاشی برای تناسب اندام یا بی‌فایده خواهد بود یا تلاشی بی‌پایان و فرساینده و رنج‌آور
Shakiba Deldar
۱۳۹۶/۷/۱۳
سلام مرسی از انتخاب درست کتاب، به نظر من کتابیه که بهش احتیاج داشتم و مطمنم خیلی‌های دیگه هم احتیاج دارن، خسته نباشید اقای رحمانپور
الهام محمدپور
۱۴۰۲/۹/۴
یه کتاب بسیاررر مفید، برای افرادی که می‌خوان با علم رژیم بگیرن و سالم خوری داشته باشن حتما توصیه می‌کنم بخونن.
مرتضی بهداروند
۱۴۰۲/۸/۲۱
یکی از برترین کتاب‌ها که علت چاق بودن بدن رو از ریشه بررسی میکنه، یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی کبد هست که باید پاکسازی بشه
کیوان کاکی
۱۴۰۲/۳/۲۵
عرض ادب و احترام
تا جایی از کتاب رو که مطالعه کردم فوق‌العاده عالی و خیلی موارد به سطح علمیم تو این حیطه اضافه شد
مهدی محزون
۱۴۰۲/۲/۱۸
دیدگاه متفاوت این کتاب خیلی میتونن کمک کننده باشه. اگه به این حوزه و مبحث تغذیه علاقه دارین حتما پیشنهاد میکنم
میثم شهیدی
۱۴۰۱/۹/۱۶
یکی از بهترین کتاب‌هایی که تو این حوزه خوندم.
دارم به توصیه‌های این کتاب عمل میکنم، ببینم چی میشه...
1 2 3 >>