نقد، بررسی و نظرات کتاب به سرانجام رساندن کار‌ها هنر بازدهی بالا بدون استرس - دیوید آلن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سعید رجبی
۱۴۰۱/۴/۱۷
خواندن خلاصه کتاب رو به طور کلی دوست ندارم، چون فکر می‌کنم اگر یک کتاب و یک ایده قابلیت خلاصه نویسی و موجز بودن داشته باشه و اثر نویسنده قابلی باشه، حتما نویسنده خودش این کار رو انجام می‌داده و خلاصه می‌نوشته یا اینکه اصلا کتاب نمی‌شده و به صورت یک مقاله یا مطلب اینترنتی در می‌اومده، اگر هم که نویسنده قابل و ایده خوب نباشه یا نویسنده توش آب بسته باشه که طولانی بشه و فروش بره، که اصلا ارزش خواندن نداره اون کتاب, اما چون اصل کتاب رو نه چاپی و نه الکترونیک پیدا نکردم، مجبور به خواندن این خلاصه کتاب شدم.
در مجموع کتاب دیگه خیلی مختصر شده و اکثر راه حلهای ارائه شده بدون شواهد و مدارک و یا آمار خاصی ارایه شده، اکثر نکات رو هم همه می‌دونیم و خوندیم یا شنیدیم و نکته جدید و جالبی کشف نکردم در خلاصه کتاب، مثلاً اینکه برنامه بنویسید و ذهنی نباشه برنامه تون، لیست کارهای بعدی داشته باشید، کارهای بزرگ و پروژه رو جزیی و ریز کنید، کارهای انجام شده رو آخر هفته خط بزنید، هدف داشته باشید و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کنید و..
ترجمه کتاب بد نبود، اما غلط املایی داشت، مثلاً در یکی از صفحات فارغ فارق نوشته شده بود.
در مجموع من راجع به کتاب اصلی نمیتونم نظر بدم، اگر میخواهید ببینید خلاصه کتاب چطوره که بعدش برید کتاب اصلی رو بخونید، این خلاصه رو مطالعه کنید، در غیر این صورت خیلی توصیه نمیکنم این خلاصه کتاب رو.
علی صوفی
۱۴۰۰/۳/۱۴
کتاب روش کاملا کارآمدی را معرفی می‌کند که هرکس باتوجه به نیازش میتواند درآن تغییراتی ایجادکند ولی چهارچوب کلی ارائه شده برای برنامه ریزی کارها بسیار منطقی و قابل اجرا است
خلاصه؛
۱. یادداشت تمام ایده‌ها و اهداف و وظایف در ابزارجمع آوری
۲. خط زدن کارهای بی اهمیت
۳. انجام دادن سریع کارهای۲دقیقه ای
۴. انتقال کارهای قابل انجام به لیست کارهای بعدی
۵. انتقال کارهایی که در بیش از یک مرحله قابل انجام هستند به لیست پروژه ها
۶. انتقال کارها باتاریخ و زمان مشخص به تقویم
۷. انتقال کارهایی که دیگران باید انجام دهند به لیست در انتظار
۸. انتقال تمام ایده‌های بالقوه آینده و اهداف به لیست روزی شاید
البته برای دریافت جزئیات بیشتر حتما خواندن کتاب را توصیه می‌کنم
از مترجم محترم جناب ایمان امینی سپاسگزارم
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتابی کاملا خلاصه از کتاب به سرانجام رساندن کارها هنر بازدهی بالا بدون استرس، نوشته دیوید آلن، از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با محوریت GTD است.
زبان نگارش کتاب با خلاصه شدنش، کمی آشفته شده است اما فردی که در این زمینه به این ترتیب می‌خواهد کار کند و برای تحقق رویاهایشان دنبال راهکار و اقدام هستند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و برای پاکسازی ذهنی و زدودن افکارهای مختلف خارج از هدفمان مفید است. ریزش افکار و برنامه‌های مزاحم و اضافی به درخشش هدف اصلی ما کمک می‌کند و اقدام برای کارتان نکنید هرچند کوچک، به هدفتان نزدیک نمی‌شوید.
فرهاد غریب
۱۳۹۶/۹/۹
مغز سالم خودش اتومات این کارارو انجام میده، مثل پردازش گر رایانه میمونه تقریبا که نیاز به برنامه نویسی داره، تبدیل اهداف کلی به واحدهای خرد این امکانو فراهم میکنه که مغز در حالت آرامش به مقصودش برسه و تقسیم بندی کارها از سراسیمگی جلوگیری میکنه، در کل این کتاب از نظر علمی درسته.
رضا رشیدی
۱۳۹۶/۸/۲۵
سلام و احترام به شما دست اندرکاران تهیه این امکانات. بسیار عالی بود الان مطالعه کردم. تقریبا شببه همین ولی خیلی آماتور این سیستم رو خودم اجرا میکنم ولی با مطالعه این کتاب اهمیت برنامه ریزی دقیق رو درک بیشتری کردم و تصمیم گرفتم حتما این کتاب رو عملی کنم. چون مطمئن هستم نتیجه شگفت انگیزی خواهد داشت.

مجدداً تشکر میکنم و بامید فردا‌های بهتر

ارادتمند: رضا رشیدی
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب خلاصه و کوتاه بود ولی نکات مفیدی داشت چند نکته
کارهاتون رو مشخص و یادداشت کنید مشخص کنید چطور میتونید این کارها رو انجام بدید
کارهای مهم رو مشخص کنید
کارهایی که میخواهید درین زمان انجام دهید مشخص کنید
کارهایی که میتوتید در زمانهای دیگه‌ای انحام بدید و خیلی مهم نیستن هم مشخص کتید و درلیست جداگانه‌ای قرار بدید
و زمانی مثلا اخر هفته رو اختصاص بدین برای انجام این کاارها
رضا
۱۳۹۶/۱۱/۳
اول که کتاب را دانلود کردم فکر می‌کردم با این تعداد صفحه محتوایی درست و به درد بخوری نداشته با شه ولی الان که دارم می‌خونم بلعکس از محتوای کتاب خوشم امده به خصوص راه کارهاش به بقیه دوستان پیشنهاد می‌کنم به شکل ساده از کنار این اثر رد نشن و بخوننش به دردشون می‌خوره کتاب خوبی است به درد بخور ولی مطالبش باید درک بشه و عمل بشه تا اثر گذار باشه.
حسن حسینیان
۱۳۹۹/۶/۸
کتاب خوبی هست، طبق تجربه‌ای که من داشتم باید کتاب رو خیلی با دقت خوند و به دقت اجرا کرد. حجم کمی داره و میشه به راحتی دو یا سه بار کل کتاب رو خوند. یه نکته‌ای که به نظرم خیلی مهمه این هست که برنامه ریزی باید طوری باشه که بتونیم انجامش بدیم، انجام دادن برنامه‌ای که نوشتیم باعث افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس میشه.
فرشید هوشمند
۱۳۹۶/۱۲/۲۰
با درود
من اصل کتاب را به صورت صوتی مطالعه کردم ولی چیزی دستگیرم نشد، علی رغم اینکه کتابهای زیادی در حوزه‌ی مدیریت زمان مطالعه کردم.
مطالعه‌ی این میکروبوک اما بسیار مفید بود و مختصر چکیده‌ی روش دیوید الن را توضیح داده‌اند. توصیه می‌کنم دانلود کنید علی رغم اینکه از میکروبوک خیلی خوشم نمیاد.
Ali Z
۱۳۹۶/۹/۸
روش جالبیه، من خودم خیلی وقته بدون اینکه این کتاب رو خونده باشم این روشو بکار میبرم، یه سری نکته‌ها یاد گرفتم ازش، بازم به نظر من هرکسی باید این روشو به طریق خودش اجرا کنه، روحیات و پرستیژ هر شخص با دیگری متفاوته پس لزوما کارهایی هم که برای رسیدن به اهدافش طی میکنه باهم فرق میکنه
سپاس 🌵
کاربر Fa
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خیلی دوست داشتم که این کتاب رو بخونم، ولی به خاطر مشغله زیاد موفق نشده بودم. خلاصه بودن این کتاب این امکان رو برام مهیا کرد. روشهای توصیه شده خیلی مفید هستن و با برنامه‌ای به اسم trello راحت میشه همه کارها و اهداف رو دسته بندی کرد. مرسی از کتابراه به خاطر همه زحماتتون.
Mimm Ghaf
۱۴۰۲/۹/۱۱
تو این کتاب خیلی خلاصه تکنیک GTD رو گفته، برای من ایده سطل وظایف جالب بود و دوست دارم اجراش کنم البته قبلا هم یطورایی داشتمش ولی اینطوری بهش نگاه نکرده بودم. بنظر میاد تا حدودی سطح استرس رو این روش کم میکنه. باید امتحانش کنم ببینم جواب میده یا نه..
سعید محمدپور
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
در این کتاب یک روش علمی، موثر و امروزی برای افرادی مثل من که نقش‌ها و پروژه‌های متعدد و متفاوت دارند، ارایه می‌شه.
بمن واقعا کمک کرده.
بعد از سال‌ها تلاش و اراده و... و برچسب زدن بخودم که اهمالکاری می‌کنم، با این کتاب وظایف کم می‌آرم نه زمان.
Marzie Jafari
۱۳۹۹/۴/۱۷
کتاب مختصرو مفید
اگه دنبال مرتب کردن برنامه و خلاصی از آشفتگی ذهنیتون هستین
با ۴۵ مین شاید هم کمتر تایم گذاشتن برای خوندن این کتاب و نوت برداری ازش... و عملی کردنش حتما میتونین به برنامه‌های کوتاه و بلند مدتتون سرو سامونی بدین:)
ممنون از کتابراه ♡
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۶/۸/۹
این کتاب کارایی افراد را در کار بالا می‌برد. حجم این کتاب بسیار کم است ولی در مجموع کتاب خوبی است.
سپیده نجفی
۱۴۰۱/۵/۳۰
سلام ممنون از تیم کتابراه بابت کتاب‌های رایگان که برای تشویق به کتابخوانی می‌گذارید.
من کلن علاقه زیادی به خلاصه و مفید و کوتاه بودن کتاب دارم کتاب خیلی خوبی بود به نکات خوب و کاربردی اشاره کرده.
توصیه میکنم استفاده کنید.
Zahra Kadkhoda
۱۳۹۷/۳/۴
مطالب مطرح شده در کتاب برای من خیلی مفید و کارا بود. یکی از مشکلاتم برای پیش بردن کارم تنظیم دقیق وظایف و اولویت بندی بود و این کتاب با راهکاری که ارائه کرده کمک بزرگی در برنامه ریزی روزانه و حتی ماهیانه بهم کرد.
علی بیداق
۱۳۹۶/۱۰/۴
کوتاه و بسیار مفید.... پیشنهاد میکنم کتاب کوچک رضایت رو هم مطالعه کنین.... واقعا فوق العاده اس
ALI AGHAMIRY
۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سلام بسیار عالی و خلاصه بود. و جای پیشنهاد برنامه‌هایی که در دسترس بوده و بتوانیم کاراا و پروژه‌ها و شاید وقتی دیگر و سایر موارد را در آن ذخیره کنیم خالی بود من از برنامه keep note استفاده می‌کنم.
کیوان ملک
۱۳۹۶/۱۲/۲۸
سطل وظایف، لیست پروژه، لیست کار بعدى، تقویم!! هر کى واقعا هدف داره این٤ تا لازم میشه! باید اینا را تو دبیرستان یاد بدیم به فرزندانمون
Shahrzad Khosrofar
۱۳۹۶/۱۱/۲۰
کتاب کاربردی است و روش جدیدی برای برنامه ریزی و دسته بندی امور روزمره و آینده در این دنیایی پر مشغله رو پیش رومون میذاره. البته که نرم افزارهایی هم در این زمینه که با متد GTD کار میکنند وجود دارد.
فرشته جلیلی
۱۴۰۲/۹/۲۸
عالی بود، با این کتاب میتونید کل کارهای زندگیتون رو برنامه ریزی کنید و از وقت ارزشمندتون بهترین استفاده رو ببرید، حتما خواندن این کتاب و انجام دادن به روش توصیه شده رو لازم میدونم. ممنونم
NaFiSeH Khalili
۱۴۰۰/۸/۷
تمام حرفش این بود که " اهدافت روی کاغذ یادداشت کن و بعد اون‌ها رو باتوجه به اهمیت، زمان و هدفت عملیاتیش کن، نه تنها کارهات پیش نمیره بلکه بازدهی کارت بالا میره و اضطراب و استرستم کم میشه".
علی سجادی
۱۳۹۹/۲/۳۰
من این کتاب رو مطالعه نکردم ولی چون GTD رو توی دوره‌ی حرفه‌ای سایت بیشتر از یک نفر یاد گرفتم میدونم که فقط جادو میکنه و مغز رو کاملا آزاد میکنه تا راحت تولید ایده بکنید از دستش ندید
اعظم اسکندری
۱۳۹۸/۴/۱۱
خلاصه کتاب جالبی بود.
به شخصه باعث شد که در برنامه ریزی روزانه و هفتگی و ماهانه‌ام بررسی مجدد کنم و ایرادت قبلی رو اصلاح کنم و الان از سبک جدید برنامه‌ام راضیم و نظم شخصی خوبی گرفته زندگیم
رامین دانش پژوه
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من اصل کتاب رو نخوندم ولی توی چند ساعت که این خلاصه رو خوندم خیلی به دردم نخورد. چندتا نکته یاد گرفتم. در حالت کلی به نظرم ارزش دو یا سه ساعت وقت گذاشتن برای خوندنش میصرفه.
مرضیه (نازنین) سخاوتی
۱۳۹۷/۹/۱۷
شخصا کتاب کار عمیق کارل نیوپورت رو ترجیح میدم. من با اون در عرض یکماه بهره وری خودم رو ۱۰۰ درصد افزایش دادم. این هم کتاب نسبتا خوبی بود.
فرشاد فرجادیان
۱۳۹۷/۸/۵
بسیار خلاصه شده بود همانطور که در عنوان هم قید شده بود تا حدودی مفیده برای کسانی که میخواهند به صورت کلی از نکات این کتاب استفاده کنند ولی اگر کتاب کاملش هم بود خیلی خوب میشد
arsham sharifnia
۱۳۹۷/۶/۲۲
کلا نسلی هستیم که نظم نداریم
چه در پوشش چه در کار و حتی در ذهن
برای من و هم سنهام فکر کنم یکی از بهترین کتابهای ممکنه بود
امیدوارم زحمت قرار دادن کتاب کامل رو بکشید...
میترا رورا🍊🍊🍊🍊🍊🍊
۱۴۰۳/۱/۵
برای من که کنکوری هستم خیلی به درد خورد چون استرس زیاد باعث می‌شد کارایی من به شدت بیاد پایین و طوری که مغزم قفل کنه و این کتاب باعث شد حدود ۷۰ درصد مشکلم برطرف بشه
علیرضا مرادی ثانى
۱۴۰۲/۲/۲۶
عالی بود، با این کتاب میتونید کل کارهای زندگیتون رو برنامه ریزی کنید و از وقت ارزشمندتون بهترین استفاده رو ببرید، حتما خواندن این کتاب و انجام دادن به روش توصیه شده رو لازم میدونم
moradi morteza
۱۴۰۲/۱/۸
روش Gtd که یک تکنیک مدیریت زمان هست رو میگه، برای من که تاحالا با این روش آشنا نبودم و از چک لیست بیشتر استفاده می‌کردم، خیلی جالب بود ولی به طور کل به کسی پیشنهاد تنیکنم
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب خیلی مفید کاربردی در مورد برنانه ریزی و چند وظیفگی و خیلی مسائل دیگه که توی گوشه ذهنمونه و باعث اتلاف وقت و اینا میشه رو گفته و راهکار‌هایی رو توضیح داده
Na
۱۴۰۱/۶/۹
کتابی کوتاه اما مفیدتر و کاربردی تر از چندین کتاب سنگین... اگر برای تیک خوردن یکی به یکی برنامه هاتون سست شدین، با خوندن این کتاب کوتاه، همه‌ی برنامه هاتون با موفقیت تیک میخوره
اناهیتا کریمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
کتاب خوبی بود چیز جدیدی توش نوشته نشده بود همون چیز‌هایی که همه میدونیم حجمش هم کمه در واقع اهمیت برنامه ریزی و خورد کردن اهداف بزرگ به اهداف کوچک رو میگه با خوندنش ضرر نمیکنین
الهام ر
۱۳۹۹/۶/۲۴
یه جورایی تکرار دانسته‌های خودمون بود. اینکه اهدافت رو یادداشت کنی و بعد پیگیری کنی و روی کارت تمرکز کنی. به نظرم چیز خاص و جدیدی برای ارایه نداشت این کتاب.
زهرا والامنش
۱۳۹۹/۴/۱
مطالعه کامل این کتاب می‌تواند خیلی در سازمان‌ها مفید باشد، در خلاصه کتاب روش‌ها به طور کامل گفته نشده، در صورت امکان متن کامل کتاب را بگذارید، با سپاس
مرتضی رضوانی
۱۳۹۹/۳/۲۷
کتاب کم حجم ولی خوبی هست. ولی حقیقتش در این زمینه اگه فقط یک کتاب بخونیم و به مفاهیمش عمل کنیم به کتاب بعدی نیاز نخواهد بود و اون طور که میخوایم خواهیم شد فقط یا اراده
ali reza ashrafi
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
کتاب خوبی است به شما در مدیریت افکار کمک میکند
به نظرم همه باید بخوانند
امیدوارم خواندن کتاب در مردم کشورم رواج پیدا کند و مثل غذا در سبد زندگیمان باشد
محمود منعم پور
۱۳۹۸/۹/۴
امیدوارم دوستان در این مورد با من هم عقیده باشند که مطالعه کتابهای خوبی مثل این کافی نیست. مطالعه... درک... عمل عمل عمل. و در نتیجه کامروایی اجتماعی. موفق و پیروز باشید.
Zeynab *
۱۳۹۸/۴/۱۲
خلاصه خوبی بود. زود تموم شد
قبل از اینکه کتاب رو بخونم تعریف زیادی ازش دیدم و سطح توقعم نسبت به محتوا بالا رفت، اما میشه گفت متوسط بود.
در کل خواندنش خالی از لطف نیست.
رضا کوهستانی جوان
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
سلام
کتاب واقعا مفید و خوبی بود
این طور مسائل برای همه پیش میاد ک وقتی یه کاری انجام میدی درهمون لحظه چند تا کار دیگه هم همرمان ب مغزت خطور میکنه،،،
راهکار تقویم هم خوب بود
سید جواد حسینی
۱۳۹۶/۱۲/۲۴
سلام خداقوت
این کتاب خیلی پر بار بود و من حتما از نکنه به نکته آن استفاده میکنم چون واقعا ذهنم خیلی مشغوله
متشکرم از عوامل کتابراه و نویسنده محترم❤️❤️
فرزین آذرپی
۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کتاب بسیار خوب و مفیدی بود. من کتاب‌های مختلفی از آقای دیوید آلن به زبان انگلیسی خوندم. مرسی از کتابراه بابت قرار دادن خلاصه‌ی کتاب. مختصر و مفید توضیح داده. عالیه.
فرشاد فرجادیان
۱۳۹۶/۱۱/۱۶
خلاصه و مفید بود... البته در بعضی قسمتها بسیار. مترجم خلاصه کرده بود. موارد را که ترجیح میدهم نسخه کامل کتاب را مطالعه کنم. در کل برای زمان ۲۰ دقیقه مطالعه خوبه
davod tahsily
۱۳۹۶/۱۰/۱۵
خیلی کلی گویی میکنه و جزییات و مثالی نمیزنه تا روش کار کاملا جا بیافته شاید بخاطر خلاصه شدنش باشه تا بیشتر با کلیات آشنا بشیم اما من چیز زیادی ازش دستگیرم نشد.
سارا حسنیه
۱۳۹۶/۱۰/۱۱
خب مطمئنا خیلیامون افکارمونو رو کاغذ یاداشت میکنیم برای رسیدگی بعدی اما این دسته بندی هاش برای من جالب بود و کاملا یک کتاب مفید و به دردبخور هست، ممنون
سوفی برزگوین
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این کتاب رو خیلی دوست داشتم. خیلی بهم کمک داره می‌کنه. اپلیکیشن‌های زیادی هستن با متد GTD که میتونن تو این موضوع بهتون کمک کنن
کافیه گوگل کنید
وجیهه عنابستانی
۱۴۰۰/۷/۱
کتاب جالب و خلاصه‌ای بود که کاملا کاربردی بود مطالب بطور کلی و قابل درک گفته شده بود پیشنهاد خوندنش رو برای کسانی که در نظم دهی بکارهاشون دارن میدم
حانیه کمالی
۱۳۹۹/۷/۱۷
با این کتاب یاد میگیرید که با افکار مزاحمی که حین انجام کارهای مهم مثل درس خوندن سراغتون میاد بجنگید و پیروز بشید 😍مرسی کتابراه
1 2 3 4 5 6 >>