نقد، بررسی و نظرات کتاب تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش - هاروکی موراکامی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
همایون شیوایی
۱۴۰۱/۱۲/۱
Colorless Tsukuru Tazaki
کتاب بسیار جالب «تسو کورو تازاکی بی رنگ و سال‌های زیارتش» را براساس همین چند خط، که بسادگی و روانی تم کتاب را تعریف می‌کند را به شما پیشنهاد میکنم!
«لحظه‌ای ‌که قبول می‌کنی مرگ را تحویل بگیری، یک ظرفیت فوق العاده پیدا می‌کنی. می‌شود اسمش را گذاشت توانایی ویژه. مشاهده رنگ‌هایی ‌که از آدم‌ها ‌بلند می‌شود فقط یکی از وجوه این توانایی است، ولی اصلش توانایی بسط آگاهی است. می‌توانی درهایی را باز کنی که) آلدوس هاکسلی (اسم‌شان را "درهای د‌َرک" گذاشته بود. ادراکت ناب و بدون ناخالصی می‌شود. همه چیز دور و برت شفاف می‌شود، انگار مه بالا برود و هوا صاف شود. دید روشنی به همه چیز دنیا پیدا می‌کنی و چیزهایی را می‌بینی که تا قبلش نمی‌دیدی»
بخوبی می‌توان گفت که این کتاب براحتی قابل لمس و فهم آدم معمولی مثل من هست.
هاروکی مورا کامی از آندسته نویسنده‌های هست که برای درک کامل افکارشان احتیاج به راهنمایی یک فیلسوف هست. شاید بعد از خواندن «کافکا در کناره» و «پرنده کوکی» این کتاب سهل ممتنع هست.
ترجمه بسیار روان و درست خانوم مرضیه خسروی به درک هدف نویسنده کتاب (هاروکی) کمک کرده و قابل تقدیر هست. با توجه به اینکه مفهوم اصلی کتاب بکمک داستان ساده‌اش مکمل یکدیگر هستند خواندنش را پیشنهاد می‌کنم.
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یک کتاب فوق العاده. داستان فردی که در جوانی ناگهان از سوی دوستانش طرد میشود و سالها بعد دوباره به دنبال کشف علت این واقعه می‌گردد...
میترا شاکری
۱۴۰۱/۵/۱۳
کتاب خیلی خوبی بود، عواطف و احساسات انسان رو خیلی خوب بیان کرده، احساساتی که بیان کردنش واقعا سخته رو یه گونه‌ای قابل درک توضیح داده
فرزانه قاسمی
۱۳۹۶/۱۰/۲۸
راجع ب طرز بیان احساسات مختلف انسانی کلمه‌ای جز شاهکار ب ذهنم نمیاد... خیلی عمیق و صد البته هوشمندانه بود
کاربر هاجر
۱۴۰۰/۴/۲
دوست داشتم، خیلی خوب احساسات را بیان میکنه
ریحانه حیدری
۱۳۹۸/۶/۱۹
فوق العاده س این کتاب
فهیمه توانگر
۱۳۹۷/۴/۱۱
کتاب عالی بود