نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همیشه شوهر - فئودور داستایوفسکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
رها نادری
۱۴۰۲/۵/۱
گویندگی جانانه و صدای دلنشین جناب سلطان زاده و زحمات جناب خبرزاده لذت این کتاب رو چند برابر کرده واقعا ممنونم ازشون، داستایوفسکی واقعا نمیشه در توصیف این مرد به جملات حتی بعد از این همه سال جمله‌ای گفت که درحد لیاقت و تشکر و قدردانی از ایشون باش، انچنان پیچیده‌گی‌های روح و قلب و مغز رو بیان میکنه که گویی در وجود اون شخصیت داستان زندگی کرده همچان که از مجموعه کتب‌های ایشون میخونم از این موضوع غمگینم که بعد از کتاب‌های ایشون چی گوش کنم خواهش میکنم اگر کسی نویسنده و کتابی نزدیک به کتاب‌های ایشون داره به من معرفی کنه ممنون میشم اونقدر این مجموعه کتاب‌های ایشون بینظیر هست که حتی آدم دلش می‌خواد یک بار دیگه داستان هاشون رو گوش کنه مخصوصاً برادران کارامازوف.
مژگان درفشی
۱۴۰۱/۲/۳
داستایوفسکی را میتوان واقعا یک روانکاو خواند که میتواند زوایای پنهان شخصیت رمانهایش را به ما بمایاند و کاری کند که انسان، انسانی دیگر را به خوبی درک کند و ناگفته هایش را بفهمد و تمامیتش را با خوب و بد ببخشد و قصاوت نکند. آن جا که داستان از مالیخولیای شخصیت اصلی شروع میشود آنسانکه این شخصیت اصلی در مواجه با نتیجه اشتباهات گذشته اش، بالغانه رفتار میکند. رمان بسیار گیرایی بود. نگاه داستایوفسکی به زندگی و انسان فراتر از زمان است و یک اجتماع درمانگر است. آن جا که شخصیت این رمان به سوگ دخترش مینشیند و بعد وقتی که میخواهد آن فرد را بکشد ولی فقط سلام میدهد، به نظر من اوج داستان دقیقا همانجاست.. گوینده به شیوایی حق مطلب صدا پیشگی را بیان کرده است. ممنونم. زیبا بود.
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۳/۱۶
این نویسنده تکرار ناشدنیست و دنیا مانند او را به خود نخواهد دید. چقدر آثارش استخوان دار، پرمایه، بدون نقص و بی نظیر است. تقریبا همه آثار داستایوفسکس شاهکار است. وقتی آثار این نویسنده را میخوانید احساس میکنید بهترین روانشناسان و جامعه شناسان و سیاستمداران و روشنفکران در کنار این مرد بوده‌اند و در نوشتن اثر او را یاری داده اند
این داستان نیز شاهکار دیگری است که بدون اغراق حتی یک جمله و فضا و شخصیت سست و بی معنا در آن وجود ندارد.
خواندن تمام آثار این نویسنده را توصیه میکنم. فقط درک درون مایه آثار داستایوفسکی نیاز به کمی مطالعات قبلی در زمینه فلسفه و تاریخ و الهیات و ادبیات کلاسیک دارد..
سپاس از گوینده محترم و کتابراه
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۶
یه کتاب جذاب از داستایوفسکی 😍!
این داستان از زاویه شخصیت اصلی یعنی «ولچانینف» هست، یه مرد میانسال که دچار احساس پیری زودرس شده و از ضعف حافظه و مالیخولیا رنج میبره‌.
توی همین وضعیت بحرانیش، «پاول پاولوویچ ترسوتسکی» به طرز مرموزی وارد زندگی ولچانینف میشه، یه دوست قدیمی که بیش از ده ساله ازش خبری نبوده و حالا که همسرش رو را از دست داده، از طریق نامه‌ای که پیدا کرده، به سراغ ولچانینف اومده... همسری که ولچانینف سابقا باهاش ارتباط داشته!
اسپویل نمیکنم ماجراهای هیجان انگیز و پیچیده‌ای توش اتفاق می‌افته. حتما بخونیدش.
واقعا کتاب جذابیه و آقای سلطان زاده به زیبایی و با احساس عالی، گویندگی این کتاب رو انجام داده.
مرد تنها
۱۳۹۹/۴/۱
آوانامه متشکرم
آرمان سلطان زاده متشکرم
انتشارات نگاه متشکرم
انتخاب کننده موسیقی متشکرم
یک مجموعه بی نظیر...
کامل...
بی نقص....
داستایوسکی عالیه و این کتاب بی نهایت دیدگاه منو در مورد روابط آدمها و زوجها تغییر داد بهتون گوش کردنش رو توصیه میکنم.
صدای استاد آرمان زاده هم هنر بزرگیه که تا نشنوید قابل توصیف نیست
موسیقی‌ها با فضای فکری حاکم بر هر بخش تطابق بی نظیر دارند
پولی که بابت دانلودش پرداختم اگر ده برابر باشه راه دوری نرفته
با حوصله و تمانینه گوش کنید، دنبال تحلیل درون ِآدمها باشید و نه ماجرای صرف، تا غرق لذت همنشینی با کاراکترهای دنیای داستایوسکی شید.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۲/۲۹
شخصیت پاول واولوویچ به شکلی است که فقط می‌تواند شوهرباشد وهیچ کارایی دیگری ندارد وهنگامی که همسرش رااز دست می‌دهد به پترزبورگ می‌آید و تنها کاری که می‌کند مشروب خواری است وحتی وقتی فرزندش لیزا مریض می‌شود به بالینش نمی‌رود وبرای دفن دخترش کوچکترین کاری را انجام نمی‌دهد وهرچیزی که درمورد دخترش می‌گوید درحد حرف باقی می‌ماند. ولچانینف هم با این که فردثروت مند است اما فقط به واسطه کارهای که به عهده وکیلش است ولی خودش آنهارا انجام می‌دهدکار خاصی برای انجام دادن ندارد و به نوعی فقط راوی بخش‌هایی از داستان است. درآخر هم از اجرای خوب آقای سلطان زاده تشکر میکنم.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۶/۲
آه از ادبیات روس... و داستیوفسکى... تمامى نداره انگار تمام شخصیتها رو میشناسى... انگار توى همه کتابهاش همونا دوباره پیدا میشن... انگار زمان و مکان ندارن... یه بار جانى و قاتل میشن یه بار قمارباز و یه بار فاسق و یه بار راهب.. ولى همونا هستن و انگار همشون توى قسمتى از ما خونه دارن و داستیوفسکى فقط گاهى اونا رو از داخل ما صدا میزنه.. قایمشون نکن وگرنه راسکولنیکوف میشى!!!
صد در صد عالى با اینکه کتاب رو خونده بودم شنیدنش بیشتر تاثیر داشت
سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خب از نظر من یکی از خسته کننده‌ترین آثار داستایفسکی به شمار میره این کتاب. قطعا سلایق متفاوت هستش ولی از نظر من پر از دیالوگ‌های پوچ و تو خالی پر از گفتارهای اغراق آمیز و مصنوعی. حتی اگر از دید روانشناسی یا فلسفی هم به قضیه نگاه کنیم باز هم حرفی برای گفتن نداره. تنها چیزی که برای گفتن داره اینه که مواظب زندگی زناشوییتون باشید که خیانت نبینید. نقش اصلی داستان هم که یک فاصق بیشتر نیست و چقدر هم که از کارش راضی و خشنوده. در کل بار معناییه ضعیف و مزخرفی داشت داستان. بهرحال سپاس از زحماتتون
بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
فوق العاده بود. از داستایوفسکی کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت.
به راستی او روانشناس قابلی است و شرح درونیات اشخاص را چنان باز می‌گوید که حتی اگر هرگز در آن شرایط نبوده باشید و یا کوچکترین اشتراکی با قهرمانان داستان نداشته باشید باز هم به راحتی قادر به درک آن‌ها و اعمال و احساسشان خواهید بود.
طنز داستان بسیار گیرا و زیر پوستی است.
گویندگی عالی بود. در لحظاتی احساس میکردم کتاب چند راوی دارد زیرا گوینده به خوبی از بس ایجاد چند صدای گوناگون برای شخصیت‌های داستان برآمده بود.
رویا هژیر
۱۴۰۱/۹/۱۴
داستایوفسکی احساسات درونی ادمها رو به زیبایی هرچه تمام تر بیان میکنه! تو این کتاب درباره شخصیت وابسته‌ی "همیشه شوهر" هست و نشون میده که تغییر چقدر میتونه سخت باشه و اینکه معمولا ادمها به دلیل رفتار و عقایدشون یه سری اتفاقات براشون تکرار میشه و خودشون هم همین رو میخوان!! چون وقتی از به اصطلاح نقطه‌ی امن خودشون خارج میشن حتی تحمل خودشون رو ندارن و دچار سردرگمی میشن. و در اخر خوانش هم بسیار خوب بود با تشکر.
رضا جهانتاب
۱۳۹۸/۱/۲۵
مث بقیه اثارش ایقد قلم و گفتار این داستایوسکی خوبه که من هربار شروع میکنم فقط‌ی فصلشو گوش بدم و برم به کارم برسم نمیتونم بعد چند ساعت میبینم که چند فصلشو تموم کردم اوج مهارت داستایوسکی زمانی هست که دو یا چند شخصیت رو مقابل هم قرار میده خیشکی مثل ایشون این مکالماتو نمیتونه روی کاغذ بیاره من هربار که به مکالمات دو نفر تو اثارش میرسم چند بار برمیگردم و از اول گوش میدم
مهران فرشاد
۱۴۰۱/۵/۳
کار دیگه از استاد بزرگ‌وبی همتایی ادبیات روس که در دا ستانهایش شما میتوانی صدای در رو احساس کنید به هنگام بسته شدن اینقدر که به نکات زیر و بم داستان اهمیت داده میشه، اصل داستان هم بیان گر مردیست که فقط به عنوان لولو سر خرمن در زندگی خود فقط اسم شوهر رو یدک میکشه، کسی که از خود اراده‌ای برای زندگی ندارد و ماجراهای جالب دیگه‌ای که با صدای استاد آرمان سلطان زاده قشنگ و قشنگ تر میشه.
K ک.اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب جالبی بود. رنجهای انسانی که با خودش هم رودربایستی دارد و نقش قربانی را بازی می‌کند. سرشار از خشم و حقارت که حتی توانایی حفظ زندگانی خود را ندارد و با وجود کوه یخی بزرگ عدم اعتماد به نفس تنها نوک کوه را می‌بیند و مشکل را در دیگران جستجو می‌کند. تکرار اشتباهات پیشن تائید کننده این حقیقت است که اگر خود انجام برای تغییر زندگانی اقدامی نکند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.
alba beta
۱۳۹۷/۱۰/۱۳
واقعا حقیقته که با خواندن آثار داستایوفسکی دیگه آدم رغبت نمی‌کنه سمت خوندن هیچ رمان از نویسنده‌ی دیگه‌ای بره. آقای سلطان‌زاده هم حقیقاً راوی ماهر و کاربلدی هستن. مرگ در ونیز و ناطور دشت رو هم با صدای ایشون شنیده‌ام خیلی بودن.
سعیده محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
در توصیف و شرح شخصیتها و وقایع جای شک نیست که داستایوفسکی قلم گیرایی دارد که با صدای جناب سلطان زاده به اوج میرسد، فقط این که مضمون داستان بیشتر فضای افکار و عواطف مردانه بود و از این جهت به نظرم اختصاصی نوشته شده بود. باز هم از زحمات گروه ضبط و پخش کتابراه کمال تشکر را دارم
م.عارفیان
۱۴۰۱/۸/۳۰
صداگذاری عالی.
اجرای راوی بسیار عالی.
موضوع داستان مربوط به فردی مبادی آداب که بیاد بعضی از خاطراتش میشود و باعث از خود بیداری فرد میشود.
متن داستان درشتی و سختی نوشته‌های زمان قدیم را دارد اما زیبایی داستان باقی مانده و سختی کلمات آسیبی به زیبایی داستان نزده
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آثارداستایوسکی وصدای آقای سلطان زاده، بهتر ازاین مگه میشه، انگار داری فیلمی را با چشم ذهنت میبینی، عمیقتر از نگاه چشمت، عالی، بود وممنون از شما، موفق باشید
zeinab fallah
۱۴۰۱/۸/۲
کتابهای داستایوفسکی اینجوریه که شما اولِ داستات با چندین تا شخصیتِ مختلف و جورواجور آشنا میشید که گیج کننده س اما در ادامه‌ی داستان میتونید دقیقا هر شخصیت رو همونطور که نویسنده میخواد تصویرسازی کنیدو اینه که کارای داستایوفسکی رو تبدیل به یک شاهکارِ بزرگ میکنع
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۶/۱۶
اثری البته کم خسته کننده از داستایفسکی که اثر درخشانی نیست اما از بسیاری از رمانها در درجه‌ی بسیار بالاتری از اهمیت برخوردار است‌. طبق معمول داستایفسکی در این اثر نیز با روایتی مبسوط از ضعف‌های انسانی درآمیخته با لحنی کنایه آمیز در روایت مواجهیم.
F L
۱۴۰۱/۴/۲
بسیار خوب و جذاب بود، کلا کارهای داستایوفسکی برای بنده همیشه جذاب بوده و نوع داستان نویسی این نویسنده بزرگ رو من بینهایت میپسندم.
ممنون از آوانامه و کتابراه بخاطر زحماتی که برای تولید و انتشار این کتاب صوتی کشیده‌اند.
الهام شفیع ابادی
۱۴۰۰/۱۰/۸
این کتاب عالیه. کوتاه ولی کامل. به قدری لایه‌های شخصیتی ادمارو زیر و رو میکنه که کیف میکنی. همیشه داستایوفسکی منو متحیر میکنه. صدای اقای سلطانزاده هم که عالیه. اثلا من داستایوفسکیو فقط با صدای اقای سلطانزاده دوست دارم بشنوم
Mahi i
۱۳۹۹/۱/۱۴
برعکس خیلی کتاب‌های دیگه که حوصله ات سر میبرن ولی پایان طوفانی دارن این کتاب روند جذاب و پایان عادی داره من در حین داستان حوصله‌ام سر نرفت و کاملا از شرح دقیق جزئیات و احساسات لذت بردم ولی وقتی تموم شد اصلا نفهمیدم که تموم شده
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
از نظر من جالب نبود. کلا تازگی‌ها به این نتیجه رسیدم به کل داستان‌های مربوط به نویسندگان روسی را نمی‌پسندم. مخصوصا شنیدن اسامی عجیب و غریبشان که مدام هم تکرار می‌شوند از اول تا آخر داستانها برای من عادی نمی‌شود.
شیدا عزتی
۱۴۰۱/۴/۴
داستان عالی بود
روای عالی بود
اون لحظه که گفت لیزا مرد، من یک لحظه داستان رو نگه داشتم تا هضم کنم… واقعا‌ی حس عجیبی داشتم که تمام بدنم سر شده بود و این نشون دهنده داستان تاثیرگذار و روای تاثیر گذار بود
م ,ر
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب‌ها و قلم این نویسنده واقعا تکرار نشدنی هست و جالب این که سیر تغییرات یک انسان و حال و احوالش را چنان به تصویر می کشد که خواننده هم از اول تا آخر همراه شده و تک تک آن لحظات را لمس کرده
رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۷
عاشق سبک نویسنده‌های روسی هستم من.. این که حتی تغیرات صورت و بدن و رفتار تمام شخصیتهای داستان و فضای اطرافشان رو به بهترین نهو به خواننده انتقال میدن. اونم با اجرای آقای سلطان زاده. به به لذت برم
مصطفی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
هر کتابی با صدای استاد سلطان زاده عالی هست. از نظر موسیقی هم خیلی برام جالب بود. محتوای داستان نیز مدام من رو غافل گیر میکرد و کنش‌های بین شخصیت‌های داستان و احوالات آن‌ها بسیار جالب بود.
میترا برتون
۱۴۰۰/۶/۳
کتاب جالبی بود👍البته به کیفیت سایر آثار شاهکار داستایوفسکی نه، ولی خوب…گوش دادنش خالی از لطف نیست. صدای دلنشین و اجرای زیبا و سرگرم کننده آقای آرمان‌ سلطان زاده هم مثل همیشه عالی و بی‌نقص بودن👍👍👍
مجید امین
۱۴۰۰/۲/۱۲
هنر زیبای جناب سلطان زاده بعنوان بهترین گوینده عصر حاضر و قلم استثنایی آقای داستایوفسکی جادویی ایجاد کرده مثل قمار باز و جنایات و مکافات که هر دو عزیز بالا باهم کارشون کردن واقعا محشر
کتایون کریمی
۱۳۹۹/۴/۱۲
کتاب خیلی جذابی نبود بعضی جاها خسته کننده بود مخصوصا اوایل کتاب ولی گویش فوق العاده آقای سلطان زاده کمی هیجان به کتاب میداد
از این جهت که کتابی از یک نویسنده مشهور خوندم من رو دلخوش میکنه
منا صالح
۱۳۹۷/۱۰/۲
عالی بود مثل همه‌ی آثار داستایوسکی، مثل همه‌ی کتابهایی که آقای سلطانزاده راوی باشه
Fariba Karami
۱۳۹۷/۳/۲۳
شخصیتهای کاملا واقعی.. نه مطقا بد و نه مطلقا خوب. آدم کاملا شخصیت رو حس میکنه و باهاش سر دوراهی قرار میگیره. خیلی قوی بود👌
مجید محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
کتاب همیشه شوهر، رمانی خوب و تاثیر گذار است. در کتاب همیشه شوهر داستایوسکی به پیچیدگی روابط پرداخته و با شخصیت پردازی قوی که هنر اوست این کتاب جزو کتاب‌های خوب قرار گرفته است.
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۳/۲۳
فقط برای سرگرمی خوب و بسیار قوی است همچنین صدای خواننده رسا بسیار زیبا و موسیقی عالی بود. ولی از فرهنگ ما خیلی دور است و به معلوماتم چیزی اضافه نشد و اسامی طبق معمول کتاب‌های روسی خیلی گیج کننده است.
Adel Rahimi
۱۳۹۸/۹/۲۵
یه رمان جالب با ثبت یه دیدگاه نسبت به خصلت آدمهایی که هرروز اطرافمون میبینیم و هستیم ولی دقت نکردیم، آرامان خان عالی بود
مریم اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
آخه مگه داریم از این کتاب عالیتر و راوی از این بهتر
دوستان چرا نویسنده‌های روسی بی همتا هستند؟؟؟ حیفه انسان عمرش تموم شه و کتابهای داستایوفسکی رو نخونده باشه
مهدی دیرانلوئی
۱۴۰۱/۹/۲۲
سلام. واقعا کتاب فوق العاده‌ی بود. من واسه بار دوم گوش کردم. اقای سلطانزاده مثل همیشه عالی. یکی دیگه از شاهکارهای داستایوفسکی. بدون شک بخونید لذت میبرید
M R
۱۴۰۰/۹/۱۲
قلم شیوا و داستان پردازی داستایوفسکی نیاز به هیچ تعریف وتمجیدی نداره، زیبا جذاب و پراز آموزه‌های اخلاقی. خوانش صوتی و گویندگی هم فوق العاده دلچسب و شنیدنی.
Eti Atshani
۱۴۰۰/۷/۱۶
بسیار ژرف نگر و درون بین بودن این نویسنده دز این داستان توانست، مرا با ابعادی تازه و جالب در انسانها آشنا کند، از گوینده وهمه شما سپاسگزارم
مهدی شادپور
۱۳۹۹/۴/۲۸
اگر کتاب‌های موراکامی رو خونده باشید شاید موضوع و داستان این اثر خیلی شور و حال براتون ایجاد نکنه ولی رمان‌های داستایوفسکی هیچگاه خالی از لطف نیستند.
نیکی نیازی
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
مهارت بسیار بالای راوی، به جذابیت رمان کمک زیادی کرده و البته داستایوفسکی نویسنده بی‌نظیری است
Hanieh Khanjari
۱۴۰۱/۷/۲۰
متوجه نشدم خود داستان انقدر گنگ و مسخره بود یا زیاد سانسور شده بود!
شایدم خیلی بد ترجمه شده بود
در کل حوصله سربر و اصلن ارزش خوندن نداره
سعید خراسانی
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
به نسبت بقیه کتابهای داستایوفسکی میشه گفت ضعیف تر است، البته در شیوه داستانی با تمامی آن‌ها مشابه است ولی بقیه آثار او جذاب تر هستند
سمیه شریعتی
۱۳۹۹/۵/۴
اولین اثری بود که از داستایوفسکی شنیدم. با نظرات دوستان در کتابراه خریدمش. و واقعا لذت بردم. صدای آقای سلطانزاده هم که عالیه
ازاده جوان
۱۳۹۹/۲/۳
شخصیت همیشه شوهر خیلی بیچاره بود دلم سوخت براش واقعا برا چی زنده بود باید خلاص میکرد خودشو اونقد قوی نبود که تو این دنیا بمونه
مینا مصلایی
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
داستایوفسکی... واقعا حرفی برای گفتن نمیگذاره. برادران کارامازوف با صدای بی‌نظیر آقای سلطانزاده رو هم پیشنهاد میکنم.
sol abd
۱۳۹۸/۹/۲۹
ممنون از کتابراه که این کتاب ارزشمندو رایگان کردی. نکته جذاب این کتاب توصیف شخصیتهای مختلف با جزئیات شگفت انگیز بود. هوس کردم نویسنده بشم
غلامرضا حدت
۱۴۰۲/۳/۲۲
جناب داستایوفسکی بی نظیر است به دنیا آمده تا بیندیشد تخیل کند بنویسد و ما را غرق درد جادوی بی تکرار قلمش گرداند
Reza Shahsavari
۱۴۰۱/۱۰/۷
کتابراهی‌های عزیز سلام...
کتاب بی نظیریست و شنیدنش رو پیشنهاد می‌کنم.
و تشکر فراوان و ویژه از جناب سلطان زاده.
س.ز
۱۴۰۱/۵/۱۹
نویسنده مانند یک روانشناس شخصیت و رفتار شناس اجتماعی داستان را روایت می‌کند، داستانی زیبا با صدای گرم جناب سلطان زاده
1 2 >>