نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی و من دوستت دارم - فردریک بکمن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
من یوسف زاده
۱۴۰۰/۱۱/۳
شخصیت پردازی‌ها با جزئیات انجام شده
و کاملا با شنیدن توصیفات، تصویر شخصیت‌ها در ذهن مخاطب نقش میبنده، اما با این وجود تصویر پیرزن با جزئیات خیلی بیشتری آورده شده، (نوع پوشش، عادت‌ها، اخلاقیات...) برای مثال ما از نوع پوشش لباس کودک چیزی نمیشنویم... (پس نویسنده قسمتی از شخصیت پردازی دیگر شخصیت‌ها رو به عهده مخاطب گذاشته) با اینکار مخاطب تصویری ک خودش از انسان خودخواه و پولدار و عوضی (مترجم از این کلمه برای توصیف استفاده کرده) دارد را در ذهن مجسم میکند، همین روند برای پسر و همسر او و مادر دختربچه هم پیش گرفته شده... واین بازگذاشتن تصورات برای خواننده، هنریست ک نویسنده ب خوبی بکار گرفته، برای ایجاد ارتباط بیشتر مخاطب با کتاب.
بنظر من شروع داستان با: «من یک کودک را کشته ام» جذابیت و گرایش به ادامه داستان را در مخاطب تحریک میکند (ودر انتها داستان مخاطب رو ب سمتی پیش میبره ک کاملا متفاوت با تصوراتیست ک در ابتدا برای او ایجاد شده) کتابی پر از احساسات با داستان پردازی قوی...
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
بسیار کوتاه، اما فوق العاده غنی و با ارزشه، خیلی دوستش داشتم و برای خالق آثار هنری یا علمی، شاید بسیار آموزنده باشه.
داستان به نوعی با فلسفه‌ی ذهنی نویسنده و باورهای درونیش نسبت به ویژگی‌های شخصیت‌های خالق آثار علمی و هنری گره خورده. درست بعد از حال و هوای رقابت گونه‌ای که با کتاب استثنا باشید دارن هاردی پیدا کرده بودم این کتاب که اتفاقی شنیدمش، شبیه هدیه‌ای آسمانی بود، چون زندگی رو از منظری احساسی‌تر و با پنجره‌ای رو به پایان هم می‌نگریست و خب شاید هر دو کتاب، به نوعی مکمل هم باشند.
داستان با نامه‌های شخصی بسیار موفق و ثروتمند خطاب به فرزندش آغاز میشه که با اینکه می‌دونه حول و حوش چهل و پنج سالگی پایان زندگیش، داره رقم می‌خوره آغاز میشه. شخصیتی که هر چی بیشتر راجع به خودش توضیح میده، بهتر درک می‌کنی، بخاطر سبکی که برای زندگی انتخاب کرده، خالق آثاری ارزشمند، ماندگار و نامیراست.
در ادامه داستان، از لایه‌هایی از زندگی شخصیش، چگونگی ارتباط با همسر، فرزندش و احساسی که نسبت به اونها داره، پرده برداشته میشه.
در ادامه داستان در موقعیتی حساس و انسانی قرار می‌گیره و کم کم به چالشی بسیار بزرگ‌تر فراخوانده میشه، اینکه همیشه ماندگار باشه و اینطوری رو به پایان بره یا نباشه و آثارش به دست دیگران خلق بشن و گویی تجربه‌هایی که داشته، هرگز کسب نکرده! آدمی که در تمام عمر دیگران رو نادیده گرفته تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنه، حالا با این پرسش اساسی مواجه میشه که آیا حاضره به هیچ شکل و فرمی در حال، گذشته و آینده، وجود نداشته باشه تا دیگران زندگی کنند؟! کتاب خیلی لطیف و قشنگیه.
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۵
کتاب صوتی جذابی بود با پایان فوق‌العاده اندوهناک و واقعاً از شنیدنش لذت بردم. قبلا کتاب «مردی به نام اوه» رو از فردریک بکمن خونده بودم و قلمش واقعا گیرا هست.
این کتاب جذاب، در واقع نامه‌ایه که پدری برای فرزندش نوشته و حرف‌هاییه که هرگز با پسرش نزده و پر از تصویرسازی‌هایی که حس و حال خوبی به مخاطب می‌ده.
کتاب «و من دوستت دارم» داستان مرد مغرور، مشهور و سرمایه‌داریه که به خاطر ابتلا به سرطان در بیمارستان بستریه و ماجراش رو از طریق نامه به پسرش مینویسه‌... اتاق کناری اون یه دختر پنج ساله اس که به دلیل سرطان بستریه و روزای اخر عمرشو میگذرونه.
راوی دائماً مرگو اطراف خودش می‌بینه، از بچگی تا حالا که مرد میانسالی هست، در زمان مرگ تمام عزیزانش، زن پوشه به دست ژاکت خاکستری‌ای رو می‌بینه که فرشته مرگ هست و مرد تمام احساسش نسبت به این لحظات، نسبت به دخترک، عروسکش و حرف‌هایشان را در نامه توضیح می‌ده.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
عالیییی، جوری که قبل نوشتن نقد، چندبار به گوش دادم. رمان کوتاهی عمیق، تاثیرگذار و پرمعنا که در عین تعداد صفحات پایین‌ش، جذابیت بسیار بالایی داره. قلم آقای بکمن بسیار دلنشین و دوست‌داشتنیه‌ جوری که اگه یکی از کتاب‌های ایشون رو بخونی، بی‌درنگ به سمت مطالعه کتاب‌های دیگه‌شون جذب میشین. تو این کتاب شاید آن‌چنان کارکترهای زیادی نداشته باشه اما همان تعداد اندک، عالی شخصیت پردازی شدن. اگرچه هیچ‌ کدوم از شخصیت‌ها اسمی ندارن، جملات زیبا و قابل تأملی داره. داستانی متفاوت راجب مرگ و زندگی که شما را با دنیایی کاملا متفاوت آشنا می‌کنه... دنیایی که مرگ انسان‌ها در دستان یک نفر قرار داره. سبک متفاوتی از فردریک بکمن بود، ولی من مثل بقیه‌ی رمان‌هاشون بسیار لذت بردم. پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو بخونید.
شکیلا عزیززاده
۱۴۰۰/۸/۲۶
محشر بود خیلی جالب بود ادمو غرقه خودش میکردبا جزئیاتی که داشت تصویر چیزهایی که گوینده محترم میخوند کامل میومد جلو چشمات و کتاب خیلی عالی و اموزنده‌ای بود و اینجاش برای من خیلی جالب بود که گفت غم خودش را به شکل ترس به ادمها نشون میده غم از دست دادن زمان و مهمترین نکته‌ای که داشت زمان بود که از تک تک ثانیه‌های زندگیمون به بهترین نحو استفاده کنیم و اونقدر غرق مادیات زندگی نشیم به اطرافیانمون اونجوری که شایسته هست مهربانی کنیم براشون وقت بزاریم تا وقتی که زن ژاکت خاکستری با پرونده‌ای که اسممون توش هست به سراغمون اومد از هیچ کاری که تو دنیا کردیم احساس پشیمونی نداشته باشیم ممنون از نویسنده گوینده و‌کتابراه❤️❤️❤️
بنت الفاطمه (س) ³¹³
۱۴۰۱/۲/۹
کتابی بسیار جذاب...
این نوع نوشته‌ها نیاز به قوه تخیل بسیار بالایی دارد که نویسنده به خوبی از پس نوشتن بر آمده بود و مشخص بود هم قلم گیرایی دارند و هم قوه تخیل بسیار بالایی....
داستان جوری پیش می‌رفت که غمناک بود
احساس افسردگی که در نقش اصلی وجود داشت به خوبی در خواننده نفوذ میکند
و این نقطه قوت برای یک نویسنده است که با سبک نوشتنشان تمام احساسات شخصیت داستان را به خواننده منتقل کند،
چه احساس‌های خوب و شاد چه احساسات غمناک...
و مهمتر از همه نکات آموزنده‌ای بود که با وجود غم انگیز بودن داستان به خوبی در آن مشخص بود
و نکات آموزنده زیادی را به خواننده منتقل میکرد
و البته حرف‌های شخصیت به عنوان یک پدر
زیبا بود...
اتمام... پاینده باشید
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
نقد کتاب: متاسفانه بر خلاف ظاهر و عنوان کتاب، کتاب فوق العاده مسمومی بود، سبک کتابش بسیار شبیه کتابهای صادق هدایت بود، کتاب از نظر بنده زیاد چیز خاصی برای ارائه به خواننده نداشت فقط چیزی که قلم نویسنده به خواننده منتقل می‌کرد غم و افسردگی بی معنایی بود، داستان کتاب هم که اصلا فرصتی برای خودنمایی و جذب خواننده نداشت کل کتاب توی چند دیقه تمام می‌شد توی این فرصت کوتاه هم تمام چیزی که نصیب خواننده میشد مسمویت فکری و ذهنی نقش اصلی داستان بود، البته بنده نکته‌ای که توی تمام نقد‌هایی که بیان میکنم اینه که ضعیف‌ترین کتاب هام نکته‌هایی برای یاد گرفتن دارن.
امیدوارم نویسنده در ابتدا به یک روانشناس مراجعه کنه و بعد از درمان خودش برگرده و قلم بدست بگیره.
موفق و پیروز باشید.
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۲
سلام خانم هاشمی عزیز، گروه شما واقعا عالیه چون در کتاب صوتی اول آدم صدای گوینده براش مهم هست و ارتباطی که با گوینده کتاب برقرار می‌شه که این واقعا عالی بود و دستمریزاد باید گفت بخاطر گویندگی عالی. اما در مورد خود کتاب اولا که من کتا‌های فردریک بکمن را خوانده‌ام و در مورد کتاب‌های ایشان بسیار باید تآمل کرد چون بیشتر کتاب‌های ایشان با بیانی فلسفی نوشته شده است اما این کتاب خیلی غم انگیز بود و پر از جملات منفی من زیاد نپسندیدم اما از زحماتی که برای گویندگی این کتاب و تهیه و پخش آن کشیده شده و همچنین از کتابراه که این کتاب صوتی را بطور رایگان در اختیار ما قرار داده است بسیار ممنونم 🌹🙏
حانیه اسکویی
۱۴۰۱/۱۲/۹
داستان در اوایل کمی مبهم پیش میره ولی در طول داستان همه چی شفاف و روشن میشه. از اینکه آخر داستان برخلاف بسیاری از داستان‌ها غمناک به پایان رسید خوشم اومد. داستان یه جورایی دارک و غم آلود بود ولی شخصیت پردازی و صحنه پردازی نویسنده عالی بود به صورتی که دقیقا خودم رو تو اون حال و روز تصور کردم.
و اگر بخوام یه ایراد کوچیک از این داستان بگیرم این که داستان جا برای ادامه داشت انگاری یه داستان بلند و توی چند صفحه چپونده باشی از بعضی جزئیات پرهیز شده ولی درکل از سبکش خیلی خوشم اومد و ارزش یکبار شنیدن رو داره.
ALI REZAEI
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
هرچی بگم کم گفتم... واقعا دست مریزاد به این قلم گیرا و جذاب که احساسات خواننده رو از ته دل ادم میکشونه بیرون و جلوی چشمانش میاره
۱_ قلم ب شدت گیرا و عالی نویسنده
۲_ تجربه دار بودن نویسنده در این خط داستان‌ها
۳_ ترکیب دید ذهنی و عینی که فراورده فوق‌العاده‌ای رو تحویل داد
۴_ خط روایی داستان جذاب و البته کوتاه بود که بنظرم یک نقطه قوت هست
۵_ صدای رسا و گرم گوینده که داستان رو شنیدنی تر میکرد
۶_ فرازو نشیب‌های حرفه‌ای در داستان
۷_ ارایه‌های خوبی که ما را به هنر نویسنده میرسونن
علی جمالی
۱۴۰۱/۴/۴
خط داستان بسیار جذابی داشت و هیچوقت خسته کننده نمی‌شد چون پس از هر اتفاق اتفاقی جذابتر در انتظار مخاطب بود و نحوه بیان راوی باعث افزایش این جذابیت می‌شد.
در واقع کل داستان نامه‌ای از یک پدر به فرزندش است که سعی دارد به او بفهماند جای اینکه همیشه به فکر ثروت و کار کردن باشد سعی کند از زندگی لذت ببرد تا در آخرین لحظات عمرش حسرت زندگی را نخورد. در انتهای بخش سوم جمله قشنگی گفته شد: به ما انسان‌ها یاد ندادند که نگرانی و غم خودش را به شکل ترس نشان میدهد.
ma pa
۱۴۰۱/۱۱/۶
این دومین داستان و اولین داستان کوتاهی بود که از این نویسنده خوندم/شنیدم و به نظرم واقعا نویسنده‌ی حاذقی هستند. فهمیدن چیزی که میگن سخت نیست. حرفی که میزنن دلنشینه و باعث میشه که بخوای همه‌ی کتاب رو زودتر بخونی. ترجمه‌ی خوبی هم داشت و با اینکه با تغییر عنوان کتاب‌ها موافق نیستم (نام اصلی کتاب the deal of a lifetime هستش)؛ ولی حداقل بی ربط نبود. راوی هم به خوبی تونسته بود سرد بودن مرد و البته سردرگمی اون رو بیان کنه.
Belal Muhammadi
۱۴۰۰/۱۱/۸
آیا تا بە حال حس کردەاید کە قبلا این لحظات را تجربە کردەاید حتی اگر تداوم حستان تنها برای یک لحظه باشد.؟
با خواندن این کتاب یاد میگیرید بە هر آنچە توان اعتراف کردن بە آن را نداشتەاید تن در دهید
شاید شما نیز همچون من از فراموش شدن میراثتان می‌ترسید، البتە تا لحظەای کە میراث با ارزشتری بیابید میراثی که حتی اگر شدە برای لحظه‌ای شما را در اذهان یاداور شود
من نامش را حس تعلق میگذارم که از دوست داشتن می‌آید.!
مصطفی شریفی
۱۳۹۸/۷/۱۰
امروز ۳ تا کتاب خوندم، ۱. بانوی پیشگو _ ۲_ پلیکان و ۳_ همین کتاب. اولی که شروعش افتضاح بود ولی بعدش بد نشد، دومی کلا داغون، یعنی داغون ها؛ اما این کتاب تمام ضعف دو تای قبلی رو پر کرد. واقعا عالی بود. داستانی کوتاه، اما پر از معنی و مفهوم درباره زندگی. واقعا عالی بود. دست بچه‌های ماه آوا و گویندش هم درد نکنه، آفرین به کار حرفه‌ای تون.
Zeinab Hoseini
۱۴۰۰/۸/۲۶
رمان غمناک و تلخ و در عین حال تامل برانگیز بود، اینکه ما باید از زمان و فرصتی که داریم به درستی استفاده کنیم، زندگی که به ما بخشیده شده تمام ثانیه‌های عمرما ارزشمنده، همیشه باید به یاد مرگ باشیم، مادیات اهمیت چندانی ندارند و چیزی که مهمه عشق، محبت، دوستی، عطوفت و سایر ارزش‌های اخلاقیه.. ممنونم از نویسنده و گوینده عزیز بابت رمان زیبا و آموزنده تون 🌹🌹
زهرا یاوری
۱۳۹۹/۱/۷
واقعا محشر بود. صدای آقای صمصامی عزیز با لحن گیرا و دل‌نشینشان و تبحر ایشان در خواندن یکی از نقات قوت این کتاب صوتی است. همچنین داستان هرچند کوتاه اما بسیار تاثیرگذار که در قالب یک نامه از پدری به پسرش که در حقش کوتاهی کرده بود و با موضوع زندگی، بیان شده است واقعا دوست‌داشتنی بود‌. از دست‌اندر کاران کتابراه و ماه‌آوا بسیار سپاس‌گزار هستم
Zohre R
۱۳۹۸/۵/۱۵
قسمتی از داستان قابل تأمل بود: این شهر تنها جائیست که انگار زاویه باد از پائین به بالا می‌وزد. اینجا جائیست که اگر چتر را سرو ته بگیری بیشتر به کار می‌آید.... . . . این رمان مثل تلنگری بود برای یاد آوری جوهره‌ی عشق که گاهی در گیرو دار زندگی‌های ماشینی به فراموشی سپرده میشه. بد نبود اما "مردی به نام اوه" چیز دیگه‌ای بود.
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کتاب صوتی ومن دوستت دارم اثرفردریک بکمن، نامه‌ی پدر به پسرش در لحظه‌های آخر عمرش داستان جالبی است با صدای عالی واجرای خیلی خوب گوینده رمانی بی‌نظیر و الهام بخش فقط می‌بایست با دقت گوش کرد خیلی تأمل برانگیز و تأثیر گذار که تا مدتی ذهنم را درگیر کرده بود و انتهای داستان واقعا ناراحت کننده بود و بغض گلویم را گرفت ازدست اندکاران ماه آوا و کتابراه کمال تشکر دارم
پونه
۱۴۰۰/۸/۲۷
داستان جالب‌وگیرا وجذاب بود
من دوسش دارم
درباره گوینده باید بگم به خوبی داستان رو خوندن ولذت بردم
فقط، چون سریال رویای فرمانروای بزرگ از شبکه تماشا داره پخش میشه
ومن خیلی دوسش دارم، همش تصویر کیم‌ یوشین میاد جلو چشم😂
چون من به این باور رسیده بودم که این صدا فقط مال کیم یوشین‌ع😅
‌ واقعا از داشتن چنین استعداد‌هایی در عرصه دوبله کشور خوشحالم❤️
Maryam Eskafi
۱۴۰۰/۸/۲۶
من نظرات را همیشه میخونم بعد تصمیم میگیرم این یکی خلاف تعاریفی که دوستان کردند برا من خیلی هم جالب نبود لحن گوینده خوبه ولی شاید دلیلی که منو به گوش دادن ترغیب میکرد فقط صدای گوینده بود وگرنه چیز خاصی تو اعترافات شخصیت لصلی داستان نبود‌ی پدر و شوهر خودخواه بی مسیولیت به چه درد میخوره که دم مرگ اعترافاتش برام ادم جذاب باشه
Reyhaneh
۱۴۰۱/۲/۹
این کتاب فوق العاده بود... در حین خواندن یه داستان احساسی مدام به تفکر واداشته می‌شدی و از خودت سوال می‌پرسیدی. سر این داستان خیلی به اینکه واقعا راه یه زندگی درست چیه فکر کردم و نگرشم نبست به دسته‌های خاصی از آدما عوض شد. واقعا ممنونم از نویسنده به خاطر این قلم زیبا و پرمعنا و از کتابره برای در دسترس قرار دادن این اثر.
م مسعودی
۱۴۰۰/۹/۱۹
بسیار با تامل و کامل زندگی نزیسته و حسرت گذشته را توضیح می‌دهد با اجرای عالی👏
چه خوب می‌شود اگر قدر لحظات و تک تک ثانیه‌ها را بدانیم. "یک ثانیه همیشه یک ثانیه است"🤔
تعبیر جالبی. این روزها زیاد این نوع جملات به چشمم خورده و می‌کوشم مِن‌بعد زندگی را زندگی کنم و بکوشم تا با زیباتر کردنش برای دیگران خودم نیز حظِ عمیق‌تری ببرم 🙏
ستایش پارسا
۱۴۰۰/۸/۲۵
خوندنشو به همه توصیه میکنم عنوان زندگی شاد با دید متفاوت وتعبیر جذاب بدور از کار و پول.
تعریفی متفاوت از زندگی موفق
یاد اوری به خواننده که زندگی ازشمند هست و باید جوری زندگی کرد که انگارزندگی انسانی دیگر محو شده و به ما بخشیده شده پس باید خوب زندگی کنیم
توصیه میکنم دوبار پشت سر هم این کتاب رو گوش کنید
Dream Land
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
از تک تک عزیزانی که برای تهیه نسخه صوتی این کتاب عالی زحمت کشیدن تشکر میکنم یه کتاب عالی پر از احساسات که باصدای دلنشین بهترین راوی.. خیلی راضی هستم از خریدم هر شخصی که این در خرید این کتاب شک داره توصیه میکنم حتما بخره وزود گوش بده مستقیم کلمات وارد قلب و روحت میشن.. عالی تر از عالی..
آیلین کاظمی
۱۴۰۱/۱۰/۸
مثل بقیه‌ی کتابای بکمن این کتاب هم برام عجیب و غیر قابل درک بود.
ولی یک داستان شیرین جالبی داره از شخصی که مبتلا به سرطانه و پایان زندگیش نزدیکه.
بعد جدیدی از زندگی رو میتونه بهمون نشون بده که فردی که همه چی تو زندگیش داره و میدونه سرطان داره قراره چی بشه.
بیان راوی هم دلنشینه ولی موسیقی‌ها گاها صداشون بلنده
شبنم محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
قبل از خواندن این کتاب بعضی از دوستان به من گفته بودن کتاب جذابی نیست... ولی من گوش دادم و لذت بردم، کتاب از دید پدری هست که برای پسرش اونطوری که باید پدرِخوبی نبوده و حالا که متوجه شده بیماره، میخواد از نگاه خودش تا جایی که می‌تونه بهترین کار رو انجام بده... به نظر من داستانیه که ارزش گوش دادن داره
ریحانه حسینی
۱۴۰۰/۸/۲۴
اول از همه من عاشق تصویر کتاب شدم
صدای گوینده هم که وای وای عالی
کتاب که تموم شد نظرمو میام اصلاح میکنم و کتابراه هر چقدر از شما تشکر کنیم کمه بخاطر کتابهای زیبای رایگان که هر سال هفته کتابخوانی و روزهای دیکه ارائه میدین با آرزوی موفقیت بی پایان برای شما عزیزان💙🧡
حسین بوالحسنی
۱۴۰۳/۱/۱۳
من این کتاب رو در زمان رانندگی شنیدم کتاب فوق العاده خوب و از نظر زمانی بسیار مفید برای کامل شنیدن آن هست حس جدید از تجربه زندگی و ارتباط با خانواده با وجود فقدان‌های سلامتی و مواجه با زندگی پس از زندگی رو برای من به ارمغان آورد و از راوی محترم بابت صدای گرم و دلنشین سپاس گزارم.
آرام موسوی
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب بسیار زیبایی بودکاملا قابل تصویر سازی بود، موضوعش هم خاص بود با پایانی غیرمنتظرهرو احساساتم تاثیر گذاشت و باعث شد به فکر فرو برمحاضریم کلا هیچ اثری ازمون نمونه انگار که از اول نبودیم؟ ارزش گوش دادن داره صدای گوینده هم خوب بود ممنون از کتابراه بابت این کتاب فوق العاده
Paradigm
۱۴۰۱/۳/۳
درسته که روند خود داستان خیلی جالب نیست و گیرایی زیادی از این نظر ندارد، ولی کتاب دارای مطالب بسیار زیبا و آموزنده‌ای هست که باعث میشود دلتون بخواد حتی چندین بار بخونیدش! از دیگر نکات مثبت، ترجمه روان و گیرایی صدای گوینده است که شمارا تا پایان داستان با خودش همراه میکند.
Z M
۱۴۰۱/۲/۲۹
خیلی لذت بردم مخصوصا اون قسمتی که زن ژاکت خاکستری میگه:
فکر کردی من همه‌ی عمر دنبال سر تو راه افتادم، من فقط مراقبت بودم، تمام کسایی که محبوب من هستن‌. ‌.. ‌
و اونجایی که مرد میگه:
ثانیه ها
ثانیه‌ها تنها ارزش‌های روی زمین اند
شما همه‌ی عمر معامله میکند
و من عمرم رو معامله میکنم
Yasamin Allahdadi
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب‌های مردم مشوش و مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف هست رو هم از این نویسنده خوندم عالی بود👍🏻قلم بکمن فوق العاده هست و در بیان احساسات غوغا می‌کنه. شیوه‌ی نگرشش به مرگ و زندگی در قبال زندگی رو در این کتاب واقعا دوست داشتم. یکی از اون کتاب‌هایی بود که اوایلش اشکم رو در آورد 🥺
Maryam
۱۴۰۰/۹/۱۳
این کتاب داستان جذابی داشت، اما خب با کتاب مردی به نام اوه که به قلم همین نویسنده هست، قابل مقایسه نیست. گرچه این قیاس شاید اصلا منطقی نباشد. این کتاب داستان کوتاه و در عین حال تاثیرگذاری داشت. مرگ را با دیدی تازه به تصویر کشیده بود. به هرحال ارزش یک بار شنیدن را داشت.
null null
۱۴۰۰/۸/۲۵
من واقعا لذت بردم کتاب مختصر، مفید و آموزنده برای‌ی لحظه فکر کردم براساس گفته‌های کتاب اگه واقعیت باشه زندگی بجای زندگی، پس ممکن‌ی نفر بخاطر من زندگیشونو داده باشه که من تا این لحظه زنده هستم و باید قدردان هرلحظه بود. برای باز کردن چشم دل خوب بود کتاب.
مهدیه مطهری
۱۳۹۹/۱/۱۱
کتاب‌های بکمن منو وادار به فکر کردن راجب مسائلی میکنه که روحم تشنه‌ی دونستن راجب اوناست و سوالاتی رو برام ایجاد میکنه که شاید تا بحال بهشون فکر نکرده بودم... خوشحالم که با این نویسنده آشنا شدم...
Mimm Ghaf
۱۴۰۲/۱/۷
خیلی احساس افسردگی زیادی رو موقع خوندن به آدم میداد و من اصلا متوجه نشدم هدف اصلی داستان چی بود و چی رو میخواست بگه به خواننده و اینکه زندگی رو مگه میشه به کسی دیگه بخشید و انگار که اصلا نبودی هیچ وقت؟؟!! هرچند کتاب کوتاهی بود که زود میشد تمومش کرد...
سید محمد سجاد فروغی
۱۴۰۱/۸/۳۰
یک نمونه‌ی کتابِ سرگرم کننده و آموزنده‌ی کامل مترجم این کتاب به نحو احسن وظیفشون رو انجام دادن. ترجمه‌ی خوب داشتن. این کتاب اصلا گُنگ نیست و با تعلیق چند وجهی‌ای که داره، باعث می‌شه خواننده نتونه به هیچ سویی فکر کنه. کتاب خوبی بود و حالم رو خوب کرد.
Zohreh Rakh
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
داستان خوبی بود که از غنیمت شمردن زندگی صحبت می‌کنه و فکر کردن به مرگ در قالب تعریف کردن پدری برای پسرش
و فداکاری کردن، اونجا که مرد زندگیش رو به اون دختر کوچولوی پنج ساله که سرطان داره می‌بخشه جالبه
فقط مرگ در عوض مرگ نبود، زندگی در عوض زندگی♥️
لیلا عاملی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
فوق العاده بود، داستانی پرکشش و جذاب و غیر قابل حدس زدن و پیش بینی که جاذبه‌اش با صدای گوینده چند برابر شده بود. من دوبار گوش دادم و از اونجایی که اولین کتاب فریدریک بکمن بود که میخوندم تشویق شدم بقیه‌ی کتاب هاش رو بخرم. در یک کلام همان چیزی بود که میخواستم!
سعید سعیدی
۱۴۰۰/۸/۲۶
سلام خدمت همه دوستان. امیدوارم این کتاب باعث نشه دوستانه که بکمن رو نمی‌شناسند از خواندن سایر کتابهاش ناامید بشن. این کتاب به نظرم در حد نوشته‌های دیگه بکمن نبود اصلا. خواندن کتاب مردی به نام اوه را از همین نویسنده به شدت پیشنهاد می‌کنم
Monir Naghikhani
۱۳۹۹/۹/۱۴
جالب بود، درمورد مرگ وبیماری وزندگی وخلاصه همه چیزهای بد وخوب وبیشتر بد زندگی، برایم دردناک بود چون دوست ندارم بچه هارو بیمار ببینم، دلم میخواد اونها همیشه لبخند رو لباشون باشه، ولی خب متأسفانه اینهم جبر زندگیهتشکر میکنم از گوینده محترم
آمین
۱۴۰۰/۹/۱۳
زیبا و موثر؛ مرگ و زندگی و اعتراف پدر پشیمان به پسری که دوستش دارد اما در ابراز محبت و درک احساسات پسرش کوتاهی کرده... اما این دم آخر هم غنیمتی است. اجرای گوینده بسیار پراحساس و عمیقه آرزوی موفقیت برای ایشان و تیم کتابراه دارم 🌹🌹
کتاب باز فیلم باز
۱۴۰۰/۸/۳۰
خود ِ کتاب رو که اصلا دوست نداشتم. اما کتاب صوتیش هم چندان چنگی به دلم نزد. امیدوارم باب سلیقه بقیه باشه. متاسفانه نحوه خوندنشون منو درگیر داستان نمیکرد. بهرحال از زحمتی که برای این کتاب صوتی کشیده شده متشکرم و همگی خسته نباشید.
Kimia st
۱۴۰۰/۸/۲۹
داستانی بود و داستانش بد نبود اما آموزنده نبود و فقط برای پر کردن وقت خوبه
پیشنهاد میکنم کتابای آموزنده بخونید تا تو زندگیتون تحول ایجاد کنه و بی فایده نباشه خوندنتون
مثلا قورباغه ات را قورت بده، چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد و.....
Mohammad Hossain Rahmani
۱۴۰۱/۴/۲
این کتاب را بخوانید؛ چون این کتاب کمترین چیز که به شما نشان می‌دهد، درک و فهم یک کودک از رفتار شماست. علت رفتار کودک را نشان می‌دهد و خواست یک کودک و نوجوان را از پدر و مادر. از نظر من هیچ نقدی بر آن وارد نیست.
ممنون
فاطمه نجفی
۱۴۰۱/۲/۱
داستان زیبایی بود. دیدگاه جالبی از زندگی به نمایش گذاشته شده. از نظر شخصیت اول داستان باقی افراد آدم‌های عادی دید عجیبی نسبت به زندگی دارند و چه راحت خوشحالی میکنند. آیا کسی که پولدار است واقعا خوشبخت نیز هست؟
Moon
۱۴۰۰/۸/۲۷
یک کتاب معمولی، نمیدونم دوستان به چی انقد محشرو.. میگن، یک کتاب متوسط و حتی کمی تکراری با موضوع مرگ و زندگی، اما انتظارم خیلی بیشتر بود. گویندگی خوب بود.
به هر حال ممنون از کتابراه.
زهرا جلائی
۱۴۰۰/۸/۲۶
با سلام و تشکر از لطف ومحبت مسئولین کتاب راه.
کتاب بسیار خوب وجالبی است. نویسنده مفهوم مرگ و اهدا زندگی به دیگران را خیلی زیبا و لطیف به قلم کشیده است.
در ضمن خوانش آقای صمصمامی هم بسیار خوب است.
پریسا حمیدی
۱۴۰۰/۸/۲۴
ممنونم از کتابراه بخاطر هدیه این کتاب خیلی لذت بردم نوشته لطیفی داشت و یک جمله که منو به فکر فرو برد. هیچ کس به ما انسان‌ها نگفته که غم خودش رو بصورت ترس نشون میده خیلی جای حرف و بحث داره
Mohadese Atefi
۱۴۰۰/۸/۲۴
خیلی خوبو عالی بود کتابی که درسای زیادی بهمون میده با این که خیلی کوتاه بود اما فوق العاده پر معنا بود و اینکه گویندش هم خیلی خوب بود ممنونم از کتاب راه که رایگان کتابو در اختیار گذاشت
1 2 3 4 5 6 >>