نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع آیکیدو - عارف شیرازی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی محمدی
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
باسلام. ضمن خسته نباشی به برادران شیرازی بنده باید عرض کنم که اصلا انتظار نداشتم که محتویات کتاب مخصوصا فصل پنچم که فصل فنون و اصلی‌ترین فصل کتاب بود تا این اندازه ناقض باشد. در فصل پنج این کتاب که فنون آیکیدو آموزش داده میشود، فقط از تصاویر مبهم استفاده شده است که حتی افراد آیکیدو کار که فنون را بلد هستند نمیتونند از تصاویر چیزی متوجه بشوند چه برسه به کسانی که میخواهند از طریق تصاویر فنون را یاد بگیرند و متاسفانه زیر عکس‌ها توضیحاتی هم داده نشده است دقیقا برعکس فصل چهار که حرکت‌های اولیه ماننده شیوه راه رفتن و گارد گرفتن را به خوبی آموزش داده و زیر هر تصویر توضیحات کاملی داده شده است. این کتاب علاوه بر نداشتن توضحات برای فنون، تنها تعداد خیلی کمی از فن‌های آیکیدو را آموزش میدهد و بسیاری از فن‌های پایه‌ای که بسیار مهم و ضروری نیز میباشند در آن نیست. تنها نکته مثبت کتاب این این بود که به بعضی از دانستنی‌های آیکیدو اشاره کرده بود و توضیحاتی رو درمورد آداب این ورزش گفته بود که هر کسی با جست و جو در اینترنت میتواند آن‌ها را پیدا کند و این کتاب فقط آنهارا در کنار هم گذاشته بودند
علی عسگری
۱۳۹۹/۶/۱۸
سلام خوب بود کتاب اما یک مشکلی دارد بعضی حرکات واقعا مفهوم نبودن مثلا نیکیو و سانکیو و مثلا دو تا از یوکمی‌ها خواهشم اینه که بعضی حرکات نیاز به فیلم دارن می‌شه یک راهی بزارید چون من رسما هیچ جا فیلم درست حسابیش هم پیدا نکردم می‌شد یک وبلاگ داشته باشید که برای کاراموزای اینترنتی کمک باشه خیلی ممنون میشم
شهاب آقامسیحی
۱۳۹۸/۱۰/۲
ببخشید من مطمئن هستم شما یکی از بزرگترین استاد‌های سبک آیکیدو هستم. خواستم بدونم فرق آیکیدو با دفاع شخصی در چیست؟سوال بعدیم اینه که میتونم به صورت خود آموز آیکیدو رو یاد بگیرم و به صورت انفرادی تمرین کنم؟
صباح قادرخانی
۱۳۹۸/۵/۲۷
واقعا کتاب عالیه - نه تنها مبتدی‌ها باید تهیه کنند و بخوانند بلکه باید استاد این رشته هم آن را بخوانند
مهدی نوری
۱۳۹۸/۲/۹
ببخشید میخواستم بپرسم با خوندن این کتاب تا چه حدی میشه به صورت خودآموز فنون این هنر رزمی رو یادگرفت و مورد استفاده قرار داد؟
عارف شیرازی
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
امیدوارم از این کتاب که نتیجه‌ی دو سال تلاش برای تالیف و مخلص چندین سال تجربه و تحقیق و تدریس هنر رزمی آیکیدو هست استفاده بکنید.
یاسر رمضان زاده
۱۴۰۰/۱۱/۱۵
عالیه واقعا
پیشنهاد میکنم فقط اونایی که باشگاهم میرین این کتابو بخرن خیلی بدرد بخوره
ممنون از سازندش
نسیم دارابی
۱۳۹۸/۱/۲
کاربردی‌ترین کتابی که در آیکیدو نوشته شده. من واقعا راضی هستم و به بقیه هم پیشنهاد میکنم.
عارف شیرازی
۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ممنون از حمایت ارزشمند شما
عادل شیرازی
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
به شدت توصیه میکنم
morteza sadri
۱۴۰۰/۵/۲۷
عکس‌ها با کیفیت تر بود، خیلی بهتر میشد
حسین صوفی
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
بسیار عالی و مفید