نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فروخته شده - پاتریشیا مک کورمیک

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۲/۶
داستان در عین سادگی جالب بود. متاسفانه آمار قاچاق انسان جهت بهره کشی جنسی آمار بسیار بالایی دارد، (در سال ۲۰۱۶ حدود ۵ میلیون نفر) البته این نوع قاچاق را با قاچاق انسان جهت کار و یا مهاجرت نباید اشتباه گرفت.
عمده‌ترین عللی که موجب میشود کودکان و نوجوانان در دام آدمربایان و قاچاقچیان جنسی بیوفتند، نبود امکانات تحصیلی و پایین بودن سطح سواد خانواده‌ها و کمبود شدید امکانات در روستاهای دورافتاده و از همه مهمتر فقر است. در ابتدای کتاب به نظر میرسید وقایع مربوط به صدها سال قبل است. ولی در ادامه دیدیم جهانگرد خارجی دوربین دیجیتالی دارد که تکنولورژی آن مربوط به دو دهه قبل است. خوب، از دختر بچه‌ای که در زندگی نه موتور سیکلت و نه خودرو، اتوبوس، هواپیما و دوربین و تلوزیون و تقریبا هیچ از زندگی انسان مدرن را ندیده است و سطح بینش او از زندگی در قرن بیست و یکم برابر با انسان هزار سال قبل است، چه انتظار میرود؟ او تا انتهای داستان هم نمیفهمد که اینها همه نیرنگ است و پولی برای خانواده‌اش ارسال نمیشود. آیا گناه این همه سادگی و کمبود اطلاعات و دانش و بینش سطحی و پایین بر دوش اوست؟ مسلما خیر. بخش قابل توجهی از گناه بر گردن ایدئولوژی‌ها و باورهای سنتی غلطی است که فکر و وجود انسانها را تسخیر نموده و لایه محافظی به نام خرافات بر دور مغز انسانها کشیده و اجازه‌ی ورود هیچگونه دانش و علمی را نمیدهند و متاسفانه برخی حکومتها نیز با سیاست ایجاد تحمق به این معضل دامن میزنند. گناه از کیست؟؟؟؟
سپاس از کتابراه
مهدیه سلمانی
۱۴۰۱/۹/۷
رمان که چه عرض کنم بهتر بگیم واقعیتی وحشتناک و غم انگیز و خشونتهای وحشیانه‌ای چون فروش و به بردگی جنسی گرفتن دختران و زنان که از گذشته‌های طولانی در همه جوامع بوده و هست و متاسفانه نه تنها ریشه‌اش برچیده نمیشه بلکه روز به روز به شیوه‌ای پیشرفته تر و مایوس کننده تر ادامه داره چون سود و منفعت بسیاری برای باند بزرگ قاچاق انسان و حتی خود دولتها به دنبال داره آدم از شنیدنش دلش به درد میاد از دنیا و ظلمهایی که در اون رخ میده متنفر میشه. گوینده بیان خوبی داره ولی احساساتی که تو این رمان باید داشته باشه رو نمیتونه خوب القا کنه یعنی بهتره بگم بجای اینکه غم و اندوه و دردی که در داستان وجود داره رو به شیوهای بیان میکنه که انگار یک کتاب عادی درسی رو توضیح میده
Mahsa Bashiri
۱۴۰۱/۱۰/۹
رمان کوتاهی بود نمیشه گفت داستان بدون جذابیت بود ولی چون این مدل داستان‌ها و روایات تقریبا اتفاقات از پس هر لحظه رو میشه پیش بینی کرد انچنان که باید آدم رو جذب خود نمی‌کنند ولی در کل داستانی از واقعیت‌های تلخ روزگار است و راوی بسیار زیبا و دلنشین داستان را گویندگی کردن.
از کل داستان می‌توان آموخت همیشه ترس موفقیت و آزادی انسان‌ها را به عقب می‌اندازد.
سمیه اکبری
۱۴۰۲/۱/۴
در این کتاب سعی شده بود درد دردناکی را به تصویر بکشد ولی متاسفانه موفق نبود با وجود اینکه همه از حجم ستم جنسی‌ای که هنوز در دنیا به زنان اعمال میشود خبر داریم ولی با شنیدن این کتاب احساساتمان برانگیخته نمیشود فقط تکرار چیزهایی را میشنویم که میدانیم به نظر این موضوع بسیار جای کار دارد و قلمی خیلی قوی تر لازم دارد
س س
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب خوبی بود کاش همه زن‌ها جرعت کنند از ظلم و ستمی که به آنان شده بنویسند تا نگاه جامعه به زنان تغییر کند
Sanaz Nasiri
۱۴۰۱/۲/۲۹
این داستانیست که در طول تاریخ در همه جای دنیا بوده و متاسفانه همه کاملا براشون قابل درک
جلال آسائیان
۱۴۰۱/۱۲/۳
سپاس از زحمات شما عزیزان
کتاب چندان قوی نبود
البته این نظر من هست.
متشکرم:
اعظم بیگلو
۱۴۰۱/۱/۱
عالی و ازاینکه هنوز در جهان چنین اتفاقاتی رخ میدهد بسیار غم انگیز است
فاطمه رستگار
۱۴۰۲/۹/۱۹
کتاب خوبی بود ولی خیلی آهنگ داشت باعث اذیت میشد
آرزو داورپناه
۱۳۹۸/۱۱/۹
خوب بود و جالب ولی سانسور شده بود
Masih Barzegar Barzegar
۱۳۹۸/۶/۴
کتاب بدی نبود. صدای گوینده هم خوب بود.
T
۱۴۰۲/۶/۱۶
داستان غم انگیزی بود.