نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آزمایش دکتر اکس - ژول ورن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمدرضا
۱۴۰۱/۱/۹
یک کتاب با داستانی زیبا و جذاب از نویسنده معروف فرانسوی ژول ورن است که داستان درباره یک شهر دور افتاده و قدیمی که در هیچ نقشه‌ای نام این شهر نیامده و نام این شهر کیکاندون است. در این شهر همه مردم آرام هستند و کار هایشان آرام و با آرامش جلو میرود. تنها شغلی که در این شهر کار آمدی ندارد پلیس است. پلیس‌ها بیکار بیکار هستند زیرا در این شهر اصلا وعوا و مشاجره‌ای رخ نمی‌دهد. شخصیت‌های اصلی این کتاب آقای شهردار و معاون و دختر شهردار و پسر معاون است که این دو دختر و پسر با هم نامزد کرده‌اند. ازدواج در این شهر سالها طول میکشد و زنانی که شوهرانشان فوت می‌کند با مردان جوان و مردانی که زنانشان فوت میکنند با زنان جوان ازدواج میکنند. روزی شخصی به نام دکتر اکس به بهانه اینکه میخواهد آزمایش بزرگی به این شهر می‌آید و دستور میدهد تا کنار تمام خیابان‌ها چاله‌های بزرگی بکنند تا دکتر بتواند با آزمایشی تمام شهر را در تاریکی شب روشن کند. بعد از مدتی رفتار همه مردم شهر تغییر میکند دیگر همه با هم دعوا میکنند، ازدواج‌ها زود صورت میگیرد، اینقدر خون این افراد به جوش می‌آید که دست به جنگ با شهر همسایه خود میزنند. در نهایت دکتر اکس آزمایش خود را که به ساخت مولکول‌های جدید اکسیژن و هیدروژن پرداخته بود تمام میکند شهر به حالت عادی برمیگردد... واقعا داستان جالبی است و دلیل هر اتفاق را با دلایل علمی و قانع کننده‌ای بیان میکند. اگر به رمان‌های خارجی علاقه مندید این کتاب را گوش کنید.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۹/۲۵
در زمانی که حتی با شروع شدن عصر اختراعات عجیب و غریب مردم وحتی دانشمندان اینگونه افکار ((ژول ورنی)) را فقط افسانه میشمردند!!!!
این نویسنده با آثارش واقعا جنجال آفرید و حتی چندتا از آثارش علاوه بر اینکه به فیلم تبدیل شدند که به حقیقت پیوستند....
اگر خوب داستانهای این نویسنده را خوانده باشید خواهید دید که در تمام داستانهای علمی تخیلی که دست نوشته‌اش هستند در اصل مانند یک دانشمند مسائل علمی را که به موضوع مربوط هستند مورد کنکاش قرار میدهد چنانکه خود را درکلاس درس علوم میبینید!!!!!
بنظر منکه چنین شخصیت ادبی یا بهتر بگیم علمی اصلا نظر و تجربه و تحلیل لازم نداره...
تا نظر دیگر عزیزان چی باشه!!!!!
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب آزمایش دکتر اکس، رمانی نوشته‌ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1872 انتشار یافت. دانشمندی موفق و ثروتمند به نام دکتر اکس پیشنهاد ساخت یک سیستم نورپردازی نوین را به مسئولین شهر کوچک کیکاندون می‌دهد. چون این پیشنهاد، هزینه‌ای برای شهر ندارد، مسئولین با کمال میل آن را می‌پذیرند. این کتاب مانند دیگر کتابهای ژول ورن جنبه علمی تخیلی دارد.
BLACK WOLF
۱۳۹۹/۱/۱۹
داستان باهالیه چون قسمتی که شهردارو معاونش از پله‌های برج بالا میرن و بعد وقتی به سقف میرسن آروم میشن خیلی باهاله
سیامک آذری
۱۴۰۱/۹/۲۰
کتاب با مضمونی بود ولی میتونست جامع تر باشه
رضا شکوهی نیا
۱۴۰۱/۳/۲۴
سلام این اثر مثل آثار. دیگر ژول ورن جذاب نبود سپاسگزارم
صدیقه تافته
۱۴۰۲/۱/۶
اول جذاب بود. ولی بعد یکنواخت شد
Salman Jebeli
۱۳۹۸/۵/۱۹
سرگرم کننده بود آدم یاد کارتون‌های قدیمی میندازه
داریوش
۱۳۹۸/۳/۱
کتابه خاصیه، سخت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد.