نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا - ویکتور فرانکل

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
منیره ستوده
۱۳۹۹/۶/۲۵
کتاب خیلی خیلی عالیه. مخصوصا برای کسی که داره به پوچی می‌رسه. بدون هیچ تعارفی واقعیت رو پیش روی خواننده میذاره و به او کمک میکنه به دنبال "چرایی" برای زندگی خودش باشه که به خاطر این "چرایی" یا "معنایی برای زندگی خودش" ناملایمات زندگی و جهان رو تحمل کنه و با عشق به هدف ادامه بده... ممنون از کتابراه عزیز.
بهار مسعودی
۱۴۰۲/۲/۲
کتابی تاثیرگذار از فرانکل هست که فکر کنم اغلب حتما حداقل اسمش رو شنیدیم به دوستان پیشنهاد می‌دم اول کتاب آری به زندگی از همین نویسنده رو بخونن و بعد دوباره این اثر رو گوش کنن تا بهره دو چندان ببرن از این کتاب خوانش و آهنگ بسیار عالی و متناسب با حال و هوای کتاب هست ترجمه هم بسیار روان
somayeh tohidlou
۱۳۹۹/۶/۲۰
کتاب زود تمام شد
‌فصل اول جز بخش هفتم آن (صوتی) تقریبا روایت‌های امیخته با دوران زندان در اروگاه‌های اشویتس است
‌فصل دوم که اضافه شده در چاپ بعدی کتاب است موضع روانشناسی نویسنده است.
‌توجه به درد و رنج و پذیرش آن از طرفی، و متفاوت از انتظار خود عمل کردن از موضوعات جالب کتاب بود
afsaneh mousavi
۱۳۹۹/۶/۳
نیمی از کتاب تجربه‌ی نویسنده از زندانی بودن در اردوگاه کار اجباری نازی هاست و نیم دیگه تحلیل رفتار انسان در اون شرایط سخت.
ویکتور فرانکل این مطلب رو بیان میکنه که چطور انسان وقتی همه چیز رو و حتی جسمش رو هم داره از دست میده و شاهد زوال خودش و اطرافیانش هست میتونه دووم بیاره.
Mehras Mokhberian
۱۳۹۸/۶/۳۱
به نظر من کتاب درجستجوی معنا ازون کتاب‌هایی است که هر انسان باید باید باید حداقل یکبار اون رو مطالعه کنه. برای همه واجبه... فوق العاده اثر بخش و مفید
Bahman Beiranvand
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتابی فلسفی روانشناسی که البته نباید خیلی انتظار تاثیر روانی داشته باشید چون مسئله روانشناسی آن نیاز به مثال‌های خیلی زیادی داره که نیامده. بنظرم کتاب نیاز به یک تمرینات مکمل جداگانه داره. من هم صوتی و هم متنی را تهیه کردم و چندین بار گوش کردم و نت برداری کردم. کلا کتاب پرمحتوا و مختصریه.
سمیرا زکریا
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
وقتی با عمق وحدت گوش میدی و همراه با صدای رسا و ریتم خوب گوینده تصویر سازی میکنی انگار تو تمام سختی‌ها همراه شخصیت اصلی هستی و وقتی میبینی داشتن نگرش و تصویرسازی چقدر اهمیت داره و می‌تونه از قعر جهنم نجاتت بده، اونو دست کم نمی‌گیری و تحت هر شرایطی انجامش میدی
مهدی جعفرپیشه
۱۴۰۱/۱۰/۵
خواندن این کتاب را به همه افراد توصیه میکنم. این کتاب صرفا خاطرات یک اسیر جنگی نیست. بلکه اسیری است که دارای تخصص است و تخصص خود را برای کمک بخود و سایرین بکار می‌برد. ضمنا این کتاب خواننده را به فضای اردوگاه‌های اسرا می‌برد وشرایط سخت روحی و جسمی آن‌ها را توضیح می‌دهد.
فاطمه عبداله زاده
۱۴۰۱/۶/۲۰
یه سری جملات خیلی عالی توی این کتاب هست یکی ازاونا میگه که غم شبیه کپسول گاز میمونه وقتی وارد اتاق میشه ربطی به حجم اون کپسول نداره گار همه اتاق رومیگیره و این یه تفسیر عالیه برای اینکه بدونیم غم ادما براشون بزرگه و این ربطی به کوچیکی یا بزرگی اون غم از نظر ما نداره
فاطمه روشندل
۱۴۰۱/۴/۲۲
این کتاب برای ارتقاء صبر و امید و توانایی رویارویی با مشکلات عالی است. ضمن اینکه مفاهیم روانشناسی بسیار ارزشمندی را که از طریق نزدیکترین تجربه‌ها راستی آزمایی شده‌اند بازگو می‌کند. من خیییییییییییلی این کتاب را دوست دارم و هرچندوقت یکبار آن را دوباره می‌خوانم.
فریبا کاهه
۱۴۰۰/۷/۱۴
بسیار عالی کتابی پر محتوا و ارزنده، کتابی ست که بارها باید خوانده شود در ابتدای کتاب شاید بنظر حسن بیاید چون صحنه‌های درد کشیدن انسانها در اردوگاه کار اجباری اصلا خوشایند نیست ولی نویسنده بسیار زیبا به چرایی زندگی اشاره میکند و اینکه هرکدام از مابرای چه رسالتی آمده این
Shirin Raad
۱۳۹۸/۶/۱
من در حال گوش دادنش هستم خیلی ترسناکه و بشدت حزن انگیز. الان کتاب رو تموم کردم قسمت اولش سراسر رنج و درد بود اما گوش دادنش جذاب قسمت روانشناسی هم یه جاهاییش سخته اما آخراش جذابه و کاربردیه و در کل کتابیه که حتما باید خونده بشه و ارزش خوندن رو داره ممنونم از کتابراه
Daryush Parsa
۱۳۹۸/۴/۱۹
علاقه آدما به درد و رنج قابل درک بود اگر این دسته دائماً از مشکلاتشون نمی‌نالیدن! اما وقتی این مسائل باعث میشه زندگی خودشون و دیگران رو زهر کنن، دیگه توجیهی نداره جذب این نوع آثار شدنشون. ب نظرم علاقه هرکس ب معانی و مفاهیم می‌تونه مشخص کنه ک هرشخص چ نوع خوراکی رو برای خودش و عزیزانش انتخاب می‌کنه..
راحله کاظمی
۱۳۹۸/۴/۱۴
کتاب جالبی بود اما بخش دوم اون کمی گیج کننده بود حالا به دلیل ترجمه و یا به دلیل مباحث روانشناسیش که نیازمند مطالعات روانشناسی هستش. به عبارتی برای کسانی که در زمینه روانشناسی تحصیل یا کار میکنن درک آن راحتتره. در هر صورت ممنون. امیدوار بودم که این کتاب گره‌های فکریم رو باز کنه اماکمک زیادی نکرد.
nasrin h
۱۳۹۸/۳/۳۰
کتاب فوق العاده انگیزشی و با توجه به اینکه نویسنده خودش فضا‌ها را درک کرده و دیده فوق العاده است
میثم علاقمندی
۱۴۰۳/۲/۵
من علاقه زیادی به کتابهای جنگ جهانی دوم دارم، همیشه از خودم میپرسیدم انسان چطور میتونه به انسان دیگه‌ای انقدر توحش داشته باشه تا اینکه این کتابو گوش کردم و تمام سوال هام با گفتار روانشناسیو ثلیث نویسنده پاسخ داده شد. محشره واقعا، واقعا محشره🥰
حورامهر امینی
۱۴۰۱/۱۰/۹
انسان در جستجوی معنا، عالی هست این کتاب، در عین سادگی جملات ولی بی نهایت اثر گذار و واقعی است. گوینده آن هم عالی بود، کتابی با کمترین دیالوگ، ولی اصلا منوتون نمی‌شد. انتخاب موسیقی هم عالی👏 واقعا از تیمی که این کتاب زیبا و اثر گذار رو کتاب صوتی کردند ممنونم👍👏
بیدگلی
۱۴۰۱/۸/۱۴
این کتاب فوق العادس و حتما پیشنهاد میکنم.
اگر لازم به خلاصه‌ای از کتاب باشد باید گفت
انگیزه اصلی و هدف زندگی، گریز از درد و لذت بردن نیست، بلکه معنی جویی زندگی است که به زندگی مفهوم واقعی میبخشد. درد و رنج بهترین جلوهگاه ارزش وجودی انسان است:)
ali azarang
۱۳۹۸/۶/۱۹
این کتاب فوق العادست، صدای راوی ارامش بخش و عالیه، واقعا یک کتاب رئالیست فوق العاده قوىِ، فوق العاده انگیزشی، این که میدونید خود نویسنده چیز‌هایی که نوشته رو درک کرده واقعا کمک میکنه، حتما مطالعه کنید حتماااااااا، به هیچ وجه این کتاب رو از دست ندید
Parisa Jmz
۱۳۹۸/۵/۲۴
اکنون اگر کسی از ما در مورد حقیقت گفته دستایوسکی بپرسد که می‌گفت (بشر موجودی هست که می‌تواند به همه چیز عادت کند) پاسخ خواهیم داد: بله بشر موجودی هست که به همه چیز خو می‌گیرد اما نپرسید چگونه!
Salman Jebeli
۱۳۹۸/۴/۲۶
کتاب خوبی است بخش اول آن در داستانی و بخش دوم تحلیل است در واقع شما هم از داستان کتاب لذت می‌برسد و هم از تحلیل روانشناختی بهره میگیرد
رویا تقوی
۱۴۰۲/۶/۱۸
یافتن معنایی برای زندگی بسیار امید بخشه و انسانو رو به جلو میبره. گاهی زندگی آنقدر تلخ میشه که سخت میشه معنایی یافت، پس چه بهتر که از همین حالا شروع کرد و معنایی غیر فانی یافت، باید چنگ زد به هر چیز که انسان رو از سقوط بازدارد.
رویا امیری
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
این کتاب بسیار عالی و کامل بود خیلی ممنون از راوی و صدای بسیار تاثیر گذارش، با این خواندن این کتاب انسان دید بسیار خوبی نسبت به زندگی و داشته هایش دارد و میتواند خیلی راحت تر و شاد تر زندگی کند، این کتاب را باید چند بار خواند و لذت بود.
م یوسفی
۱۴۰۱/۷/۱۳
این کتاب دو قسمته یکی خواطرات فرانکل از دورانی که تو زندان آشوبتز بوده و قسمت بعدی نتیجه گیری روانشناختی اون از این سالها زیر سایه‌ی علم روانشناسی.
واسه من که عاشق کتابای داستانی و فراری از کتابای روانشناسی هستم فقط قسمت اولش جذاب بود👌
Ali Akbari
۱۴۰۱/۳/۸
با قسمت اول کتاب که داستانهای اردوگاه اجباریست موافق نیستم، بنظرم نظرات منفی داره، ولی قسمت دوم کتاب که لوگوتراپی رو مطرح میکنه و در موردش توضیح میده خیلی خوبه و اگه شخص متوجه بشه خیلی جاها میتونه ازش کمک بگیره و بدرد بخور هست.
رضا احمدیاری
۱۴۰۰/۴/۲۴
بعد از خواندن کتاب دیدگاهم راجع به بسیاری مسایل زندگی تغییر کرد، بزرگ تر شدم، رشد کردم و عاقلانه تر اندیشیدم، و زندگی را چنان که هست پذیرفتم و نه چنانکه باید باشد. عشقم به زندگی با تمام کاستی‌ها و نقایص بیشتر شد.
Fara🙇‍♀️ Mmm
۱۴۰۰/۱/۵
من نسخه‌ی چاپی این کتاب رو خوندم و بسیار لذت بردم و تصمیم گرفتم صوتیش رو هم داشته باشم. دکتر فرانکل توضیح میدن که ما در هر مسیری که قرار میگیرم با سختی‌هایی که داره باید بتونیم با درد روانی اون سختی کنار بیایم تا بتونیم اون رو رد کنیم.
هما راستین
۱۳۹۹/۱۱/۳
این کتاب فوق العاده است بسیار خواندنی و ارزش بارها و بارها خواندن را دارد البته از گوینده دیگری همین کتاب در کتابراه هست با نام انسان در پی معنا من توصیه میکنم اون نسخه را هم گوش کنید از اون نسخه بیشتر لذت بردم
Alireza Farokhnia
۱۳۹۸/۵/۱۹
کتابی مفید برای پی بردن به حقیقت زندگی
در نیمه اول کتاب تجربه نویسنده و مشاهداتش در اردوگاه کار اجباری بیان می‌شود و در نیمه دوم تحلیل‌های روانشناسانه در مورد رویداد‌ها دارد.
در کل دید وسیعی برای زندگی کردن می‌دهد
سعیدحیدری
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتابی بی نظیر از شرایط انسانهایی که تمام منیتهارا از دست داده‌اند. نه اصالتی نه مقام و منسبی و نه حتی نامی دارند. فقط یک روح آزاد و یک جسم دربند. درسهای بزرگی داره. میشه ده تا کتاب برای هرقسمتی تفسیر نوشت.
Yasamin Ghasripoor
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به این کتاب زمانی گوش کردم که از نظر جسمی و روحی توی شرایط خیلی بدی بودم و شنیدن این کتاب باعث شد که حالم خیلی بهتر بشه، جملات پر معنی و تاثیر گذار همراه با شرح وقایع با جزییات باعث تاثیر بیشتر کتاب توی ذهن میشه
ساینا سالاری
۱۴۰۲/۱۰/۵
خیلی کتاب تاثیرگذاری بود واقعا به اندازه‌ی کافی به موضوعات اشاره داشت و هر جمله‌اش عمیقا خواننده رو به فکر فرو‌میبرد و ارزش‌های انسانی و قدرت تصمیم انسان در شرایط برای رسیدن به تعالی رو به زیبایی روایت کرد.
محمد محمدی
۱۴۰۱/۹/۲۷
با سلام و احترام به نظرم کاملا ارزش وقت صرف شده را داشت، صدای جناب میلاد میرزایی شفاف و با احساس بود، پس از شنیدن کتاب مطالبی بر اندوخته‌های افزوده شد. از همه عزیزانی که در خلق و ترجمه و انتشار آن تلاش نمودند سپاسگزارم
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱/۸
کتاب میخکوب کننده و فوق‌العاده‌ای بود، فصل‌های اولش مو بر تنم سیخ میکرد و توضیحات روانشناسیش هم عالی بود. تعریف این کتاب رو شنیده بودم ولی هیچوقت نمیدونستم چطوریه.
عالی بود، گویندگی هم بسیار لذت‌بخش و احساسی بود.
نفیسه احدی ازاد
۱۳۹۹/۱/۳۰
کتابی که برای هر انسانی مخصوصا انسانهای ناامید خوندنش عالی و مفید است. کتابی که چندین بار دوست دارید بخوانید. با خواندن این کتاب تجربه و دید انسان به زندگی کاملا عوض و امیدوار میشود.
behzad beykaee
۱۳۹۹/۱/۱۵
سه یا چهار سال پیش قبل از اعزام شدن به خدمت این کتاب رو خوندم. چند وقتی بود یه چیزای مبهمی ازش رو یاد می‌آوردم. شاید بهترین راه دوباره به جریان انداختنش توی ذهنم گوش دادنش باشه.
سیما ط
۱۳۹۹/۱/۱۵
دوبار تا الان این کتابو گوش دادم و در آینده شاید بازم بخونمش. بخش دومش رو مفیدتر و کاربردی تر میدونم. برای درک رنج و افزایش مقاومت آدم در لحظات سخت و دشوار زندگی میتونه مفید باشه.
رحیم م
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
این کتاب بهترین کتابی است که « «همه» » باید بخوننش البته من ترجمه صالحیان خونده بودم
چنان زندگی کن که انگار برای دومین بار به این دنیا آمدی، و اینک درحال انجام خطاهایی هستی که در زندگی نخست مرتکب شده بود..
سیده رضوان آهوقلندری
۱۳۹۸/۴/۱۰
هر سال ٤ بار این کتاب رو میخونم و به دیگران هدیه میکنم
رنج رو بسیار دقیق توصیف میکنه
رقیه صباحی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
سلام دوستان عزیزم ممنونم از کتابراه. کتاب اولش درد و رنج و شکنجه، آخرش فوق العاده عالی و سرشار از درس، درس زندگی. ولی حیف کاش این مباحث دوست داشتنی در مدارس گفته میشد. خوانش عالی و دوسو داشتنی. ممنونم
بهنام جلیلوند
۱۴۰۲/۴/۳۱
با درود فراوان این کتاب بسیاری از ابهامات دیدگاههای بزرگان دیگر را که در ذهن داشتم مرتفع کرد.
تلاش برای زندگی بهتر با مبارزه درون صورت میگیرد که این کتاب الگوی درستی برای این مبارزه است.
. Nadiya . A
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب خوبی بود داستان یک روانپزشک بود که در اسارت در یک اردوگاه کار اجباری بود
من بخش اول کتابو بیشتر دوست داشتم چون بخش دوم خیلی تخصصی بود در کل کتاب خوبی بود و نکات اموزنده زیادی داشت
Minoo rasekh
۱۴۰۱/۷/۲۲
این نسخه علاوه بر روان بودن خوانش، صدای بهتری در مقایسه با بقیه نسخه‌ها داشت
خود کتاب و مضمونش هم که عالی بود
جاهای خالی افکار و خطوط فکری من رو پُر و بعضی جاها رو پررنگ کرد
و بنظرم برام مفید بود
میترا عقیلی
۱۴۰۰/۲/۱۸
کتابی به شدت معناگرا و سرشار از حقایق زندگی و جامعه 
واقعا لذت بردم و گاهی موقع گوش دادن انقدر مجذوب روایت میشدم که از دنیای واقعی خارج و حس میکردم در اردوگاه کار اجباری گوشه‌ای ایستادم و تماشا میکنم
ماهی فرد
۱۴۰۰/۲/۱۳
خیلی دنبال نقطه کورم زندگیم بودم، به چراهای زندگیت میرسی و‌ فهمیدم من معنا زندگیمو واقعا نمیدونم کمک خوبیه برای اینکه بدونیم واسه چی اومدیم، با اینکه کتاب جلدیشو خونده بودم ولی صوتیش جذاب تره.
Mahyar Mahyari
۱۳۹۹/۷/۴
کتابی که باید با هوشیاری و توجه خوانده و شنیده شود، کتابی که درک شود متحولت می‌کند، کتابی که کمک میکند قدر شناس زندگی باشی، کتابی پر از درس و آگاهی.....
سپهر خسروی
۱۳۹۹/۶/۲۵
این کتاب میتونه زندگی خیلی هارو تغییر بده و اونارو به زندگی بهتر برسونه. وقتی ایده مطرح شده در کتاب اکنون یک مکتب روان شناسی هست خود نشون دهنده تاثیر این کتابه. عالی بود عالی
مولود معین
۱۳۹۹/۵/۱۹
عالیه. بسیار ارزشمند است. علیرغم اینکه آخرای کتاب تخصصی و روانشناسی میشه اما میشه اصل مطلب رو گرفت. کتابی عالی، مخصوصا مناسب برای دوران قرنطینه‌ی نوروز 99 و حس افسردگی دوران قرنطینه
barfffa ❄️
۱۳۹۹/۴/۳۰
من خیلى نتونستم ارتباط برقرار کنم به نظرم براى کسایى که روان شناس هستن بهتر باشه
کیمیاگر
وقتى نیچه گریست
اثر مرکب
رو خیلى بیشتر دوست داشتم 😊
من افکارم خیلى وسط هاش پرش میکرد
صاحب خاطری
۱۳۹۹/۱/۸
این کتاب بسیار فوق العاده و تاثیر گذار بود. البته ممکن است هر شخصی نتواند دقیقا مباحث روانشناسی بخش دوم رو درک کند. ولی واقعا لذت بردم. گوینده‌اش هم عالی بود.
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>