نقد، بررسی و نظرات کتاب بلاک‌چین: از بیت‌کوین تا دنیای صنعت - مریم دهقانی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امیر حسین کریمی
۱۳۹۸/۵/۲۱
امروزه از فناوری بلاکچین به عنوان یک فناوری انقلابی یاد می‌شود که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد به¬نحوی که از آن به¬عنوان بزرگ¬ترین اختراع قرن حاضر بعد از اینترنت یاد می¬کنند. اولین شبکه‌ی بلاک‌¬چین جهان، ۱۳ سال پیش از پیدایش بیت‌ کوین وجود داشته است. این شبکه، به‌صورت مخفی و هفتگی، در بخش آگهیهای یکی از مشهورترین روزنامه‌های جهان یعنی نیویورک تایمز فعال بوده است.
ریچارد مولدز مدیر ارشد شرکت امنیت الکترونیکی ثیلز می¬گوید: بلاک‌چین میتواند اعتماد مردم به اینترنت را افزایش دهد؛ به‌عنوان مثال میتواند علاوه بر متصل کردن اشیا به یکدیگر و اینترنت، رابطی برای تراکنش‌های مالی بین مردم و اشیا مختلف نیز باشد.، در حالی که عده زیادی فکر میکنند، تنها کاربرد بلاک‌چین، استفاده در بیت‌کوین و دیگر گونه¬های ارزهای دیجیتال است.
کتابی که در دست دارید به عنوان اولین کتاب تالیفی به زبان فارسی در حوزه بلاکچین، تلاش داشته است ضمن معرفی اصول و مبانی بلاکچین، ساختار علمی و کاربردهای عملی این تکنولوژی را از مبانی تئوریک تا مباحث پیاده سازی و عملیاتی و به عبارتی "از ایده تا عمل" به زبان ساده ارائه نماید و خوانندگان محترم را گام به گام با مفاهیم زنجیره بلوک، ساختار بلاکچین، هشینگ و رمزنگاری، انواع بلاکچین، قراردادهای هوشمند، چالشهای بلاکچین، و ارزهای رمز پایه آشنا کند.
اگر چه یکی از اولین کاربردهای بلاکچین، مباحث مالی و معرفی بیت کوین به دنیای امروز بود ولی در این کتاب با دیگر کاربردهای هیجان انگیز بلاکچین در صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه، پزشکی، سلامت، موادغذایی، شبکه بانکی، بهداشت، شبکه حمل و نقل، زنجیره تامین، داروسازی، شبکه‌های اجتماعی، کشاورزی و دامداری، واردات و صادرات، پوشاک، بازاریابی، بورس، خدمات مسافرتی و گردشگری، تشخیص هویت، امنیت، مبارزه با جعل و تقلب، انرژی، بازاریابی، اینترنت اشیاء و فعالیتهای نظامی آشنا خواهید شد.
Ali M
۱۴۰۰/۶/۲۷
این کتاب فوق العاده و عالیه ولی تنها ایرادی که به این کتاب میره اینه که بعضی از مفاهیم بلاکچین رو پوشش نداده (مانند فورک و انواع آن و...) و اینکه بعضی اصطلاحات بلاکچین رو فارسی سازی کرده که سبب میشه مفاهیم بلاکچین سخت تر درک بشن.
ولی در کل یکی از بهترین کتابهایی بود که من در طول عمرم برای یادگیری فناوری ویژه بلاکچین مطالعه کردم و در حوزه بلاکچین موارد بسیاری بر دانش من اضافه کرد.
به علاقه مندان حوزه بلاکچین مطالعه این کتاب رو اکیدا توصیه میکنم ولی قبل از مطالعه این کتاب بهتره کمی راجع به بلاکچین اطلاعات پیش زمینه‌ای داشته باشید.
از آقای پروفسور اخوان و همکارانشان برای زحمات بسیاری که در جهت تالیف و نشر این کتاب ارزشمند داشته اند، صمیمانه تشکر میکنم.
دست یاری خداوند متعال همواره با شما.
خدانگهدار...
یا علی مدد...
مانا خلیلی
۱۳۹۸/۷/۵
کتاب بسیار مفیدی برای من که حدود دوسال است مطالعات خود در حوزه بلاکچین را آغاز کرده‌ام بود به طوری که تمام مفاهیم دنیای بلاکچین به صورت یکجا و روان در این کتاب با رفرنس دهی تمام مطالب ارائه شده است. به تمام دوستان علاقه مند به این حوزه مطالعه این کتاب ارزشمند را توصیه می‌نمایم.
امیر حسین کریمی
۱۳۹۸/۵/۲۱
با سلام. کتاب بسیار پر محتوا و جالبی بود. دیدگاه جدیدی را نسبت به بلاکچین به روی من باز کرد. محتویات کتاب بسیار سلیس و روان بود و سبب شد مفهوم بلاکچین و کاربردهای آن را بهتر درک کنم. با تشکر فراوان
امیرعلی آریان
۱۳۹۸/۵/۲۲
کتاب را تهیه و مطالعه کردم. بسیار مفید و جامع بود و تا حدود زیادی من را با فضای بلاککچین آشنا ساخت. خواندن آن را به دوستان دیگر توصیه می‌کنم.
سمیه فتح اللهی
۱۳۹۹/۳/۲۵
بسیار کتاب خوبیه
از صفر همه چیز رو توضیح داده.... یه منبع عالی برای شروع یادگیری این مباحثه
Hasti Mal
۱۳۹۸/۸/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود و مطالب لازم زیادی در آن مورد بررسی قرار گرفته بودند
omid zare
۱۳۹۹/۹/۲۲
کتابیه که در مورد فناوری بلاکچین بیان شده و تعارفش با مثال‌های ساده
در مورد بیت کوین و سرمایه گذاری چیزی زیادی دستگیرتون نمیشه
sana mosadegh
۱۳۹۹/۹/۱۷
کتاب رو تهیه کردم. خیلی مفید بود و جامع و خرید کتاب رو به کساییکه با این مباحث آشنایی ندارن بشدت توصیه میکنم.
سجاد
۱۳۹۹/۳/۵
واقعا کتاب خیلی خوبیه و همه چی رو با مثال‌های خوب و روان تفهیم می‌کنه
سجاد پرستو
۱۳۹۸/۱۱/۲۳
کتابی که اینده بلاک چین و اتفاقاتی که رخ میده رو نشون میده
پانیذ رستم خانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کتاب خیلی مفیدی بود برای کسب اطلاعات در رابطه با بلاکچین
حسین .
۱۴۰۱/۱/۲۰
کتاب مفیدیه و دید خوبی نسبت به دنیای بلاک چین میده