نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دزیره - آن ماری سلینکو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Alireza Magical
۱۴۰۰/۹/۱۵
بالاخره شنیدن رمان را تمام کردم هم خوشحالم هم ناراحت از اینکه تمام شد! چند روز تمام زندگی‌ام را پر کرده بود و حتی میتونم به جرات بگم تو تصمیمات مربوط به این روزهای زندگیم تاثیر گذار بود. حیفم آمد احساسم را با شما در میان نگذارم؛ جدای زیبایی رمان؛ گویندگی و دیگر مسایل فنی در جهت گویا کردن کتاب بسیار عالیست و هنرنمایی خانم گوینده نگینی بر همه‌ی اینها. دعوت میکنم شما رو به شنیدن این رمان زیبا و غرق شدن در تاریخ.
رمانی بسیار زیبا و هر چه بگویم کم است.
``مهم نیست چه کسی هستی هر چه میخواهی باش, حالا که ملکه هستی, ملکه خوبی باش! ``
چقدر این حرف درست است
مطمنا مجدد تمام یا فرازهایی از این رمان زیبا رو گوش خواهم کرد. اصلا نسخه چاپی‌اش رو تهیه میکنم و در کنار نوشیدنی گرمی آن را دست میگیرم و می‌خوانم😍😍😍
امیدوارم مثل من در این رمان و اجرا غرق شوید
ممنون که لایک میکنید 🤪
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 دزیره… باید بگم مخصوصا برای ما زنان سرزمینمان این رمان میتونه خیلی الهام بخش باشه! دزیره بانویی زیبا، مستقل، فریبنده، موفق، و سخت کوش هست که می‌تونه به هرچیزی که می‌خواد در زندگیش با ممارست و سختکوشی دست پیداکنه، و فکر میکنم که پیمودن پله‌های ترقی، توسط دزیره بعد از اولین شکست عشقیش سرعت بیشتری میگیره!!!
مثل یه الماسی که باید جلا داده شه، دربرابر مشکلاتش تاب میاره و به قله موفقیتها در انتهای مسیرش میرسه. نمی‌دونم چرا دزیره منو یاد شخصیت اسکارات توی برباد رفته میندازه! بعلاوه‌ی شباهت‌های زیادشون هر دو روی اتفاقات جنگی زمانه شون تاثیر گذار هستند. و نکته آخر درمورد دزیره اینکه، من فکر میکنم بزرگ‌ترین شانس زندگی دزیره به جز همه‌ی شرایط و خصوصیاتش این بود که در یک زمان، دو مرد بسیار مهم‌ و تاثیر گذار تاریخ عاشق اون میشن! و نهایتا هم‌میبینیم که قدرت عشق می‌تونه بر عطش جنگ و سلطه جویی فائق بیاد و جلوی کشتار بیشتر رو بگیره! …
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
سوگند یونسی
۱۴۰۱/۷/۵
قسمتی از متن کتاب:
_پس معلوم میشود شما هنوز عاشق او هستید؟ چقدر متاثر کننده است! من فکر میکردم او را فراموش کرده اید.
با تعجب گفتم:
_فراموش کرده ام؟ آیا ممکن است انسان اولین عشق خود را فراموش کند؟ من به خود ناپلئون تقریبا هیچ وقت فکر نمیکنم. اما تپیدن‌های قلب و لحظات خوشبختی و رنج‌هایی را که در آن زمان کشیده‌ام هرگز فراموش نخواهم کرد.
***
خوب اول از همه باید راجع به این کتاب صوتی یک اخطار جدی بهتون بدهم بعد از شنیدن این اثر فوق العاده احتمالا تا مدت‌ها هیچ کتاب صوتی نمی‌تواند براتون کاملا راضی کننده باشد، چون این کتاب صوتی توسط اعجوبه‌ای به نام خانوم درخشش اجرا شده که لذت شنیدن این کتاب را به منتها میرسونه و تیم فوق حرفه‌ای آوانامه…
بی نظیر واژه‌ی خوبی برای توصیف این کتابه…
شما را به ۲۷ساعت لذت دعوت میکنم، به زندگی جذاب و پر کشش دختر ابریشم فروشی در مارسی که ملکه سوئد و نروژ شد؛ کسی که دو نفر از قدرتمندترین مردان زمان خودش در جهان عاشق او شدند؛ کسی که سادگی و اصالت خودش را هیچ وقت از دست نداد و…
شایان کریم زاده
۱۴۰۱/۱۲/۶
خیلی وقت بود که میخواستم این کتاب رو دوباره بخوانم تا اینکه تصمیم گرفتم صوتی گوشش بدم و واقعا بعد از چند سال باز هم بسیار لذت بخش بود، خود اثر واقعا روان جذاب و درگیر کننده ست بخصوص اگر به برهه تاریخ انقلاب فرانسه و دوره و شخصیت ناپلئون علاقه داشته باشید زیبایی و جذابیتش دوچندانه گویندگی اثر هم بی نهایت عالی اجرا شده چه ادای با روح دیالوگ شخصیت‌ها و توانایی تحسین برانگیز گوینده در اجرای صدای کودک گرفته تا پیرمرد و... در صدر هم خود شخصیت دزیره که با ظرافت تمام حتی توی مراحل مختلف زندگیش تن صدایش تغییر میکند، فقط یک مورد بود بخصوص در فصل ۳ داستان برخی فصلها ناقص آورده شده یا کلا نیستند البته بخشهایی هم توی متن کتاب صوتی بود که توی نسخه چاپی کاملش نبود یا ترجمه ش به روانی نسخه صوتی نبود، بنظرم اگر حوصله داشتید نسخه pdf هم رایگان دانلود کنید و مقایسه بکنید، توصیه میکنم این اثر رو به هیچ عنوان از دست ندید
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۸/۱۲
مهم‌ترین‌اهمیت این رمان جنبه تاریخی بودن و شفاف سازی بخش‌هایی از زندگی ناپلئون بناپارات‌و آگاهی از چگونگی ظهور و سقوط اوست.
این رمان می‌تواند بخش‌هایی از تاریخ را برای افرادی که اهل مطالعه تاریخ نیستند آشکار نماید. علی الخصوص ماجراها و داستان‌های عاشقانه است رمان افراد بی علاقه به مسائل سیاسی و تاریخی را مشتاق به بررسی و مطالعه می‌نماید. همچنین مسائل و موضوعاتی در این کتاب طرح می‌گردد که عموما کتب تاریخی به آن‌ها نمی‌پردازند.
لذا رمانهای تاریخی تا حد زیادی این نقصان را جبران می‌نمایند
این کتاب داستان زندگی نو کیسه‌هایی است که از هیچ به همه چیز ک مجدد به هیچ می‌رسند. خانواده فقیر و بی فرهنگ ناپلئون مدتی به بالاترین حد فخر و اعتبار دست می‌یابند اما خیلی زود این فخر و مقام را از کف می‌دهند. دزیره نیز ب واسطه هم نشینی با ناپلئون و عشق کودکانه و خام خود به او سرنوشت ش دچار فراز‌هایی باورنکردنی می‌شود. نکته مهم‌این داستان این است که دزیره به والاترین درجات می‌زسد در صورت‌ی که کوچکترین نقش‌ی در این اوج گرفتن‌ها ندارد. زندگی پیچیده و غیرقابل پیش بینی است.
فاطمه غضنفری
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
سلام، کتاب بسیار آموزنده بود چه از نظر آموختن تاریخ چه مطالب اجتماعی، اگر چه بسیار غم انگیز بود که نیم میلیون در سرما یخ زدند اگر چه رفتم مطالعه کردم در جنگ‌های ناپلئون بین ۳ تا ۶ میلیون نفر کشته شدند و این ها به خاطر جاه طلبی ناپلئون بود اما ناپلئون کارهای مفید داشته مثل قانون مدنی فرانسه که از همون تاریخ تا حالا عوض نشده و الهام بخش خیلی کشورها بوده فکر کنم حتی قانون مدنی ایران، اگر چه نقاط ضعف کتاب این هست که خیانت شوهر دزیره را وارونه جلوه داد بیشتر شبیه قهرمان از او یاد شد که به نظرم ابدا این گونه نبود و نبوغ ناپلئون را فقط یک خائن میتونست به شکست منتهی کنه و این که نکات مثبت ناپلئون را بیان نکرده یا حداقل خیلی کوتاه بوده از نظر رمانی در آخر داستان شخصیت دزیره را دیگه دوست نداشتم احتمالا چون سراسر کتاب در حال تطهیر چهره شوهر خائنش بود در هر حال به کتاب نمره ۲۰ میدم
Shirin Raad
۱۳۹۸/۷/۱۹
اینکه خانم گوینده میتونن به جای هر شخصیتی صداشون رو تغییر بدن واقعا حیرت انگیزه صدای بچه صدای پیرزن صدای دختر جوان مرد جوان مرد سالخورده. خانم گوینده فوق العاده هستند. داستان هم خیلی جذاب و خوندنی هست حرف زدن از مدل لباسها و موها گویی که آدم داره فیلم میبینه از جنبه تاریخی هم کتاب قشنگیه فقط اینکه نمیدونم چرا نویسنده شخصیت دزیره رو خیلی مثبت جلوه داده مثلا دزیره هرگز از کسی بدگویی نمیکنه یا حسادت نمیکنه و یا از ملکه شدن خوشش نمیاد به نظرم این مثبت بودن قهرمان داستان یکم تصنعی هست. ممنون از کتابراه که بهترین کتابها رو در اپلیکیشن قرار میده.
خانم کتابخون
۱۴۰۱/۸/۲۶
کتاب از جذابیت و گیرایی بالایی برخورداره. رمانی است که بر پایه وقایع تاریخی نگارش شده و این بر جذابیت داستان افزوده. در این کتاب با تاریخ فرانسه در حوالی سالهای ۱۸۰۰ آشنا میشویم، از ظهور تا سقوط بناپارت. بنابر ادعای نویسنده در نگارش این کتاب با تعدادی از نتیجه و نبیره‌های خاندان برنادوت صحبت کرده و مطالب بیان شده از چندین نظر مورد بررسی صحت تاریخی قرار گرفتند‌ در این کتاب با شخصیت ناپلئون بدون اغراق و اسطوره سازی آشنا می‌شویم. داستان از زبان بانویی است که سرنوشتی خاص و اعجاب آور داشته است و در حالی که درخانواده‌ای معمولی متولد شده بوده است، در طی روند زندگی عادی، به جریان حکومت داری و رتبه‌های بالای کشوری دست پیدا کرده و بخشی از تاریخ ملتهای فرانسه، سوئد و نروژ را شکل داده است.
عاطفه قدسی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باسلام، من کتاب پریروز تموم کردم؛ به نظرم کتاب خوبی هست و مخصوصا مناسب کسانی هست که علاقمند به خوندن تاریخ ملت‌ها هستن؛ پس اگه کسی علاقمند به تاریخ نیست بهتر نخونه.
به نظر من شخصیت اصلی کتاب (دزیره) زنی قوی و عاقل که بخت بلندی هم داره و همونطور که توی متن کتابم هست دزیره توی زندگی دو تا از مردان بزرگ فرانسه نقش داشته و درواقع تاثیر گذار بوده؛ یعنی ناپلئون و همسرش ژان باپتیس‌. و اون مکالمه پایانی با ناپلئون که پس از سالها بهتر بگم باهم درد ودل می‌کنند و ناپلئون میگه که من به خاطر جهیزیت نبود که میخواستم باهات ازدواج کنم بلکه واقعا دوست داشتم یه جور شاید اعتراف و پشیمانی بود (چون ناپلئون می‌دید که به بن بست رسیده) که بلکه سالها پیش باید این مکالمات بینشون رد و بدل میشد.
مطهره نوروزی
۱۴۰۱/۴/۲۶
این رمان بسیار شنیدنی، خواندنی، زیبا و دلپذیر بود.
حتی اگه علاقه به رمان‌های کلاسیک ندارین پیشنهاد میکنم این اثر رو از دست ندین، قطعا از بهترین‌ها برای شروع رمان‌های کلاسیک هست. دزیره زنی قوی، مستقل و با اعتماد به نفس هست که مثل همه با سختی‌هایی در زندگیش روبرو هست ولی با تلاش و ممارست سعی میکنه سختی‌ها رو برای خانواده‌اش کم رنگ کنه. هم ترجمه عالی بود و هم گویندگی خانم درخشش. واقعا ایشون گوینده توانایی هستن. از این به بعد میخوام اگر کتاب صوتی بشنوم حتما کتاب‌هایی که ایشون و آقای سلطان زاده گویندگیشون رو بر عهده داشتن، درنظر بگیرم برای خرید. و درآخر خیلی ممنونم از کتابراه و امیدوارم رمان‌های کلاسیک بیشتری با گوینده‌های عالی داشته باشیم❤
شعری اولیا
۱۴۰۲/۷/۳
از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم! من معمولا از تاریخ و داستان‌های تاریخی گریزان بودم و این موضوعات را کسل کننده می‌دیدم 😅… اما چند کتاب تاریخی از جمله کتاب دزیره نگاهم را به کلی تغییر داد! اتفاقات تاریخی به شکل جذابی در ذهنم به ترتیب کنار هم قرار گرفتند و معنی آن‌ها را فهمیدم!! از جنگ‌های ناپلئون زیاد شنیده بودم ولی هیچ ارتباطی با آن‌ها برقرار نمی‌کردم… و الان ماجراهای آن زمان چقدر برایم جذاب است! و چقدر با موضوعات روز و جاری زندگی‌ام مقایسه می‌کنم!!
گوینده فوق العاده عمل کرده! تفکیک و تناسب صدا‌ها عالی است!!! حس شخصیت اصلی در سنین مختلف عالی منتقل می‌شود… در کل بسیار داستان و شنیدنش را دوست داشتم و توصیه می‌کنم بشنوید!!
شبنم ملکی
۱۴۰۲/۵/۱۰
اگر این کتاب ریشه تاریخی نداشت، صد در صد نمیتونستم تمومش کنم چون به نظرم بشدت تخیلی و غیر واقعی بود.
جذابیت این کتاب بدلیل واقعی بودن آن است. دزیره‌ای که شاهد داستان زندگی ناپلئون از فقر تا امپراطوریش بوده و خودش در این مسیر با فراز و‌ نشیب‌های بسیاری درگیر بوده است.
یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب اطلاعاتی است که درباره فرهنگ اواخر قرن ۱۸ و ۱۹ درباره زندگی، سیاست، اقتصاد، انقلاب، آزادی، نوع پوشش و آرایش…. و موارد بسیار دیگری به خوانندگانش می‌دهد.
من روزها تحت تاثیر این کتاب بودم و بشدت ذهنم را درگیر کرده بود. حتما به دوستداران کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنم.
و در نهایت گوینده کتاب بسیار حرفه‌ای در تمامی نقش ایفای نقش کردند.
ستاره فرخی
۱۴۰۱/۵/۲۲
همیشه با خواندن کتب تاریخی این حقیقت تلخ در ذهنم شکل میگیرد که چرا حرص و قدرت طلبی عده ‌ای باعث آزار و کشته شدن ملتی می‌شود و ایکاش انسانها این سعادت را داشتند که در سایه صلح و امنیت کنار هم زندگی کنند. کتاب بسیااار بسیار زیبا و تاثیر گذار در عین حال قابل تعمق بود اینکه زنان چگونه میتوانند در سرنوشت ملتها تاثیر بگذارند و چقدر میتوانند در عرصه‌های مختلف زندگی قوی ظاهر شوند. و تشکر ویژه‌ای دارم از اجرای بینظیر این کتاب که لذت شنیدنش را صد چندان کرد حس زیبایی که گوینده منتقل میکرد باعث میشد تمام کتاب مثل یک فیلم از جلو چشمانم بگذرد و قدرت تصویرسازی در ذهن را به شگفتی ایجاد میکرد ممنونم از این تیم و همچنین کتابراه عزیز
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۱/۲۰
کتاب رمان تاریخی است. خیلی دوست دارم. این داستان مربوط به 2 قرن پیش یعنی مربوط به دوره ناصرالدین شاه که به یکباره 4 زن صیغه میکرد و همیشه داماد بود درحالی که درفرانسه زنها قدرت داشتن و عزل ونصب میکردن و صاحب اختیار بودن و توی قرنطینه شوهرها نبودن. باید کتاب خوند تا نگاهمون و دیدگاهمون به خانواده زندگی عوض بشه و هر حرفی را راحت قبول نکنیم و به راحتی دروغ پردازی رسانه‌ها راباور نکنیم
Shadi
۱۴۰۲/۸/۴
اگر خیلی کوتاه بخوام رمان دزیره رو توصیف کنم، میتونم بگم، عاشقانه‌ای فراموش نشدنی در دل تاریخ
موقع خوندن این کتاب واقعا احساس می‌کنید سوار یک قطار شده اید و به عصر ناپلئون سفر کرده اید.
اگر به رمان‌های تاریخی علاقه مند هستید، خوندن این کتاب میتونه براتون لحظات شیرینی رو به ارمغان بیاره و اما در مورد دزیره دخترِ یک تاجر ابریشم اهل مارسی که در نهایت به مقامِ ملکه سوئد و نروژ رسید و دو تن از با نفوذ‌ترین مردان هم عصرش عاشقش بودند، فکر میکنم بزرگترین رمز موفیقیت این دختر این بود که همیشه به معنای واقعی خودش بود.
در آخر از راوی کتاب که انصافا بسیار حرفه‌ای عمل کردند و تیم حرفه‌ای و خوب کتابراه کمال تشکر را دارم.
Somi Kia
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
سلام به تمام دوستان کتابراهی
خواندن این کتاب زیبا رو بهتون پیشنهاد میکنم
یکبار در نوجوانی مطالعه‌اش کردم و اینبار هم نسخه جذاب صوتی‌اش رو گوش دادم
کتاب جذاب و آموزنده و گیرایی است و با صدای بسیار دلنشینی خوانش شده است
زیباترین قسمت کتاب در بهش آخر قسمتی است که بلاخره تاج ملکه برسر فرد شایسته گذاشته میشه، درسته دزیره ملکه شدن رو دوست نداشت ولی ملکه بودن بسیار برازنده‌اش بود.
در آخر کتاب دلم برای اوژنی نوجوان تنگ شد.
کتابراه عزیز بسیار ممنون از اینکه کتابها رو در نسخه با کیفیت الکترونیکی و صوتی برای کتابخوانی و دوستداران کتاب مهیا میکنید. 🌺🙏
ملینا ن
۱۴۰۲/۶/۱۰
اولین بار کتاب دزیره رو تو ۱۵ سالگی با ترجمه‌ی ایرج پزشکزاد خوندم بی نظیر بود اونقدر باهاش همزاد پنداری میکردم که مطمئن بودم من خود دزیره بودم که حتما دوباره به دنیا اومده بودم حتی یکبار هم که سوئد رفتم تو موزه‌ی کاخ دروتلنینگهلم مطمین تر شدم که خودم بودم😂😂…یه رمان بی نظیر قوی تاریخی عاشقانه که تمام وقایع را با ظرافت بی نظیر بدون اینکه خواننده رو خسته کنه در جریان وقایع اون روزهای تاریخ فرانسه قرار میده.. حتما جذبش خواهید شد با تفاوت زیاد بهترین بوده و هست هنوز کتابی به این زیبایی نخواندم راوی عالی 😍
م.عارفیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کتاب بسیار زیبا از زندگی دختری بنام دزیره که با نامزدی ناپلئون شروع میشه و داستان در مسیر خودش اتفاق‌های بسیار زیادی رو طی میکنه در این کتاب احساسات یک زن را در غربت و تنهایی در باره مسایل بسیار زیادی مثل خیانت مرگ جنگ غربت و دوری ازدواج شادی دوستی و‌... را تجربه می‌کنید
ترجمه کتاب بسیار روان و عالی
صدا گذاری و موسیقی متن بجا و با کیفیت
گوینده عالییییی
شما با خرید و گوش کردن به این کتاب یک تجربه فوق العاده خواهید داشت و این کتاب آنقدر سطح توقع شمارو بالا میبرد که تا مدت‌ها هیچ کتابی برای شما دلنشین نخواهد بود
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۶/۱۶
بی شک یکی از زیباترین رمان‌هایی بود که خوندم.
این کتاب در زمره محبوب‌ترین کتاب‌های دوره نوجوانی دهه شصتی‌ها بود اما هیچ وقت قسمت نشده بوده بخونم
خیلی لذت بردم.
خوانش این کتاب بسیااااااار سلیس و روان و تاثیرگذار بود. با سپاس از خانم درخشش
واقعیت‌های تاریخی با بیانی پر احساس از زبان اوژنی بیان شده. برای علاقه مندان کتب تاریخی و همچنین رمان بسیار توصیه میشود.
با توجه به تبحر خانم درخشش ترجیحا از فایل صوتی به جای فایل متنی استفاده کنید چون خوانش ایشان زیبایی داستان را دو چندان کرده است.
با تشکر از کتابراه
مهدیه سلمانی
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب بسیار خوب و جذابی است، کتاب در مورد زندگی دزیره نامزد سابق ناپلئون بناپارت است که اطلاعات خوبی راجع به ناپلئون و چگونگی به قدرت رسیدنش و شکست و تبعیدش میدهد و سرگذشت نامزد سابق ناپلون، یعنی دیزیره که با تحمل مصائب زیاد الگویی از یک بانوی قدرتمند، روشنفکر و سخت کوش در آن زمانه‌ی پر از آشوب و جنگ رو نشون میده که در آخر ملکه سوئد میشه و نکته مثبت دیگرش این است که بسیار خوب ترجمه شده و بیان بسیار رسا و شیوای خانم شیما درخشش زیبایی کتاب رو صد چندان کرده در آخر از عوامل کتابراه تشکر ویژه
Behnaz Arjangi
۱۳۹۸/۷/۲۵
خانم گوینده بسیار عالی اجرا کردند و واقعا با تغییر صدا شخصیت رو به زیبایی نشان دادند آفرین
حالا بعد از ۲۴ روز که تمام داستان را گوش دادم متوجه شدم که واقعا دلنشین است و از آن جا که حقیقت دارد بیشتر لذتبخش است و به عنوان یک انسان معمولی پای به دربار و زنگی اشرافی آن زمان فرانسه و سوید میگذاری و مجددا هزار آفرین به سرکار خانم شیما درخشش ⁦👏🏼⁩⁦👏🏼⁩⁦👏🏼⁩⁦👏🏼⁩
مهناز عبدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
رمانی از قدرت و تاثیرگذاریه یک زن
یک زن که برخلاف بسیاری داستانها زیادروی در بزرگنمایی شخصیت در آن دیده نمیشود و کاملا شخصیت معمولی دارد که نکته مهمیست اما نقش پررنگی در زندگی و سرنوشت دومرد تاثیر گذار تاریخ دارد
و نکته قوت کتاب بازگویی زندگینامه ناپلئون بناپارت در قالب یک داستان و پایان متفاوت قصه بود. همچنین راوی داستان صدای خوش آهنگ و در کل موزیک و صداگذاری مجموعه بسیار عالی
نکته منفی کش دادنه زیادی داستان بود و جزیئات فراوان که خیلی لازمه این قصه نیست.
Kian Tehranchi
۱۳۹۸/۶/۳
واقعا کتاب عالیه یکی از بهترین رمان هاست. به خصوص اینکه صوتیه و بیان راوی هم خیلی خوب و جذابه
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۷/۲۰
باسلام.
بی شک و بدون اغراق یکی از زیباترین کتابهایی بود که خوندم وگوش دادم. دزیره زنی فوق العاده با اراده‌ای فولادین ومصمم که از هیچ تونست روی سرنوشت ملتی اثر بزاره. از سختیها نترسید و تو دل مشکلات رفت. در عین سادگی وقدرت متانت خودش رو حفظ کرد و فراموش نکرد که از چه طبقه‌ای بوده و همیشه در حال کمک کردن بود چه مالی چه اخلاقی... ‌ هرچی از این کتاب بگم کم گفتم. با سپاس از نویسنده. گوینده هم که محشر بود وممنون بابت خوندن روان وشیواشون. خدا قوت
نیما امیدفر
۱۴۰۲/۶/۲۶
دزیره یکی از کتاب‌های فاخر و شاخص در جهان است، این کتاب معنی و مفهوم تازه‌ای به سبک و سیاق کتاب‌های عاشقانه تاریخی کلاسیک نیز در زمان خود، داده است. این اثر آخرین و معروف‌ترین کتاب ماری سیلکو است که بر اساس داستانی واقعی از فرانسه انقلابی که در تاج و تخت سوئد به پایان میرسد نوشته شده. در واقع در این اثر نویسنده تصویر واضحی از فرانسه در سال‌های آخر انقلاب و همچنین سلطنت ناپلئون و عواقب آن ترسیم می‌کند
Reyhoon Book
۱۳۹۹/۵/۴
بی نظیره..... نمیشه خلاصه راجع به این کتاب نظر داد
شما با شنیدنش
در عین حال که تاریخ رو مرور میکنید با فرهنگ و اداب رسوم فرانسه، برخورد مردم و حتی سیاستمدار‌های اونجا هم اشنا میشید
کسی رو بخاطر فقر یا شرایط زندگیش دست کم نگیرید شما نمیدونین آینده چه اتفاقی براش میفته
حتما حتما حتما کتاب رو بخونین و با شنیدن صدای خانوم درخشش حظ کنید👌👌❤❤
Saeed Mirzaee
۱۳۹۸/۸/۱۰
سلام باتوجه به مشغله‌های روزمره به ندرت میتوانم کتاب بخوانم واین مرا خیلی اذیت میکرد، روزانه دو ساعت از وقتم در وسایل نقلیه سپری می‌شود تابه محل کارم برسم حالا که با کتاب صوتی در مدت پنج ماه تقریبا چهل کتاب از بهتریهای که دوست داشتم را گوش دادم و تا امروز که دارم کتاب حرمسرای قذافی را تمام میکنم هیچ کدام به دزیره نمیرسد و البته که روایت راوی این موضوع را دوصد چندان نموده. سپاسگزارم
ام البنین زمانی
۱۴۰۱/۷/۱۶
بسیار شگفت انگیز و زیبا و اندیشه برانگیز..... 💯
یک رمان زیبای تاریخی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و عاشقانه..... 👌🏼🌸صدای زیبای گوینده بسیار تاثیرگذار و شنیدنی است🌼💝
و در پایان با خود اندیشیدم که در طول تاریخ چه تعداد انسان بی گناه به خاطر زیاده خواهی و جاه طلبی
عده‌ای که سودای قدرت و ثروت داشتند و دارند، جان خود را از دست داده‌اند..... 😔😑
به امید عشق و صلح و دوستی در تمام جهان❤️
سنا زارعی
۱۴۰۱/۲/۱۵
داستان جذاب و دلنشینی داره طوری که با هر قسمت و هر فصل ادم رو در فضای رویایی و دوست داشتنی کافه‌های فرانسه و خونه‌های با فصای اون میبره گوینده صدا فوق العاده زیبا و ارامش بخشی داره به طوری که اگر شب داستان رو گوش کنید در همون دقایق اول به خواب عمیق و دلنشینی میرین اهنگ‌های اول و اخر بخش‌ها به جذابیت کتاب و داستان هزاران برابر اضافه کرده وباعث شده هنگام گوش دادن داستان حوصله شنونده سر نره
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۵/۷
بسیار عالی شرحی ازوقایع بعدازانقلاب فرانسه تا فتحهای ناپلئون وامپراطوری او در قالبی از رمان، کتاب را در بیست سالگی خوانده بودم وچندین بار هم فیلمش رادیده ام، وبسیارجالب است که این کتاب شرح وقایع فرانسه وجنگ وصلح تولستوی هم همزمان شرح وقایع روسیه وبه آتش کشیدن مسکو وغیره، گرچه تاریخ آیینه عبرت است ولی آیینه‌ای که هیچکس متأسفانه با چشم بینا در آن نمینگرد. باسپاس
Forough F
۱۴۰۲/۵/۶
اولین باری که این کتاب رو خوندم بیست و چهار سال پیش بود. اون موقع کلاس دوم دبیرستان بودم. با خوندنش کلی لذت بردم و سعی میکردم در عالم خیال، خودم رو توی حال و هوای اون دوران فرانسه و زندگی توی قصرهای مجلل تصور کنم. و حالا با شنیدن این فایل صوتی بی نظیر، بسیار بیشتر از گذشته از این کتاب دلنشین لذت بردم و تمام خاطرات قشنگ سالهای گذشته برام زنده شد.
elen sh
۱۴۰۱/۸/۳
تمام شد...
این رمان بسیارجذاب وشیرین بود، باگویندگی فوق حرفه ای،
یه رمان تاریخی عاشقانه هست عمده تمرکزش روی جنگهای ناپلئون بناپارت ودختری بنام دزیره هست معشوقه ناپلئون،
دزیره دراین کتاب شخصیت خیلی متین وباهوش ودرعین حال شیطونی داره، به همه دوستان پیشنهادمیکنم گوش بدن بخصوص افرادیکه مثل من به رمان کلاسیک علاقمندند، منکه خیلی دوستش داشتم وبهش 5ستاره دادم 👏
Debora
۱۴۰۱/۱/۲۲
کتاب خوبی بود صدای گوینده هم خوب بود. اما کمی برای من کسل کننده بود طوری که کتاب رو نتونستم تموم کنم. زیادی به موضوعات تکراری قصرو کاخ و جشن و مهمانی هاشون پرداخته بود انگار که هیچ چیز جالب دیگه در زندگی این خانم وجود نداشته. ولی اطلاعات تاریخی که گرفتم بد نبود. خیلی تعریف این کتابو شنیده بودم اما گمونم به اندازه تعریفی که ازش شده کتاب خاص و عمیق و دقیقی هم نبود.
کورش فرودی
۱۳۹۹/۵/۳
این کتاب فوق العاده است البته من با توجه به اینکه این کتاب را حدود 23 سال پیش تهیه کرده بودم فرصت نشده بود تا کامل آن را بخوانم در واقع این کتاب یک کتاب مستند و تاریخی است که بسیاری از موارد آن منطبق بر تاریخ فرانسه و زندگی ناپلئون بناپارت و شکل گیری اروپا در آن دوره میباشد ممنون که این کتاب بصورت صوتی تهیه و در دسترس عموم قرار گرفت
کیمیا دو
۱۴۰۲/۹/۱۷
بسیار زیبا و سرگرم کننده
خیلی تاریخ نخوندم و نمیدونم چقدر از اتفاقات واقعی هستن ولی خوب میدونم همیشه زنان شجاع و تاثیر گذار وجود داشتن خیلی دوست داشتم داستان رو
اجرای خانم درخششم دوست دارم
ممنون ازکتابراه که برای کسایی مثل من که شاغل هستن ووقت زیادی برای کتاب خوندن ندارن فرصت فراهم کرده
کتابخونه زیبایی تو کتابراه دارم که خیلی دوستش دارم بازم ممنون
damavandiz
۱۴۰۱/۸/۲۰
شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم، چون هم با بخش مهمی از تاریخ و شخصیت‌های تاریخی آشنا میشید و هم از گوش دادن به یک اثر فرهنگی_هنری فوق العاده، لذت میبرید... موسیقی‌ها بسیار مناسب انتخاب شده‌اند و صدای گوینده هم واقعا شاهکاره، بسیار خوب به جای شخصیت‌های مختلف حرف میزنن و بسیار روون و مسلط داستان رو میخونن... از اینکه این کتاب رو گوش دادم بسیار راضی هستم.
ص مولازاده
۱۴۰۱/۸/۱۶
واقع گرایانه و زیبا، درگیر احساسی داستان نشدن باعث میشه مطالب تاریخی جالبی آشکار بشه، مثل دیدگاه کشور‌های اروپایی به هم، اتفاقات متضادی که در یک انقلابی که قرار بود حقوق بشر دوستانه باشه میوفته زمانی که سر مسول ناپلئون میره زیر گیوتین، یا زمانی که دزیره برای دادن خبر دستگیری ناپلئونه میره، حرف‌هایی که مادر ناپلئونه درمورد سیاست میزنه و...
مهسا ضیائی
۱۴۰۰/۱۲/۵
سلام
در وصف این کتاب هر چی بگم کمه. بدون شک یکی از شاهکار‌های ادبیات جهانه. یه عاشقانه زیبا در دل تاریخ.
اول فکر می‌کردم چون تاریخی هستش، ممکنه خسته کننده باشه اما اونقدر این اثر با ظرافت و زیبایی خلق شده که دوست دارم چندین بار بخونمش.
یه نکته قابل توجه، بیان و صدای خانم درخشش هست که به شدت هنرمندانه و متناسب با حال و هوای داستانه‌.
Fariba Mahdavizadeh
۱۴۰۰/۵/۱۰
کتابی بی نظیر که کاملا دوران ناپلئون رو به وضوح به تصویر کشیده
به نظر من فیلمی که از این کتاب ساخته شد ظلم بزرگی به عظمت این کتاب کرد هر چند بازیگرهای معروفی مثل مارلون براندو ایفای نقش کردن ولی کاملا محتوای رمان رو از بین برده بودن
به دوستانی که فیلم رو دیدن ولی کتاب رو نخوندن توصیه می‌کنم حتما کتاب رو بخونم و سپاس از صوتی کردن این رمان زیبا
sahel zargar
۱۴۰۰/۴/۷
بی نظیر، فوق العاده، دوست داشتنی، زیبا، دلنشین
بدون شک بهترین کتابی بود ک تا الان خوندم
نگارش کتاب، شیوه‌ی ارایه داستان، موضوع کتاب بسیار عالی🌹
صدای شیمای درخشش نازنین و نحوه‌ی اجرا بسیار زیبا و دلنشین 🌹🙏
موسیقی متن بسیاااار خوب بود و کاملا با حس و حال کتاب هماهنگی داشت🙏
من واقعا با این کتاب، دزیره کلاری و زندگی کردم❤️
Shayan Nahali
۱۳۹۹/۵/۲۵
انسانها کتاب را می‌خوانند یا گوش میدهند که کمی سرگم یا مقداری مطلب یاد بگیرند من در این دو هفته که این کتاب را تهیه کردم با این کتاب زندگی کردم امروز برای بار دوم این اثر بی نظیر را تا انتها گوش دادم و لذت بردم. معمولا کتابی را توصیه نمیکنم ولی این اثر را بسیار مپسندم و توصیه میکنم برای یک بار هم شده مطالعه بفرمایید ضرر نمیکنید
مهدیه سادات
۱۴۰۱/۸/۲۶
اگر چه این رمان نگارش داستانی عاشقانه از زندگی دزیره ملکه سوئد و نروژ از سن چهارده سالگی است اما در واقع بیانگر وقایع و اتفاقات فرانسه پس از انقلاب و شرحی از زندگی تعدادی افراد موثر در این بازه زمانی می‌باشد تبحر نویسنده در بیان جزىیات بیان رویداد‌ها و اتفاقات واقعا ستودنی است و اجرای فوق العاده خانم درخشش واقعا تحسین برانگیز است
Navid Vamdar
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب دزیره رو سالها پیش خوانده بودم، اما آنقدر این کتاب زیباست که ترغیب شدم باز هم آن را بخوانم، وقتی دیدم نسخه صوتی این کتاب با صدای خانم شیما درخشش هست، سریعا آنرا تهیه کردم، وقعاا نوع خوانش خانم درخشش فوقالعاده هست، من هر کتابی را که با صدای ایشان باشد بدون شک تهیه میکنم، سپاس از خانم درخشش و کتابراه
کاربر ra
۱۴۰۱/۹/۱۹
این رمان جذاب را با وجود صفحاتِ زیادش؛ آنقدر زیباست که آن را سریع به پایان می‌رسانید.
داستانی از زندگی دختری که در نهایت نه تنها قهرمان زندگی خود می‌شود بلکه ملکه‌ی سرزمینی دیگر می‌شود.
سپاس از گوینده که بسیار عالی توانسته به جای شخصیت اصلی و شخصیت‌های فرعی قرار بگیرد.
واقعا این رمان را پیشنهاد می‌کنم.
ساره سیف پور
۱۴۰۱/۶/۲۸
کتاب بسیار جالب و بیانگر گوشه‌ای از تاریخ فرانسه است، دو نکته ضعیف داشت موسیقی که اول و اخر هر قسمت بود و گاها اواسط کتاب خوانی که بسیار گوش خراش بود با صدایی بسیار بلند، نکته دوم اینکه کمی زیاده گویی در کتاب هست که از حوصله شنونده و خواننده خارج هست و واقعا لزومی به بیان اینهمه جزیئات در بعضی قسمتها نبود.
سارا یزدی فرد
۱۴۰۱/۵/۲۷
همیشه به من پیشنهاد میشد این کتاب بخونم ولی فرصتشو پیدا نمیکردم اما وقتی این کتاب به صورت صوتی گوش دادم متوجه شدم باید زودتر از این‌ها میخوندم این کتاب رو، کتاب بسیار زیبایی بود و وقتی میدونی داستان کتاب واقعی هست بیشتر به دل ادم میچسبه به همه پیشنهاد میکنم این کتاب به صورت صوتی گوش بدید و لذت ببرید🌸
K Poorreshid
۱۳۹۹/۷/۲۴
محشره واقعا کتاب خوبیه البته من این کتاب رو به صورت pdf نخوند و از بیرون تهیه کردم. باید بگم شب‌ها تو رختخواب وسوسه می‌شدم که بخونمش. برای اونایی که می‌خوان به دونن که این کتاب با سلیقه شون جوره یا نه باید بگم که این کتابی عاشقانه در قالب تاریخه. داستان با آشنایی دزیره با ناپلئون بناپارت و شروع شدن رابطه‌ی آن‌ها شروع می‌شه و با مرگ ناپلئون و تبدیل دزیره به ملکه دزیره تموم میشه
معصومه نوروزی
۱۳۹۸/۱۰/۹
تازگیا تصمیم گرفتم کتاب بخونم وقتی کتاب راه رو دانلود کردم چشمم خورد به این رمان خیلی سال پیش مسافر مشهد بودم تو قطار یه دختر دانشجو داشت همین رومان رو میخوند منم علاقه مند شدم اما نمیدونم چرا دنبالش نرفتم ولی حالا با صدای دلنشین خانم گوینده تا آخرش رو گوش میدم بسیار جذابه باید از نویسنده این کتاب هم تشکر کرد
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۳/۱۶
من این کتاب رو یکبار خوندم و بعد از چهارسال برای بار دوم بطور صوتی گوش دادمش و باید بگم خوانش و صداگذاری‌هاو موسیقی متن عالی بود و جداً لذت بردم ازش، و راجب تاریخ فرانسه اطلاعات مفیدی رو بهم داد، و خاطرات دزیره و شخصیتش برام شیرین و دوست داشتنی بود.
حس میکردم خودم رو در داستان و اون حس و حال.
R R
۱۴۰۱/۹/۵
کتاب در نوع خودش حرف‌های زیادی برای گفتن داره و اگر به رمان‌های کلاسیک تاریخی علاقه دارین به شدت توصیه میشه کتاب در مورد دختریه که عاشق مرد فقیری میشه که ب مرور زمان قدرت بسیاری پیدا میکنه و رخداد‌هایی که بین این دو نفر پیش میاد کتاب رو جذاب میکنه گوییده هم خیلی خوب بود من دوسش داشتم
1 2 3 4 5 6 >>