نقد، بررسی و نظرات کتاب معماران نامعلوم - سید حامد هنرپرور تمیز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
کاربر م
۱۴۰۱/۱۱/۷
این کتاب سراسر اشتباهات فاحش علمی است به طور کلی نویسنده سعی دارد تمدن ایران باستان را به یهودیان نسبت دهد مادر کوروش را از نوادگان طالوت خوانده!!!! و کوروش را سلیمان نبی فرض کرده! و تخت جمشید را هیکل!
درجایی مدعی است "طبق تورات" انسان امروزی حاصل ازدواج دختران ادم با اجنه‌های ۱۵ متری است! سوال چگونه دو موجوددبا دو ژن مختلف میتوانند فرزندانی غیر عقیم به دنیا بیاورند و اصولا یک زن از نژاد انسان چگونه میتواند جنین یک جن غول اسا را که حداقل ۱ متر طول دارد در رحم خود بپروراند؟؟؟
در کتاب ادعا شده جنیان " چون قدیمی تر از انسانند پس علم بیشتری دارند"!!! با این استدلال انسان نئاندرتال باید هوشمند تز از انسان امروزی باشد و به این ترتیب نسل بشر رو به حماقت و منقرض شدن میرود تا پیشرفت! همچنین ادعا شده دجز جنیان کشی از پرگ سلیمان خبر نداشت! حال انکه در تمام منابع امده که جنیان به خواست خدا خبر دار نشدند تا بشر بداند آن‌ها عالم به علم غیب نیستند و عجیب انکه در ادامه بحث خود نویسنده با اشاره به این مطلب، مطلب پیشین خود را زیر سوال میبرد!!!
در مجموع این کتاب اصلا در جایگاه یک رفرنس علمی نیست و بیشتر برای سر گرمی یک کودک ۱۳ ساله نوشته شده است!
بنیامین خمسه
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتاب تخیلی بود تا علمی تاریخی و سعی داشت تاریخ کهن ایران باستان رو بد جلوه بده جوری که تاریخ ایرانشهر رو به یهودیان ربط میداد اصلا توصیه نمیکنم و اگر امکان داشت از نویسنده نیز شکایت میکردم