نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال - رایدر کارول

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فائزه اسماعیلی
۱۳۹۹/۳/۲۳
من خیلی خوشحال و خوش شانس بودم که به صورت اتفاقی با این کتاب آشنا شدم و بالاخره بعد از کلی صرف هزینه و وقت سر سیستم‌های مختلف برنامه ریزی و کنار گذاشتن همشون، سیستمی رو پیدا کردم که هیچکدوم از عیب و نقص‌های موارد قبلی رو نداره و تازه پر از نکات و مواردیه که توی این سالها از کتابای مختلف یاد گرفته بودم ولی بهشون عمل نمیکردم. بنظرم تک تک جملات کتاب آموزنده و جذاب و قشنگ بود و واقعا از خوندن و اجرا کردنش لذت و بهره بردم و میبرم. بولت ژورنال چه برای کسایی که اهل برنامه ریزی هستن و چه برای کسایی که از برنامه ریزی و چهارچوب داشتن خوششون نمیاد، قابل استفاده و انعطاف پذیر و کمک کننده ست و مثل یه دوست واقعیه که میتونه زندگی هرکسی رو جذاب تر و دلنشین تر بکنه:)
علی صوفی
۱۴۰۰/۴/۲۴
مدتها در مورد مدیریت زمان و مدیریت وظایف مطالعه می‌کردم کتابهایی مثل مدیریت زمان برایان تریسی، GTDدیوید آلن، فرمول برنامه ریزی دیمون زاهاریادس، کی دانیل اچ پینک و چندین کتاب دیگر را خواندم و گوش دادم و خلاصه نویسی کردم، کلی خلاقیت از خودم بخرج دادم وتغییراتی در چیزهایی که یادگرفته بودم اعمال کردم اما به نتیجه دلخواه نرسیدم تا اینکه با این کتاب آشنا شدم.
این کتاب نه تنها یک سیستم برنامه ریزی قدرتمند ومنعطف را به شما معرفی می‌کند بلکه یک کتاب انگیزشی پرمغز نیز هست.
خلاصه کتاب به این شکل است که در بخش اول با تمرکز بر بهره وری و خودآگاهی و قصدآگاهی، استفاده از این روش و نوشتن بادست را توجیه می‌کند و در بخش دوم اجزای کاربردی سیستم و روش استفاده از این اجزا را معرفی می‌کند.
بخش سوم بخشی است بسیار غنی جهت انگیزش و بخش بسیار مهم این کتاب. کاملا مشخص است نویسنده جهت نوشتن این بخش چقدر مطالعه کرده است. فصلهایی مثل آگاهی، معنا، اهداف و قدم‌های کوچک و... و مفاهیمی مانند سازگاری هدونیک، فینستای، پسماند توجه، کایذن، چرخه دمینگ، محصور کردن زمان، ممنتوموری، کنترل، تشعشع، چراهای پنجگانه ساکیچی تویودا، ایکی گایی، وابی سابی، اردک زرد، قانون ده هزارساعت وبسیاری مطالب بسیار تاثیرگزار و کاربردی در این فصل گنجانده شده است.
بخش چهارم بیشتربرای مثال زدن جهت تکمیل کتاب است و چیز زیادی به آموخته‌های قبلیتون از این کتاب اضافه نمی‌کند.
در نهایت خواندن این کتاب را بسیار توصیه می‌کنم.
از خانم نجاری هم جهت ترجمه این کتاب سپاس ویژه دارم و امیدوارم در تمام امور زندگی پیروز باشند.
فاطمه قاسم زاده
۱۴۰۰/۱/۸
من یه دوره به شدت بی انگیزه شده بودم و کتابای روانشناسی و خودباوری و انواع مدیریت فردی و زمانی مطالعه میکردم اما تقریبا بلافاصله بعد از ۸۰ درصدشون و ۲ روز بعد از خوندن بقیه با خودم میگفتم خوب که چی انگار همه‌ی دنیا نمیدونن اگه ۵ صبح بیدار بشی و بیشتر تلاش کنی و... موفق تر میشی.
در واقع اصول موفقیت و حال خوب داشتن ثابته و چیز عجیب غریبی نیست اما فرق این کتاب با کتاب‌های انگیزشی زرد (کتاب‌هایی که یه مدت کوتاهی ادم رو به حرکت وادار میکنن و خیلی زود تاثیرشون رو از دست میدن) اینه که اولا یاد میده که ادم بتونه بدون سردرگمی هزار تا دفتر یادداشت و خاطرات و اهداف و مدیریت مالی و برنامه ریزی روزانه و... یه ارشیو جمع و جور و مرتب برای خودش داشته باشه و سیستم کارامد خودش رو طراحی کنه و مهم تر اینکه یاد میده با نوشتن روزانه و اپدیت‌های مرتب سردرگمی و بی انگیزگی از ادم دور بشه.
ممنونم ازت کتابراه بعد از مدت‌ها این با ارزش‌ترین ۱۵ تومنی بود که خرج کردم.
الهام یزدان طلب
۱۳۹۹/۸/۱۵
روش برنامه‌ریزی بولت ژورنال با طرح کردن یک سوال ساده چرایی و دلیل انجام هر فعالیت به ما انگیزه درونی میده تا به مسیر ادامه بدهیم. یکی از جذابترین قسمت‌های بولت ژورنال، ردیاب‌ها هستند. وقتی تلاش میکنیم تا عادت جدیدی رو نهادینه دنبال کنیم. وقتی با دیدن ردیاب متوجه میشویم چرا کاری را کمتر انجام دادیم یا از دیدن تکرار انجام یک کار ارزشمند، حس شکرگزاری و افتخار را تجربه می‌کنیم.
به نظر من یکی از ویژگی‌های خوب این روش، استفاده از قدرت نوشتن با دست است که بیشترین تمرکز رو به همراه دارد.
اگر چه در اینترنت، تصاویر متنوع از دفترهای رنگارنگ بولت ژورنال هست اما با خواندن این کتاب، فلسفه واقعی روش برنامه‌ریزی و اجزای اصلی آن را بهتر درک می‌کنیم.
SHOKA
۱۴۰۲/۱۰/۲
بسیار عالی بود و بهم کمک کرد برنامه ریزی عالی‌ای داشته باشم. خوشحالم که با این کتاب آشنا شدم و به من در مسیر موفقیتم کمکم کرد. ممنون از کتابراه عزیز که از همه برنامه عالیتره و کتاب‌های به این عالی‌ای رو داره. چند نکته برای ایجاد انگیزه: 1صدایی از خود ضبط کنید و مانند پادکست درست کنید همراه با موزیک آرامبخش و درباره رویاهای‌تان صحبت کنید که به شما انگیزه می‌دهد و هر روز آن راه گوش دهید.
2 اینکه ‌متن‌هایی بنویسید که به شما در راه رسیدن به موفقیت کمک می‌کند و به نوعی تجربیات شما به حساب می‌آید. این بسیار تاثیرگذار هست. بنویسید هرچه میتوانید بنویسید.
و همینطور از امروز دفتری را به رویاهای خود اختصاص دهید و هر روز از ته دل آن را با صدای بلند بخوانید و رویاهایتان را تصور کنید. بیشک با همین کارهای کوچک انگیزه‌ای بزرگ ایجاد می‌شود که به شما برای رسیدن به راه موفقیت کمک می‌کند این را در نظر داشته باشید که شما بهترین هستید و با ارزش‌ترین فرد در زندگی خود هستید و شما هستید که می‌توانید آینده خود را درخشان کنید به حرف‌های دیگر اهمیت ندهید و سعی کنید روی افکار رفتار و حرف‌های خود تمرکز کنید و آن‌ها را شکوفا کنید. تمام رویاها به حقیقت می‌پیوندد ممکن است کمی طول بکشد ولی حقیقی شدن آن‌ها ۱۰۰ درصد است. حتی ناممکن‌ترین رویاهای شما نیز می‌تواند به واقعیت بپیوندد فقط کافی است که تلاش کنید تا به آن‌ها برسید رسیدن به رویاها با کارای کوچک امکان‌پذیر هست فقط کافی است که اراده کنید. از امروز شروع کنید با برنامه‌ریزی و پشت کار می‌توانید به تمام رویاهایتان برسید خدا را هیچگاه فراموش نکنید و از آن برای رسیدن به موفقیت کمک بخواهید. او همیشه با ماست. چشم‌هایتان را ببندید و رویاهایتان را تصور کنید...
حسین
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اول بگم این کتاب معجزست یه نقد دارم از کسانی که میگن این حرفا‌ی انگیزشی این روش‌ها این حرف‌ها تکرارین و همشون از چند قانون ثابت شده دارن پیروی میکنن دوست عزیز من تو تو هر کتابی یه مثال‌های خاصی میشنوی و ذهنت رو پویا تر و گسترده تر نسبت به همون قانونی که میگی ثابت شده ذهنت باز میشه فقلاش و آگاهانه تر عمل میکنی اصلا ما میگیم این حرفم هیچ شما با خوندن کتاب جدیدی که همین قانونو میگه باعث میشه یادآوری بشه باعث میشه تمرکزت روش بیشتر و بلد تر بشه بهونه‌ی نخوندن و یا قر زدن برای تکراری بودن نیارو نزن این همه کارای سمی زندگی داره ناخداگاه تکرار میشه به اونا بگو چرا تکراری یا کاری کن تکرار نشه امیدوارم از نقدم ناراحت نشید چون ما میخونیم تا آگاه تر شیم تو یک موفقی که اقدام به خوندنش کردی پس به خودت افتخار کن امیدوارم به تمام هدفات برسی ممنون از کتابراه که همچین اپی رو طراحی کرد
ظهیر دلفانی
۱۴۰۰/۱۱/۴
سلام با تشکر از کتابراه
من این کتاب رو دو بار خواندم و یادداشت برداری کردم، کتاب بسیار عالی هست، یه مقدار ترجمه ش ضعیفه یعنی می‌تونست روانتر ترجمه ش کنه یه مقدار آدم رو گیج میکنه، ولی من با دو بار خواندم مطلب رو گرفتم، اگه مطابق راهنمایی‌های نویسنده هدف‌گذاری کنیم و هدفمون رو به بخشهای کوچکترین از لحاظ زمان و نوع فعالیت تقسیم کنیم و با استفاده از یادداشتهای روز نگار و هفته نگار و ماه نگار به خودمون انگیزه بدیم و
بازتاب فعالیتها و رفتارمون رو هر روز صبح و هرشب یادداشت کنیم و مهمتر اینکه پشتکار داشته باشیم و به مدت طولانی انجامش بدیم مطمئنا خیلی برای رسیدن به اهداف کاربردی و کمک کنندست، خوبیش اینه که از یه روش سنتی یعنی یک دفتر و یک قلم استفاده میکنید که خیلی می‌تونه بهتون آرامش بده.
من که چند وقته شروع کردم، خیلی کارام بهتر پیش می‌ره و منظم تر شدم و آرامش بیشتری دارم.
Maryam N
۱۴۰۰/۱۱/۵
سلام من یه مادر همیشه پر کارم. همیشه در ذهنم تمام کارهایی که باید انجام میشد رو تجسم میکردم حتی جایی یادداشت میکردم. اما کارهایی که به دلایلی به وقت دیگه‌ای منتقل میشد احتمال فراموشی داشت و اگه از زمان انجامش رد میشد افسوسش برام میموند. چطور من با این همه برنامه ریزی باید چیزی از دستم بره. این کتاب رو پیدا کردم. تمام برنامه هام رو کنار گذاشتم و سه روزه خوندم و از اول دی ماه تا آخرش انجامش دادم. انگار تکه گم شده حافظه‌ام رو پیدا کردم. عالی بود. اگه فرض کنیم بولت ژورنالهای آماده لباس شیک ویترین مغازه هاست و بولت ژورنالهای سایت خانم نجاری لباس سایز ایشون که به همسایزهای خودشون میخوره، بولت ژورنال من لباسی هست که با اندازه‌های من برش خورده و توی تن من پرو شده. خاص و کاملا اندازه منه
کاربر احمدزاده
۱۳۹۹/۹/۸
به کسانی که قصد مطالعه این کتاب رو دارن:
اول این که موضوع کتاب، یه روش برنامه ریزیه از روزانه تا برنامه‌ای برای کل زندگی.
روش پیشنهادی کاملا کاربردی و ساده هست، اما مسلما خوندن این کتاب به تنهایی معجزه یا تحولی ایجاد نمیکنه مگر این که آدم خودش اهل عمل باشه و برنامه‌اش رو اجرا کنه.
دوم اینکه کتاب میتونست خیلی خلاصه تر باشه، چون این کتاب، نظری و علمی نیست، بلکه کاملا تجربی هست و این همه (حدود ۲۷۰ صفحه) جای صحبت نداشت.
سوم این که توی کتابراه کلا نمیشه جملات مهم رو هایلایت کرد. مگر کپی کنید و یا جایی یادداشت برداری کنید. این یکم سخت کار رو میکنه.
parisa padash
۱۴۰۰/۷/۲۴
تجربه شخصی من اینکه خیلی برنامه هام بهم ریخته بود همش سرم شلوغ بود نه زمان کافی داشتم و نه هیچکدوم از کارام انجام میشد و‌هیچ پیشرفتی توی زمینه‌های زندگیم نداشتم دلم میخواست یه زمانی داشته باشم کارای هنری که دوست دارم انجام بدم از این هرج و مرج بیرون بیام واقعا اعتماد به نفسم خیلی کم‌شده بود چون همش مجبور بودم بابت کارایی که عقب افتادهدیا خودمو سرزنش کنم یا از بقیه معذرت خواهی کنم اما الان همه چیز منظم و مرتب پیش میره زمان کافی دارم علاوه به کارای روزانه به کارای مورد علاقم میرسم و کلی خوشحالم ممنونم از کتابراه، راستی واسه کسایی که میخوان بولت ژورنال بسازن من پیشنهاد میکنم از بولت ژورنال‌های نقطه‌ای سایت خوب ناچو بگیرین و به سلیقه خودتون اونو بسازین.
Amir King
۱۴۰۰/۳/۵
انقدر متنش طولانی و حوصله سر بر هست و اینکه مثل فروشنده‌های بازار هزار بار از فوایدش میگه به جای اینکه بره سر اصل مطلب، خلاصه کتاب اینه که کارهای روزانتون رو خلاصه یادداشت کنید، وظایف آیندتون رو هم در تقویمش یادادشت کنید تا از یادتون نره، به نظر من اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره. البته اگه کتابراه دوباره پیام من رو ثبت کنه، نمیدونم چرا وقتی از یک کتاب انتقاد میکنی نظرت ثبت نمیشه ولی وقتی بگی به به و چه چه سریع ثبت میشه!
بازم با تشکر از کتابراه که نسخه الکترونیکی کتاب‌ها رو با هزینه‌ای کمتر فراهم کرده
immortalartin immortal
۱۴۰۲/۱/۹
عالی بود و در این زمینه نقشه راه رو بهم داد
بعضی اوقات در زندگی روزمره وجود داره که شما نقشه راه رو گم میکنید
و برای رسیدن به هدف بد جور سر در گم و گیج میشید با شروع کردن فصل اول تا سوم کافیه تا استارت رو بزنید با خوندن نصف کتاب شما به مسیر برمیگردید و با کامل کردن کتاب میدونید که باید با خودتون چطور کنار بیایید ولی اگر هدفتون کمال باشه که از نظر من اشتباهه بهتره اول روی خودتون کار کنید
در دنیای امروز کمال بی معنیه شاید بپرسید که چرا
فکرش رو بکنید با کمال چیزی جز تخریب خودتون نخواهید داشت
از نظر من یه برنامه‌ریزی خوب و حرکت در مسیر میتونه زندگیتون رو بی نقص کنه
و مطمئن باشید که روندی مثل هوش مصنوعی و تکنولوژی‌ خواه یا ناخواه سرعت پیشرفت رو ۱۰۰ برابر میکنه
Mamaj
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
خیلی کمکم کرد 🥲 باعث میشه اول از همه هدف هاتو انتخاب کنی و بعد پله به پله مراحل رسیدن به هدفت رو بالا بری با این روش، همچنین میتونی یادبگیری چجوری خلاصه نویسی یا تیتر نویسی کنی و همچنین برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه بریزی، با مثال‌هایی هم که‌زده کار رو راحتتر کرده و خیلی آسون میتونی یه دفتر بولت ژورنال درست کنی و به برنامه هات نظم بدی و انجامشون بدی، حتی انگیزه میگیری با روش بولت ژورنال و تنبلی رو کنار میزاری. اگه آدمی هستین که کارهارو به تعویق میندازین و نمیدونید چه جوری برنامه ریزی کنید و به کارهاتون نظم بدید، بولت ژورنال رو حتما حتما مطالعه کنید.
با تشکر از کتابراه
YASHAR
۱۴۰۲/۱/۳
خیلی وقتا حس میکنی داری تنبلی میکنی ولی شاید تنبل نیستی فقط انبوهی از اطلاعات یا کارهای انجام نشده داری که نمیدونی کدوم رو اول انجام بدی. حدود یک ماه زمان گذاشتم برای خوندن این کتاب و راه حل هاش تهش به یک نتیجه رسیدم اگر از این کتاب نتیجه گرفتی فقط بخاطر اینه که همه چی رو نوشتی ذهنت رو خالی کردی، برای کسایی که قصد خرید یا خوندنش رو دارن توصیه نمیکنم. خوندن و نوت برداری برای اجرای مطالب این کتاب چیزی حدود ۶۰ ساعت زمان میبره، بهتر اینه که هرکار انجام نشده یا اطلاعات و فکری که دارید رو بنویسید روی کاغذ بعد ببینید چقدر از چیزهایی نوشتید رو میتونید خط بزنید و اونایی که مونده رو به صورت منظم روزانه یا هفتگی بسته به نوع هدف انجام بدید.
بهار تربت نیا
۱۳۹۹/۳/۲۶
نسخه کاغذی این کتاب رو مطالعه کردم. یک کتاب فوقالعاده پیشنهاد میکنم حتما بخونید. این کتاب در زمینه برنامه ریزی هست. بعد از کتاب مدیریت زمان برایان تریسی میتونم به جرات بگم‌ی کتاب عالی
Helali 1376
۱۳۹۹/۹/۲۲
کاشکی تو مدرسه بجای این همه کتاب‌های بی فایده این کتاب به ما یاد میدادن نه الان تو بیست و سه سالگی با این کتاب آشنا شدم البته الان هم دیر نیست ولی کاشکی از کودکی با این کتاب آشنا بود هرکی موافقه لایک کنه
ز صالحی
۱۳۹۹/۵/۲۰
سلام. من تا صفحه صد و شصت و... خوندم. نود درصدش انگیزشیه و تعریف از اینکه این روش خیلی مفیده، و ده درصدش آموزش خود روش. کل مطلب، بعلاوه‌ی میزان متناسبی از مباحث انگیزشی، روی هم میتونست پنجاه شصت صفحه باشه. متاسفانه رغبت نکردم تا انتها بخونم چون حس کردم علی رغم اینکه خیلی روشش سر زبان‌ها افتاده، اما در حقیقت چیز جدید و خاصی نیست. ترجمه‌ی مترجم خوبه. مشکل از خود کتابه. کسی که دنبال مطالب انگیزشی برای برنامه ریزی باشه خوشش میاد. اما کسی که می‌خواد لب کلام رو بدونه کلافه می‌شه.
کاظم حیدری منش
۱۴۰۰/۱۱/۵
کتاب بسیار عالیه شاید توضیحات کم باشه ولی زیاد نیست کسانی که اهل کتاب خوندن باشن میدونن که هدف نویسنده از بیان یک مطلب با مثالها و عناوین مختلف نشستن مطلب در ضمیر ناخودآگاهه و اینکه بگیم اینارو تو ۲۰ صفحه هم میشد گفت واقعا اون اثر رو نخواهد داشت همچنانکه برنامه‌هایی هستن که فقط خلاصه کتابهارو بصورت متنی و صوتی ارائه میدن که واقعا نمیتونن همچین اثری که کتاب اصلی داره داشته باشن. اگر در برنامه ریزی مشکل دارید و احساس میکنید کارا رو سرتون ریخته یا افکارتون خیلی بهم ریخته ست بسیار کمکتون میکنه.
amin aligholi
۱۴۰۰/۷/۱۹
جالب هست در مجموع قسمتی که توی ذهن میزنه اینه که میگی خوب عجب آدم خوبیه و کلی حس خوب به طرف (نویسنده) پیدا میکنی و انرژی میگیری. بعد میگی برم وب سایتش رو ببینم..... می‌بینی که همه حرفاش شعار بوده و وب‌سایتش رو روی ایرانی‌ها بسته.
اگر میخواید یه کتاب خوب بخونید این کتاب پیشنهاد میشه برای برنامه ریزی ولی واقع بین باشید.
اونقدر‌ها هم که بزرگش میکنن نمیتونه کمکتون کنه.
توی همه کتاب‌ها آخرش به این میرسی که تنها خودت میتونی به خودت کمک کنی. اگر به این نتیجه رسیدی پس شروع کن.....
نوید اسماعیلی
۱۴۰۱/۷/۲۲
کتاب بسیار عالی هست. کاش زودتر باهاش آشنا می‌شدم. همیشه همه چی یادم میره و طبق تحقیقاتی که انجام دادم دچار سندروم عدم تمرکز و توجه هستم. این کتاب هم دقیقا همون چیزی هست که برای سازماندهی زندگیم که با هزار روش دیگه نتونستم سازماندهی کنم لازم دارم. البته طبق تجربه یک روشی که خودم بهش رسیده بودم استفاده میکردم که نهایتا پانزده درصد از کل این کتاب میشد. ترجمه ش خوب بود و خیلی بهتر از نود درصد ترجمه‌هایی که میبینم ولی میتونست بهتر باشه. مشخص هست که کلی زحمت و عشق پای کتاب گذاشته شده.
متشکرم.
Zinat karimi
۱۴۰۱/۳/۲۴
این روش به شما کمک می‌کند با کمتر کار کردن، بیشتر به دست آورید. در حقیقت باعث می‌شود شما چیزهای با معنی زندگی را تشخیص دهید تا با خط کشیدن روی چیزهای بی‌ارزش بتوانید روی آن‌ها تمرکر کنید. با استفاده درست از این روش می‌توانید ذهن آشفته‌تان را از افکار بیهوده خالی کنید و در نهایت افکارتان را واقع‌گرایانه بسنجید. با این روش می‌توانید کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید، برنامه‌ریزی کنید، زمان‌تان را مدیریت کنید، به اهداف‌تان برسید و در کل زندگی‌تان را بهتر کنید. استفاده از این روش با نوشتن در یک دفتر خالی شروع می‌شود.
Somayeh Gashtasbi
۱۴۰۱/۲/۱۹
این کتاب برای من واقعا مفید بود.
قبل از اینکه بخونمش توی صفحات مجازی خیلی از بولت ژورنال شنیده بودم، اما فکر میکردم بولت ژورنال یه چیزی شبیه اسکرپ بوکه و کسایی که وقت آزاد زیاد دارن باید سراغش برن.
اما همراه با خوندن این کتاب، یه سررسید تاریخ گذشته برداشتم و ریز به ریز نکاتی که گفته بود و باهاش انجام دادم و فهمیدم اتفاقا برای کسایی که وقتشون کمه و کارهایی که باید انجام بدن زیاده خیلی مفید تره.
خوندن این کتاب رو حتما توصیه میکنم چون باعث میشه دید درستی نسبت به بولت ژورنال پیدا کنید و اون رو اصولی یاد بگیرید.
محمد نیک روان
۱۳۹۹/۹/۴
من مسؤول برنامه ریزی تولید یک شرکت خصوصی هستم
مدتی بود انقدر حجم کارهام زیاد شده بود که دیگه واقعا داشتم بهم میریختم، حجم و تنوع کارهام به شکلی بود که حتی تو خونه هم به کار داشتم فکر میکردم
الان حدودا دو ماهه دارم شیوه‌ای رو با بولت در کارم انجام میدم که باعث شده هم استرسم و هم نظم کاریم بیشتر بشه
شیوه خیلی ساده و ابتدایی‌ای که تکمیل کننده و هماهنگ کننده کارهای اصلی روزانه‌ام شده
من دیگه موردی رو در کارم بدلیل فراموشی از دست نمیدم
مجید دبیری
۱۴۰۲/۶/۱۳
کتاب خوبیه برای برنامه ریزی و هدف گذاری افکار و ذهن رو جمع و جور می‌کنه و شما راحت تر میتونید به هر چی که میخواهید برسید و تمرکز بیشتر روی هدف‌ها و اعتماد به نفس رو بالاتر میاره این کار خودتون رو بهتر می‌بینید، نظم توی زندگیتون میاد و انرژیتون بیشتر میشه ولی یه موضوعی که هست اینه که ذهن ما از یه برنامه ریزی پیچیده فرار می‌کنه و باید بولت ژورنالتو ساده تنظیم کنی مثلاً اوایل کار فقط روزنگار ثبت کنی یعنی کارهای صبح تا ظهر همراه با شرح حال نویسی بعد از چند وقت هفته نگار و رویدادها و ماه نگار
فاطمه مویدی
۱۴۰۱/۲/۲۲
کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال واقعا عالیه.
برای افرادی که وقت محدودی دارند و کارهای زیادی دارند بسیار مفیده.
به خوبی این روش توضیح داده اما‌ای کاش توضیحات برنامه ریزی و جدول‌ها به صورت پیوسته تری در کتاب قرار داشت.
اما خوشبختانه خانم زهرا نجاری عزیز (مترجم کتاب) در قالب ویدئو‌های کوتاه این روش رو توضیح میدهند. اگه تمایل داشتید بعد از اینکه خواندن کتاب را تمام کردید بجای مرور کتاب میتونید آموزش خانم نجاری رو ببینید.
در نهایت این کتاب رو به همه‌ی دوستان عزیزم توصیه میکنم.
Sayeh Hasnavi
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
سلام
کتاب بسیار عالی هست اما روند کلی کارو اموزش میده وهرکس میتونه طبق سلیقه خاص خودش توی ثبت رویدادها یا کارها یا مواردی که توی کتاب ذکر شده عمل کنه، منظورم اینکه هرشخص به تناسب ذهنیت و طرز ثبتیات خودش، (بعضیا با رسم شکل و تصوبر راحتتر ارتباط برقرار میکنند بعضیا صرفا با نوشتن و...) میتونه بولت ژورنال مخصوص خودش رو داشته باشه، خلاصه مطلب اینکه، درسته توی کتاب خیلی از این روش تعریف میکنه و گاهی حوصله سر برمیشه اما اصل مطلب خیلی کاربردی و خوبه، و رند پیشرفت خیلی خوب با بررسی ثبتیات قابل پیگیریه.
zahra modares
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
یه مدل برنامه ریزی و نظم دهی هست که برای هر کی انعطاف خیلی خوبی دارد بسته به نیاز‌های هر فرد میتونه بخش جدید اضافه بشه یا رنگی رنگی و یا ساده باشه
اون سختگیری همیشگی برنامه ریزی‌ها دیده نمیشه و حتی نوعی سرگرمی حساب می‌شود
یک سری تمرین‌ها هم برای پیدا کردن هدف‌های بلند مدت و برنامه ریختن برای اون‌ها هم داره
تنها بدیش اینه که بعضی مواقع که نیاز به یه برنامه ریزی دقیق روزانه دارم توی این کتاب تقریبا حرف خاصی در موردش زده نشده بیشتر نظم دهی هست
ولی در کل چیز‌های خیلی خوبی میگه
Mohammad Bagherzadeh
۱۴۰۳/۱/۱۸
متاسفانه اینجوری باب شده که نظم و آزادی مقابل همدیگند ولی در واقع اینجوری نیست. هر چقدر که نظم بیشتری داشته باشیم کارا مفید رو سریع تر انجام بدیم تایم و آزادی بیشتری داریم. مخصوصاً مواقعی که کارها شفاف نیستند و باعث میشن ذهن در پس زمینه فعالیت داشته باشه که نتیجه اش میشه انرژی خواری ذهنی و گیر کردن در چرخه انجام ندادن کارها. این کتاب می تونه خیلی در این زمینه بهتون کمک کنم که هم آزادی بیشتری واسه خوش گذروندن داشته باشید و هم کاراتون رو بهتر انجام بدید.
بهزاد سماک محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
ممنون از کتابراه کتاب خیلی خوب و مفیدی بود حتما مطالعه کنن دوستان
من این کتاب رو چندین بار مطالعه کردم واقعا با روش‌های گفته شده در کتاب میشه یه نظم خاصی به زندگی بدی نوشتن به روش خاص خودت بهت انگیزه میده و آدم تشویق به انجام کارهای نوشته شده می‌کنه بزرگترین مزیت این روش نوشتن روزانه، انگیزه به عمل کردنشونه. من روشها و علامت‌های خاص برای نوشتن رو خلاصه کردم و همیشه رو میز کارم هست که بتونم خیلی سریع بنویسم البته فقط اوایل یه مقدار مشکل هست
fatemeh abedini
۱۳۹۹/۸/۱۸
برنامه ریزی به این روش بنظر خیلی مفید و جذاب میاد و شاید واقعا همین جوری باشه من حدود ۱۵۰ یا ۱۶۰ صفحه از این کتابو مطالعکه کردم ولی فعلا خیلی هنگم بنظرم مطالب رو یکم پیچیده توضیح داده و همینطور طولانی...
به شخصه از مطالب کوتاه و خلاصه اما مفید و تاثیر گذار بیشتر لذت میبرم تا اینکه یه موضوع طولانی و کامل گفته بشه.
ولی دارم سعیمو میکنم که با طرز مطالب کنار بیام و واقعا کلیپ‌های اموزشی مترجم همین کتاب برام مفید بود.
monoshi :)
۱۳۹۹/۱۲/۹
من مدتها دنبال همچین کتابی بودم و خیلی اتفاقی با این کتاب آشنا شدم. من همیشه کلی دفترچه یادداشت همراه خودم داشتم که همیشه شلوغ بودند سعی میکردم زمان را مدیریت کنم ولی نمیشد و همیشه از تمام کارها عقب می‌افتادم.
خوشحالم که این کتاب رو خواندم و الان دارم از این سیستم استفاده میکنم.
تمام کارها در زمان مخصوص به خود انجام داده میشوند و انگار زمان برایم طولانی تر شده است.
پیشنهاد میکنم اگر مثل من از تمام کارهای خود عقب مانده اید حتما این کتاب را بخوانید.
Nadia Brmy
۱۳۹۹/۴/۳
همین الان تموم کردم این کتابو، بی وقفه تو سه روز خوندمش و خیلی دوس داشتم که سریعتر تمومش کنم تا بولت ژورنالمو شروع کنم. جدای از توضیحاتش در مورد بوژو، به من که اکثر اوقات تو زندگیم اسیر دام کمال گرایی بودم، کمک بزرگی کرد تا بتونم از بالا به خودم نگاه کنم و به وضوح اثر مخرب این کمال گراییو تو زندگیم ببینم. این کتاب خیلی عالی بود.
Amir AHT
۱۴۰۰/۱۱/۵
این کتاب و روش برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا ذهن شما آرام باشد. با کمک این روش برنامه ریزی رقابت مثبت و خوبی با خودتان داشته باشید. همچین با ثبت هدف و کار‌های روزانه و بررسی آن به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید. از مزیت‌های دیگه این روش برنامه ریزی این است که شما می‌تونین دفتر برنامه خود را براساس سلیقه خود شخصی سازی کنید.
به نظر من اگه می‌خواهید زندگی هدفمندی داشته باشید و برنامه هایشان عملی کنید این کتاب به شما کمک شایانی خواهد کرد.
نوشین Zeighami
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
با اینکه خیلی با علاقه و دقت و حوصله شروعش کردم نتونستم خیلی باهاش ارتباط برقرار کنم شاید لازم باشه یه بار دیگه بخونمش فکر میکنم یکسری کتابهای اینطوری باید توسط نویسندگان و محققین ایرانی دوباره نویسی و بومی بشه یه سری مثالها اصلا ملموس نیست و آدم را زده میکنه انتظار خیلی بیشتری از این کتاب داشتم چون قبلش هم راجع به بولت ژورنال مقاله و مطلب زیادی خونده بودم و دنبال یه چیزی بودم که جامع و کامل و ناب باشه ولی نبود
fouman fouman
۱۳۹۹/۴/۳
چون من قبلا با بولت ژورنال آشنایی داشتم مطالب کتاب خیلی برام پیش پا افتاده بود. ولی در کل کتاب مفیدی هستش. کتاب روشی رو برا ثبت برنامه و الویت‌ها میگه که میتونه آشفتگی‌های ذهنی و کاری رو ریتم ببخشه و هر شخص میتونه متناسب با راهنمایی‌های کتاب بولت ژورنالی منحصر به فرد داشته باشه. و البته تو کتاب سایتی هم معرفی شده که میتونه کمک کننده باشه برا افرادی که دوست دارن بولت ژورنال داشته باشن.
K Rahmati
۱۳۹۹/۸/۱۶
سلام به همه کتاب راهی ها
اگر واقعا دنبال جمع و جور کردن زندگی تون هستید و کلی کار دارید که نمیدونید چه طوری باید انجام بدین حتما این کتاب رو بهتون پیشنهاد می‌دم زهرا نجار واقعاخیلی کامل و خوب این کتاب رو ترجمه کردن و اون حرفی که مد نظر نویسنده بوده رو به خوبی به شما انتقال میده. مهم‌ترین حرف این کتاب اینه:
کمرنگ‌ترین جوهر‌ها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگار تر است...
حسنا سادات موسوی
۱۴۰۲/۲/۸
۵ امتیاز واقعا کمه
یه کتاب همه چی تموم.
نه تنها درمورد برنامه ریزی و مدیریت زمان راهکارهای عملی و منطقس داده بلکه با این کتاب میتونیم شخصیت خودمونو بهتر کنیم، احساساتمونو درک کنیم و‌بروز بدیم. بهمون یاد میده خودمونو همینطور که هستیم دوست داشته باشیم.
خوندن کتاب کافی نیست. باید به دستورات و اقداماتش عمل کرد تا نتیجه دید. حتی یک بار خوندنشم کافی نیست.
ارزش چندین و چندبار خونده شدن رو داره.
شبنم فکری
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
حتما حتما پیشنهاد میکنم. برای منیکه هیچی از برنامه ریزی و بولت ژورنال نمیدونستم کلی اطلاعات داد. اولش خوندم نا مفهوم بود برام ولی دومین بار که خواستم بخونم همراهم دفتر هم برداشتم تا نوشته هارو عملی کنم و یه بولت ژورنال پدید اوردم. این کتاب برای هرکسی که میخواد با نظم پیش بره خیلی خوبه البته به شرطی که چندبار بخونی و نوشته هارو تو دفترت به عنوان نقشه برای بولت ژورنال اصلی خودت بنویسی
Lale Mashayekhi
۱۴۰۱/۵/۲۲
- راه ساده، دلچسب، کارآمد برای نظم دادن به زندگی
- پیاده سازی ساده (فقط نیاز به یک دفتر و یک مداد دارید.)
- داشتن رکوردی برای بررسی عملکرد و پی بردن به موثرترین روش‌های فردی برای رسیدن به اهداف
- تمام نکات ذکر شده توی کتاب مثل یک پیشنهاد هستن، یعنی کاملا میتونید اون هارو شخصی سازی کنید و لازم نیست حتما از قالب خاص پیروی کنید.
-ترجمه کتاب بسیار روان
امیدوارم این نظر براتون مفید بوده باشه.
حسین گلشادی
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
سعی کنید بعد از خوندن کتاب به برنامه ریزی بولت مقید باشید و اونو جزئی از زندگیتون کنید تا بتونید نتایج پر بار و فوق العاده ایی بگیرید وفقط صرف مطالعه کتاب نباشه
درمورد بولت ژورنالتون هم هر چقدر سادگی و شفافیت در اون وجود داشته باشه بیشتر باهاش ارتباط برقرار میکنید به نظر من از موقعیت آخر سال استفاده کنید وسال جدیدو با یه برنامه منسجم و قوی پیش ببرید
با آرزوی موفقیت و کامیابی...
سارا رستگار
۱۴۰۰/۷/۷
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. این کتاب فقط در مورد برنامه ریزی نیست بلکه درس‌های زیادی هم از زندگی یاد میگیرید، بعضی بخش‌های کتاب رو باید فرمول وار یادداشت کرد و اما بعضی بهش هارو باید خواند، فهمید، و جذب کرد. بهتره با علم بر اینکه فقط در مورد چگونه برنامه ریختن نیست، برید جلو تا بتونید از بخش‌های مفهومی هم نهایت استفاده رو ببرید در غیر این صورت احتمالا اون بخش هارو نادیده میگیرید. 🌹
مائده حوائی
۱۳۹۹/۳/۲۷
خانم نجاری رو مدتهاست در اینستاگرام پیگیری میکنم و ایشون با تمرکز بر بولت ژورنال، خودشون بهترین بولت ژورنالها را درست میکنن و فیلمهای آموزشی‌اش را در اختیار همه قرار میدن. واقعا درک خوبی از این موضوع دارن. خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم مترجم این کتاب هستن. مشتاقم این کتاب را بخونم.
کاربر89
۱۴۰۱/۷/۱۳
سلام همراهان کتاب دوست 🌸من این کتاب فیزیکی هم خریداری کردم و هم انلاین که همیشه همراهم باشه کتاب عالی هست اگر خط به خط اقدام کنید نتایج عالی می‌گیرید مخصوصا اگر وقایع روزانه خودتون بنویسید و هر شب بازبینی کنید یا آخر هفته، متوجه می‌شوید کجا‌ها زمان را به بطالت گذراندید یا کدوم روز هفته احساس ناخشنودی دارید و بهتر می‌توانید متوجه احوالات خودتون بشوید و درست برنامه ریزی کنید.
Aylin
۱۴۰۱/۷/۵
من کتاب‌های مختلفی رو درمورد مدیریت زمان و برنامه ریزی مطالعه کردم ولی متاسفانه بعد از مدتی اون‌ها رو کنار می‌گذاشتم و فراموش می‌کردم و دوباره همه چیز به روال قبل برمی گشت اما مطالعه این کتاب به من کمک کرد که به راحتی یادداشت‌ها و وظایف و رویداد هارو ثبت و ضبط کنم و نگاهی به گذشته و آینده داشته باشم و در عین حال از لحظاتم غافل نشم ممنون از کتابراه بابت ارائه این کتاب مفید.
سمیه ایزدیار
۱۳۹۹/۱۰/۱۸
مگه از این بهتر هم کتابی وجود دارِ؟! من در حال حاضر صاحب یه بولت ژورنال واقعی هستم و هر روز سعی می‌کنم چیزای جدیدی بهش اضافه کنم، مثلا شرکت در کلاسهای آیلتس همیشه آرزوم بود که به لطف این کتاب تونستم انجامش بدم. ای کاش زودتر از اینها با این کتاب آشنا شده بودم. قشنگترین قسمتش اونجاست که می‌تونی علاوه بر برنامه ریزی، افکارت رو هم خالی کنی. ممنون از کتاب راه
مصطفی رحیمی نژاد
۱۳۹۹/۴/۲۰
با سلام این کتاب یه راهنمای کامل برنامه ریزی وقت و انرژی شماست مطالب بسیار ساده و روی نظم عنوان شده فقط کافیه دفتر بولت ژورنال خودتون و به راحتی داشتن یک قلم و یک دفتر درست کنید از نرم افزارهای مدیریت زمان خیلی بهتره علاوه بر این در بخشهایی از کتاب مطالب خوبی در رابطه با هدف گذاری و خوشبختی و معنا دادن به زندگی داره برای من مفید بود امیدوارم برای شما هم وطن عزیز مفید باشه
سجاد سبحانی
۱۳۹۹/۴/۱۹
من همیشه به این فکر میکردم که چقدر خوب میشد اگر تمامی اطلاعات مورد نیاز و روزمره و چک لیستها و وظایف و تسکها را فقط در یک جا یادداشت کرد. از چندین اپلیکیشن و دو سررسید جداگانه و چند دفترچه یادداشت در قطع‌های متفاوت استفاده میکردم و در نهایت چیزی جز سردرگمی و استرس برایم نمی‌ماند.
این کتاب همان چیزی است که آدمهای مثل من به دنبالش هستند. شک نکنید.
محمود محبی
۱۴۰۳/۱/۲
وقتی این کتاب رو شروع کردم با توجه به دغدغه‌ای که داشتم و برنامه‌ریزی‌های سنگینی که انجام می‌دادم به خاطر شرایط کاری که داشتم باعث شده بود مشکلات زیادی بخورم و از پس هندل کردن تمام کارها برنیام لی این کتاب دنیای جدیدی از برنامه‌ریزی را برای من باز کرد و با دقتی که از این کتاب فرا گرفتم تونستم در مشکلات غلبه کنم
حتماً توصیه میشه کامل بخونید و اجرا کنید
M
۱۴۰۲/۷/۱۲
بولت ژورنال روش عالی‌ای هست و این کتاب خیلی دقیق توضیحش داده، اما هیچ کتابی انقدر من رو عصبی نکرد، هربار وسط خوندن میخواستم این کامنت رو بزارم اما صبر میکردم میگفتم شاید صفحات بعدی بلاخره به اصل مطلب برسه، نویسنده بیش از حد ممکن اضافه گویی کرده، یعنی امکان داشت که نویسنده کتاب رو ۵۰ صفحه‌ای تمام کنه اما ترجیح داد از کتاب آموزشی! یک کتاب انگیزشی درست کنه!
Mina Minai
۱۴۰۰/۱/۱۳
بسیار عالی بود خیلی از مواقع در برنامه ریزی به مشکل می‌خوردم و در کار‌ها احساس سردرگمی می‌کردم به همین دلیل انگیزه‌ام رو از دست داده بودم اما بعد از اشنا شدن با این کتاب خیلی انگیزه گرفتم و راه روش برنامه ریزی‌ام رو تغییر داده و می‌تونم به جرئت بگم تاثیرات این کتلب در زندگی‌ام کاملا مشخص است به همه توصیه می‌کنم در خواندن این کتاب تردید نکنید
1 2 3 4 5 6 >>