نقد، بررسی و نظرات کتاب خورشید سیاه - معصوم ترکان

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Princess
۱۴۰۲/۸/۹
اول داستان خیلی جالب نبود ولی رفته رفته جالب شد من این داستان رو دوست داشتم اگه به عمق این داستان توجه کرد میشه چیزای خیلی زیادی یاد گرفت مثلا فریب هر کسی نخوریم به همه کس اعتماد نکنیم قدر خانه و خانواده مون رو بدونیم و به جنایت‌های دشمن پیببریم که برای نابودی کشورمون حتی یه سازمان درست کردن که توش همه کاری انجام میدن و اینکه همیشه اگه یه اشتباهی کردیم حتما یه راه برگشتی هست فقط باید خوب فکر کرد و همه‌ی جوانب رو سنجید.
خیلی رمان خوبی است. از قسمتی که سوگند در سازمان بود خیلی خوشم امد. ولی مشکلی که فکر کنم فقط من را ازار میده اینکه اخر داستان همون نقشی که خیلی دوستش داشتم با جواب نه‌ی سوگند روبه رو میشه. با اینکه مهران برای سوگند کار‌های زیادی کرده بود‌. با انکه سوگند دوباره سر و سامون میگیره و بقیه همینش براشون مهمه. ولی من دلم میخواست اخر داستان همه‌ی شخصیت‌ها به زندگی خوششون برسن ولی مهران این طور نبود و من اخر داستان از سوگند کمی احساس تنفر کردم. ولی بازم داستان عالی بود من در ۳ روز تمام ان را خواندم. حتما بخونیدش
Mohammad Bagheri
۱۴۰۱/۶/۲۱
چند هفته پیش رمان دیگه‌ای رو هم به نام تیامدا از این نویسنده عزیزمون مطالعه کردم، برخلاف داستان قبلی این داستان خوب شروع شد و خوب هم ادامه پیدا کرد، البته به نظرم تا جایی که شخصیت سوگند در ایران حضور داشت و زندگیش دچار دگرگونی شده بود، هرچند که همون هم تا حد زیادی غیرواقعی بود، بعد از اون داستان کامل وارد فاز تخیل و توهم شد و به شکلی سروهمبندی شده ادامه پیدا کرد.
فکر می‌کنم نویسنده سعی داره تا حد زیادی داستان‌های خودش رو غنای فرهنگی و ارزشی بده که به نظرم اینقدر تلاش برای ایرانیزه کردن داستان‌ها اون هم داستان‌هایی که عمدتا در محیطی غیرایرانی شکل می‌گیره تا حد زیادی خیالی و احساساتی هست.
بهرحال با همه این تفاسیر آرزوی موفقیت برای این نویسنده جوان کشورمون دارم.
زحل نوری
۱۴۰۲/۳/۱
به نظر من رمان قشنگی بود؛ درسته بعضی قسمت‌هاش دور از ذهن بود، اما همین که هیچ کلیشه‌ای مثل رمان‌های زرد الان دیده نشد خیلی خوب بود، واقعا لذب بردم.
امیدوارم بقیه نویسنده‌های عزیز هم با نوشتن‌ متن‌ها و رمان‌های مبتذل و ناپسندِ امروزی سطح ارزش این هنر زیبا و دلپذیر رو پایین نیارن.
قلم نویسندهِ عزیز، پایدار.
Samane
۱۴۰۱/۶/۲۷
رمان خوبی بود یکی دیگه از رمان معصوم ترکان رو خوندم واقعا نویسنده‌ی خوبی هستین تشکر میکنم که این رمان رو نوشتین ولی دختری که دربارش نوشتین شخصییتش جالب بود ولی عالی بود دستتون درد نکنه
لیلیوم آبی
۱۳۹۹/۲/۱۳
به نظر من، رمان بسیار زیبای خورشید سیاه، ارزش خواندن و وقت گذاشتن را دارد! چرا که قلمش ب‌ی‌نظیر است و موضوع بسیار جذاب و تازه‌ای دارد. پیشنهاد می‌کنم حتما مطالعه کنید.
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۱/۶/۵
کتاب جالبی بود ولی به نظر من بعضی قستهاش دور از واقعیت وبه تخیل نزدیک بود اما همینکه آخرش به خیر وخوشی تموم‌شد خوب بود با تشکر ازکتابراه وآرزوی موفقیت برای نویسنده محترم
ditto
۱۴۰۲/۱۰/۸
سلام
به نظرم این کتاب نسبت به کتاب تیامدا که از همین نویسنده عزیز هست ضعیف تر هست یکم توهم انگیز و توخالی بود
F.Namazi
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
از دیدگاه من این رمان بسیار بسیار سطحی و غیر معقول بود
همه پولدار و چشم رنگی بسیار تو در تو و مبهم
مثل فیلم‌های ترکی
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۱/۸/۱۹
تا جایی که اومدن ایران خوب بود
ولی بعدش انقدر عشقها و ازدواجهای یکهویی غیرقابل باور و سطحی شد که نپسندیدم
ارشیدا آشتابو
۱۳۹۹/۸/۳۰
من چند فصل ازش رو خوندم
زیبا بود و قلم روانی داشت
موضوع خوبی بود و به یکی از معضلات اجتماعی خوب پرداخته بود
Ziba Abu
۱۴۰۲/۹/۶
به نظر من کتاب خوب و قشنگی بود و پایان خیلی خوبی داشت با آرزوی موفقیت برای نویسنده عزیز و کتابراه
Mahla
۱۴۰۱/۷/۲۴
خیلی جذاب بود. بعضی قسمتا با هم جور درنمیومد اما در کل رمان دلنشینی بود.
ریحانه محمدی
۱۴۰۱/۴/۲۹
عالی بود، از نیمه داستان به بعد دیگه بی تابانه دنبالش می‌کردم
niayeshjafari
۱۴۰۱/۳/۳۱
وایییی عالیییی بود عالی خیلی خوب بود ممنونم موفق باشی گلم ⚘⚘⚘⚘
..
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب سطحی و ساده‌ای بود
الهه رحیمی
۱۴۰۲/۹/۱۸
رمان بسیار سطحی و دور از واقعیتی بود
فاطمه زاهدی
۱۴۰۲/۵/۱۲
پیشنهاد میشه. جالب و سرگرم کننده بود
طهورا پاکدل
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خیلی خوب بود
از نویسنده آن متشکرم