نقد، بررسی و نظرات کتاب جایی که عاشق بودیم - جنیفر نیون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Parisa Esmaeili
۱۳۹۹/۷/۲۳
من نسخه‌ی چاپی این کتابو خوندم و باید بگم که تا یک هفته بعد از تموم کردن کتاب همچنان درگیر داستانش بودم. این کتاب یه روایت عاشقانه با یه قصه‌ی پرکشش و متفاوت داره. قصه حول محور دوتا شخصیت اصلی داستان روایت میشه و هر بخش از ذهن یکی از شخصیت‌ها روایت میشه، که شاید اولش این قضیه یکم آزار دهنده باشه ولی کم کم لذت بخش میشه و درنهایت متوجه میشید که اصلا باید داستان همینطوری نوشته می‌شد.
آخرای کتاب همش فکرم مشغول این بود که گاهی ما آدما چقدر بد اطرافیانمون رو نادیده میگیریم و اصلا حواسمون نیست که این بی توجهی ممکنه به قیمت برای همیشه ازدست دادنشون تموم شه.
Habibi
۱۳۹۹/۱/۱۸
این کتاب با خودکشی شروع و با خودکشی هم تموم میشه ولی مفهوم کتاب شاید فقط خودکشی نباشه مفهومی که من از این کتاب برداشت کردم این هست که میشه زندگی رو از جنبه‌های دیگه هم دید میشه زندگی برای فردی معنا نداشته باشه ولی همین فرد به زندگی دیگری معنا ببخشه. خوندن این کتاب خالی از لطف نیست.
Nima .gk
۱۳۹۹/۴/۳۰
خیلی خیلی کتاب خوبی بود برای من. و یکی از بززگ‌ترین نقطه قوت‌هایی که داشت، این بود که مسائل نوجوانان و این گروه سنی رو به شکل مسخره‌ای واقعی نشون داده بود. این واقعیت رو وقتی متوجه شدم که با افرادی از این گروه سنی، بدون پرده و کاملا خودمانی صحبت کردم و به حرف هاشون گوش دادم. جوری که فرد نخواد واقعیت را تٱلیف و یا بخشی از ان را بگوید.
راضیه قهرمانی نیا
۱۴۰۲/۵/۲۲
خیلی ذهنمو مشغول خودش کرد، خیلی با این کتاب گریه کردم. حداقل برای یک روز تمام فکرم پر از کارهایی بود که هر کدوم میتونستن انجام بدن ولی ندادن. لطفا به اطرافیانمون اهمیت بدیم و بی تفاوت نباشیم. فینچو درک میکنم و میدونم که با بقیه تفاوت داشتن هیچوقت چیز خوبی نیست.
Nazanin Amjad
۱۳۹۹/۲/۲۲
واقعا کتاب قشنگ و خوبیه... خودکشی رو از زاویه یه بیمار روانی نشون میده و حسش و میگه... ولی تشویق به خودکشی نیست... بیشتر هدف این کتاب درک بیشتر دیگرانه و اینکه حواسمون به بقیه باشه.... بار دومه که دارم این کتاب رو میخونم و پیشنهاد میکنم حتما بخونید
Sahar M
۱۳۹۹/۱/۱۱
کتاب دوست داشتنی برای من بود... و نشون میداد باید بیشتر مراقب حال اطرافیانمون باشیم... گاهی آدم‌ها اون چیزی نیستن که نشون میدن
E O
۱۳۹۹/۱/۱۱
این کتاب افتضاحه و در واقع داره خودکشی رو تیلیغ میکنه، نمیدونم چرا تازگی‌ها مد شده نویسنده‌هایی که هیچ ایده‌ای از بیماری‌های روانی ندارند دوست دارن درباره شدن رمان بنویسن. زندگی کردن با کسی که مریض روانیه عین جهنمه، اصلا هم رمانتیک نیست.
امین کلانتری
۱۴۰۱/۴/۱۳
داستان قوی و پر از سوپرایز داشت و به قولی غیرقابل پیشبینی.
من حتی چند روز بعد از تمام کردن کتاب نمیتوانستم مرگ شخصیت داستان رو باور کنم.
امیر ام اچ
۱۳۹۹/۶/۳۰
اصلن جذاب نیست، یک کتاب باید ما رو به رشد برسونه و امید رو به ما هدیه بده، این کتاب شاید روایت یک زندگی باشه و اصلن عاشقانه نیست
Hasti M
۱۳۹۹/۱/۱۱
یک کتاب عاشقانه روان شناختی جالب که شخصیت پردازی خیلی دقیقی داره و میشه راحت با شخصیت‌ها همدان پنداری کرد
Maedeh 9
۱۳۹۹/۸/۲۱
× این کتاب برای افرادی که غمگین هستند و یا افسردگی دارند مناسب نیست
لیلا فرضی
۱۴۰۰/۷/۱۸
کتاب غمگینی بود
خیلی غمگین
دلم براش میسوخت
زیر بار این همه فشار کم آورد……
Mobin H
۱۳۹۹/۲/۲۶
من فیلمشو دیدم قشنگه واقعاً با بازی الی فانینگ احتمالا کتاب ازون بهتر هم هست
پريا رضايي
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
قشنگ بود
کاش صوتی اشم موجود بشه
Alireza Abolghasemi
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
این رمان خارق العاده است 👌💞💫
shabnam farhangi
۱۳۹۹/۷/۹
کتاب خوبی بود از نظر من
farzad fakham
۱۳۹۹/۱/۲۷
کتاب رومانتیک و جذابی است
ابوالفضل شیروانی
۱۴۰۱/۱/۱۴
داستانش بی نظیره
آوا رییسی
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
من زیاد خوشم نیومد
سعید .
۱۳۹۹/۵/۱۵
خیلی کتاب عالی بود